To może samoregulator za bardzo rozpiera szczeki.
Samoregulator.JPG
To może samoregulator za bardzo rozpiera szczeki.
Samoregulator.JPG
Do wymiany korektor. Uszkodzony powoduje niekontrolowane zwiększenie siły hamowania na dowolne koło (najczęściej to najdalej położone od pompy), dlatego na tym kole masz ciśnienie, które powinno być rozłożone na wszystkie 4 (stąd i demolka).
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 07-01-2013 o 11:54 Powód: usunąłem duble
Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.
Chwila chwila.. w BBM jest samo ABS - nie ma czegoś takiego jak ABS z asystentem siły hamowania czy jak to tam nie nazwał. W skrócie działa to tak, że hamowanie na wszystkie koła idzie z taką siłą jaką MAX daje pedał hamulca a w trakcie kiedy koło niebezpiecznie zwalnia jest ta siła popuszczana ale chyba centrala nie zwiększa ciśnienia - może je tylko i wyłącznie popuszczać. Dlatego w tych autach (i w wielu szczególnie starszych) podczas gdy czuje się że łapie ABS lepiej cisnąć pedał w deskę a nie popuszczać bo może być jeszcze gorzej..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Coś takiego pisze na stronie 257 WKł .
No i zagadka rozwiązana.
Mój model Bravy nie ma kontrolera siły hamowania na tylnej belce. (mimo, że w ASO tak pokazuje schemat wyświetlający się na podstawie numeru VIN).
Funkcję kontrolera sprawuje pompa ABS która jest uszkodzona i daje za dużą siłę hamowania na lewy tył przez co przy ostrym hamowaniu masakruje tłoczek, szczęki itd. Przy jej odłączeniu przez wyjęcie bezpiecznika nie ma redukcji siły hamowania i dlatego tył hamuje mocniej niż powinien.
Koszt pompy do tego modelu to wg ASO ok. 3 tys. zł. a więc wymiana na nówkę odpada.
Jak myślicie bawić się w wymianę na używkę czy raczej szukać jakiegoś serwisu który spróbuję ją zregenerować?
Kupuj używkę i się nie zastanawiaj. Znajdziesz szybciej na bbtp.pl tam mają dużo cześći do bbm'ów.
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Ja bym polecił regeneracje tej pompy abs. Miałem to samo w mojej vectrze b, blokowało mi tylne lewe kolo. Szwankowała wtedy pompa abs, wystarczyło poprawić luty w sterowniku który był zespolony z pompą. W vectrze teoretycznie był nierozbieralny, trzeba było użyć brzeszczota, ale sie opłacało pompa chodzi do dziś a jak kupujesz używkę to nie jesteś nigdy pewny ile jeszcze pochodzi.
Ostatnio edytowane przez majk ; 18-01-2013 o 12:57
Rozmawiałem z mechanikiem z serwisu Boscha, który zajmuje się abs-ami i on raczej polecał wymianę na używkę niż regenerację.
Mam jeszcze pytanko np ta pompa:
FIAT BRAVO 1.2 99r - POMPA ABS (2890826188) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
ma numery identyczne jak moja, ale z tyłu jest jeszcze numer sterownika. Czy wystarczy, że numer na pompie jest zgodny, czy może się zdarzyć tak, że numer pompy będzie zgodny, a sterownika nie ?
Sterownik nie występował osobno zdaje się więc numer sterownika musi się zgadzać..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Jestem załamany, wymiana pompy abs nie pomogła
Dokładnie te sam objawy.
Samochód stoi w warsztacie, mają jeszcze pokombinować z zamianą przewodów....
Jeszcze mam takie pytanie. Czy może jednak powinien być też korektor na tylnej belce (chociaż w ASO twierdzą, że nie chociaż pokazuje go na schemacie po wpisaniu numeru Vin) Może ktoś kiedyś grzebał i go zdemontował?
Na stronie sklep.intercars.com.pl jest taki korektor do wersji Bravy z last 2000-2001, ale nie ma rozróżnienia na wersję z abs/bez abs.
Ma może ktoś taki model,żeby to sprawdzić?
Ja mam taki zamontowany w Bravie z ABS :
Korektor siły hamowania TRW AUTOMOTIVE GPV1052 - Motointegrator.pl - sklep internetowy
Obecność kolektora zależy od centralki ABS. Te nowsze modele miały ABS z EBD (elektrniczny kolektor siły hamowania) i tam faktycznie na belce nie ma kolektora. Ja tak mam - jest nawet miejsce na niego ale nigdy nie był montowany.. Zmiana ta była zdaje się po FL..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Sytuacja się jeszcze skomplikowała. Wieczorem dzwonił do mnie mechanik, że po zamianie przewodów tył/przód w module abs zblokowało przód :/ Czyli chyba jednak pompa abs, ale nie chce mi się wierzyć, że znowu trafiłem na trefną.
Rozumiem, że EBD jest wmontowany już w cały moduł? Może być tak, że pompa z ebd i bez ma ten sam numer? Ja mam 465 29 968 - C492, Brava 2001 więc na pewno po FL.
Nie wiem czy próbować, z jeszcze jedną pompą, bo już ręce mi opadają.