Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 20 z 20
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dzisiaj rozpocząłem diagnozę. Podłączyliśmy miernik pod minus na aku i obudowę ECU, miernik na napięcie stałe. Bez zapłonu nic, po zapłonie +1.85V na obudowie ECU!! No to rozpinamy czujniki pokolei.. Napięcie znika dopiero po rozpięciu czujnika położenia wału korbowego. Zmierzyłem go miernikiem, przy temp zewnętrznej 19 stopni, silnik stygnie 2h z otwartą maską, mam 1759 ohm, gdzie tolerancja w 20 stopniach to 570-750 ohm. Imho do wymiany



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    pin 53 - plus czujnika
    54 - masa czujników
    67 - minus czujnika
    77 - ekran przewodów
    Według rozpiski którą dałeś tak wygląda połączenie tego czujnika.
    To że sam czujnik jest uszkodzony to jedno, ale ja bym się zainteresował tą kablologią.
    W silnikach przed liftem ten czujnik miał 1350 ohm, może być tak że ktoś wstawił starego typu czujnik (bo pasuje!). Właśnie w takich przypadkach przydaje się oscyloskop (sprawdzenie sygnału z czujnika jest stosunkowo proste), ale bez niego też się da tylko nieraz trzeba się nieźle nakombinować.
    Wracając do kabelków - one potrafią mieć zwarcie, przewód idący do czujnika jest narażony na wysoką temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    54 masa czujników, nie ma tutaj racji bytu, cała reszta bez zwarć, przebić, itp. sprawdziliśmy każdy pokolei, pod kątem zwarcia do masy, do siebie nawzajem, do silnika, itp.

    Zstaje wymiana czujnika i sprawdzenie czy przyniesie efekt

    Według EPERa to czujnik OEM 46479975, który jak wygooglujesz, bywa w odmianach 1350 ohm
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 22-05-2017 o 14:54

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Eureka !!

    Dzisiaj dotarł zamówiony czujnik ERA (najtańszy 50 zł). Zamontowałem na auto, zapłon, nie ma napięcia na ECU, odpaliłem, zapalił równo, sprawdzam miernikiem i nic

    Podsumowując: po wymianie czujnika wału korbowego, odpalił normalnie na ciepłym (wcześniej tak dziwnie zapalał jakby się pomału rozkręcał), nie trzęsie budą, mogę sobie skręcić ECU do blachy bez babcinej torebki

    Kilka pamiątek:
    https://youtu.be/yvc8HQlTNao



    Na chwilę obecną ECU jest skręcone do blachy, auto odpala, chodzi równo w drodze do pracy przetestuję jak jedzie i zdam relację

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dla potomnych: w CF3, według Bravo_a_Service_Manual_Vol3,czujnik położenia wału korbowego, ma właśnie 1300 ohm w 20 stopniach. 570 - 750 ohm, to wartości przewidziane dla 1.6 z aluminiowym kolektorem


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Punkt masy
    Napisany przez adamko3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-04-2017, 17:03
  2. Punto 2 Brak masy (chyba)
    Napisany przez DaVv1993 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-02-2016, 19:40
  3. brak masy sterowania
    Napisany przez kajetan na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 08-06-2015, 17:43
  4. Gdzie znajdę miejsce podłączenia masy...
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-01-2013, 16:45
  5. Waga i rozkład masy
    Napisany przez dejv667 na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-08-2012, 08:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438gasnie-po-dotknieciu-ecu-do-masy-36695

ecu fiat uno fire 1.3

grzalka sondy lambda robi zwarcie w sterowniku. silnika punto 2slaba masa silnika objawyfiat sterownik gasnie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl