Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 47
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Brava 1.6 16V przed liftem - Brak diagnozy silnika - 3piny  

  1. #16
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tymi 1.6 to faktycznie jest problem, w ostateczności ASO i Egzaminer..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 Turbo HL
    Najprostsze rozwiązanie w tym momencie to notebook z gniazdem pcmcia i sprzętowa karta pcmcia 2xrs232 i powinno latać bez problemu.
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    czyli skoro Virusek ma IBM T40, to może sobie taki adapter kupić

    PORT COM W LAPTOPIE ADAPTER PCMCIA NA RS232 (2085793263) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.



    konieczne są 2 porty RS232?

    a ja odpowiedzi ze strony VIAKEN nie otrzymałem.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 27-02-2012 o 11:31

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ludziska to nie jest takie proste ;] Karta PCMCIA musi być taka, że te COMy są widoczne normalnie pod przestrzenią adresową czyli nawet na gołym DOS.. Co gorsza czytałem opinie że tylko jeden taki RS może być - 2gi ze względu na opóźnienia musi być sprzętowy.. Kolega ma takiego euroscana i kupował specjalnie jakiegoś starego lapcia typu 486 z sprzętowym RSem, 2gi na PCMCIA i działa to elegancko..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    znajomek łączy się z moim Fiaciskiem za pomocą programu CDIF2. całość podłącza przez USB więc chyba nie jest aż tak tragicznie.

  7. #21
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    znajomek łączy się z moim Fiaciskiem za pomocą programu CDIF2. całość podłącza przez USB więc chyba nie jest aż tak tragicznie.
    Na tak ale tego sobie nie kupisz do własnego użytku

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Co gorsza czytałem opinie że tylko jeden taki RS może być - 2gi ze względu na opóźnienia musi być sprzętowy
    Potwierdzam, koleś w warsztacie ma na wózku stacjonarnego kompa. Karty z dwoma portami COM kosztują dużo, dużo więcej, i tak jak pisze kolega Byrrt nie zawsze działają prawidłowo.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Na tak ale tego sobie nie kupisz do własnego użytku .
    chodziło o sam fakt, że jednak przez USB daje radę

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 Turbo HL
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    chodziło o sam fakt, że jednak przez USB daje radę
    To każdy wie że przez USB da radę. Tu jednak chodzi konkretnie o Euroscana że nie da rady i tyle.
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    wypadałoby zatem zadać pytanie dlaczego FES, czy chociażby IAW Scan 2 nie obsługują naszych sterowników? o co chodzi? w czym problem?

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    FES nie obsługuje, bo na chwile obecną autor (autorzy?) programu nie są zainteresowani obsługą tego sterownika (Magneti Marelli IAW 1AF). Na ich forum często padają prośby o zrobienie obsługi, kiedyś tylko napisali, że na chwile obecną nie, ponieważ komunikacja jest w taki sposób zorganizowana, że łatwo coś sknocić.
    Do autora IAW Scan 2 - tzoka kiedyś pisałem, na chwile obecną nie jest zainteresowany napisaniem obsługi.

    Co do Euroscana jeszcze - na elektrodzie jest opisany przypadek uruchomienia z adapterami usb-rs232 pod windowsem xp w emulatorze dosbox. Mi ta sztuka się nie udała na adapterze opartym o układ FT2232 - pomimo wyśmienitych sterowników, nie są do końca dobrze napisane. Może kiedyś zreaktywuje cały projekt, teraz nie mam na to czasu ani chęci. Z całą pewnością na chwile obecną układ FT2232 odpada, ale już np. PL2303 się nadaje.
    Karta PCMCIA jeśli ma działać pod dosem, to przede wszystkim musi to być karta 16-bitowa (nie CARDBUS!) i musi być obsługiwana przez odpowiedni sterownik pod dosa. Sławna karta Argosy podobno nie współpracuje, pewne są jedynie karty firmy Silicom (są nawet takie z dwoma portami). Ale cena karty Silicoma jest porażająca...

    Mam kilka dokumentacji technicznych traktujących o tym ECU oraz chyba o protokole komunikacyjnym jaki jest stosowany: KWP-2000 (nie jestem pewien czy to jest ten). Niestety pliki te są po włosku, co nie ułatwia zadania. Dodatkowo nie wiem kto chciałby napisać oprogramowanie testując je na własnym samochodzie - ja nie.
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 28-02-2012 o 21:11

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    25 grudzień 2011
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    Wiek
    38
    Postów
    279
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16V
    boch z którego roku masz samochód?

    Mi osobiście nie opłaca kupować jakiegoś rzęcha + sprzęt do diagnozy żeby raz na jakiś czas podłączyć samochód do kompa, zresztą na chwilę obecną nie miał bym gdzie tego trzymać, jeśli do mojego lapka dokupię adapter zyskuje tylko 1 port COM a skąd drugi wytrzasnąć ?

    Nie wiem czy dobrze kombinuję. FES obsługuje ECU Engine od 98 roku, hmmm gdyby tak znaleść rozbite auto, powyżej 98 roku ze sprawnym ECU oraz tym samym silnikiem i podmienić. Widzę że takie ECU już za 100zł idzie zdobyć

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    413
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Nie jestem pewien czy czasem nie ma większych różnic niż tylko w samym ECU. Wiadomo, że jest inny kolektor, ale czy coś jeszcze... Coś mi się przypomina, że są termostaty z jednym i z dwoma czujnikami, więc chyba jest jakaś różnica.

  14. #28
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał Virusek Zobacz post
    Mi osobiście nie opłaca kupować jakiegoś rzęcha + sprzęt do diagnozy żeby raz na jakiś czas podłączyć samochód do kompa
    Zgadzam się z Tobą w 100%, diagnoza w warsztacie gdzie mają sprzęt do podpięcia kosztuje około 50 złotych więc tragedii nie ma podjechać raz na jakiś czas gdy z autem coś się dzieje. Zanim zwróci Ci się zakup interfejsu, kompa z portami COM to masz kilka dobrych podpięć w warsztacie.

    Cytat Napisał Virusek Zobacz post
    FES obsługuje ECU Engine od 98 roku, hmmm gdyby tak znaleść rozbite auto, powyżej 98 roku ze sprawnym ECU oraz tym samym silnikiem i podmienić. Widzę że takie ECU już za 100zł idzie zdobyć
    Tyle że oprócz ECU musisz dokupić centralkę immo z tego samego auta, Twoja nie zadziała z innym ECU.
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak nie planujesz częstego diagnozowania to zakup laptopa + euroscana mija się z celem, ale np. jak ja kupowałem to zanim udało mi się ożywić poduszki to z interfejsu korzystałem kilkudziesięciu krotnie - w moim przypadku nawet taki euroscan by się zwrócił..

    Z tą podmianką ECU to chyba średni pomysł.. Imo (centralka ale też i klucze itp) to pryszcz, to są de-fakto inne silniki - nie wiadomo co tam zmieniono..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #30
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał Virusek Zobacz post
    boch z którego roku masz samochód?
    1996 rok. kupując auto nie spodziewałem się, że bedą takie hece z samodzielną diagnostyką.
    skoro z tym sterownikiem nie gada żaden bezpłatny soft, a podłączenie do laptopa to temat na doktorat, to ja wrzucam na luz i kasę odkładam na kolejny samochód, którego centralkę obsłuży darmowy FES


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Brava 1.2 16V Falujące obroty [Brak rezultatów po naprawach]
    Napisany przez Rick na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 21-09-2013, 17:12
  2. fiat brava 1.6 16v nie odpala brak iskry
    Napisany przez silwestr_1704 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 23-07-2012, 23:04
  3. Fiat Brava 1.6 16V - Problem z pracą silnika po nagrzaniu silnika
    Napisany przez Virusek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2012, 13:14
  4. [osprzęt silnika] Brak iskry Brava 1.6 16V
    Napisany przez longer2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2011, 18:08
  5. Brak ciśniena silnika na drugim tłoku w brava 14 12 V
    Napisany przez teddybear21 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-11-2010, 23:44

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

gdziest wejscie djagnostyczne fiat marea 1.8

gdzie jest gniazdo diagnostyczne fiat brava po lifcie

program do diagnostyka fiat 1.6 16v

fiat brava 1.6 16v diagnostyka

brak polaczenia z ecu bravo

interfejs silnika fiat brava 1 6 16v cena

siena 1.6 diagnostyka sailnika

gniazdo diagnostyczne fiat brava

fiat brava gdzie jest wtyczka diagnostyczna

marea 1.6 brak iskry

lpg fiat marea 1 6 16v adapter do emulatora

siena 16 16v diagnoza silnika

iaw 1af.16 interfejs

gdzie gniazdo serwisowe bravo sx

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl