Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 68
  1. #31
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Lambda za katalizatorem robi sobie jaja, długi czas reakcji i powtarzające się w logach "płaskie" sekwencje mogą wskazywać na zużycie/zabrudzenie sondy (osobiście stawiam na tą drugą opcję, ale nic sobie nie dam uciąć).
    lambda1cp.jpg

    Zielona ramka - OK
    czerwona - WTF?!?

    zap1cp.jpg
    coś jest nie teges z zapłonem, zastanawiam się co i jak zlogować żeby było widać to co chcę.
    BTW: czujnik temperatury powietrza jest gdzie? trochę ciepłe ono jest, ale w granicach normy.
    zap2.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Druga sonda o ile wiem, powinna mieć w miarę prosty wykres po osiągnięciu temp roboczej (closed loop).

    Zielona ramka: ruszam z terenu garaży, szybka jedynka, but na dwójce, trochę wolniej trójka
    Czerwona ramka: zapinam czwórkę bo i tak mam ograniczenie prędkości i toczę się w stronę korka, przed wjazdem na estakadę tam osiągamy obroty jałowe (188 sekunda) i ogień bo udało się wbić w lukę nie ukrywam, że na zimnym nigdy nie kręcę powyżej 3 tysi, ale że logi się robiły, postanowiłem sobie pozwolić, dlatego podszedłem pod 4 tyś. Inna sprawa że przy tej temp na dworze i fakcie że auto nocuje w garażu, w tym miejscu mam już jakieś 70 stopni na blacie, więc jaki zimny silnik

    Czujnik temp powietrza jest w kolektorze, więc temp silnika dość mocno go ogrzewa. Pamiętaj że przepustnica też jest podgrzewana płynem chłodniczym.

  4. #33
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Druga sonda o ile wiem, powinna mieć w miarę prosty wykres po osiągnięciu temp roboczej (closed loop).
    Nie aż tak prosty, i w logu są sekwencje kiedy sonda daje płaski wykres a potem reaguje normalnie (jak dla mnie) po czym znów przestaje reagować. Teoretycznie jest to możliwe, w praktyce nie podoba mi się.
    Do logu:
    - obroty
    - sonda 2
    - wtrysk
    tylko te trzy parametry, na postoju, ciepły silnik, i obroty zwiększaj poooowoooli tak żeby pomiędzy 1000 a 4000 był co najmniej kilkanaście pomiarów. A potem kilka szybkich zmian obrotów dla porównania.
    Czujnik spalania stukowego zloguj dla każdego cylindra osobno, tylko obroty silnika kąt zapłonu i napięcie czujnika.

  5. #34
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    - wtrysk
    w sensie czas wtrysku ?

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    dla każdego cylindra osobno, tylko obroty silnika kąt zapłonu i napięcie czujnika
    czyli w sumie 4 logi z tego będą. Też na postoju??

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Nie aż tak prosty, i w logu są sekwencje kiedy sonda daje płaski wykres a potem reaguje normalnie (jak dla mnie) po czym znów przestaje reagować.
    Coś w tym jest, ale jak widzisz, trasa tego logu jest mocno specyficzna. Zaraz porównam to sobie z obrotami, może odkryję kiedy jak się zachowuje (hamowanie, idle, przyśpieszanie, itp).

    //EDIT:
    Widzę zależność. Druga sonda stoi, gdy i auto stoi tzn. jak np. stoję w korku, na światłach itp, a jej wykres osiągnął już szczyt (widzisz jak od zera rośnie sobie pomału w czasie), to gdy auto jedzie, sonda oscyluje, ale gdy się zatrzymuje na światłach, to jej wykres stoi.

    Z dzisiaj masz wykres, a raczej log z mieszanek zestawiony z obrotami, i widać ładnie że jak jadę to zmienia się jej wartość, a jak stoję to już pokazuje prawie stałe wartości
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 31-05-2017 o 19:51

  6. #35
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    w sensie czas wtrysku ?
    Dokładnie tak

    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    czyli w sumie 4 logi z tego będą. Też na postoju??
    Obojętne, chociaż chyba lepiej w ruchu (większy zakres zmian obciążenia).


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Coś w tym jest, ale jak widzisz, trasa tego logu jest mocno specyficzna.
    Dlateoo chcę w logu i obroty i sondę

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    "Widzę zależność. Druga sonda stoi, gdy i auto stoi tzn. jak np. stoję w korku, na światłach itp, a jej wykres osiągnął już szczyt (widzisz jak od zera rośnie sobie pomału w czasie), to gdy auto jedzie, sonda oscyluje, ale gdy się zatrzymuje na światłach, to jej wykres stoi.

    Z dzisiaj masz wykres, a raczej log z mieszanek zestawiony z obrotami, i widać ładnie że jak jadę to zmienia się jej wartość, a jak stoję to już pokazuje prawie stałe wartości"

  8. #37
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Z dzisiaj masz wykres, a raczej log z mieszanek zestawiony z obrotami, i widać ładnie że jak jadę to zmienia się jej wartość, a jak stoję to już pokazuje prawie stałe wartości
    Ten "2017.0531 sondy" ? u mnie nie działa, to znaczy pokazuje się wykres tylko dla "sonda 1". Natomiast log "wszystko" jest bezużyteczny, ponieważ przepustowość interfejsu nie pozwala logować więcej niż 2-3 parametrów w czasie rzeczywistym.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Ten 2017.05.31 sondy, otwórz sobie np. excellem wiem że fes/mes pokazuje tylko wykres obrotów, bo nie da się zwizualizować stanu mieszanki

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Logi o które prosiłeś

    logi 2.rar

  11. #40
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Sprawdziłem kwestię, którą poruszyliśmy wcześniej i potwierdzam, że podczas hamowania silnikiem, czas wtrysku wynosi 0 ms, a więc sonda przed katem, również daje płaski wykres

    Zobacz na co trafiłem w czeluściach internetu:
    http://www.fiatforum.com/fiat-boo-ar...1-6-marea.html

    Może to 700 to jednak prawidłowa wartość obrotów jałowych?? A książki się mylą?
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 01-06-2017 o 21:05

  12. #41
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Może to 700 to jednak prawidłowa wartość obrotów jałowych?? A książki się mylą?
    Jest to możliwe, obroty biegu jałowego mogą być w książkach podane dla innego ECU albo wersji silnika z /bez recyrkulacją spalin. Podaj pełne oznaczenie ECU i silnika, może coś znajdę w serwisówkach od innych modeli.

    Przejrzałem logi, jutro mają mi przyturlać jakieś Bravo z silnikiem 1,6 i mam zamiar zrobić porównawcze. O ile uda mi się ten złom uruchomić, bo podobno "nie jeździ". Muszę mieć jakieś "pewne" logi, w internetach same śmieci znajduję.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Podaj pełne oznaczenie ECU i silnika, może coś znajdę w serwisówkach od innych modeli.
    IAW4EF.B1 to pełne oznaczenie, aczkolwiek ostatnia cyfra, jest zależna od auta (np. multipla miała chyba 4, a marea 3)

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Muszę mieć jakieś "pewne" logi, w internetach same śmieci znajduję.
    Zauważyłem

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    ata, mam ciekawostkę. Wedle ksiąg tajemnych od Fiata, CPW ma być ustawiony prostopadle do śruby mocującej koło pasowe. Tak też go zamontowałem, a w zasadzie to nie ruszałem mocowania, bo czujnik ma jedną śrubkę która trzyma go w mocowaniu i pozwala jedynie wyjąć lub włożyć.

    W czwartek postanowiłem to skorygować zmieniając nieco jego kąt, co zaoowocowało zmianą odpalania na bardziej zbliżone do tego co było przed wymianą. Co prawda zmniejszyłem tez odległość między kołem a czujnikiem do 0.55 mm na szczelinomierzu Dam mu jeszcze postać do poniedziałku i zdam relację, czy zmiana jest trwała

    Jak tam reanimacja 1.6?

  15. #44
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Jak tam reanimacja 1.6?
    Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą, ale nic więcej nie wiem bo poprzedni fachowiec był uprzejmy wymontować kilka drobiazgów i muszę to uzupełnić.


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Wedle ksiąg tajemnych od Fiata, CPW ma być ustawiony prostopadle do śruby mocującej koło pasowe. Tak też go zamontowałem, a w zasadzie to nie ruszałem mocowania, bo czujnik ma jedną śrubkę która trzyma go w mocowaniu i pozwala jedynie wyjąć lub włożyć.

    W czwartek postanowiłem to skorygować zmieniając nieco jego kąt, co zaoowocowało zmianą odpalania na bardziej zbliżone do tego co było przed wymianą. Co prawda zmniejszyłem tez odległość między kołem a czujnikiem do 0.55 mm na szczelinomierzu
    Teraz rozumiesz dlaczego czasem oscyloskop jest bardzo przydatny?
    Amplituda impulsów z czujnika jest zależna od położenia (wielkości szczeliny), mogąc zobaczyć jak wygląda ten czy inny przebieg napięcia nie musisz zgadywać i naprawiać metodą eksperymentalną.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Tak to teraz wygląda jeżeli chodzi o odpalanie:


    Dłużej kręci, ale nie ma już tego częściowego zapalania na jeden cylinder, tylko od razu łapie na wszystkie


 

Podobne tematy

  1. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 17:24
  2. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 23:23
  3. fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-01-2013, 21:31
  4. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 10:03
  5. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 17:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty jalowe bravo 2

Fiat Stilo niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl