Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 73
  1. #46
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    330
    Auto
    Fiat 500 1.2 LOUNGE 2009
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Marka nie ma tu nic do rzeczy (tak samo z tym spalaniem).
    Dokładnie tak, tym bardziej że lotos ma całkiem niezłe parametry, a na jednym z forum koledzy po analizie charakterystyki lotosu versus castrol dopatrzyli się, że lotos ma o wiele więcej składników odpowiadających za oczyszczanie silnika



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2012
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    49
    Postów
    28
    Auto
    pożyczony
    Rocznik
    2001
    Zalałem wczoraj GM 10 W 40 do mojej Marei JTD i zobaczymy co będzie

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Właśnie jestem po wymianie oleju - po burzy mózgów zdecydowałem się na Valvoline Maxlife Diesel 10W/40. Przed spuszczeniem starego oleju zalałem jeszcze płukankę Liqui Moly Engine Flush Pro-line. Muszę powiedzieć, że razem z mechanikiem jesteśmy pod wrażeniem - olej jest po wymianie koloru złotego a nie jak wcześniej po Castrolu czarny. Pojeżdżę dłużej i zobaczę ale na razie bardzo pozytywnie wszystko wygląda.

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2011
    Skąd
    Kraków
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105
    Rocznik
    1999
    Ja od 2 lat leje (bo od tylu mam bravo) MOBIL SUPER 2000 10w40. Po przeczytaniu waszych postów się zastanawiam czy dobrze zrobiłem, że go teraz zalałem. Ktoś ma jakieś opinie na temat tego oleju?

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 marzec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    9
    Auto
    Fiat Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Jeździłem na MOBIL SUPER 2000 10w40 prawie dwa lata, ale warto dać trochę więcej i kupić coś lepszego. Mobil co sprawował się dobrze - nie było problemów zimą itp., ale jak przed ostatnią zmianą oleju zrobiłem płukanie silnika, to trochę brudu było. Czort wie z ilu lat Teraz jeżdżę na CASTROL EGDE 5W40 i jest lepiej. Tak jakby mniej klekocze. Śmiało mogę polecić. I nie wierze, że silnik się może rozszczelnić. Co jakiś czas zaglądam i kontroluje poziom i cały czas jest taki sam

  7. #51
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2012
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    875
    Auto
    Bravo 1.4 12v
    Rocznik
    1996
    Tu chodzi raczej o ciśnienie w silniku uszczelnienie itp. 10W40 jest gęsty i lepiej uszczelnia więc lepsze ciśnienie na bańkach, ale za to 5W40 tworzy lepszy film olejowy na gładzi cylindra, pamiętam z zajęć jak profesur mówił, że jak do Malucha wlejesz 5w40 to nie będzie miał ciśnienia i może przepuszczać olej. Jeżeli coś pomyliłem proszę o sprostowanie
    Uchol znany też jako Maciar

  8. #52
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Teraz oleje są inne niż kiedyś. dzisiaj możesz nawet olej 5w40 wlać do malucha i będzie jeździł, nic mu się nie stanie. Mój kumpel ma CC 704cm z przebiegiem ok 80tyś km. Po jego zakupie zalał go olejem ELF Exelium 5w40 i nic się nie dzieje, w zimę pali elegancko przy minusowych temperaturach, oleju nie bierze prawie nic - nie zauważalny ubytek na bagnecie , a wycieków jak nie było tak nie ma. A z tego co się orientuję to CC z tym silnikiem wyjeżdżały z fabryki zalane olejem 15w40 czyli mineralnym.

    Rożnica między olejem 5w40 a 10w40 czy też 15w40 to ich płynność w ujemnych temperaturach oraz ilość dodanych uszlachetniaczy. Olej syntetyczny ma ich najwięcej a mineralny najmniej a co za tym idzie silnik pracujący na oleju syntetycznym będzie w lepszej kondycji niż silnik pracujący na mineralnym.

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 maj 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Stilo jtd 115km
    Rocznik
    2002
    fajnie się czyta. Większość ludzi nie ma pojęcia o co chodzi w oleju a poleca
    a szczególnie castrol no ale ja jestem spaczony bo drugie auto to nie darmowóz

    aby się nie rozwijać, przy okazji jak wysylam oleje do badania z subaru wysyłam też od fiata.
    Zdecydowanie mogę napisać, że motul x-cess średnia cena świetne wyniki w analizach, również bardzo dobre wyniki 6100+ 10w40.
    Bardzo dobre wyniki na x-max 0w40 inny normalnie dostępny olej czyli m1 0w40 też świetnie sobie radzi. Co ciekawe w jtd mialem porównywalne bardzo dobre wyniki na x-lite 0w30 ale jeszcze ester based który nie jest już produkowany. Wkurzał tylko wysoki noack ale skoro go kupiłem to już zalałem.

    jako ciekawostka to LM 0w40 bardzo słabo wypadł (na zimno), bo jego dodatki zabezpieczają przy bardzo wysokich temp jak ZZDP ale są dość ciężkie na zimno. Inny czyli castrol edge 0w40 no to wiadomo, że się zważył jak zawsze, z resztą w mocnych autach znam pojedyncze osoby które leją tą substancje.

    są też inne marki które dają radę ale nie otwierałem na nich swoich silników i nie robiłem badań więc nie chcę polecać.
    prawdopodobnie mój jtd ma 350kkm (nagle w ecu skoczyło ze 190 na ponad 350k) i nadal jeździ i i raczej ma się dobrze. rocznie robi nawet 40-50kkm.

    pozdrawiam

  10. #54
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    no cc z fabryki dostawał 15W bo był najtanszy ja w tym roku tak samo przesiadam sie z castrola magnateca na LM MoS2 - ale przed wymianą zaleje go jeszcze płukanką ciekawe jaki bedzie efekt
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  11. #55
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2011
    Skąd
    sokółka
    Wiek
    39
    Postów
    198
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9 JTD sx
    to kto mi powie jaka jest roznica miedzy castrolem 10w40 a tym samym ale dedykowanym do silnikow disla? i czy w ogole jakas jest....

  12. #56
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    nie ma żadnej różnicy miedzy olejami do silnika benzynowego a silnika wysokoprężnego. Jest to tylko chwyt marketingowy i okradanie ludzi którzy mają diesla bo zazwyczaj te oleje są trochę droższe. Jak weźmiesz sobie do jednej ręki butelkę oleju do benzyny a do drugiej reki ten sam olej tylko z dopiskiem na butelce do diesla i sprawdzisz ich opis z tyłu oraz Normy to , zobaczysz że będziesz miał w większości przypadków napisane olej silnikowy przeznaczony do silników benzynowych oraz jednostek wysokoprężnych i te same normy producentów.

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    ja 11tys temu wymieniałem na valvoline 10w40 i nie narzekam stan oleju ciągle sie trzyma nic nie bierze odpukac... i mam zamair znów wymienić tylko teraz pytanie co ile dobrze jest zmienic olej, jedni pisza co 10 inni co 20tyś , kto co poleca? Jakas mądra rada? co ile trzeba wymieniać?

  14. #58
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    Ja w każdym samochodzie zmieniam olej co 10 tyś. km. Nie ważne czy jest to nowe czy stare auto. Ojciec w Dacii Duster zmienia olej co rok lub 10 tys km choć producent zaleca wymianę co 20tyś km jak nie później. Teściowej Panda też ma wymieniany olej co rok lub 10tyś km. Jeżeli chcesz zachować dobry stan silnika to trzymaj wymieniaj olej jak wyżej napisałem.

  15. #59
    Master
    Dołączył
    14 kwiecień 2012
    Skąd
    Wasilków
    Wiek
    37
    Postów
    1,189
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Co ile to pokazuje najbardziej szczegolowo oryginalna madra ksiazka. A orientacyjne klasa oleju..Ostateczna odpowiedz - Sam musisz podjac decyzje..Ale zazwyczaj sie wymienia chyba ok. co 13tys.

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 grudzień 2012
    Skąd
    Lubięcin
    Wiek
    42
    Postów
    91
    Auto
    fiat bravo 1.9jtd , 105KM 2000rok
    no to chyba powoli będę musiał sie przymierzać jednak do tej wymiany oleju zaś jakies 150zł poleci, a juz 600zł przed zimą wydałem no ale cóż wymiany nie uniknę.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    no i wyczytałem na stronie valvolin, że wymiana co 10tys lub 18miesięcy więc w tygodniu może mi sie uda to zrobić


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [tanio odsprzedam] Castrol Magnatec Diesel 10W-40 B4
    Napisany przez karwoj25 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-09-2012, 01:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

valvoline opinie

valvoline maxlife 5w40 forum

castrol czy valvoline

valvoline maxlife 10w40 forum

valvoline 5w40 opinie

valvoline maxlife 5w40 opinie

olej valvoline opinie

olej valvoline czy castrol

valvoline 5w40 maxlife opinievalvoline czy castrol edgeolej valvaline opinievalvoline maxlife 5w40fiat bravo 1.9 jtd 120 km olej castrol 10w40co lepsze mobil czy valvolinecastrol to syfmotul 10w40 czy valvolinevalvoline opinie 5w40Valvoline olej forumvalvoline 5w40 fiatcastrol magnatec 10w40 jtdvalvoline maxlife forumopinie o oleju Valvolinemaxlife 5w40 opinievalvoline forumolej v max 5w40 valvoline

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl