Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 37
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    40
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2

    Hamulcowa zagadka dla dr House'a

    Witam wszystkich,

    Mam ogromny problem z hamulcami w Bravie 1.2 rocznik 2001 (model z abs-em).
    Wszystko zaczęło się gdy w zeszłym roku po bardzo ostrym hamowaniu w lewym tylim kole szczęka zmasakrowała tłoczek i doszło do wycieku płynu hamulcowego. Na szczęście jakoś udało mi się wyhamować.

    Oddałem samochód do mechanika, który stwierdził, że szczęki są źle dobrane. Założył nowe, wymienił tłoczek.

    Nie minęło dużo czasu i płyn znowu zaczął ciec z tego koła. Pojechałem do innego mechanika. Złożył wszystko jeszcze raz, ale nie do końca mu się to podobało.

    I miał rację, po paru dniach znowu miękki hamulec i cieknący płyn. Wymieniłem szczęki bębny, tłoczek. Niestety mechanik stwierdził, że przy włączonym abs-ie i mocnym hamowaniu to koło dalej się blokuje. Po odłączeniu bezpiecznika absu niby było ok. Zalecenie - wymiana pompy hamulcowej.

    Pompę wymienił i dalej brak poprawy, blokowanie lewego tyłu przy włączony abs-ie.

    Następny krok - samochód na kompa. Diagnoza - nierówna praca kół (dziwnie bo w takim wypadku chyba powinna się zapalać kontrolka absu?). Zalecenie - wymiana piasty z czujnikiem magnetycznym. Efekt żaden.

    Po zdemolowaniu portfela odpuściłem sobie to na jakiś czas i jeździł na wyłączonym bezpieczniku abs. Rozbiłem test z kolegą, włączyłem abs - to przy ostrym hamowaniu pogięło szczękę. Niestety samochód przy wyłączonym abs-ie zachowuje się tak jakby hamował tyłem tzn. większa siła hamowania szła na tył (koła potrafią się przyblokować przy bardzo mocnym hamowaniu, ale nie na tyle by zdemolować szczęki tak jak to się dzieje kiedy abs jest włączony).

    Ze względu na zbliżający się przegląd zdecydowałem się na naprawę w ASO. Diagnoza - korektor siły hamowania do wymiany. Jestem umówiony za półtora tygodnia, mają jeszcze na diagnostyce sprawdzić jak rzeczywiście rozkłada się siła hamowania, ale nie chce kolejnej czyszczenia portfela dlatego proszę o poradę czy rzeczywiście to może rozwiązać sprawę.

    W grę wchodzi jeszcze pompa abs-u, czy raczej tam szukać problemu?

    Postawiliśmy z kolegą taką diagnozę: Korektor jest rzeczywiście uszkodzony i samochód zbyt mocno hamuje tyłem, a dodatkowo abs na tym kole też szwankuje (nie wymieniałem jeszcze czujnika który szczytuje prędkość z paska magnetycznego być może on coś bruździ) i powoduje to, że przy włączonym abs-ie prawe koło jest traktowane jakby były w poślizgu i pełna moc hamowania idzie w lewe koło, które nie wytrzymuje, ze względu na awarię korektora.

    Wszystko to oczywiste domysły. Dziwnie jest to, że nie ma żadnej sygnalizacji awarii układu hamulcowego. Czy komuś przychodzi coś jeszcze na myśl?

    Bardzo proszę o pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Mi przyszło gdy napisałeś, że tył hamuje bardziej od przodu-korektor siły hamowania. Nie jedź do ASO bo tam zrobią Ci demolkę w portfelu.
    Pompę hamulcową też sprawdź.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał luc84 Zobacz post
    I miał rację, po paru dniach znowu miękki hamulec i cieknący płyn. Wymieniłem szczęki bębny, tłoczek. Niestety mechanik stwierdził, że przy włączonym abs-ie i mocnym hamowaniu to koło dalej się blokuje. Po odłączeniu bezpiecznika absu niby było ok. Zalecenie - wymiana pompy hamulcowej.
    Odłączenie ABS nie powinno mieć wpływu na pracę pompy hamulcowej (chyba że mówimy o pompie ABS) więc moim zdaniem wymiana pompy niepotrzebna.
    Cytat Napisał luc84 Zobacz post
    Następny krok - samochód na kompa. Diagnoza - nierówna praca kół (dziwnie bo w takim wypadku chyba powinna się zapalać kontrolka absu?). Zalecenie - wymiana piasty z czujnikiem magnetycznym. Efekt żaden.
    W tym wypadku kontrolka nie musi się zapalać .
    Proponuję podjechać na stację diagnostyczną (np.tam gdzie robisz przegląd) samochód na rolki i sprawdzić siłę hamowania na włączonym i wyłączonym ABS-e ,przód i tył . Jeżeli różnica w sile wyjdzie na włączonym ABS-e to w tym systemie trzeba szukać usterki.
    Jeszcze pytanie czy po włączeniu stacyjki sygnalizacja ABS się zapala ? Może masz diodę ABS uszkodzoną
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 05-01-2013 o 20:32

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W połowie czytania postu pomyślałem - korektor. W aucie bez absu jadąc samemu tył się nie powinien w ogóle blokować przy hamowaniu - jeśli jest inaczej to korektor. Nie wiem jak to jest w bravo/brava zrobione, w Uno był połączony sprężyną z wahaczem. Sprężyna się urwała, korektor nie ruszał przez kilka lat i zapiekł się. Efekt - tył hamował bardzo słabo, więc musiałem wymienić. Może u Ciebie jest podobnie z tym, ze zapiekł się w pozycji max siły hamowania. A co do absu, proponuje podłączyć się lapkiem pod centralkę i pojeździć troszkę, ustawić rejestrowanie prędkości kół i później popatrzyć na wykres, będzie wiadomo czy czujnik prędkości jest ok. Co do pompy absu - nie potrafi ona raczej zwiększać siły hamowania, więc moim zdaniem odpada.
    Ostatnio edytowane przez markshall ; 05-01-2013 o 20:33

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Kup kolektor i wymień. Problem zniknie

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Nowy korektor kosztuje ponad 400zł .
    Zawsze można go obejść i jeździć bez niego .Najtańsza wersja naprawy.

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Albo rozejrzeć się za używką ...

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Z używkami jest różnie nigdy nie wiadomo co kupisz tymbardziej że te autka nowe już nie są .
    Można spróbować obejść, a jeżeli wszystko będzi OK to wtedy próbowac z używką.
    Jeżeli nie będzie różnicy to znaczy nie korektor.
    A tak nawiasem mówiąc to gdyby to był korektor to musiałby puszczać kanałami prawe lewe koło (chyba musiałby być pęknięty)
    przecież idą dwa przewody oddzielnie na prawe i lewe koło więc trochę byłobyto dziwne ,aby on poprzez zmniejszenie siły hamowania na prawym kole zwiększał siłę na lewym . Tak jak pisze "luc84"
    Sprawdziłbym jeszcze działanie samoregulatorów . Może tu jest coś nie tak skoro pokrzywiło mu szczęki .
    Poprostu zbyt duży luz i przy hamowaniu postawiło szczęki.????
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 05-01-2013 o 21:30

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    40
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Jakoś przeżyję koszt korektora jeżeli na tym się skończy. Najbardziej zastawiające jest dla mnie fakt, że przy włączonym ABS-ie mam demolkę w lewym tylnym kole za każdym razem przy mocniejszym hamowaniu. ABS w końcu powinien działać wręcz odwrotnie, raczej zmniejszać siłę hamowania, a nie zwiększać ją do takiego poziom, żeby nie wytrzymywał tego tłoczek. Dioda ABS jest ok, bo teraz po jego odłączeni (wyciągnięty bezpiecznik) świeci się cały czas, razem z diodą hamulca.
    Ostatnio edytowane przez luc84 ; 05-01-2013 o 21:33

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Powiem Wam tak. Znajomy miał niemalże identyczny problem i winny był kolektor siły hamowania. Zmieniliśmy i wszystko gra do dzisiaj.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Może być coś takiego ,że system ABS reaguje na ten błąd różnicy prędkości obrotowej koła i inaczej otwiera kanał i temu dzieją się cuda.
    Nie twierdzę że tak jest ,więc moim zdaniem najlepszym sposobem byłaby diagnostyka na rolkach z ABS-em i bez.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Brava 1.2 rocznik 2001 z abs-em
    W tym aucie to raczej nie ma mechanicznego korektora siły hamowania.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    W tym aucie to raczej nie ma mechanicznego korektora siły hamowania.
    Otóż to - najprawdopodobniej jest tan EBD czyli elektroniczny korektor siły hamowania. Nie wiem jakim cudem blokuje tylne koła bo nawet jak by je blokowało to ABS powinien je popuszczać. Trzeba zrobić porządek aby komp czytał prawidłowo prędkości choć żadne hamowanie nie powinno niczego niszczyć..
    Pompa ABS nie może chyba podnieść ciśnienia - choć sam już nie wiem. Skoro serwo było wymienione i nie ma kolektora mechanicznego a z hamulcami jest wszystko ok to wymieniałbym pompę ABS chociaż to dość dziwne :/
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 06-01-2013 o 13:17 Powód: usunąłem duble
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jeżeli podczas hamowania wzrosną obroty koła , to centralka zasteruje elektrozaworami w celu wzrostu ciśnienia i zwiększenia siły hamowania .

    Miałem podobną sytuacje przy hamowaniu ale jadąc do tyłu , prawy tył blokował się do tego stopnia , że po ruszeniu do przodu puszczał dopiero po przejechaniu kilku metrów.
    Winny był cylinderek , jeden tłoczek nie wracał po puszczeniu hamulca i dociskał szczękę do bębna.
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 05-01-2013 o 23:01

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Koziegłowy
    Wiek
    40
    Postów
    12
    Auto
    Fiat Brava 1.2
    Cylinderek jest wymieniony...


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Tarcza hamulcowa
    Napisany przez makło na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 03-05-2018, 15:33
  2. Fiat Stilo 3D 1.6 16 v zagadka...Prośba o pomoc.
    Napisany przez stilo32 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-06-2013, 09:48
  3. Pompa hamulcowa palio 1.6 16v
    Napisany przez mobydickx na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-09-2012, 10:55
  4. tarcza hamulcowa
    Napisany przez guti1 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-05-2011, 19:48
  5. Różne typy świec. Zagadka
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 08-07-2009, 16:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hamulcowa zagadka

utrata plynu hamulcowego fiat bravo 1 2elektroniczny korektor hamowania fiat marea chomikujpompa hamulcowa fiat mareafiat brava popuszcza absfiat brava 1 6 16v z abs gdzie jest korektor hamowaniajak podlaczyc pompe hamulcowa fiat 128fiat brava 1.4 12v jakie szczeki z abspompa hamulcowa fiat brava 1.2fiat marea wyciek plynu z lewej stronyhamulce w bravie nie hamuja. winny bezpieczniksystem ebd fiat brava 1.2kolo tloczek fiat bravojak wymontowac korektor sily hamowania fiat brava 1.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl