Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
A co powiecie Koledzy na temat oleju GM 10 w 40 ? Jeździłem na nim w Tipo 1.9 TD a teraz planuje zalać nim Mareę 1.9 JTD czy można go spokojnie użyć do tego silnika czy raczej kupić to co było wcześniej wlane ( poprzedni właściciel ) czyli Mobil 10 W 40 do diesli oczywiście.Proszę doradźcie mi w tym temacie
Polecam Valvoline albo LM.
Jeśli chodzi o GM też jest ok.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
Panowie a czy to taka różnica jest? Ten i ten to połsyntetyk. Możecie coś powiedzieć o oleju LOTOS półsyntetyk 10w40? Widziałam ostatnio 5l bańkę za 60zł, także cena jest o połowe niższa od Valvoline czy Castrola.. Może się ktoś wypowiedzieć?
Klasyfikacja olejw silnikowych Tu masz troche napisane.
Niestety ja posiadam jeszcze 1 litr LM i nie potrafie odczytac co i jak..Moze dlatego ze material wedlug mnie jest niepelny. Opisujacy oddzielnie oleje tylko do benzyniakow i oddzielnie do Dieslow.
Ja posiadam Olej do obu naraz silnikow i moje oznaczenia sa miedzy tymi i tymi..co nie jest zawarte w artykule.
ACEA A3-04/B4-04 ; API SL/CF - jak ktos uwaznie poczyta to zobaczy ze w SL [ benyzna ] - kurde LM Wybiega poza skale
http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/...412,show,11975 w Przypadku tego oleju - [COLOR="#0000CD"]API CF - Dobrej klasy no i B3 - Do pracy w wysokich obciazeniach.[/COLOR]
http://magnatec.castrol.com/pl/gama-...-40-a3/b4.html Castrol podobno tez jest super ekstra.
http://www.valvolinepolska.pl/pr,15,...el_10w-40.html W przypadku Valvoline Jest tez CF ale oznaczenia A3 i B4 sa wyzsze - nie 98 tylko 04 - Ta nie jest opisane..Ale takze na LM jest u mnie 04.
Dochodzac do wniosku mimo iz jest jakis skrot i norma to nieda sie o tym az tak dobrze dowiedziec czegokolwiek procz cyfr ktore nie sa zawarte w/w artykule. JEsli natomiast isc logika cyfr [ Lotos b4-98...........Valvoline b4- [COLOR="#0000CD"][1][/COLOR]04.. To lepsze jest te drugie
A na Koniec jak komus sie chce czytac to jest to http://www.fuchs-oil.pl/akademia-fuc...enia/acea.html
I jeszcze to http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznacze...y-olejowe.html..
Lektury nigdy za malo a i latwiej pozniej odpowiadac na pytania
Mam Dosc edytowania - Zaraz zrobie notke oddzielna
Ostatnio edytowane przez kamilo62 ; 17-03-2013 o 16:50
Nie wiem dlaczego, ale Lotosu, bym na pewno nie wlał do swojego auta
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
to już bym wolał wlać GM 10W40. bańka 5L ok 55 zł. zalewałem nim poprzednio. nic złego się nie działo. tak to wygląda
ORYGINALNY OLEJ OPEL GM 10W40 10W-40 5L NIEMIECKI (3074004577) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
Temat jest wałkowany cały czas, te same pytania i te same odpowiedzi. Lotos to jeden z tańszych i gorszych oleju na polskim rynku. LM, Valvoline.. Ja śmigam na mobilu prawie 40tyś km i planuję zmienić bo jednak mi się coś nie podoba. Wszyscy chwalą valvoline więc tego się trzymajmy a nie wyszukujmy kolejnych opcji. Chcecie mieć super dobrze to lejcie oryginalną sellenię..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
A ja leję jednak Selenie i jestem zadowolony cena - duża ale święty spokój kiedyś do Tipo1,4B zalałem shell hellix - iiii porażka mułowaty i dużo palił baarrrrddddzzzooo dużo i nawet selenia nie poprawiła
Ostatnio edytowane przez egon ; 20-03-2013 o 23:12
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Jak olej mógł wpłynąć na takie zachowanie.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
hehe i tak tworzą się kolejne bzdurowate teorie
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jeżeli nie bierze ci oleju to weź lepiej Valvoline ale z serii DuraBlend 10W40
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Ja dwie wymiany juz zrobiłem na castrolu i naprawde nie mogę o nim złego słowa powiedzieć. Jak zmieniałem uszczelkę pod deklem zaworów, to żadnego rzekomego syfu po castrolu nie zauważyłem.
Sam tez teraz zmieniam castrola na coś innego, głównie ze względu na porównywalną cenę innych, lepszych olejów. A konkurencja jest spora, bo oprócz Maxlife maz też Motula Synergie 10W40 w cenie około 100 PLN oraz na przykład kolega kusi mnie zakupem millersa za 114 PLN po zniżce za 5 litrów. A to już najwyższa półka. I w moim wypadku miałem juz zakupić valvoline, ale waham się teraz nad millersem.
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
a co na to producent? Bo mnie się wydaje że raczej zaleca do diesli 10W40
[COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]
Uzywam płukanek do różnych silników od 3 lat i jeszcze nigdy nie zauważyłem, żeby coś się rozszczelniło. To kolejny mit! ) a propos płukanek, kiedyś były one znacznie gorsze, bo oparte na rozpuszczalnikach i dlatego mogły rozszczelniać silnik)
pomyślałem - ale reklama dźwignią handlu - miał wyczyścić silnik ale ? nagar uszczelnia działa jak motodoktor jak tipo 1,4ie paliło 8,5lpg to po zalaniu schella 12/100 tragizm jestem zdania że nie ma co oszczędzać bo z czasem ta oszczędność wróci jak bumerang i walnie po kieszeni mam maryśkę 1,9 jtd kobitka lała lotosa i woziła bańkę na uzupełnienie kupiłem od niej i zmieniłem na selenię do turbo O DZIWO NIE DOLEWAM każdy olej jest dobry ale najlepszy - sprawdzony
Dlatego napisałem nie powinno.
Jeśli zaś uszczelka jest mocno zużyta, mirco "dziury" to nagar to w jakimś stopniu wypełnia. Więc po wypłukaniu nagaru może się coś sączyć.
Jednak nie rozszczelnia taka płukanka i wpływa tylko pozytywnie na pracę silnika.
kolego Pit14 jeśli chodzi o olej to do silników turbodoładowanych warto lać ten lepszy i przeznaczony do takich silników.
Jeśli babka lała lotosa i CI go ubywało, tak samo będzie Ci ubywać selenie, bo oznacza, to że albo przepala, albo masz wyciek.
Marka nie ma tu nic do rzeczy (tak samo z tym spalaniem).
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi