Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 68
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    podciśnienie w dolocie poza zakresem minimalnym czyli 590mbr co świadczy raczej o kondycji silnika



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ampro Zobacz post
    podciśnienie w dolocie poza zakresem minimalnym czyli 590mbr co świadczy raczej o kondycji silnika
    A rozwiniesz jakoś tą myśl?? Bo o ile wiem to po kompresji można ocenić stan silnika, a ta wyszła 13 bar/ cylinder jak dobrze pamiętam

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2015
    Skąd
    Łask
    Postów
    263
    Auto
    :( ex Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    myślę że przed wymianą map sensora być może słuszną warto się zastanowić dlaczego wakuometr pokazuje zbyt niskie podciśnienie

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    imho robi tak, dlatego że sterownik dopasowuje pracę silnika do niewłaściwego odczytu z sensora. Gdyby obroty podciągnąć do właściwych 800 na minutę, podciśnienie było by minimum 600 bar. Jutro chcę spróbować jeszcze wypiąć z czujnika przewód od sygnału ciśnienia, zostawiając temp powietrza. Powinno to pozwolić silnikowi pracować w trybie awaryjnym, zastępując wartości czujnika, domyślnymi z mapy wtrysku

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    No i kwas, wczoraj czujnik ciśnienia wyczyściłem i dzisiaj wykres oczekiwanego ciśnienia pokrywa się pięknie z odczytem z kolektora. Niestety samochód chodzi tak samo jak chodził

    Wakuometer na swojej skali pokazuje że przy takim podciśnieniu, problemem jest "late ign timing". Teraz tylko pytanie co może mi tak skutecznie opóźniać zapłon

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Dzisiejsza obserwacja, to fakt, że kąt wyprzedzenia zapłonu (obliczony) to 4 stopnie. Taki kąt jest osiągany przy 850 obr/min. Jednak po chwili jest stopniowo zwiększany do 6 stopni, co daje 700 obr/min i te dziwne wibracje.

    Sterownik obniża prędkość biegu jałowego, dokładnie gdy silnik osiąga 80 stopni na wodzie. Macie pomysły, jaki czujnik zaczyna być brany pod uwagę dopiero przy temp. 80 stopni??


    Nie wiem czy to jest powiązane ze sobą, ale tak mi zaczął odpalać po wymianie CPW:


    Wcześniej było tak:


    A tak powinno być i było jak miał dwa dobre dni:
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 30-05-2017 o 20:03

  8. #22
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Sterownik obniża prędkość biegu jałowego, dokładnie gdy silnik osiąga 80 stopni na wodzie. Macie pomysły, jaki czujnik zaczyna być brany pod uwagę dopiero przy temp. 80 stopni??
    Żaden konkretny, osiągnięcie temperatury roboczej (80-85°) kończy działanie procedury rozruchowej w sterowniku silnika i tyle. Znaczy "wyłącza ssanie" (czyli coś czego nie mają silniki z wtryskiem, bo mogą sterować dawką paliwa i przepływem powietrza w zakresie potrzebnym do stabilizacji pracy zimnego silnika).


    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Nie wiem czy to jest powiązane ze sobą, ale tak mi zaczął odpalać po wymianie CPW:
    Odpala jeden albo dwa cylindry, a dopiero po dłuższej chwili silnik rusza. Kompresję mówisz że masz, a oglądałeś ostatnio świece? Bo mnie się ten dźwięk kojarzy z silnikiem który był zalany w trupa - tak "na ucho", nic naukowego po prostu pierwsze skojarzenie.

    Ty nie masz przypadkiem zapchanego katalizatora? dawno nie miałem takiego przypadku, a w wersji 1,6 103 HP chyba nigdy (to nie jest najpopularniejszy silnik), objawy nie całkiem się zgadzają, nie wiem czemu mi to przyszło do głowy. U mnie pada deszcz, samochód mam przed domem, sam rozumiesz ... ale jak jutro nie będzie lało to wsadzę kartofel w rurę wydechową i sprawdzę (wydech mam szczelny, sam spawałem z bardzo dobrych szrotowych rurek, jak go przytkam to na pewno będzie jakiś efekt!).

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Żaden konkretny, osiągnięcie temperatury roboczej (80-85°) kończy działanie procedury rozruchowej w sterowniku silnika i tyle. Znaczy "wyłącza ssanie" (czyli coś czego nie mają silniki z wtryskiem, bo mogą sterować dawką paliwa i przepływem powietrza w zakresie potrzebnym do stabilizacji pracy zimnego silnika).
    Wczoraj analizowałem jeszcze z jakich czujników składa się cały układ wtryskowy/zapłonowy i tak jak piszesz, większość jest interpretowana już od startu, sondy tylko do rozgrzania, ale patrząc na ich wykres, to zaczynają normalnie pracować po około 90 sekundach.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Kompresję mówisz że masz, a oglądałeś ostatnio świece?
    Wczoraj jak nowe, zero nagaru, suche.

    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Ty nie masz przypadkiem zapchanego katalizatora?
    Tak wyglądał na początku marca, gdy go zdemontowaliśmy podejrzewając zatkanie mało tego bo uszczelniliśmy mu wejście razem z pistoletem i dostał hita z pistoletu do przedmuchiwania bez dyszy, za to z wężem 12mm resztę wydechu też tak potraktowaliśmy.


    Ponieważ nie da się go obejrzeć normalnie z drugiej strony, wsadziliśmy tam kamerę endoskopową i wygląda identycznie. Zero śladów stopienia, załamania, etc.

    Nie wiem czy już pisałem, ale bravo ciągnie w całym zakresie momentu obrotowego (kończy się według Zembrowskiego około 6000 obrotów). Może jest nieco ospałe, ale idzie przy problemie z wydechem, nie wszedł by raczej powyżej 3k pod obciążeniem
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 31-05-2017 o 06:55

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Wynik dzisiejszego pomiaru kompresji:


    Wynik logowania wyprzedzenia zapłonu:
    2017.05.31 sondy lambda.pdf2017.05.31 wyprzedzenie zapłonu.pdf

    Zastanawia mnie że przy odpalaniu zapłon schodzi do -6 stopni i dopiero zapala... To normalne??

  11. #25
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    Zastanawia mnie że przy odpalaniu zapłon schodzi do -6 stopni i dopiero zapala... To normalne??
    Mam tu wykres dla silnika 1,6 który co prawda nie jest całkiem prawidłowy ale na początku (rozruch) wszystko było OK.
    zaploncp.jpg

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    To nie był przypadkiem test na postoju? dziwne żeby przy 4600 nie przesunął zapłonu bardziej niż o 4 stopnie. Inna sprawa że u mnie min to -6 stopni, a u Ciebie -31,5.

    Nie mam za bardzo pomysłu co może być że u mnie tak słabo zapala. Auto śmiga, jest w miarę dynamiczne, kręci się ładnie na wyższe obroty, kompresję bije jak w dieslu, a jednak ma problem.

    Wczoraj zrobiłem adaptację koła fonicznego i jest jakby minimalnie równiej na wolnych obrotach, a przede wszystkim przy delikatnym dotknięciu gazu, przestał gasnąć. Przy 850 obr/min silnik chodzi idealnie, więc dlaczego spada do 700 :/

    Dzisiaj diagnozowałem seicento 1.1 CF3, tam przy 90 stopniach, 850 obr, 79/76 kroków na krokowcu mimo że jedna cewka nie domaga i wali missfire na 2 cylindrze, a u mnie wszystko ok, a obroty jakieś za niskie.

  13. #27
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    To nie był przypadkiem test na postoju? dziwne żeby przy 4600 nie przesunął zapłonu bardziej niż o 4 stopnie. Inna sprawa że u mnie min to -6 stopni, a u Ciebie -31,5.
    To w zielonej ramce było problemem, silnik po remoncie "nie miał mocy" i ogólnie robił dziwne rzeczy. Nie mój na szczęście, ale zanim doprowadziliśmy go do stanu używalności było trochę roboty. Z "ciekawszych" rzeczy miał ścięty (prawie) klin na wale, owalne (rozbite) otwory pod śruby w kole pasowym (co powodowało "magiczne" przestawianie się zapłonu w losowych momentach) oraz pasek rozrządu przestawiony o jeden ząbek. Ale odpalał ładniej niż twój!
    PS kartofel w rurze wydechowej jednak nie daje takich objawów jak na filmie, sorry.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    No to powiem szczerze że nie mam już pomysłu co może być.. może ciśnienie paliwa? ale jak je sprawdzić, przelewu nie mam, jedynie wejście na przyrząd fiata za 800 zł do wkręcenia w odpowietrznik.

  15. #29
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    może ciśnienie paliwa?
    Nie, bo nic na to nie wskazuje. ECU chce 700 rpm i dostaje 700, czyli wracamy do punktu wyjścia.
    Poproszę trochę danych w formacie CSV, bo przeglądając pdf-y mogłem coś przeoczyć.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Co byś chciał jeszcze poza tym co już jest? dologuje wracając i wrzucę paczkę jakiegoś RARa

    Zastanawiam się, czy to jak odpala to kolejny objaw, czy może jest jakoś powiązane

    Wracając do ciśnienia paliwa, to gdyby było za niskie, ilość paliwa była by mniejsza od oczekiwanej w zadanym czasie. Tylko że wtedy lambda powinna to skorygować i zwiększyć czasy... Już kombinuje nieszablonowe myślenie Intryguje mnie fakt, że po zmianie czujnika wału, samochód zaczął zapalać jak diesel z uszkodzonym grzaniem świec

    Tutaj masz wszystko plus taka masówka z teraz. Może Tobie coś się rzuci w oczy:
    logi.zip
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 31-05-2017 o 16:40


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. 1,4 16v wysokie obroty biegu jałowego + falowanie obrotów
    Napisany przez marrrrrrrro na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-02-2016, 16:24
  2. Fiat Siena 1.6 Obroty Biegu Jałowego
    Napisany przez Dydek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 24-11-2014, 22:23
  3. fiat bravo 1.4 12V 75 KM regulacja obrotów biegu jałowego.
    Napisany przez wuemstudio na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 02-01-2013, 20:31
  4. Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 26-05-2012, 09:03
  5. siena 1.2 - za niskie obroty na biegu jałowym na LPG
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-04-2010, 16:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

obroty jalowe bravo 2

Fiat Stilo niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl