Witam posiadam taki sterownik IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374 w bravie 97, jakim kabelkiem i programem można go skutecznie podłączyć do kompa?
Witam posiadam taki sterownik IAW 1AF.17 Magneti Marelli TMS374 w bravie 97, jakim kabelkiem i programem można go skutecznie podłączyć do kompa?
temat tego sterownika wałkowany wielkokrotnie. niestety, FES'em nie dasz rady. pozostają komercyjne programy, z których z tego co pamiętam najtańszy jest toporny Euroscan.
http://allegro.pl/interfejs-diagnost...390325998.html
wymagania sprzętowe: 2x port COM (RS232)
gra wydaje mi się nie warta świeczki. najlepiej podjechać na diagnostykę. w małych warsztatach koszt podłączenia nie powinien przekroczyć 50 zł.
Ostatnio edytowane przez boch ; 03-06-2012 o 21:50
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jeśli da się to podłączyć bezproblemowo przez przejściówkę RS232/USB, to nie ma sprawy
Laptop z jednym COM sprzętowym i do tego karta PCMCIA z RSem widzianym pod przestrzenią adresową - fakt w tych 120 nie liczyłem kompa..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Hmmm...myślałem nad kompem stacjonarnym z 1 RSem + Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2 np
Kontroler PCI do Port Szeregowy Serial RS-232 x2 (2342775646) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Czy taki zestaw zadziała?
Zależy. Port RS232 musi być widzialny pod przestrzenią adresową. Innymi słowy musi działać w systemie DOS bez sterowników.. Nie każdy kontroler na PCI tak działa - to musisz się upewnić..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A iaw scan nie ogarnia tego komputera ?
Podobno tylko Magneti-Marelli IAW-6F/8F/16F/18F/18FD ECU...a więc chyba nie ruszy.
sluchaj, na tym forum jeszcze się nikt nie ujawnił, że posiada BBM'a z takim sterownikiem i że się z nim łączy w swoim garażu za pomocą peceta/lapka. upierdliwy sterownik. też go mam.
Ja mam 1AF.13 i też mam ten sam problem. Kiedyś na elektrodzie komuś się udało uruchomić pod windowsem na przelotkach usb/rs232 i w dosboxie. Chodziło podobno średnio stabilnie, ale dało się coś tam zrobić.
Po tym jak przeczytałem tamten temat, zabrałem się za zrobienie interfejsu w oparciu o układ FT2232 (usb<->2xRS-232), oczywiście reszta według ogólnie znanego schematu o nazwie uniscan. Niestety pomimo, że wśród elektroników panuje przekonanie, że adaptery firmy FTDI są najlepsze pod kątem obsługi programowej, pod dosboxem nie chciało to śmigać. VISA wykrywała interfejs (czy raczej symulację klucza sprzętowego), ale połączyć z ecu mi się nie udało.
Odnośnie kart pcmcia, to znów jest problem, bo nawet nie wszystkie te "dobre" chodzą. Np. karta firmy Argossy chodzi pod dosem, ale z VISĄ już nie chce, podobno działają karty firmy Silicom. Warto dodać, że wszystkie karty 32-bit (inna nazwa to Cardbus) - można rozpoznać po takiej mosiężnej/miedzianej blaszce przy złączu nie będą chodzić pod dosem.
Ja osobiście skłaniałbym się ku rozwiązaniu z małym komputerem stacjonarnym (są takie małe compaq'i w obudowach slim) w garażu na stałe. Ale tak jak już pisałem w którymś temacie, przeprowadzam się i nie będę mieć garażu (chyba, że nagle znajdę kogoś kto chce sprzedać, ale nic na to nie wskazuje).
Byrrt - bez sterowników to lekka przesada. Kontrolery pcmcia nie chodzą pod dosem bez sterowników (dokładniej to chyba są programy rezydentne), a jak już napisałem da się uruchomić VISĘ na niektórych kartach.
przy okazji elektroda.pl, miałem kontakt z niejakim tzok'iem, twórcą bezpłatnego programu diagnostycznego IAW ECU Scan. zapytałem go czy przewiduje upgrade obejmujący centralki IAW 1AF.17. niestety, nic takiego nie będzie miało miejsca. trochę mnie to dziwi, pownieważ posiadaczy tego pechowego sterownika (jeśli chodzi o możliwości samodzielnej diagnostyki) jest całkiem sporo. ja byłbym nawet chętny zapłacić parę złotych, żeby mieć przyjazny w obsłudze program diagnostyczny, a do takich pewnościa IAW ECU Scan należy. szkoda.
Ja do niego też pisałem, niestety nie jest zainteresowany.
Teraz znów zacząłem drążyć temat w necie. Wyczytałem, że visa sprawnie chodziła na procesorach 386. A to znaczy, że trzeba poszukać naprawdę starego laptopa.
ANTYK Laptop 486DX HIGHSCREEN zasilacz 20V 2,4A (2335575200) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. badum tsssss!
Laptop z dwoma portami RS Gdyby nie to, że matryca słabo świeci to bym się zastanowił, czy nie pomęczyć sprzedawcy czy nie ma jeszcze na sprzedaż. Ale już wiadomo, że trzeba szukać czegoś z ery procesorów 486.
edit:
kolejny: http://allegro.pl/stary-laptop-300-4...387786056.html
edit:
http://archiwumallegro.pl/akther_lcn...222839228.html kolejny z zapewnieniem, że identyczny model chodził z euroscanem.
Ja będę polować na takiego laptopa z 486 i dwoma portami COM, możliwie z kolorowa matrycą.
Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 04-06-2012 o 17:54
przy okazji zakupu takich zabytków warto dokładnie wczytać się w opis aukcji, ponieważ zdecydowana większość takich ofert dotyczy sprzętu uszkodzonego. kiedyś o tym myślałem, ale jak się dowiedziałem, że mam 2 km od siebie warsztat z diagnostyką do FIAT'a w cenie 20 zł, to dałem sobie spokój.
boch ja nikogo nie namawiam bo sam nie wiem czy mając 1.6 bym inwestował ale własna diagnostyka, ale argument że gdzieś za rogiem nawet za 10zł robią diagnostykę to w moim przypadku żaden argument. Ja kupiłem kabel bo walczyłem z AirBag'ami.. Tyle co ja wtedy podłączałem kompa do jasiów zanim doszedłem co i jak to ciężko zliczyć.. Nawet jakby była diagnostyka za darmo to same paliwo na dojazd by mnie więcej wyniosło. Przy silniku też nie raz się przydało.. Jak nie chcesz za dużo wiedzieć o aucie i częściej oddajesz je do mechanika niż robisz samemu może faktycznie nie warto. Ja lubię ogarniać co się z fiatem dzieje dlatego kabel kupiłem. Najgorsze jest to że diagnostyka gdzieś w warsztacie z reg. polega tylko na odczycie błędów.. Rzadko który mechanik wie jakie powinien parametry dany czujnik trzymać.. Ja często też nie wiem ale swoje podejrzenia mogę zweryfikować przez internet - mam na to czas, pytania nic nie kosztują a zawsze ktoś pomoże.. Dlatego wolę diagnozować sam..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT