Coś nowego się w temacie pojawiło?
Coś nowego się w temacie pojawiło?
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Zastanawiałem się właśnie nad tym wczoraj
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Okazalo sie ze trzeba wymienic walek rozrzadu. Powiedzcie mi, czy wystarczy wymienic sam walek czy trzeba walek razem z glowica?
Sam wałek.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tez tak wlasnie myslalem, ale mechanik zalecil mi wymiane walka razem z glowica, sam juz nie wiem co mam zrobic.... Samochod i tak bede sprzedawal, wiec zalezy mi tylko na doprowadzeniu go do stanu uzytecznosci, a nie na jakims konkretnym remoncie.... Jedno mnie tylko zastanawia, dlaczego silnik gasnie, skoro jest tylko zatarty walek przez co sa metaliczne stuki, co to ma do gasniecia?
Jeżeli krzywki na wałku są starte to nie otwierają się do końca zawory, czyli są problemy z napełnianiem mieszanką p-b i odprowadzaniem spalin. A stukanie jest od uderzającego w popychacz wałka.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Czyli jak wymienie sam walek to bedzie ok? Zamierzam wymienic go razem z bratem ktory ma dosc duze pojecie o mechanice, tylko da rade zrobic to w warunkach garazowych? Nie trzeba jeszcze czegos regulowac czy cvos? Brat mowi, ze mam sie nie martwic, ale wole sie upewnic czy nie lepiej bedzie odstawic auto do mechanika
Jeżeli brat ma pojęcie o mechanice to zrobicie te we dwójkę. Co do regulacji to jedynie luz zaworowy, reszta to wymiana. I co trzeba pilnować, to aby dobrze ustawić rozrząd, gdyż złe jego ustawienie może w skrajnym przypadku doprowadzić do pogięcia zaworów.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Tak sie prezentuje walek, czy wedlug was jest az tak zatarty, ze ma wplyw na problemy z gasnieciem i nierowną pracą silnika?
22102011383.jpg22102011381.jpg
Jutro jade na gielde do po nowy walek, w przyszlym tygodniu wymiana....
Widać ślady ścierania, ale czy tak naprawdę on jest winny, to powinno się go zdemontować i sprawdzić wymiary.
Trochę więcej zdjęć by się przydało, jednak już teraz moim zdaniem widać ich zużycie. Najlepiej pomierzyć wzniosy krzywek. Masz suwmiarkę to pomierz każdy z osobna.
Zobaczy czy krzywki nie wygląda tak.
a) Krzywka ok
b) Krzywka wytarta
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Ogólnie przy tak "zużytym" wałku silnik powinien jeszcze pracować w miarę ok.
Martwi mnie natomiast zupełnie co innego, a mianowicie ilość nagaru jaką masz pod pokrywą - lejesz minerał?
Taka ilość nagaru może powodować zatykanie się regulatorów hydraulicznych, pająka smarującego wałek - wytarcie wałka to kwestia czasu i sposobu eksploatacji.
Rozrząd dobrze poskładali po wymianie UPG? Możliwe, że zawór dostał już strzał od tłoka, lekko go skosiło i dla tego teraz drze wałek, ale tego bez zdjęcia głowicy nie sprawdzisz.
Prawda jest taka, że wałek sam z siebie się nie wyciera, 99,9% przypadków to są błędy eksploatacji tego "zacnego" silnika.
A i jeszcze za pamięci - jak już wymienicie wałek to olej do wywalenia, z miski olejowej magnesem neodymowym powyciągać wióry wałka bo za miesiąc będziesz miał to samo.
Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.
witam
mam taki problem wymieniłem uszczelkę pod głowicom i wałek rozrządu i dwie krzywki a somochud odpala ale jak chce ruszyc to strzela w gazniku FIAT BRAVO 14 12V 97
Bravo nie miało nigdy gaźnika :-P
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT