Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fuzja Peugeota i Fiata. Znamy nazwę nowego giganta motoryzacyjnego


    Koncerny FCA i PSA, w wyniku fuzji których powstanie czwarty gigant motoryzacyjny, ogłosiły nazwę nowej grupy. Z połączenia Fiat Chrysler Automobiles oraz Peugeot Société Anonyme powstanie Stellantis.

    Nie wpłynie to na nazwy i symbole stosowane przez poszczególne marki składowe - ogłosiły spółki.



    PSA + FCA = Stellantis

    Według informacji przekazanej przez firmy nazwa Stellantis ma się wywodzić od łacińskiego czasownika "stello, stellare", oznaczającego "lśnić jak gwiazda" (łac. stella). Jak informuje w czwartek agencja Reutera, w wyborze nowej nazwy dla holdingu, który powstanie z połączenia FCA i PSA, uczestniczyła francuska grupa reklamowa Publicis.

    Stellantis pochodzi od łacińskiego czasownika oznaczającego "lśnić jak gwiazda". Włosko-amerykański Fiat Chrysler Automobiles i francuska Groupe PSA uzgodniły warunki fuzji w grudniu 2019 r. Jej podstawą będzie wymiana wartych 50 mld dolarów akcji, która ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2021 r.

    Powstały w jej wyniku koncern Stellantis będzie czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie - za Grupą Volkswagen, Toyotą i sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi, ale przed General Motors i Grupą Hyundai.

    W 2019 r. całkowita światowa sprzedaż FCA wyniosła 4,42 mln pojazdów, a PSA - 3,49 mln.Do FCA należą takie marki, jak: Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep i Ram. Z kolei w portfolio Groupe PSA znajdują się: Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall. Fuzja i powołanie Stellantis nie wpłyną na znaki handlowe stosowane przez poszczególne marki holdingu.
    wypowiedzi 24 wypowiedzi
    1. Avatar 500X
      500X -
      Grudniowe ustalenie fuzji wybiegło wizjonersko naprzód !!
      Dobra decyzja, szczególnie w dzisiejszych realiach pandemiczno gospodarczych.
      Pozostawienie nazw własnych też jest bardzo bardzo dobrym posunięciem. Wrzucenie wszystkiego do jednego wora, finalnie zmniejszyłoby sprzedaż.
      Nazwa STELLANTIS, jest mało handlowa dla marek popularnych, ale z czasem można użyć jej do luksusowego wspólnego projektu marki premium jak zrobiło Volvo z POLESTAR.

      Gratulacje dla kadry managerskiej
    1. Avatar dam9an
      dam9an -
      Cytat Napisał 500X Zobacz post
      Grudniowe ustalenie fuzji wybiegło wizjonersko naprzód !!
      Dobra decyzja, szczególnie w dzisiejszych realiach pandemiczno gospodarczych.
      Pozostawienie nazw własnych też jest bardzo bardzo dobrym posunięciem. Wrzucenie wszystkiego do jednego wora, finalnie zmniejszyłoby sprzedaż.
      Nazwa STELLANTIS, jest mało handlowa dla marek popularnych, ale z czasem można użyć jej do luksusowego wspólnego projektu marki premium jak zrobiło Volvo z POLESTAR.

      Gratulacje dla kadry managerskiej
      Fatalna decyzja. Konsumenci maja coraz mniejszy wybór aut i silników. W erze tandety, chorych ograniczeń nałożonych przez ue i koronościemy taka fuzja tylko popsuje rynek dla konsumentów
    1. Avatar 500X
      500X -
      Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia.
      Naprawdę myślisz, że mała firma, z ograniczonym budżetem, targana jak to nazwałeś "chorymi ograniczeniami UE + pandemia" + jakiś związek zawodowy, zaprojektuje i wyprodukuje lepszy samochód od dużego koncernu ......... . Nie widzę takiej możliwości.
      Unifikacja i integracja jest jedyną drogą do przetrwania gospodarczego w dobie rosnącej konkurencji z Azji. Sprawdź co już dziś produkują Chińczycy i reszta Azji.
    1. Avatar franekbp
      franekbp -
      A ja uważam, że to dobry strzał. PSA jest świetne. Robią bardzo dobre auta. Wiem bo mam Peugeota ze świetnym HDI. Brat ma Cytrynę. Teraz będzie opcja komfortowych fiatów z udanymi rozwiązaniami. Na pewno silniki JTD postawiłbym na równi z HDI (to nie tylko moje zdanie) więc tu się nic nie zmieni każdy będzie jeździł na swoim.. A może opracują wspólnie coś nowego.. Bardzo lubię swoją Cromę, ale to co zaczerpnęła od GM to się nie umywa do Peugeota. Np tragiczne skrzynie i półośki to jakiś dramat!!! Mój Pudzio ma prawie 300 i biegi wchodzą z precyzją aptekarską jak w grze komputerowej. Nawet nie wiem czy w tej skrzyni w ogóle jest olej bo nikt do nie je nie zaglądał nigdy.. Nigdy w życiu nie miałem żadnej trzęsiawki w tym aucie, nie wiem co to są przeguby, półosie czy inne rzeczy. Zbieżność całe życie bardzo dobra. W środku nic nie trzeszczy i nie drży (podsufitka w Cromie to jakiś żart). Tanie elementy eksploatacyjne w zakupie i cholernie trwałe.. Nigdy nie wymieniłem żadnej gumy czy tulejki nigdy.. Mówię wam oby włosi się nauczyli od PSA to będzie dobrze.
      Co do zalet ekonomicznych, przetrwania i całej tej księgowości to się nie wypowiem.. To już inna bajka..
    1. Avatar krowka1978
      krowka1978 -
      Cytat Napisał franekbp Zobacz post
      PSA jest świetne. Robią bardzo dobre auta. Wiem bo mam Peugeota ze świetnym HDI. Brat ma Cytrynę. Teraz będzie opcja komfortowych fiatów z udanymi rozwiązaniami
      Cytat Napisał franekbp Zobacz post
      Mówię wam oby włosi się nauczyli od PSA to będzie dobrze.
      Rzeczywiście, super rozwiązania, cytując za ASO, silnik 1.2 PureTech przy 110tyś.km "naturalnie się zużył" - https://francuskie.pl/peugeot-308-1-...nie-sie-zuzyl/. Puga 206 kiedyś miałem, co nieco też mam okazję z innych francowatych podejrzeć i mam jeden wniosek - nigdy więcej francuskiego. W komentarzu pod artykułem gość napisał na co się przesiadł
      Takie komfortowe rozwiązania mam w 4 literach.
      Firma jednego silnika, HDI, a i tak potrafi się w nich przytrzeć wałek rozrządu, jak dobrze pamiętam w ostatnim punkcie smarowniczym, sąsiad w tym wynalazku to przerabiał Ślady przytarcia były widoczne również na krzywkach, przebieg około 300tyś, więc wszystko przed Tobą.

      (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

      Cytat Napisał franekbp Zobacz post
      Nawet nie wiem czy w tej skrzyni w ogóle jest olej bo nikt do nie je nie zaglądał nigdy.
      No to super dbasz o auto, bo przy 300tyś. powinny być już 4 zmiany oleju. Inną sprawą jest to, że już w Pugu 206 usunęli punkt rewizyjny stanu oleju, zapewne nie lepiej jest w aktualnych Bo po co sprawdzać

      A tu grupa "zadowolonych" klientów https://www.facebook.com/groups/785576758617251/

      Po tym co PSA z klientami robi, to nawet nie warto na ich produkty splunąć, szkoda płynu ustrojowego. FCA też ma swoje za uszami, czego 2 razy doświadczyłem, ale teraz będzie lepiej, bo standardy z PSA wezmą.
    1. Avatar franekbp
      franekbp -
      Prawda jest jak dupa.. Każdy ma własną...
      Nie obchodzą mnie sąsiedzi i internety. Ja wiem co piszę bo swojego mam 9 lat i będzie u mnie do swojego końca. I nie zamienię na 20 innych. Pamiętaj jak dbasz tak masz. Jeżeli nigdy nie kupisz Francuza Twoja sprawa i Twojego sąsiada [emoji16] czy Ty wiesz, że internety narzekają na notorycznie palące się żarówki z tyłu a ja Nigdy żadnej nie wymieniłem. Nawet nie wiem gdzie i jak odkręcić lampę powtarzam przez 9 lat.. Może mój jest po prostu wyjątkowy, albo Twój sąsiad jeździ bez oleju i mu wytarło wałek czy drążek czy małego [emoji23] u mnie olej na bieżąco kontrolowany i wymieniany i uwaga nie dolewam ani grama od wymiany do wymiany. Ja wiem jedno jak weźmiesz drut zbrojeniowy fi 12 i będziesz nim tarł o kamień to w końcu zrobisz z niego i fi 8 wypolerowany na gładko.. Wszystko da się zajeździć. Kolejny przykład z życia nie od sąsiada, a z rodziny. Mój brat ma bmw e39 530 z przebiegiem 987 tys (tak dobrze czytasz prawie milon) z 1999roku i nic się z nim nie dzieje, totalnie pancerne auto. Kuzyn czyli prawie drugi brat, kupił taką samą w lepszym stanie i wyposażeniu, młodsza bo z 2002 i ciągle z tym autem jest coś nie tak a on wpierdzielił już tyle kasy, że chyba się z nią ożeni. I teraz czyja dupa tzn prawda jest ważniejsza BMW jest super czy nigdy więcej BMW? Co powiesz jednemu lub drugiemu? I na koniec bo już mi się spać chce a na telefonie chu..wo się pisze. Jak chciałem Peugeota to poszedłem do dobrego kolegi bo od szkoły średniej już ściągał samochody. Wyśmiał mnie, pokropił wodą święconą i odprawił egzorcyzmy. Sam sobie załatwiłem. Pół roku później kupił pierwszego franzuca 407ke i mało się nie zesrał jak do mnie dzwonił jak to super jedzie i w ogóle że on nie wiedział, i wszystkie Niemcy to taczki i aj waj. Od tamtej pory jego teść jeździł citroenem C4 przez 5 lat, potem zmienił na nowszy taki sam, on wozi graty partnerem a żona popierdziela 508 bo uwaga jak mówi lepszego auta nie miał, a zawieszenie ma właściwości wręcz uzdrawiające... i zostawił go sobie. Domyślasz się, że przerobił tysiące różnych samochodów i marek. Ten sam kolega sprzedał mi 2 mce temu Fiata Cromę i już nie komentował, że to Włoski i już się ze mnie nie śmiał tylko pokazał mi 8 letnie cudo czyli Passat CC ładny taki "legancki" z daleka, a z bliska jedna rdza. Nie byłbym sobą gdybym nie dodał na koniec, że w moim Peugeocie nie ma ani kapki rudej. Także jak widzisz ja wciąż jestem za [emoji123][emoji14]

      Tapatalknięte z Hujaweja
    1. Avatar krowka1978
      krowka1978 -
      Twoja opinia też mnie tak obchodzi, jak moja Ciebie.
      Zatem widzę Ciebie pierwszego w kolejce po Punto, wróć, po zajebistą Cytrynę C3 ze znaczkiem FIAT, tudzież po 500X mkII, na jakimś francuskim czymś.
      Ps. Żebyś tak dbał o auto jak mój sąsiad... Piszesz o dbaniu, a Twój tekst o oleju w skrzyni jest kwintesencją Twego podejścia, ale nie znając mojego sąsiada już opinię masz, żenada...
    1. Avatar franekbp
      franekbp -
      Bardzo Cię przepraszam, bo niechcący Cię okłamałem. 3 lata temu zmieniałem sprzęgło i rzeczywiście mechanik wymienił olej w skrzyni.. Przy okazji.. [emoji6]
      I niechaj Bóg Ciebie błogosławi.. I Twojego sąsiada.
      Amen.

      Tapatalknięte z Hujaweja
    1. Avatar mechanizator9
      mechanizator9 -
      Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
      ... wróć, po zajebistą Cytrynę C3 ...
      Mam od nowości aktualną wersję i niestety nie jest zajebista podejście gwaranta i ASO również. Precyzja skrzyni biegów to jest żart, dźwięk przy redukcji z 3 na 2 przypomina mi ręczną maszynkę do mielenia miesa.
      Jeździłem chwilę partnerem ll 1.6 HDi 90Km i wajcha skrzyni biegów latała jak by ktoś wsadził kji do wiadra z smoła, według mnie nie miało to wiele wspólnego z precyzją. W nowym Berlingo 1.5 hdi 100KM 5biegowa skrzynia też nie należy do zbyt udanych jeśli chodzi o jej precyzję.
      Nie neguję tu jakości aut francuskich, ani wyższości fiata, takie są moje odczycia.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Cóż tego typu fuzje sprawiają na mnie wrażenia ucieczki przed upadłością. Tylko co będzie za klika lat ...
    1. Avatar Leszek_70
      Leszek_70 -
      Witam to może i Ja wtrącę się trochę do tej dyskusji kolegów. Moim zdaniem to ta jak to można nazwać fuzją, czyli połączeniem dwóch koncernów miało na celu stworzenie jednego wielkiego tworu zwanego Stellantis jest tylko po to moim zdaniem, aby utorować sobie drogę do sieci dilerów wraz z dystrybucją w innych rejonach świata tzn. że Fiat jak i PSA będą mogli korzystać razem ze swoich salonów sprzedaży dotychczas niedostępnym jednym lub drugim,, będą mogli wykorzystywać na wzajem swoje rozwiązania techniczne co wcześniej nie było możliwe, podczas produkcji samochodów różne rozwiązania pozwalające zaoszczędzić kasę na produkcji wprowadzać więcej plastikowych części , plastikowych kolektorów, odchudzanie nadwozia, oszczędności na lakierze itd. co wpływa na koszty produkcji generując zysk akcjonariuszy, a my czyli nabywcy dostajemy coraz to gorsze plastikowe auta jak ja to nazywam z niewiarygodną ilością badziewnej elektroniki. Fuzja także moim zdaniem była nie unikniona ze względu na coraz to bardziej wyśrubowane normy w unii europejskiej przy produkcji samochodów osobowych.
    1. Avatar rajtkezjusz
      rajtkezjusz -
      Mnie nowy bełkot gdy przesłoniłem lampy oczami wyobraźni było podobny do Insignii . Fiat kupił Jeepa aby mieć dostęp do technologii 4x4 ,teraz dostanie to PSA . Nie ,te nowe auta nie są już pojazdami ,są obiektami do jeżdżenia ,serwisowania i oddania na złom . Ciągle szukam koło siebie coś starszego co wpadnie mi w oko, nawet znalazłem dość tanio ,ale nie było papierów jakie chciałem otrzymać . Rodzynki się zdarzają ,bo ludzie lubią świecidełka i takie rarytaski czasem stojące w rogu placu są ciekawe .
    1. Avatar buggi
      buggi -
      spoko nazwa, ale czy to wiele zmienia?
    1. Avatar adamko3
      adamko3 -
      Cytat Napisał buggi Zobacz post
      spoko nazwa, ale czy to wiele zmienia?
      Według mnie to oznacza szybszy wycięcie marek, które ledwo co istnieją w świadomości klienta kupującego nowy samochód. Po stronie PSA jedyna marka najbardziej zagrożona to DS, ale to względnie świeża marka więc może się odbije.
      A w FCA? Chyba wszystkim włoskim markom brakuje jakiejś koncepcji w gamie modelowej oraz wieloletniego planu co robić dalej (może to włoski temperament ).
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Wycinanie już się zaczęło. Teraz z Fiata chcą zrobić markę elektryczną. Oby nie okazało się za kilka lat że straty są za duże i trzeba się pożegnać z marką. Nie chcę być czarnowidzem, ale taki scenariusz (czy czyjś zamiar) jest jedną z możliwości.
    1. Avatar felixwawa
      felixwawa -
      No to po fiacie połaczenie z peugeotnem to nic dobrego o jak by Dodge był sprzedawany w takich cenach u nas jak w usa to była by bajka 100000tysi wersja wypas 150 super wypas
    1. Avatar Braval
      Braval -
      Co chcecie?
      FIAT
      FRANCUSKIE
      Nie kupuje się aut na "F" ,a już fuzja to zły znak...

      (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

      Co chcecie?
      FIAT
      FRANCUSKIE
      Nie kupuje się aut na "F" ,a już fuzja to zły znak...
    1. Avatar felixwawa
      felixwawa -
      Co do francuskich to się zgodzę flota w firmie była na renault i peugeot i były to wieczne problemy . Co do fiata to kupiłem tipo i jestem super zadowolony a teraz to co zrbili z silnikami 1,0 odkurzacz i jeszcze bezpośredni wtrysk no to gwóźdź do trumny. Wcześniej można było zagazować bez obaw a teraz to już porażka. Peugeot dobije Fiata po co mu konkurencja , zresztą fiat po mału i tak stał by się jednym z większych koncernów wystarczyło by pociągnąć z resztą samochodów pomysł jak z tipo. NIestaty nie kolejny pomysł w wydaniu fiata , jak cos dobrze żre jak tipo z gazem to nie kończymy produkcję. Przecież samochód zasilany LPG nie emituje tego całego badziewia jak diesel i benzyna więc o co to chodzi? AAAAAA wiem UE w postaci swoich osłów chce dobić przemysł po kolei to taka krecia robota służb: nie produkujemy stali bo zatrucie środowiska - kupimy z chin idii bangladeszu - udajemy że jest ekologiczna, nie produkujemy samochodó a jak już to elektryki a akumulatory za 5 lat bedziemy eksportować wirtualnie do chin do utylizacji a a międzyczasie na oceanie kontenery wpadną przypadkiem i zatoną . Ekologia , inwestujemy w fotowoltaike bo jest eko - ale produkcja paneli to już nie - utylizacja polega na eksporcie do afryki gdzie leżą na polu tysiącani pobite solary .Mam wymieniać dalej pomysły osłów z UE.

      EEEE trochę popłynąłem z tematem ale chodzi mi o to że my bedziemy rowerami jeżdzić za 20 lat a chimy i usa będa się śmiali , szczególnie hamerykanie se swoimi smallblokami 6,4 HEMI itp
    1. Avatar Aniversario
      Aniversario -
      Jak dla mnie to FCA ta fuzja może wyjść na dobre. Może wreszcie zaczną wypuszczać jakieś nowe modele bo obecnie są 100 lat za murzynami w porównaniu z konkurencją. Już są zapowiedziane 2 nowe Alfy, a do 2025 2 lub 3 nowe modele Lancii która może w końcu wróci do życia. Niestety Włosi rozłożyli ta markę na łopatki. Sprzedaż Alfy leci na łeb na szyję. No ale jak można konkurować mając w ofercie 2 modele. I nie martwcie się, FCA nie pójdzie na pożarcie. To jest fuzja a nie przejęcie przez PSA. Obie strony na tym korzystają i obu stronom zależy żeby zarabiać kasę. Jeśli coś się dobrze sprzedaje to nikt nie będzie tego likwidował. Jakoś VW nie likwiduje Skody ani Seata mimo, że teoretycznie stanowią dla niego konkurencję. Nie robi tego bo na nich zarabia sprzedając im swoje podzespoły i platformy na których powstają ich modele.
      FCA zyska poza tym dostęp do platform grupy PSA na których mogą zbudować wiele swoich nowych modeli, a trzeba wiedzieć, że platforma jest najdroższym elementem samochodu więc są to ogromne oszczędności.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl