Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Diagnostyka auta - MultiEcuScan, AlfaOBD



Strony : 1 2 3 [4]

Tomasz Iskiernik
27-03-2023, 11:09
Tym niebieskim interfejsem bez przeróbki (wylutowanie z wewnątrz interfejsu jednego rezystora - co jest w necie opisane dość dokładnie) nie połączysz się z tipo.

Dziękuję, znalazłem na forum punto takowe informacje, o konieczności wylutowania rezystora R14.

luman85
27-03-2023, 21:22
Witam namieszałem w module przytrzymującym pasażerów ORC i teraz nie przechodzi osiowanie. Macie może możliwość wstawienia zdjęcia ze swoimi ustawieniami. Kurcze już tak mi się w głowie popierniczylo, że nie wiem co zmieniałem a co nie. A zaczęło się od tego że chciałem wyłączyć czujnik wpięcia pasa z tyłu. Chodzi mi o to że muszę wpinać pas w konkretne zapięcie bo inaczej się nie da, a montując fotelik dziecka to zapięcie jest przysłonięte i nie można wpiąć pasa. Chodzi chyba głównie o tę funkcję:
Passenger disable switch
SBR logic i unit
Lateral pressure sensor
EPPM
Front driver pretensioner
lateral passenger pretensioner
Driver buckle switch pretensioner
Bardzo proszę o pomoc

BrzozaPL
28-03-2023, 00:19
Witam namieszałem w module przytrzymującym pasażerów ORC i teraz nie przechodzi osiowanie. Macie może możliwość wstawienia zdjęcia ze swoimi ustawieniami. Kurcze już tak mi się w głowie popierniczylo, że nie wiem co zmieniałem a co nie. A zaczęło się od tego że chciałem wyłączyć czujnik wpięcia pasa z tyłu. Chodzi mi o to że muszę wpinać pas w konkretne zapięcie bo inaczej się nie da, a montując fotelik dziecka to zapięcie jest przysłonięte i nie można wpiąć pasa. Chodzi chyba głównie o tę funkcję:
Passenger disable switch
SBR logic i unit
Lateral pressure sensor
EPPM
Front driver pretensioner
lateral passenger pretensioner
Driver buckle switch pretensioner
Bardzo proszę o pomoc

jaki program używasz? MES czy alfaOBD

luman85
28-03-2023, 06:55
Alfaobd 2.1.7.6

harry.wesoly
29-03-2023, 08:13
Tak na przyszłość, to zanim zaczynamy mieszać w body to dobrze jest zrobić sobie kopię aktualnego stanu.
42742

luman85
29-03-2023, 09:56
Tylko w mojej alfaobd menu kończy się na Kod kraju nie mam dwóch ostatnich pozycji

adoks
29-03-2023, 14:38
Wersja nieaktualizowana (witaminizowana) to raczej problem, najnowsza pod Windows v2.3.7, pod androida v2.3
może warto zainwestować ?

luman85
29-03-2023, 16:28
Adoks pewnie masz rację. Nowe auto chciałem się pobawić i wyszło jak wyszło. A powiedz czy mając najnowszą, legalną wersję będę mógł przywrócić fabryczne Ecu

adoks
29-03-2023, 19:18
Co prawda jest opcja "Reset ECU" ale nie przywrócisz tym swoich poprzednich ustawień, poszukaj bo chyba
w którymś wątku było coś na ten temat. Co do osiowania to musisz mieć tzw. niebieską przejściówkę, bez niej
nie przejdzie a poza tym wersją "crk" chyba też nie, i chyba ktoś już pisał o tym. Zapytaj jeszcze @JTN bo
jest dobry w tym temacie i może zna antidotum na twój problem. Osiowanie możesz też zrobić MES'em
ale tu też potrzebna niebieska przejściówka, chyba że dysponujesz bardziej zaawansowanym interfejsem.

PS. Tak na marginesie mam na zbyciu nową niebieską przejściówką 20zł+przesyłka

JackTheNight
29-03-2023, 23:13
AlfaOBD tworzy logi zmian, także w nich będzie widać co zmieniłeś i na co zmieniłeś, widać z jakiej wartości na jaką zmieniłeś.
Prosta ogólnie sprawa aby przywrócić ustawienia.
Jeśli nie używałeś niebieskiego adaptera to nie używaj przy przywracaniu ustawień, bo
te moduły które wymagają niebieskiego adaptera nie przyjęły zmian i nadal mają fabryczną konfiguracje.

luman85
30-03-2023, 09:34
Mam niebieski adapter i używałem go do osiowanie. W sumie wyłączyłem s&s, alarm pasów, aktywowałem AA i wiele innych pierdół i nie było problemu z osiowaniem. Dopiero jak zacząłem grzebać w ORC to wyszła lipa.
JTN gdzie szukać tych logów. Alfe mam na tel, w opcjach zaznaczone recording log ale już w tools wszystkie opcje niedostępne.

JackTheNight
30-03-2023, 13:49
Opcje w tools nie muszą być na czerwono i nie są.
Klikasz w "Przeczytaj rejestr błędów i statusu" i wybierasz BCDELPHI_Info

luman85
30-03-2023, 17:37
Niestety ta opcja nie działa. A teraz pytanie z innej beczki. Jutro jestem umówiony na montaż gazu. Czy błędy w Ecu nie będą przeszkadzały w instalacji?

JackTheNight
30-03-2023, 21:16
Niestety ta opcja nie działa.
To wina tego, że masz starą wersje alfaobd. U mnie działa jak należy, wszystko zapisuje w logach.


Czy błędy w Ecu nie będą przeszkadzały w instalacji?
Tu ci nie pomogę, gaz dla mnie to tylko do zapalniczki i kuchenki i pieca w mieszkaniu ;)

Qvadrat
31-03-2023, 16:25
Do kuchenek i pieca tez już nie za długo :-)

Darlon
03-04-2023, 14:26
Czy jest może ktoś w stanie pomóc z aktywowaniem wyposażenia?
Potrzebuję kogoś z kablem/adapterem BT OBD i alfaOBD do aktywowania oryginalnych czujników parkowania i wykonania osiowania proxy w rozsądnej odległości od Krakowa tzn małopolska lub śląskie - tak powiedzmy do 100 km od Krakowa. Ewentualnie podkarpacie ale tu do dogadania
Ktoś pomoże?

steyr
03-04-2023, 14:29
Czy jest może ktoś w stanie pomóc z aktywowaniem wyposażenia?
Potrzebuję kogoś z kablem/adapterem BT OBD i alfaOBD do aktywowania oryginalnych czujników parkowania i wykonania osiowania proxy w rozsądnej odległości od Krakowa tzn małopolska lub śląskie - tak powiedzmy do 100 km od Krakowa. Ewentualnie podkarpacie ale tu do dogadania
Ktoś pomoże?

25km na południe od Krk Kalwaria Z. Jak coś pisz na priv.

Darlon
03-04-2023, 14:44
O i super. Nie spodziewałem się tak szybkiej odpowiedzi. Kompletuję części do instalacji na razie i jak wszystko zmontuję i to się odezwę. Jeszcze czekam na odpowiedź o piny na BCM i gdzie się wpiąć z wiązką do CAN

luman85
03-04-2023, 19:53
Witam mam już oryginał alfaobd i większość błędów udało mi się usunąć. Został tylko u1702 od wspomagania kierownicy. Robiłem reset Ecu ale nic to nie dało. Macie jakieś pomysły które opcje w body mają związek ze wspomaganiem bo nigdzie indziej nie grzebałem.

luman85
07-05-2023, 10:38
Mój problem został rozwiązany. Wczoraj byłem w Łodzi u JackTheNight. Okazało się że tak namieszałem w BC że miałem ponad 50 błędnych ustawień. Jack walczył z tym prawie 2 godziny ale wszystko wyszło cacy. Nie ma dla Niego rzeczy niemożliwych do zrobienia. Gorąco polecam i jeszcze raz bardzo dziękuję.

JackTheNight
08-05-2023, 13:15
No to było wyzwanie :)

sobi1
02-06-2023, 10:41
Dziękuję, znalazłem na forum punto takowe informacje, o konieczności wylutowania rezystora R14.

Ja mam taki, ale wśrodku jedna płytka. Czy ktoś próbował przerabiać taki typ niebieskiego adaptera.

krzychu652
29-06-2023, 14:04
Cześć,
chciałbym się tylko upewnić, jak się nazywają w AlfaOBD parametry w sekcji wykresów, które pokazują krótko- i długoterminowe korekty (STFT i LTFT)? Pozdrawiam

Podbijam ponownie, wie ktoś może, które to są parametry w sekcji wykresów? Pozdrawiam

menik
30-07-2023, 16:48
Panowie, a da się zrobić jakoś factory reset ustawień body komputera? Dosyć dużo pozmieniałem konfiguracji, przy czym nie zrobiłem żadnego backupu i trochę errorów teraz mam, czy służy do tego może opcja reset ecu?

Edit : ok, chyba sobie poradzę - przeczytałem wskazówki z poprzedniej strony ��

Tomaszo
06-08-2023, 12:51
Witam.
Rok temu podpinałem elm327 bluetooth w celu skasowania inspekcji olejowej. Program jaki używam to AlfaObd. Po wymianie podpinam ponownie ale okazuje się że nie łączy się ze sterownikiem. Ponadto elm zaczął się strasznie grzać. Więc wypiąłem go natychmiast. Zakupiłem nowy też na bluetooth pisało w opiniach użytkowników że łączy się z fiatem. Niestety dalej się nic nie łączy. Przed wymianą oleju byłem w serwisie na wymianie płynu hamulcowego, czy jest możliwość że serwis zablokował możliwość samodzielnej diagnostyki

JackTheNight
06-08-2023, 13:57
Nie możliwości że serwis mógł cokolwiek zablokować.
Kiepski elm albo źle skonfigurowany interfejs w AlfaObd.

Tomaszo
06-08-2023, 14:06
Dzięki za odpowiedź.
Nic nie grzebałem w Alfaobd. Program zainstalowany jest na telefonie którego nie używam i służy tylko do tego programu. Rok temu działał normalnie zupełnie nie wiem co się stało

Pablo79
14-08-2023, 12:39
Witam

Czy Alfaobd + Interfejs diagnostyczny Vgate iCar2 BT3.0 bedzie to dobry zestaw ???

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208

harry.wesoly
15-08-2023, 13:56
Tak. Dokup jeszcze niebieską przejściówkę i masz komplet z którym zrobisz prawie wszystko.

adoks
16-08-2023, 10:18
Witam

Czy Alfaobd + Interfejs diagnostyczny Vgate iCar2 BT3.0 bedzie to dobry zestaw ???

https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-8194134208

U Chińczyka kupisz tego ICar'a taniej w wersji Pro.

dm800
05-09-2023, 20:07
Witam, jak aktywować ikonę NAV w menu uconncet?

Darlon
30-10-2023, 19:48
Szybkie pytanie - czy do ELM327 iCar2 Vgate na bluetooth w alfaobd potrzebuję niebieskiej przejściówki do czegokolwiek? Chodzi mi głównie o operacje w body comp i osiowanie, może jakieś odczyty błędów ewentualnie

MassiveAdrian
01-11-2023, 22:50
Witam serdecznie, jaki interfejs kupić (super by było gdyby nie był zbyt drogi i był łączony z telefonem na bluetooth a nie z laptopem po kablu) specjalnie po to żeby wyłączyć piszczenie systemu SBR. Zdarza się tak że podczas normalnej jazdy zacznie piszczeć i trzeba zmieniać przez to pozycję na fotelu. Pozdrawiam :)

Kris0206
08-11-2023, 20:55
Mam elm327 vgate iCar Pro i przy pomocy alfaOBD będąc zupełnym laikiem w temacie sam wyłączyłem pikaczu od pasów haha :) nawet nic nie popsułem, osiowania nie robiłem ;) zwykła wersja vgate icar (tańsza) tez powinna dzialac, wersja pro jest skierowana do iphona głownie

Witam jestem nowym uczestnikiem na tym forum i chciałbym bardzo podziękować za ten opis ponieważ zakupiłem pierwszego Fiata w moim życiu i długo zastanawiałem się nad jego serwisowaniem, naprawami i diagnostyką.

Davvid
16-12-2023, 19:22
Panowie, czy da się wyłączyć inteligentne ładowanie, ale jednocześnie zostawić S&S? I jeśli tak to czy jest ktoś ze Śląska kto mógłby mi to odpłatnie ogarnąć?

Dzisiaj jak grzebałem przy czujniku temp. zewn. to padł mi akumulator -> nie dało się odpalić auta i tylko było terkotanie z zegarów. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze i okazało się, że jest głęboko rozładowany - miał 10,8V.
Ogólnie to akumulator wymieniony rok temu na EFB, jeżdżę raczej nie na krótkich trasach (codziennie 2x25km) i jedyne co ciągnie prąd z aku to kamera na postoju. Ale mam to dodatkowe ustrojstwo, które odcina zasilanie kamery jak za bardzo napięcie spada. S&S już od dawna mi się nie załącza, ale zaraz po wymianie aku działał. I czasem chciałbym jednak z niego skorzystać jak stoję w korkach.

steyr
16-12-2023, 22:18
Panowie, czy da się wyłączyć inteligentne ładowanie, ale jednocześnie zostawić S&S? I jeśli tak to czy jest ktoś ze Śląska kto mógłby mi to odpłatnie ogarnąć?

Dzisiaj jak grzebałem przy czujniku temp. zewn. to padł mi akumulator -> nie dało się odpalić auta i tylko było terkotanie z zegarów. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze i okazało się, że jest głęboko rozładowany - miał 10,8V.
Ogólnie to akumulator wymieniony rok temu na EFB, jeżdżę raczej nie na krótkich trasach (codziennie 2x25km) i jedyne co ciągnie prąd z aku to kamera na postoju. Ale mam to dodatkowe ustrojstwo, które odcina zasilanie kamery jak za bardzo napięcie spada. S&S już od dawna mi się nie załącza, ale zaraz po wymianie aku działał. I czasem chciałbym jednak z niego skorzystać jak stoję w korkach.

Można wyłączyć IAM zostawiając SS. Mogę ogarnąć, do mnie masz 50km. U siebie mam tak zrobione, napiecie ładowania nie spada poniżej 14VDC. Raz na jakiś czas w korku załącze SS sprawdzić czy działa, jeśli SS nie gasi silnika po zagrzaniu tzn. że stopień naładowania aku jest poniżej 75%. Sam stopień naładowania aku można sprawdzić w Body. Swoją drogą jeśli robisz codziennie 2x25km to wcale nie są to takie krótkie odcinki. Chyba że po drodze gasisz i odpalasz kilka razy.

Davvid
17-12-2023, 13:03
Można wyłączyć IAM zostawiając SS. Mogę ogarnąć, do mnie masz 50km. U siebie mam tak zrobione, napiecie ładowania nie spada poniżej 14VDC. Raz na jakiś czas w korku załącze SS sprawdzić czy działa, jeśli SS nie gasi silnika po zagrzaniu tzn. że stopień naładowania aku jest poniżej 75%. Sam stopień naładowania aku można sprawdzić w Body. Swoją drogą jeśli robisz codziennie 2x25km to wcale nie są to takie krótkie odcinki. Chyba że po drodze gasisz i odpalasz kilka razy.

Dzięki steyr. Z tego co widzę to mam do Kalwarii bardziej 100km niż 50 ;) także jeśli nie znajdzie się nikt bliżej to zgadamy się na priv jakoś po Świętach albo po nowym roku.
Te trasy, które robię to w 80% ekspresówka i żadnych postojów z gaszeniem silnika w międzyczasie . Dlatego uważam, że skoro ten aku ma trochę ponad rok to powinien być w idealnym stanie. No ale pewnie dałem mu popalić tą kamerką w trybie parkingowym dlatego zacząłem ją już całkiem odłączać na postojach.

steyr
17-12-2023, 14:32
Dzięki steyr. Z tego co widzę to mam do Kalwarii bardziej 100km niż 50 ;) także jeśli nie znajdzie się nikt bliżej to zgadamy się na priv jakoś po Świętach albo po nowym roku.
Te trasy, które robię to w 80% ekspresówka i żadnych postojów z gaszeniem silnika w międzyczasie . Dlatego uważam, że skoro ten aku ma trochę ponad rok to powinien być w idealnym stanie. No ale pewnie dałem mu popalić tą kamerką w trybie parkingowym dlatego zacząłem ją już całkiem odłączać na postojach.

No tak 100km w obie strony. Miałem klientów z Wawy najdalej na wymianę samego radia;-) Też mam kamere z tym zabezpieczeniem że jak spadnie napięcie zasilania na akumulatorze bodajże poniżej 11,8VDC to odcina zasilanie kamery. Bez problemów z aku, ale mam wylączone IAM jak pisałem. Poprzedni aku po 1,5r od wymiany również nie osiągał pełnego naładowania i SS nie działał. Stad wymieniłem aku znów i wyłączyłem IAM.

Sławek89
17-12-2023, 19:44
Cześć

Zmieniłem ostatnio komputer i po instalacji MES4.9 mam problem z połączeniem się z autem.
Jak próbuje po USB - to nie widzi ELM 327, jak próbuje za pomocą Vgate IcarPro po bluetoth to niby jest ok (jak w ustawieniach daje test to pisze że powinno być OK) ale przy próbie połączenia niby się łączy, a następnie znika okno połączenia i nic się nie zmienia.
Pół niedzieli walczę :( poradzicie coś?

KOBRA
17-12-2023, 21:36
poradzicie coś?
Kup oryginalny program.

Ponton93
03-01-2024, 21:52
Panowie, mam pytanie trochę z innej beczki.
Czy w Tipie jest coś, co da się aktywować oprogramowaniem (zablokowane/ukryte funkcje), jak za złotych czasów motoryzacji czy to już zamierzchła przeszłość?

kjk
04-01-2024, 14:22
Panowie, mam pytanie trochę z innej beczki.
Czy w Tipie jest coś, co da się aktywować oprogramowaniem (zablokowane/ukryte funkcje), jak za złotych czasów motoryzacji czy to już zamierzchła przeszłość?

Patrz tu https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/jakie-opcje-wlaczylem-w-swoim-tipo-46957/
i tu https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/aktywacja-drl-dropout-44867/

Ponton93
05-01-2024, 12:58
Kjk, dziękuję :)

steyr
05-01-2024, 13:39
Kjk, dziękuję :)

Masz Tipo po FL, więc nie wiadomo do końca czy mają te funkcje zastosowanie. Poza tym sprawdzić czy masz bramkę SGW, ale to też idzie obejść.

JackTheNight
07-01-2024, 17:23
Tipo po FL nie ma SGW.

Fiatdoblomaxi5os
12-01-2024, 20:40
Witam
Fiat Doblo II FL 2017r
Radio UCONNECT 5

Kupiłem, dołożyłem kamerę cofania ALEEE..
Jak ją włączyć w MUS żeby odpalała się przy włączeniu biegu wstecznego.
Wszytko zrobiłem na poradniku dot EGEA - w niej jest REAR CAMERA, w dla doblo nie ma takiej opcji w MULTIECUSCANie

Z góry dziękuje bardzo za pomoc.

BrzozaPL
15-01-2024, 22:11
Witam
Fiat Doblo II FL 2017r
Radio UCONNECT 5

Kupiłem, dołożyłem kamerę cofania ALEEE..
Jak ją włączyć w MUS żeby odpalała się przy włączeniu biegu wstecznego.
Wszytko zrobiłem na poradniku dot EGEA - w niej jest REAR CAMERA, w dla doblo nie ma takiej opcji w MULTIECUSCANie

Z góry dziękuje bardzo za pomoc.

alfaobd jest opcja aktywacja kamery dla doblo

WiesiuBB
15-02-2024, 18:36
Witam, Mam vgate icar2 i od starszego fiaciora niebieski kabelek z przełącznikiem ( ECU ABS itp ) chyba viakena ale pewny nie jestem
Co będzie lepsze do obsługi tipo 18r
Pod program Mes 4.6 i może w przyszłości alfaobd
Nadaje się to co mam czy musiał bym kupić coś lepszego ?

Paninaro
17-02-2024, 19:25
Panowie, ktoś pomoże?
musze koniecznie pozbyć się start-stopu i "inteligentnego" ładowania,
kolega ma opłacony legalny program MULTIECUSCAN, ale po podłączeniu pod Tipo ,nic tam nie można zrobić , jaki kabel - przejściówkę potrzebujemy by to zrobić?
dużo osób piszę tu o niebieskim kablu- ale czy na pewno?

rkomar993
17-02-2024, 20:22
Chce usunąć sobie permanentnie błąd p0420, dwie sondy wymieniłem + dołożyłem adapter i nadal świeci.
Jak i czym to usunąć ?

Paninaro
09-03-2024, 21:12
Kto podpowie? kto pomoże?
z kolegą kupiliśmy legalny program AlfaOBD, , po podłączeniu do TIPO udało się bezproblemowo dezaktywować na stałe Start&Stop, w końcu nie muszę po każdym odpaleniu auta pamiętać by to badziewie wyłączać.
Chciałem również wyłączyć to "inteligentne" ładowanie, ponieważ w trakcie jazdy alternator ładuje prądem w zakresie 13,2- 13,7 V, jedynie podczas hamowania silnikiem ładowanie wskakuje na poziom powyżej 14V ( zakres 14,4 - 14,6V ),,ale hamowanie trwa zwykle tylko kilka-kilkanaście sekund , potem następuje spadek ładowania poniżej wartości 14V.
Po podpięciu programu AlfaOBD ustawiliśmy Inteligent Alternator Module (IAM) w pozycję Absent, zrobiliśmy osiowanie Proxy ,a ładowanie nadal działa jak działało , czyli podczas jazdy ładuje czasem nawet grubo poniżej 13,7V, jedynie podczas hamowania silnikiem jest powyżej 14V.
pozycja IBS Type też jest w pozycji Absent.
Co trzeba jeszcze zmienić-zrobić by samochód podczas jazdy miał cały czas ładowanie powyżej 14V ?

Fiatdoblomaxi5os
13-04-2024, 21:12
Witam,

Wymieniem Uconnect 5 na takie samo ale z obsługą kamery cofania (moje nie miało). Ktoś wie jak zmienić mu vin na MÓJ lub w jakiś inny sposób zaadoptować go do auta?

steyr
16-04-2024, 08:23
Witam,

Wymieniem Uconnect 5 na takie samo ale z obsługą kamery cofania (moje nie miało). Ktoś wie jak zmienić mu vin na MÓJ lub w jakiś inny sposób zaadoptować go do auta?

Osiowanie proxy

BrzozaPL
12-05-2024, 12:19
AlfaOBD android po polaczeniu z centralka ABS po kliknięciu >przeczyt.wsz.uster.< pojawia się komunikat i nie idzie sczytać błędów

43825

MES działa wszystko poprawnie łączy się z centralka ABS i sczytuje błędy

kabel viaken elem327 STN1170 USB

wszystkie programy na licencji

jakiś błąd programu ? jak u Was to wygląda?

JackTheNight
12-05-2024, 18:36
Działa normalnie :
43826

BrzozaPL
12-05-2024, 21:19
Działa normalnie :
43826

możesz sprawdzić jakie masz ustawienia w programie opcji poniżej

43827

JackTheNight
13-05-2024, 07:10
Wartości domyślne :
100ms
4
4
200
0
37

BrzozaPL
14-05-2024, 18:46
Wartości domyślne :
100ms
4
4
200
0
37
Dzięki problem rozwiązany pomogła aktualizacja sterowników interfejsu

Arklin
28-07-2024, 14:55
Witam. Jestem świeżym posiadaczem Tipo 2018r, 1,4 95KM, chciałbym wyłączyć konieczność wciskania sprzęgła przed odpaleniem. Pytanie czy da się to zrobić przy pomocy elm 327 i Alfaobd?

sobi1
14-08-2024, 11:55
U Chińczyka kupisz tego ICar'a taniej w wersji Pro.

Dasz namiary?
Co daje wersja Pro?

adoks
15-08-2024, 00:02
"Pro"= Professional, tutaj masz link (https://pl.aliexpress.com/item/1005005065054764.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.5.4b211c24v2dxII&gatewayAdapt=glo2pol)
Jak kupowałem wersję BT.4.0 w cenie połowę niższej niż na naszym alledrogo :)

bobekos1
15-08-2024, 00:16
Czy jest coś nowszego i warto kupić? To urządzenie co podałeś w linku wystarcza do Tipo? Pytam bo rozglądam się za takim małym pomocnikiem do mojego schowka w aucie... :confused:

adoks
15-08-2024, 01:16
Nie wiem co chciałbyś nowszego, może poszukaj na odpowiednich portalach. Interfejs jest dedykowany do złącza
OBD2, a takie posiada większość obecnych samochodów. Ja mam wersję BT4.0 i WiFi, obie działają bez problemu
z AlfaOBD oraz Multiecuscan. Co do wielkości interfejsu to chyba mniejszego nie znajdziesz.

sobi1
19-08-2024, 00:23
"Pro"= Professional, tutaj masz link (https://pl.aliexpress.com/item/1005005065054764.html?spm=a2g0o.order_list.order_l ist_main.5.4b211c24v2dxII&gatewayAdapt=glo2pol)
Jak kupowałem wersję BT.4.0 w cenie połowę niższej niż na naszym alledrogo :)

Hej,
Wiem że Pro=Professional. Pytałem co Professional umie wiecej niż nie-professional? ;)
Bo może nie warto...

adoks
19-08-2024, 20:51
Przy zakupie nie wnikałem w szczegóły, bo jeśli miałem do wyboru ver.Pro w cenie o połowę niższej od ver.zwykłej
to się nie zastanawiałem, ale jeśli chcesz szczegółowych informacji to napisz do producenta ICar i zapytaj.
W temacie komunikacji interfejsu z Multiecuscan dostałem od nich ciekawe informacje, bo wcześniejsze wersje
Multiecuscan miały problem z komunikacją mimo że wstępny test przechodził bez problemu to dopiero od ver.5.1
Multiecuscan obsługuje poprawnie wersję WiFi.

BrzozaPL
20-08-2024, 23:11
https://allegro.pl/oferta/vgate-icar2-elm327-interfejs-diagnostyczny-obd2-bluetooth-3-0-android-icar-12698967880

Mam problem za pomocą kostki łączenie się z modułami które nie wymagają niebieskiego adaptera. Połączenie z modułami które wymagają niebieskiego adaptera jest niemożliwe próbowałem z adapterem oraz bez i nie mogę się połączyć. Jakieś rozwiązania🤔

tmk.13
03-09-2024, 22:54
Mam identycznego icara + niebieski adapter i wszystko laczy bez problemu

wojx
26-10-2024, 21:08
W chwili obecnej używam ELM327 z CarScanner - pokazuje mi tylko kod błędu P0683. Czy użycie MES dostarczy mi więcej informacji nt. problemu?

PajDziku
24-11-2024, 17:58
Cześć, przeleciałem kilka dobrych stron z tego wątku i szczerze mam mały mętlik w głowie. Z tego co rozumiem żeby dokonać pełnego resetu inspekcji olejowej trzeba mieć:
- ELM 327 (Bluetooth / po kablu). Niby ten "najbardziej sławny" - niebieski też się da się wykorzystać tylko trzeba coś wylutować. Mam go, tylko nie wiem co miałbym wylutować :confused:
- Program AlfaOBD / MultiEcuScan
- Jakieś przejściówki (?)

Z racji, że niektóre tematy są z przed kilku lat i niektóre linki nie działają, jest ktoś w stanie napisać w miarę łopatologicznie jakąś instrukcje co najlepiej kupić (sprzęt / program / licencję) i jakie kroki wykonać? Może podpiąć temat? Wydaję mi się że było to pomocne dla wielu ludzi, którzy chcą sobie samodzielnie wymienić olej i skasować wszelkie inspekcję oraz zegary (żeby przypomniały o serwisie zbliżając się do 15k przebiegu). Z góry dzięki za odpowiedź!

EDIT:
Sorki, pomyliłem chyba wątki, bo znalazłem jeden stricte dot. resetu olejowego (https://fiatklubpolska.pl/instalacja-elektryczna-i-elektronika-tipo-538/reset-inspekcji-po-wymianie-oleju-36275/1)

Eljot21
05-12-2024, 00:00
Witam.
Przeczytałem w internecie, że Vgate iCar Pro BT4 wraz z aplikacją Car Scanner działa także w systemie IOS. Czy będzie dobrze współpracował z tipo 1.4 95. Chciałbym zlikwidować zapis o serwisie.

Qvadrat
05-12-2024, 06:10
Car Scanner tego nie zrobi. Tylko podgląd i kasowanie większości błędów.

Eljot21
05-12-2024, 13:25
Dziękuję za odpowiedź. Będę musiał odwiedzić serwis aby usunął mi zapis o minionym serwisie.

Qvadrat
05-12-2024, 17:18
Jak to olejesz i wytrzymasz z 1000km z tym komunikatem to sam zniknie i więcej się już nie pojawi.

Eljot21
05-12-2024, 18:58
Ok. To tak zrobię.

markiewa
26-02-2025, 17:44
Posiadam kabel USB ELM 327. Dam rade połączyć sie airbagiem w Bravo 2009 ?

KOBRA
26-02-2025, 23:09
Posiadam kabel USB ELM 327. Dam rade połączyć sie airbagiem w Bravo 2009 ?

Kabel to nie wszystko . Jeszcze program potrzebujesz .

barfor_tipo
13-04-2025, 00:59
Dzień dobry, mam STN1170. Dziś przypadkiem patrzyłem na nowści na stronie producenta. Jest tam informacja o możiwości aktualizacji Firmware do 5.10.1 ja w interfejsie mam 4.4.0. Czy warto to zrobić czy w myśl zasady - działa nie dotytakć.

tergin
13-04-2025, 23:07
Witam

Nie byłem w stanie pisać proxy za pomocą kabli ELM327, które wypróbowałem wcześniej. Teraz używam kabla OBDLink EX. Jednak kiedy dokonuję niezbędnych regulacji w AlfaOBD, aby zmienić Stop&Start za pomocą tego kabla i klikam „Dalej”, wyświetla mi następujący komunikat.

„Procedura zakończona, ale status jest nieznany. Nie otrzymano potwierdzenia jednostki sterującej dla żądania zapisu”.

Czy jest to spowodowane brakiem kabla A5 Blue? Czy kabel adaptacyjny A5 rozwiąże ten problem? Ale o ile czytam na tych stronach i stronie alfaOBD, rozumiem, że kabel OBDLink EX nie wymaga adaptera A5, prawda?
Kiedy chcę wykonać wyrównanie proxy, pojawia się błąd we wszystkich modułach, pojawia się komunikat „Failed” i przechodzi do następnego, ale licznik kilometrów nie miga po zakończeniu procedury. Pozostaje normalny.

Proxy alignment:
Writing configuration to Body Computer (BCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Engine/Powertrain Control (ECM/PCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Electric Power Steering (EPS)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Instrument Panel Cluster (IPC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Anti-Lock Brakes (ABS)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Transmission Control Module (TCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Electronic Steering Lock (ESL)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Electronic Shift Module (ESM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Parking Assistant Module (PAM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Occupant Restraint Module (ORC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Haptical Lane Feedback Node (HALF)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to RADIO FREQUENCY HUB (RFH)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Heat, Ventilation and Air Conditioner (HVAC)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Entertainment Telematic Module (LTM/ETM/HTM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Writing configuration to Entertainment multimedia control module (EMCM)...UNKNOWN. The node does not confirm the configuration write request.
Proxy alignment finished. For the failed writes check the failing units for errors before trying to run the alignment again.
Turn key to 'Stop' and wait for Power Latch to complete.
___________________________
Reading present faults for: Body computer APTIV
___________________
Present faults reported:

4/14/2025 3:52:33 AM
No present faults reported by the unit.

tergin
14-04-2025, 18:32
Hi,

Po długich i wielokrotnych próbach nie udało mi się zapisać konfiguracji i ustawienia proxy za pomocą OBDLink EX. Korespondowałem z obsługą AlfaOBD, wyjaśniłem sytuację i przesłałem logi, twierdzą, że jedyną możliwą przyczyną jest obecność SGW w pojeździe, co uniemożliwia zapis. Licznik kilometrów nie miga w wyniku operacji. Nadal działa normalnie. Jest tak, jakby nigdy nie interweniowano.

Czy uważasz, że istnieje możliwość, że modele Tipo 2024 będą miały SGW? Czy istnieje na rynku kabel lub produkt obejściowy, który może to ominąć?

KOBRA
14-04-2025, 18:37
Czy istnieje na rynku kabel lub produkt obejściowy, który może to ominąć?

https://pl.aliexpress.com/item/1005004743500984.html?src=google&pdp_npi=4%40dis!PLN!21.89!21.89!!!!!%40!1200003031 2997292!ppc!!!&src=google&albch=shopping&acnt=897-548-8760&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&gclsrc=aw.ds&&albagn=888888&&ds_e_adid=734668991678&ds_e_matchtype=search&ds_e_device=c&ds_e_network=g&ds_e_product_group_id=2404009116478&ds_e_product_id=pl1005004743500984&ds_e_product_merchant_id=538391050&ds_e_product_country=PL&ds_e_product_language=pl&ds_e_product_channel=online&ds_e_product_store_id=&ds_url_v=2&albcp=22275934707&albag=174234006463&isSmbAutoCall=false&needSmbHouyi=false&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5PK_BhBBEiwAL7GTPZ2ALTHg0wbnyBDCjb5w bgDspz0VOziVsaV-goe80wFwBzVszsY64BoC9IIQAvD_BwE

https://allegro.pl/oferta/adapter-fiat-sgw-bypass-security-gateway-fca-sgw-14764130701?offerId=14764130701&inventoryUnitId=uSwurb1-RShBy8tyGltjYA&adGroupId=NzY4ZDlkYjItMzQ1My00MzRjLTlmY2MtNDhkM2Ez OTI5ZTRhAA&campaignId=NzQ2MDg1NzQtN2QyYS00N2ZkLTliNTItODQ5YTY 4YWJjYWRlAA&clientId=MTA1ODY1NwA&sig=c5b36bcc9ca35e90cf810d2e1ccc3b77&utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=ads&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw5PK_BhBBEiwAL7GTPa7BtP8eTRu3Fhm04Bk6 K9pOx-vCnFUEpLm_iZGqIPgooWtzss4fLBoCFB8QAvD_BwE

tergin
28-04-2025, 18:31
Zdemontowałem przedni panel i dolną część, zbadałem i zobaczyłem, że nie ma SGW. Wcześniej koledzy tutaj pisali, że w Tipo nie ma SGW, więc teraz jestem pewien :) Poza tym, kiedy łączę się z AlfaOBD, kiedy dostaję status, sam program mówi, że nie ma modułu SGW, jak poniżej po zeskanowaniu. W ten sam sposób MES potwierdza, że nie ma SGW.

W takim razie co może być powodem, dla którego nie mogę zapisać konfiguracji za pomocą OBDLink EX?


______________________

USUNIĘTE JEDNOSTKI PUSZKI:
Security Gateway Module (SGW)
______________________

NIEAKTYWNE JEDNOSTKI PUSZKI:
Security Gateway Module (SGW)
______________________

Qvadrat
28-04-2025, 18:51
Podejrzewam 2 opcje:
1 - jak masz fotelik to wszystkie pasy muszą być odpięte.
2 - spróbuj innym interfejsem.

brylancik13
21-05-2025, 20:27
Witam
Tipo leci juz 9 rok i po skasowaniu komunikatu Service (kluczyk) zniknęło menu odliczania do przeglądu. Kasowane telefonem przez AlfaOBD. Czy można w tym programie zmienić liczbę kuponów aby menu powróciło czy tylko Mes? Jesli da się to która to opcja w programie AlfaOBD?

BrzozaPL
25-05-2025, 00:09
Witam
Tipo leci juz 9 rok i po skasowaniu komunikatu Service (kluczyk) zniknęło menu odliczania do przeglądu. Kasowane telefonem przez AlfaOBD. Czy można w tym programie zmienić liczbę kuponów aby menu powróciło czy tylko Mes? Jesli da się to która to opcja w programie AlfaOBD?

Tablica rozdzielcza -> Wybierz centralkę "Instrument Panel Marelli EP" -> Aktywne diagnostyka -> Wybierz, aby rozpocząć procedurę "Liczba porcji napisać". Wpisać "10" i start.

brylancik13
25-05-2025, 20:15
Dziękuję za pomoc, zrobione, menu się spowrotem pojawiło :)

tergin
09-07-2025, 13:15
Witam

Nie byłem w stanie pisać proxy za pomocą kabli ELM327, które wypróbowałem wcześniej. Teraz używam kabla OBDLink EX. Jednak kiedy dokonuję niezbędnych regulacji w AlfaOBD, aby zmienić Stop&Start za pomocą tego kabla i klikam „Dalej”, wyświetla mi następujący komunikat.

„Procedura zakończona, ale status jest nieznany. Nie otrzymano potwierdzenia jednostki sterującej dla żądania zapisu”.

Czy jest to spowodowane brakiem kabla A5 Blue? Czy kabel adaptacyjny A5 rozwiąże ten problem? Ale o ile czytam na tych stronach i stronie alfaOBD, rozumiem, że kabel OBDLink EX nie wymaga adaptera A5, prawda?
Kiedy chcę wykonać wyrównanie proxy, pojawia się błąd we wszystkich modułach, pojawia się komunikat „Failed” i przechodzi do następnego, ale licznik kilometrów nie miga po zakończeniu procedury. Pozostaje normalny.

Reading present faults for: Body computer APTIV
___________________
Present faults reported:

4/14/2025 3:52:33 AM
No present faults reported by the unit.


W końcu otrzymałem oczekiwany OBDLink MX+. Do tej pory wypróbowałem następujące kable: ELM327, ELM327 HS-MS Auto Scan, OBDLink EX i ostatnio OBDLink MX+. Wszystkie zostały przetestowane z kablem Blue Mode oraz bezprzewodowo. Jednak bez względu na to, co robię, nie mogę dokonać zmian konfiguracji ani operacji proxy za pomocą żadnego kabla, w tym najnowszego MX+. Wszystkie operacje odczytu działają, ale nie mogę wykonać operacji zapisu.

Mój samochód to Tipo 2024 1.6V Mjet Automatic.
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

KOBRA
10-07-2025, 22:02
Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł?

Tak , masz zapewne bramkę SGW

Qvadrat
11-07-2025, 06:03
Czy aby przypadkiem nie było tu na forum wielokrotnie napisane, że w żadnym Tipo takiej bramki nie ma?

tergin
11-07-2025, 10:20
Czy aby przypadkiem nie było tu na forum wielokrotnie napisane, że w żadnym Tipo takiej bramki nie ma?

44807

Tak, wielokrotnie pisano, że w prawie wszystkich wątkach na forum nie ma informacji o SGW w modelach Tipo. Nawet w MES widzę napis „Security Gateway Module (Removed)”. Nie mogę jednak znaleźć przyczyny tego problemu.
Aby zrozumieć przyczynę tego stanu rzeczy, musimy poczekać, aż ktoś inny, kto posiada model Tipo z lipca 2024 roku, przetestuje to samo i podzieli się swoimi opiniami. Nie przychodzi mi do głowy nic innego. :(

Zygmunt Jerzyna
12-07-2025, 15:34
Witajcie :)
kasując inspekcję, wpadłem na pomysł eliminacji migającego licznika po zmianie radia na chińskie (sterowanie z kierownicy funkcjami radia działało). W CAN Setup na czerwono pokazywało: węzeł rozrywkowo - telematyczny usunięto. Chyba miałem zły dzień, bo bez zastanowienia zrobiłem osiowanie proxy i ... węzeł w ogóle zniknął. A razem z nim sterowanie radiem z kierownicy. No i pytanie do Was: jak to teraz to odwrócić? Jedyny pozytyw, że licznik nie miga :)
2017 Tipo 1,4 16V

Qvadrat
13-07-2025, 09:40
Podłączyć oryginalne radio i zrobić osiowanie, węzeł i sterowanie wróci. Nie rozwiąże to problemu migania licznika i braku sterowania po ponownym usunięciu oryginalnego radia ale pozwoli zrobić krok wstecz i szukać rozwiązania z modułem sterowania kierownicy przez can. Albo radio chińskie ma to w sobie i tylko wystarczy to włączyć albo coś dołożyć.

A jakie radio zastąpił chińczyk?

Zygmunt Jerzyna
13-07-2025, 16:07
Dobre pytanie, radio w wersji Arabic bez navi. Czy przywrócenie konfiguracji z bekapu (bajty) może załatwić sprawę czy trzeba podłączyć radio oryginalne?

Qvadrat
13-07-2025, 18:35
Masz backupy - próbuj. Obecnego stanu też na wszelako zrób backup.

Zastąpiłeś chińczykiem to radio z tabletem? Jak tak to w tym zastąpionym radyjku zaszyte jest sterowanie kilkoma funkcjami.

Pokaż linka do tego co wstawiłeś.

Zygmunt Jerzyna
13-07-2025, 22:01
Mam 2 Tipo sedana z radiem w konsoli (tu nie ma żadny6problemów w węźle audio jet EOL OK) i kombi z "tabletem" gdzie też wszystko działało tylko licznik migał.
Oba radia z autonawigacje.pl ale już ich nie mają w ofercie.

guzior
14-07-2025, 01:29
Zygmunt Jerzyna, nie wiem skąd jesteś, ale jak z okolic Wawy to mogę Ci ten problem pomóc ogarnąć

Zygmunt Jerzyna
14-07-2025, 14:32
Jestem z okolic Wawy. Okolice Sulejówka.

Zygmunt Jerzyna
19-07-2025, 19:04
Dziękuję za podpowiedź i chęć pomocy. Zrobiłem jak pisał Qvadrat i już wszystko działa. Jeszcze raz dzięki.

Giegiepandziobak
18-08-2025, 18:38
Hejo,
Od niedawna zacząłem się bawić AlfaOBD.
Aktywowałem sobie kilka rzeczy w Body Computerze i za każdym razem, kiedy włączyłem/wyłączyłem jakąś opcje robiłem osiowanie i zawsze dostaje na końcu takie komuniaty:
Pisząc konfigurację Moduł systemu wspomagania kierowcy (DASM).NIEZNANE.Węzeł nie potwierdzi żądanie zapisu konfiguracji.
Pisząc konfigurację Body computer (BCM)...Awaria. Błędna długość żądania lub nieprawidłowym formacie żądania.

https://i.imgur.com/JFNzH4R.jpeg

Przywrócenie konfiguracji początkowej (zrobiłem kopie zapasową) nic nie daje.
Dodam tylko, że licznik nie miga, wszystko działa jak należy. Ale interesują mnie te nieukończone rzeczy, co myślicie?

tergin
23-10-2025, 11:34
Hello;

Wciąż prowadzę badania dotyczące SGW i po dodaniu ISO modeli 2024 w ostatniej aktualizacji Alfa OBD zacząłem widzieć osobną zakładkę jako moduł SGW. Kiedy uzyskuję informacje z tego modułu, otrzymuję następujące dane. Czy w tej sytuacji mogę być już pewien, że mój samochód Tipo model 2024 jest wyposażony w SGW?
Ponieważ nadal nie udało mi się rozwiązać problemu z wyrównaniem proxy.

___________________
Faults reported:
2025/10/22 12:31:46.644
No faults reported by the unit.
___________________________
Tested device: Security Gateway (SGW)
___________________
2025/10/22 12:31:57.572
DEVICE INFO:
Fiat drawing number: 52126279
VMI: NM4
VDS: 356000
VIS: 0U240969
Hardware number: 6002JE2421
Hardware version: 06
Software number: V230
Software version: C55F
Homologation number:
ISO code: FFFFFFFFFF
VIN - Original: NM43560000U240969
Application Data Fingerprint: 01 53 54 45 4C 54 4F 46 41 53 24 11 20

tergin
26-10-2025, 16:43
W końcu znalazłem ten moduł przykręcony za kierownicą. Czy to jest moduł SGW widoczny na zdjęciach? :confused:
44929
44930

Jeśli tak, to czy muszę go pominąć, używając jednego z urządzeń podanych w poniższym linku?
FCA BYPASS SGW adapter (https://allegro.pl/oferta/adapter-fca-bypass-sgw-alfa-romeo-chrysler-dodge-fiat-jeep-ram-multiecuscan-16148379645)

Qvadrat
26-10-2025, 17:59
Jak już chcesz kupić to lepiej to do Fiata i całej grupy fca:

https://allegro.pl/oferta/adapter-fiat-sgw-bypass-security-gateway-fca-sgw-14764130701?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=61f6e5dacfe3#

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tu masz najtaniej:

https://allegro.pl/oferta/adapter-bypass-security-gateway-fiat-chrysler-alfa-jeep-12-8pin-sgw-obd2-17365299561?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr_2&utm_campaign=7ec52419-00ef-44a8-a8e3-f50ed1ff4391&utm_content=9102e05754b1#

tergin
26-10-2025, 18:13
Hi Qvadrat

Pytam, aby się dowiedzieć, jaka jest różnica między modułem obejściowym a przesłanym przez Państwa kablem obejściowym?

Jeśli kupię kabel obejściowy, czy powinienem podłączyć urządzenie OBD do końca kabla obejściowego, a nie do portu OBD pojazdu?

Qvadrat
27-10-2025, 07:26
Tak w przypadku kabla podpinasz się obd do kabla :-)

Nie wiem jak to się ma do rzeczywistości ale przy kablu masz opis ze jest kompatybilny z MES, a co za tym idzie to i z alfaOBD. Natomiast w opisie tego gniazdka co pokazałeś jest mowa tylko o jakiejś specjalnej aplikacji.