Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kolbuszowa
    Wiek
    35
    Postów
    34
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Witam, podepne sie pod temat poniewaz mam tez sam problem, na zimnym silniku po odpaleniu ładowanie zanika co kilkanaście sekund i tak w kółko aż do momentu całkowitego rozgrzania sie silnika pozniej ten problem ustaje... Co to może być? Świece mam nowe sterownik swiec jest ok, akumulator ok, choć zaczeło sie tak dziać po zmianie uzwojenia na altku, elektryk robił i z tego co wiem to tylko wymienił uzwojenie i nic wiecej, czy to moze być wina czegos w alternatorze czy raczej kable typu masa wzbudzenie itp? prosze o jakies porady



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Jestem po pierwszych sprawdzeniach. Samochód po odpaleniu załącza przekaźnik 50A (czarny), a następnie 30A (czerwony). Po chwili (gdy osiągnie ładowanie na poziomie 13.8V) wyłącza się przekaźnik 30A, a po nim 50A. I tak w kółko, aż do momentu rozgrzania się silnika. Nie zdążyłem dzisiaj sprawdzić przy jakiej temperaturze (czy płynu chłodzącego, czy też temperatury oleju napędowego), ale gdy było odpowiednio 73 st. oraz 14 st. ładowanie pozostało uruchomione. Przewody, które idą od przekaźników łączą się w wiązkę z przewodami od podgrzewania paliwa i idą do środka kabiny. Niestety, nie udało mi się dojść, gdzie idą konkretnie i co wysterowuje przekaźniki.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Właśnie przerobiłem trochę internetu i doszedłem, że to zachowanie może wskazywać na opcję elektrycznego dogrzewania płynu chłodzącego na 3 świece żarowe. Czy to rzeczywiście może być taka opcja?

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kolbuszowa
    Wiek
    35
    Postów
    34
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Kolego to jest możliwe bo u mnie też są te świece do podgrzewania płynu, ale zastanawia mnie jedno, zaraz po odpaleniu samochodu odpinam plusową kleme i po jakims czasie samochod gaśnie choć nie powinien przecież gdy jest ładowanie normalne. Ciężko wyczuć o co to chodzi, mi to zbytnio nie przeszkadza ale jak sie jezdzi na krotkich odcinkach gdzie silnik nie łapie pełnej temperatury to potem akumulator nie doładowany i problemy z odpaleniem bywają

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    I po wszystkim. Jest to rzeczywiście układ dogrzewający, który działa do osiągnięcia 70 st płynu chłodzącego. Niestety, ale nie wiem jak go ewentualnie wyłączyć. Wyjęcie któregokolwiek z dwóch przekaźników lub bezpiecznika powoduje, że w ogóle nie ma ładowania. Jakby ktoś znał sposób na wyłączenie tego ustrojstwa to proszę o info, ponieważ jazda na krótkich odcinkach wykończy mi akumulator.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Co do problemu @katomasz, proszę poszukać na wężach między silnikiem a nagrzewnicą czyli ogółem w małym obiegu cieczy chłodzącej powinno być na którymś wężu takie urządzonko z niego wystają 3 śruby czyli świece. Spróbuj je odłączyć

    @kukcia112, wg mnie to normalne, że auto gaśnie bo alternator pracujący wymaga akumulatora, w innym wypadku napięcie sporo wzrasta no i brakuje wzbudzenia. To nie perpetuum mobile. A ponadto przy takim zabiegu można zrobić kuku ECU i innej elektronice w aucie.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Dwie świece odłączyłem, ale jedna "fajka" jest zapieczona na świecy. Możliwe, że ta świeca jest uszkodzona, stąd taki pobór prądu. Spróbuję ją jednak wypiąć z instalacji i zobaczę co się zmieni. Czy świece są w jakichś pochewkach, żeby można było je normalnie wyłączyć?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2015
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    29
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Jeśli nie dałeś rady z tą świecą to odkręć masę od obudowy podgrzewacza.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2015
    Skąd
    Kolbuszowa
    Wiek
    35
    Postów
    34
    Auto
    Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    ja odkrecalem ta mase i nic to nie dalo dalej grzeje te swiece...


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. JTD 105 a 110KM czym się różnią?
    Napisany przez bintom na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 30-09-2013, 22:16
  2. Bravo - brak mocy i przeładowanie
    Napisany przez fredfm na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-08-2010, 19:26
  3. [ogrzewanie] ogrzewanie a raczej jego brak na postojowych ob
    Napisany przez roman na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2009, 10:43
  4. 110KM/h i dławi się
    Napisany przez cortez1985 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-09-2009, 15:57
  5. klakson a raczej jego brak:/
    Napisany przez wojo985 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-08-2008, 22:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-4381-9-jtd-110km-ladowanie-i-za-moment-jego-brak-34715

ladowanie 12.2 v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl