Z tymi 1.6 to faktycznie jest problem, w ostateczności ASO i Egzaminer..
Z tymi 1.6 to faktycznie jest problem, w ostateczności ASO i Egzaminer..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Najprostsze rozwiązanie w tym momencie to notebook z gniazdem pcmcia i sprzętowa karta pcmcia 2xrs232 i powinno latać bez problemu.
Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic
czyli skoro Virusek ma IBM T40, to może sobie taki adapter kupić
PORT COM W LAPTOPIE ADAPTER PCMCIA NA RS232 (2085793263) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
konieczne są 2 porty RS232?
a ja odpowiedzi ze strony VIAKEN nie otrzymałem.
Ostatnio edytowane przez boch ; 27-02-2012 o 11:31
Ludziska to nie jest takie proste ;] Karta PCMCIA musi być taka, że te COMy są widoczne normalnie pod przestrzenią adresową czyli nawet na gołym DOS.. Co gorsza czytałem opinie że tylko jeden taki RS może być - 2gi ze względu na opóźnienia musi być sprzętowy.. Kolega ma takiego euroscana i kupował specjalnie jakiegoś starego lapcia typu 486 z sprzętowym RSem, 2gi na PCMCIA i działa to elegancko..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
znajomek łączy się z moim Fiaciskiem za pomocą programu CDIF2. całość podłącza przez USB więc chyba nie jest aż tak tragicznie.
" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
wypadałoby zatem zadać pytanie dlaczego FES, czy chociażby IAW Scan 2 nie obsługują naszych sterowników? o co chodzi? w czym problem?
FES nie obsługuje, bo na chwile obecną autor (autorzy?) programu nie są zainteresowani obsługą tego sterownika (Magneti Marelli IAW 1AF). Na ich forum często padają prośby o zrobienie obsługi, kiedyś tylko napisali, że na chwile obecną nie, ponieważ komunikacja jest w taki sposób zorganizowana, że łatwo coś sknocić.
Do autora IAW Scan 2 - tzoka kiedyś pisałem, na chwile obecną nie jest zainteresowany napisaniem obsługi.
Co do Euroscana jeszcze - na elektrodzie jest opisany przypadek uruchomienia z adapterami usb-rs232 pod windowsem xp w emulatorze dosbox. Mi ta sztuka się nie udała na adapterze opartym o układ FT2232 - pomimo wyśmienitych sterowników, nie są do końca dobrze napisane. Może kiedyś zreaktywuje cały projekt, teraz nie mam na to czasu ani chęci. Z całą pewnością na chwile obecną układ FT2232 odpada, ale już np. PL2303 się nadaje.
Karta PCMCIA jeśli ma działać pod dosem, to przede wszystkim musi to być karta 16-bitowa (nie CARDBUS!) i musi być obsługiwana przez odpowiedni sterownik pod dosa. Sławna karta Argosy podobno nie współpracuje, pewne są jedynie karty firmy Silicom (są nawet takie z dwoma portami). Ale cena karty Silicoma jest porażająca...
Mam kilka dokumentacji technicznych traktujących o tym ECU oraz chyba o protokole komunikacyjnym jaki jest stosowany: KWP-2000 (nie jestem pewien czy to jest ten). Niestety pliki te są po włosku, co nie ułatwia zadania. Dodatkowo nie wiem kto chciałby napisać oprogramowanie testując je na własnym samochodzie - ja nie.
Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 28-02-2012 o 21:11
boch z którego roku masz samochód?
Mi osobiście nie opłaca kupować jakiegoś rzęcha + sprzęt do diagnozy żeby raz na jakiś czas podłączyć samochód do kompa, zresztą na chwilę obecną nie miał bym gdzie tego trzymać, jeśli do mojego lapka dokupię adapter zyskuje tylko 1 port COM a skąd drugi wytrzasnąć ?
Nie wiem czy dobrze kombinuję. FES obsługuje ECU Engine od 98 roku, hmmm gdyby tak znaleść rozbite auto, powyżej 98 roku ze sprawnym ECU oraz tym samym silnikiem i podmienić. Widzę że takie ECU już za 100zł idzie zdobyć
Nie jestem pewien czy czasem nie ma większych różnic niż tylko w samym ECU. Wiadomo, że jest inny kolektor, ale czy coś jeszcze... Coś mi się przypomina, że są termostaty z jednym i z dwoma czujnikami, więc chyba jest jakaś różnica.
Zgadzam się z Tobą w 100%, diagnoza w warsztacie gdzie mają sprzęt do podpięcia kosztuje około 50 złotych więc tragedii nie ma podjechać raz na jakiś czas gdy z autem coś się dzieje. Zanim zwróci Ci się zakup interfejsu, kompa z portami COM to masz kilka dobrych podpięć w warsztacie.
Tyle że oprócz ECU musisz dokupić centralkę immo z tego samego auta, Twoja nie zadziała z innym ECU.
" .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."
Jak nie planujesz częstego diagnozowania to zakup laptopa + euroscana mija się z celem, ale np. jak ja kupowałem to zanim udało mi się ożywić poduszki to z interfejsu korzystałem kilkudziesięciu krotnie - w moim przypadku nawet taki euroscan by się zwrócił..
Z tą podmianką ECU to chyba średni pomysł.. Imo (centralka ale też i klucze itp) to pryszcz, to są de-fakto inne silniki - nie wiadomo co tam zmieniono..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
1996 rok. kupując auto nie spodziewałem się, że bedą takie hece z samodzielną diagnostyką.
skoro z tym sterownikiem nie gada żaden bezpłatny soft, a podłączenie do laptopa to temat na doktorat, to ja wrzucam na luz i kasę odkładam na kolejny samochód, którego centralkę obsłuży darmowy FES