Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fuzja Peugeota i Fiata. Znamy nazwę nowego giganta motoryzacyjnego


    Koncerny FCA i PSA, w wyniku fuzji których powstanie czwarty gigant motoryzacyjny, ogłosiły nazwę nowej grupy. Z połączenia Fiat Chrysler Automobiles oraz Peugeot Société Anonyme powstanie Stellantis.

    Nie wpłynie to na nazwy i symbole stosowane przez poszczególne marki składowe - ogłosiły spółki.



    PSA + FCA = Stellantis

    Według informacji przekazanej przez firmy nazwa Stellantis ma się wywodzić od łacińskiego czasownika "stello, stellare", oznaczającego "lśnić jak gwiazda" (łac. stella). Jak informuje w czwartek agencja Reutera, w wyborze nowej nazwy dla holdingu, który powstanie z połączenia FCA i PSA, uczestniczyła francuska grupa reklamowa Publicis.

    Stellantis pochodzi od łacińskiego czasownika oznaczającego "lśnić jak gwiazda". Włosko-amerykański Fiat Chrysler Automobiles i francuska Groupe PSA uzgodniły warunki fuzji w grudniu 2019 r. Jej podstawą będzie wymiana wartych 50 mld dolarów akcji, która ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2021 r.

    Powstały w jej wyniku koncern Stellantis będzie czwartym co do wielkości producentem samochodów na świecie - za Grupą Volkswagen, Toyotą i sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi, ale przed General Motors i Grupą Hyundai.

    W 2019 r. całkowita światowa sprzedaż FCA wyniosła 4,42 mln pojazdów, a PSA - 3,49 mln.Do FCA należą takie marki, jak: Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Maserati, Jeep i Ram. Z kolei w portfolio Groupe PSA znajdują się: Citroen, DS, Opel, Peugeot i Vauxhall. Fuzja i powołanie Stellantis nie wpłyną na znaki handlowe stosowane przez poszczególne marki holdingu.
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar 500X
      500X -
      Grudniowe ustalenie fuzji wybiegło wizjonersko naprzód !!
      Dobra decyzja, szczególnie w dzisiejszych realiach pandemiczno gospodarczych.
      Pozostawienie nazw własnych też jest bardzo bardzo dobrym posunięciem. Wrzucenie wszystkiego do jednego wora, finalnie zmniejszyłoby sprzedaż.
      Nazwa STELLANTIS, jest mało handlowa dla marek popularnych, ale z czasem można użyć jej do luksusowego wspólnego projektu marki premium jak zrobiło Volvo z POLESTAR.

      Gratulacje dla kadry managerskiej
https://www.iparts.pl