Zobacz pełną wersję : Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)
Jak wszyscy wiecie istnieje możliwość zakupu interfejsu komputerowego.
Interfejs umożliwia diagnozę silnika, skrzyni automatycznych, ABS, Airbag, komfort itp.
link do spisu (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
OBSŁUGIWANE SYSTEMY pojazdów /
Pełna lista obsługiwanych pojazdów / systemów w MULTIECUSCAN 1,3 () (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
Funkcje jakie posiadają to np:
- Odczyt danych identyfikacyjnych ECU
- Odczyt kodów błędów.
- Kasowanie kodów błędów.
- Odczyt parametrów podczas pracy silnika Live Data.
- Podgląd wykresów parametrów
- Eksport danych diagnostycznych do pliku CSV
- Test elementów wykonawczych
- Szczegółowy odczyt i opis błędów
- Reset/Programowanie Funkcji.
Możemy powiedzieć, że we Fiacie wyróżniamy dwa rodzaje złącz diagnostycznych.
OBDII:
B/B/M Po roku 2001.
Cała reszta fiatów po 2001.
Pin 3 (znajdujące się pod maską)
B/B/M przed rokiem 2001
Cała reszta, w której istnieje gniazdo diagnostyczne przed 2001r.
Obsługiwane sterowniki:
- Bosch EDC15 Engine Management ECU
- Bosch EDC15C7 Engine Management ECU
- Bosch EDC16/CF3 Multijet Engine Management
- Bosch EDC16/CF4 Multijet Engine Management
- Bosch Motronic M1.5.5 Engine Management
- Bosch Motronic ME7.3.1 Engine Management
- Bosch Motronic ME7.3H4M Engine Management
- Hitachi MPI Engine Management
- Lucas DPNC TD100 Engine Management
- Magneti Marelli IAW 5NF Engine Management
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF Engine Management
- Magneti Marelli IAW 49F Injection (1.6)
- Marelli SELESPEED CFC208F Automatic Gearbox
- Marelli SELESPEED CFC209F Automatic Gearbox
- Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
- Bosch ABS 8 VDC/ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- TRW Electric Power Steering
- TRW MY97 Airbags
- TRW MY99 Airbags
- SIEMENS MY99 Airbags
- ALLIED MY97 Airbags
- BREED MY97 Airbags
1331
Interfejs współpracuje również z programami VAG-COM do wersji 409-1, VCDS Lite, VWTool, GMTool, AlfaDiag.
Najczęściej zakupowanymi, sprawdzonymi, oraz polecanymi interfejsami są te, które można zakupić od Viakena.
Jeśli chodzi o wtyk PIN 3 będziemy musieli dokupić adapter do Kabla OBDII.
Dostępna na rynku jest także wersja interfejsu ELM 327 Wtyk OBDII
- Odczytać i kasować wszystkie błędy
- Kasowanie lampki Check Engine
- Odczyt kodów błędów oczekujących
- Odczyt kodów błędów zarejestrowanych
- Podgląd zamrożonych ramek - freeze frames
- Monitorowanie parametrów silnika,pracy, w czasie rzeczywistym - Live Data
- Odczyt parametrów online
- Spr. znaczenia kodów błędów
- Pomiar mocy silnika (KM)
- Pomiar parametrów takich jak czas od 0-100 km/h
1332
Chciałbym jednak zaznaczyć, że te dane (ELM 327) nie bardzo się tyczą jak wiecie programu Fiat ECU Scan.
Będziemy mogli z nich korzystać diagnozując inne pojazdy które posiadają Wtyk OBDII, lecz pamiętać trzeba, że będziemy musieli być
w posiadaniu specjalnego oprogramowanie do danej marki samochodu.
Do prawidłowej diagnozy używamy programu, który jest przeznaczony dla fiata czyli FiatEcuScan (FiatECUScan - Fiat, Alfa, Lancia ECU Reader / Scanner (http://www.fiatecuscan.net/))
Obsługujący:
- Bosch EDC15
- Bosch EDC15C7
- Bosch EDC16/CF3 Multijet
- Bosch EDC16/CF4 Multijet
- Bosch EDC16/CF5 Multijet
- Marelli 6JF Multijet (1.3)
- Marelli 6F3 Multijet (1.3)
- Marelli 6F3 Multijet (Grande Punto, 500, MITO) (ELM 327 only)
- Bosch Monomotronic MA1.7.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M3.7.1 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M2.10.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M2.10.4 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch Motronic M1.5.5
- Bosch Motronic ME2.1
- Bosch Motronic ME3.1
- Bosch Motronic ME7.3.1
- Bosch Motronic ME7.3H4
- Bosch Motronic ME7.3H4M
- Bosch Motronic MED7.11
- Hitachi MPI
- Lucas DPNC TD100 (VagCom/OBDKey only)
- Lucas EPIC DCU3F
- Magneti Marelli IAW 5NF
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
- Magneti Marelli IAW 49F (1.6)
Gearbox Management
- Marelli SELESPEED (old Alfa 156 SELESPEED)
- Marelli SELESPEED CFC208F
- Marelli SELESPEED CFC208F (Punto '03, Idea, 147, GT, Ypsilon, Musa)
- Marelli SELESPEED CFC209F
- Marelli SELESPEED CFC218F (156 GTA)
- Marelli SELESPEED CFC228F (Punto, Panda, Idea, Musa, Ypsilon)
- Marelli SELESPEED CFC300 (Grande Punto, Punto Evo, Qubo)
ABS
- Bosch ABS 5.7 VDC/ASR/TC
- Bosch ABS 8 VDC/ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- Bosch ABS Teves MK20/MK70 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 (VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 TC(VagCom/OBDKey only)
- Bosch ABS 5.3 ASR(VagCom/OBDKey only)
- TRW Lucas ABS
Electric Power Steering
- TRW Electric Power Steering
- Delphi Electric Steering (Punto MK2) (ELM 327/OBDKey only)
- Delphi Electric Steering (Ypsilon, Panda)
- Delphi Electric Steering (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) (ELM 327 only)
Airbags
- TRW MY97 Airbags
- TRW MY99 Airbags
- SIEMENS MY99 Airbags
- ALLIED MY97 Airbags
- BREED MY97 Airbags
- TRW MY03 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY03 airbags
- Autoliv MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
- SIEMENS MY06 Airbags ELM 327/OBDKey Interface is required for MY06 airbags
- TRW MY05 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- AUTOLIV MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- AUTOLIV MY07 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
- SIEMENS MY06 Airbags (Grande Punto, Punto Evo, 500, MITO) ELM 327 Interface is required
VagCom or OBDKey Interface (modified, connection on pin 3) is required for most Airbags
Body/Dashboard/Misc.
ELM 327 or OBDKey Interface is required for following ECUs
- Service Interval Reset for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
- Service Interval Reset for Fiat Grande Punto/Punto Evo/500, Alfa MITO (ELM 327 only)
- PROXI Alignment Procedure for Fiat Stilo/Punto/Doblo/Idea/Panda/Bravo/Croma/Linea, Alfa 147/GT/159/Brera, Lancia Delta
- Delphi/Marelli Body Computer (Punto MK2)
- Marelli MF Body Computer (Stilo)
- Marelli Body Computer (Alfa 147/GT)
- Marelli Body Computer (Alfa 159)
- Marelli Body Computer (Fiat Croma)
- Marelli Body Computer (Lancia Thesis)
- Marelli Body Computer (Bravo, Delta)
- Delphi Body Computer (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
- Siemens Body Computer (Panda)
- Visteon Instrument Panel (Stilo)
- Marelli Instrument Panel (Punto MK2)
- Marelli Instrument Panel (Croma)
- Marelli Instrument Panel (Grande Punto, Punto Evo, 500, Qubo, Doblo, Mito)
- Nippon Instrument Panel (Thesis)
- Siemens Instrument Panel (159, Brera)
- Siemens VDO Instrument Panel (Ypsilon)
- Valeo parking control
- BITRON Dirver door, Passenger door and Boot
- G.E. PROCOND Dirver door, Passenger door and Boot
- TRW Dirver door and Boot
- Remote control programming (Stilo, Punto, Thesis)
- Bosch XENON headlights
- Valeo XENON headlights
- Litronic XENON headlights
Aktualizacja:
Od niedawna FiatEcuScan występuje pod nazwą Multieecuscan (dostępna wersja demonstracyjna na: Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/))
Jest także wersja mobilna oprogramowania, która działać będzie dzięki licencji na oprogramowanie standardowe. Link do programu na tej samej stronie.
Co nowego w programie:
- Ulepszona funkcja SCAN
- Baza danych pojazdów restrukturyzowanych
- Dodano "priorytet" dla parametrów podczas nagrywania danych
- 'Kalibracja czujnika momentu dodał dla Delphi elektrycznego wspomagania kierownicy (500, Grande Punto, Punto Evo, Mito)
- Wsparcie dla Marelli / Hella kontroli klimatu (Lybra)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4AF/4EF wtrysk gazu (Multipla Bipower, Doblo Bipower) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5AF wtrysk gazu (Punto Bipower, Panda Bipower) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD wtrysku (Stilo, Palio, Linea, Doblo, Lancia Ypsilon, Musa) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Magneti Marelli IAW 4SF wtrysku (Palio, Linea) (pełna obsługa)
- Wsparcie dla Landi Renzo LC02 wtrysku gazu (Bravo, Punto, Grande Punto, Punto Evo, Panda, Mito, Ypsilon)
- Wsparcie dla Metatron 6A0/EOBD wtrysku CNG (Punto Bipower, Panda Bipower, Doblo Bipower)
- Wsparcie dla Metatron 6A0 wtrysku CNG (Punto Bipower, Doblo Bipower)
- Wsparcie dla Metatron 5D0/EOBD wtrysku CNG (Multipla Bipower)
- Wsparcie dla fotela kierowcy Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)
- Wsparcie dla pasażera Lear (Stilo, Croma, Bravo, 159, Brera, Delta) (Informacje i DTC tylko)
Obsługuje:
Sterowniki ECU
- Bosch EDC15
- Bosch EDC15C7
- Bosch EDC16/CF3 Multijet
- Bosch EDC16/CF4 Multijet
- Bosch EDC16/CF5 Multijet
- Marelli 6JF Multijet
- Marelli 6F3 Multijet
- Marelli 8DF/CF5 Multijet
- Bosch MSA 11
- Lucas DPNC TD100
- Lucas EPIC DCU3F
- Bosch Monomotronic MA1.7.3
- Bosch Motronic M3.7.1
- Bosch Motronic M2.10.3
- Bosch Motronic M2.10.4
- Bosch Motronic M1.5.5
- Bosch Motronic ME2.1
- Bosch Motronic ME3.1
- Bosch Motronic ME7.3.1
- Bosch Motronic ME7.3H4
- Bosch Motronic ME7.3H4M
- Bosch Motronic MED7.11
- Bosch Motronic Me7.6.3/CF4
- Bosch Motronic Me7.9.10/CF5
- Bosch Motronic MeD7.6.1/CF4
- Bosch Motronic MeD17.3.1 CF5
- Hitachi MPI
- Magneti Marelli IAW 5NF
- Magneti Marelli IAW 4AF/4EF/59F/5AF
- Magneti Marelli IAW 49F
- Magneti Marelli IAW 5SF3/CF4
- Magneti Marelli IAW 5SF8/CF5
- Magneti Marelli IAW 5SF9/CF5
Skrzynie biegów
- Marelli Selespeed (stare Alfa 156 Selespeed)
- Marelli Selespeed CFC208F
- Marelli Selespeed CFC209F
- Marelli Selespeed CFC218F
- Marelli Selespeed CFC228F
- Marelli Selespeed CFC300
- Marelli Selespeed CFC328
- AISIN AF40-6
- AISIN YLII 5
- AISIN YLII 5
- ZF 4HP20
ABS
- Bosch ABS 5.7 VDC / ASR / TC
- Bosch ABS 8 VDC / ASR
- Lucas EBC 430 ABS
- Bosch ABS Teves MK20/MK70
- Bosch ABS 5.3 TC / ASR
- TRW Lucas ABS / ESP
Elektryczne wspomaganie kierownicy
- TRW Electric Power Steering
- Delphi Electric Power Steering
- Wspomaganie kierownicy SAGEM
Poduszki powietrzne
- Allied MY97 Poduszki powietrzne
- Rasa MY97 Poduszki powietrzne
- TRW MY97 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY99
- SIEMENS MY99 Poduszki powietrzne
- TRW MY99 Poduszki powietrzne
- TRW MY03 Poduszki powietrzne
- TRW MY05 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY06
- SIEMENS MY06 Poduszki powietrzne
- Poduszki powietrzne Autoliv MY07
- Poduszki powietrzne CONTINENTAL
- Poduszki powietrzne TRW
Korpus / Dashboard / Misc.
- Reset Obsługa Interval
- CAN Setup / Alignment Procedure Proxi
- Programowanie zdalne sterowanie
- Delphi / Marelli Computer ciała
- Marelli Computer ciała MF
- Computer ciała Marelli
- Komputer nadwozia Delphi
- Komputer Korpus Siemens
- Panel Instrument Visteon
- Panel Instrument Marelli
- Panel Instrument Nippon
- Panel Instrument Siemens
- Siemens VDO Instrument panel
- Instrument panel Mannesman VDO
- Kontrola parkowania Valeo
- Kontrola parkowania Bosch
- Drzwi kierowcy BITRON, drzwi pasażera i bagażnika
- G.E. Drzwi kierowcy PROCOND, drzwi pasażera i bagażnika
- Drzwi kierowcy i bagażnika TRW
- Bosch reflektory ksenonowe
- Valeo reflektory ksenonowe
- Litronic reflektory ksenonowe
- Climate Control Delphi
- Climate Control Harrison
Kompletna lista obsługiwanych pojazdów / systemów w MULTIECUSCAN 1,1 (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx) <--- Klikamy, otworzy się w nowym oknie.
PODŁĄCZENIE i KONFIZGURACJA INTERFEJSU ELM 327 oraz FiatEcuScan
Interfejs należy podłączyć do gniazda USB w komputerze.
Po podłączeniu interfejsu komputer wykryje nowe urządzenie USB
i poprosi o sterowniki do niego.
Należy wybrać opcje: „Nie, nie tym razem”
Następnie
5887
Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji"
5888
I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog na płycie ze
sterownikami (do pobrania na dole postu w załącznikach)
Komputer wykryje nowy port szeregowy
5890
Należy wybrać 3 opcje: „Nie, nie tym razem”
5891
Następnie wybieramy: „Zainstaluj z listy lub określonej lokalizacji”.
I klikając na „Przeglądaj” wskazujemy katalog ze sterownikami
5892
5893
I to już wszystko :) interfejs zainstalowany. Teraz konfiguracja.
Tak wygląda Menadżer urządzeń po instalacji interfejsu
5894
Po instalacji należy sprawdzić na którym wirtualnym porcie com jest zainstalowany interfejs, ponieważ program działa tylko i wyłącznie na portach com między
1-4. Jeżeli interfejs zainstalował się na innym porcie com należy zmienić nr portu właśnie na prot com między 1-4. Aby to zrobić należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na zainstalowanym wirtualnym porcie com i wybrać...
Wybieramy właściwości interfejsu
5895
W zakładce „port setting” klikamy na „advanced”
5896
-Ustawimy port com2,
-Odbiór Bajty:1024
-Taransmisja Bajty: 1024
-Czas opóźnienia: 1
5897
Interfejs należy podłączyć do gniazda diagnostycznego w samochodzie. Interfejs współpracuje z samochodami marki Fiat wyposażonymi w złącze diagnostyczne OBD2.
Widok wtyczki w samochodzie
5899
Jak Używać FiatEcuScan
Multieecuscan
W programie należy w zakładce Settings ustawić port com między 1-8.
5900
Wybieramy (jak na zdjęciach poniżej):
1. Markę samochodu (Alfa Romeo, Fiat, Lancia)
2. Model
3. System oraz numer sterownika
4. Aby nawiązać połączenie klikamy Connect
5901
Następnie należy wybrać zakładkę w zależności co chcemy zrobić:
Info- informacja o sterowniku
5902
Errors- Odczyt kodów błędów, w celu skasowania należy
zaznaczyć kod i kliknąć Clear Errors jak na zdjęciu poniżej
5903
Parameters - odczyt parametrów podczas pracy silnika
5904
Graph- podgląd parametrów w formie graficznej. Aby rozpocząć podgląd parametrów w formie graficznej najpierw należy zaznaczyć w zakładce Parameters, które wartości chcemy zobaczyć, aby zaznaczyć/odznaczyć używamy klawisz spacja.
Program umożliwia zapis parametrów. Aby rozpocząć zapis naciśnij start, aby zakończyć stop.
5905
Actuators test- Test elementów wykonawczych
Log- Zapis logów
Przyczyny braku transmisji:
ˇ konfiguracja wirtualnych portów szeregowych (koniecznie musi być ustawiony com między 1-8)
ˇ brak napięcia zasilania - wyłączniki ukryte i immobilizery powinny być rozbrojone, napięcie na zasilaniu powinno wynosić około 12,5V na włączonym zapłonie i około 13,5V na włączonym silniku
ˇ zakłócenia na linii transmisji przez uszkodzonesterowniki - należy zmierzyć napięcie na linii transmisji - powinno być niższe o około
1,5-3,5V niż napięcie zasilania.
ˇ oprogramowanie monitorujące pracę portów com np. od: UPS, telefonów komórkowych, PDA, programy antywirusowe. W przypadku problemów z komunikacją należy je odinstalować.
Nie są to jeszcze wszystkie sterowniki, szczególnie starsze z tymi może sobie poradzić examiner dostępny w serwisach Fiata. Pamiętajcie, że w nowszych autach posiadamy już szyne CAN
Tworzę, temat by użytkownicy nie zakładali po 100 razy tych samych tematów, z tymi samymi zapytaniami.
Masz problem, chcesz się czegoś dowiedzieć pisz, użytkownicy na pewno będą bardzo otwarci na wszelaką pomoc.
Łukaszu do elm'a ostatnio widziałem na jednej z aukcji koleś dawał płytkę na której były darmowe programy do diagnozy wszystkich europejskich aut benzynowych po 2001 i diesli po 2003
tak więc nie potrzeba juz fiat ecu scana.
Dlatego został stworzony ten temat by tu opisywać wszystkie ciekawostki ;-)
i słuszny i zacny temat w końcu wszystko w jednym miejscu
Co sądzicie o tym komplecie mam na myśli maryśkę 2.4 TD (96-99) u mnie w mieście nikt nie jest w stanie się podpiąć. A tutaj w sumie kabel odpowiedni, bez zbędnych przejściówek i program w komplecie INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY Fiat SCAN 2.6+ (1996-2007) (1834986958) - Aukcje internetowe Allegro (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-scan-2-6-1996-2007-i1834986958.html)
Powinien być dobry, tylko taniej wyjdzie kupić przejściówkę z kablem. Pytanie tylko czy FES obsługuje Twój sterownik ECU. Jeśli tak to nie ma najmniejszego problemu. Teraz jestem na kursie więc za bardzo nie mam jak sprawdzić.
Dzięki wielkie za radę. Kontaktowałem się ze sklepem Viakena polecili mi po sprawdzeniu taki zestaw interfejs Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=304) oraz adapter Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=189). Sporo taniej. Jednak mam pytanie czy ktoś z zacnych forumowiczów podpinał się pod silnik 2.4 T, gdyż po samym odpaleniu programu wersja 2.6 i jakaś wcześniejsza nie ma opcji diagnostyki silnika. Jedynie w wersji 3.2 jest ta opcja, jednak jak na razie znalazłem tylko triala z poblokowanymi funkcjami.
mamut-tme
03-10-2011, 21:22
Warto dodać, że żaden z przedstawionych interfejsów nie obsługuje przedliftowego BBM 1.6 na sterowniku Magneti Marelli IAW 1AF. Do tych aut potrzebny jest Euroscan (pod DOSa, wymaga 2 fizycznych portów COM) lub fiatowski Examiner. Jest też kilka małych przenośnych diagnoserów, które obsługują ten motor (np. mój mechanik ma, niestety nie pamiętam dokładnie jaki do model/producent).
powiedzcie mi dlaczego ja nie moge skomunikowac się żadnym programem ze swoim bravo. wyskakuje cos takiego "brak portu com1" o co kaman??
A jaki masz system? Z FES korzystasz? Masz COM1 port włączony? W Menadżerze Urządzeń widać ten port?
mam elm 327 jest u mnie tylko port 15 jakiś
zmieniłem na com 1 i zobaczymy jutro może to było przyczyną
i kolejny problem. a mianowicie potrzebna jest do diagnostyki pełna wersja czy tos moze posiada takowa lub zna jakiś program co podejdzie pod bravo lub co podchodzi pod różne marki.
Witam, jestem nowy na forum, na dodatek jeżdżę alfą romeo 147 i borykam się z problemem podpięcia w celu odczytania błędów.
Dysponuję interfejsem ELM 327 i przetestowałem kilka programów uniewersalnych, ale nie do końca to działa, tzn programiki pozwalają na połączenie się ale nie wurzucają żadnych błędów, nawet jak odepnę przepływomierz nie pokazuje błędu, moja ostatnia nadzieja w FiatECUScan
czy w/g was to zadziała , zasadniczo fiat-alfa to jedna rodzina
Alfa Romeo 147 jest obsługiwane przez Fiat Ecu Scan, dostępne wersje silnikowe to 1.6 TS 105CV, 1.8 TS 120CV, 1.9 JTD, 1.9JTD 16V, 2.0 TS 16V, GTA 3.2 V6 i modele z Selespeed. Możesz użyć wersji 2.6 (Fiat Ecu Scan 2.6 (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/35)) lub 3.2 http://www.fiatecuscan.net/
1392
Czy taki interfejs pozwoli mi dobrze zdiagnozować mojego fiata bravo 1.9TD 99R.? Interfejs Fiat ALFA LANCIA +VAG + ADAPTER 3pin PL (1856417800) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-vag-adapter-3pin-pl-i1856417800.html)
mamut-tme
14-10-2011, 22:12
Tak, jeśli jest to wersja 100KM, zgodnie z danymi na stronie programu FiatECUScan wersja 75KM nie jest obsługiwana.
Możesz w 75 KM sprawdzić ABS, bo to jest prosta konstrukcja mechaniczna, gdzie ECu nie ma czym sterować.
Tak mam wersie 100KM. Lepiej kupić na allegro czy tu Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/koszyk.php?lang=pl)
Nie robi to jakieś znaczącej różnicy, możesz zakupić na stronie u Viakena, jak i na allegro.
[tak samo dbają o klienta]
Łukaszu a podpowiedz program do diagnostyki większości marek. nie chodzi mi o jakis wypasiony najważniejsze jest żeby widział usterki nie potrzebne mi bajery pomiaru czasu na 1/4 mili :D
Dobrze jest mieć do każdej grupy aut, bo jest wile opcji wewnętrznych, których standardowy program nie obsłuży.
Tak jak AlfaDiag, Vag, czy FES.
Witam . czy posiada ktoś wersję FES z obsługą ecu do fiata bravo 1,4 12v Bosh MonoMotronic MA1.7.3 wersja nie demo ,wiem że w 3,2 i 3,3 jest ale po wykupie licencji 200zl troche drogo gdy nie mam pewnosci czy polączy się mój niebieski kabelek +adapter na 3 pin
ja juz siły nie mam. odinstalowałem fes'a by po tygodniu go zainstalować i na dzień dobry komunikat " przekroczono limit czasu. sprawdź kabel i połączenie com1" no jak mogłem czas przekroczyć jak dopiero go zainstalowałem
szybkie pytanie mam czy po wykupieniu fes będę mógł się pełna wersja z kimś podzielić czy jest to jakoś przypisane itd że nikomu potem dać nie można??
Z tego co wiem, będziesz mógł się "podzielić"
no to super czyli tak jak podejrzewałem. a powiedz mi czy pod moje elm 327 jak podepnę przejściówkę na 3 pin to zadziała. bo coś mi się wydaje że nie ale iskierkę nadziei jeszcze mam
Wydaję mi się, że tak ale głowy sobie nie dam obciąć.
Gdzieś mam instrukcję i cały spis, jak znajdę to dam Ci znać ok.
Zadziała. Tylko przejściówka musi być fiatowska.
Wtyczka 3 pinowa z czerwonym kabelkiem do podania plusa.
Zadziała. Tylko przejściówka musi być fiatowska.
no właśnie podobno nie zawsze a jak zadziała to nie wszystko można zdiagnozować. a jak można wiedzieć to twoje informacje są z praktyki czy gdzieś przeczytałeś?? bo ja jakoś już zbaraniałem bo co ludź to opinia inna
Podłączałem FES-em się pod Lancie Kappe 2.0 2000rok. Działało jak złoto.
Co do innych, to zależy czy program obsługuje ECU danego samochodu, bo ELM da radę.
kowal16-16
05-11-2011, 16:17
Witam wszystkich kolegów, również chciałbym podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z diagnostyką auta. Posiadam fiata bravo 1.9 JTD z 00r.
Kabelek wraz z przejściówka 3 pinową( przejściówka posiada dodatkowo przewód + i -) na allegro, już nie pamiętam w jakiej cenie. Co do diagnostyki to stosuję program FES 3.2 zainstalowany pod Vin 7.
Jeśli chodzi o sterowniki do kabla, windows sam ściągnął z internetu i zainstalował. Jest jedna sprawa, o której jeszcze nikt nie pisał a mianowicie konfiguracji samego przewodu. Takie wskazówki wyczytałem z instrukcji do diagnozowania marki VW i podobnych a mianowicie: menadżer urządzeń- porty COM i LPT( powinien pojawić się nasz podłączony kabel)-USB Serial port, wybieramy właściwości-ustawienia porty- zaawansowane-najpierw ustawiamy numer portu COM na 1-5(tyle co wiem FES pracuję na tych portach), jeśli wszystkie porty będą w użyciu, wymuszamy zmianę. -Opcje BM- czas opóźnienia( standardowo ustanowione na 10-zmniejszamy na max 5) - powierdzamy OK. Po tym najlepiej zresetować komputer. W FES również ustawiamy wcześniej wybrany port COM, który ustawiliśmy.
U mnie zastosowanie takich ustawień pozwoliło na podłączenie z autem, w/w opis zadziałał u mnie, ale nie daję gwarancji że będzie tak u innych.
posiadam pełną wersje fes 2.1 jak ją zaktualizować??
Próbowałeś kontaktować z wydawcą.
już pobrałem od nas z forum wersję 2.6 full od olo_mistrzu i jakby śmiga. problem w tym ze kontrolki od oleju nie moge wykasować. wyświetla komunikat "nie możliwe" czy jakoś tak
A z v3.2 tą wersją 20 min. nie idzie?
wersja 3.3 z neta. komunikat "nie można wykonać" w serwisie są 2 opcje jedna to następny ogólny serwis a druga to ta od oleju. ta pierwsza po wykonaniu wyświetla komunikat "kompletne" a ta druga jak wyżej. no chyba że ja coś źle robię
Rozwiązałeś problem? Jeśli tak to napisz co i jak.
tak juz wiadomo. trzeba wejść nie w servis a w silnik potem w kontrolka oleju (wersja z DPF gdzie przewidziano) i skasować błąd. kolega Andrzej (Waho.) z forum pokazał co i jak. i tu przy okazji tez mu podziękuje a co. niby głupota i drobnostka ale jakże istotna
qolejowy
13-01-2012, 01:01
w 75 KM sprawdzić ABS, bo to jest prosta konstrukcja mechaniczna, gdzie ECu nie ma czym sterować. Też tak myślałem ale w starych papierach poprzedniego właściciela znalazłem wydruk z diagnostyki tyle że robionej EXAMINEREM i można zdiagnozować wiele rzeczy.
Ja kupiłem właśnie kabelek od Viakena żeby wykasować błąd poduchy, no ale d**a zimna. Kabelek przechodzi test w FiatEcuScan ale z centralką poduszek nie chciał się połączyć za żadne skarby. Postawiłem więc całkiem nowy system na drugiej partycji dysku, żeby porty były czyste i nie zaśmiecone innymi starami ale dalej to samo. Zadzwoniłem po poradę do Viakena, i po długiej rozmowie, okazało się że niektóre Maryśki miały montowane inne centralki niż typowe Allied My97 AirBag czy Breed MY97 AirBag . Po sprawdzeniu w Eperze okazało się że mam Centralkę 46789398 TRW Okazuje się że niektóre auta z grupy Fiat mają też montowane takie centralki. FiatEcuScan obsługuje takie centralki np. w Alfach czy innych Fiatach. Ciekawe czy uda mi się połączyć z centralką jak zamiast mojego auta wybiorę takie które obsługuje centralki TRW.
Kabelek wraz z przejściówka 3 pinową( przejściówka posiada dodatkowo przewód + i -) na allegro, już nie pamiętam w jakiej cenie. Co do diagnostyki to stosuję program FES 3.2 zainstalowany pod Vin 7.
Jeśli chodzi o sterowniki do kabla, windows sam ściągnął z internetu i zainstalował. Jest jedna sprawa, o której jeszcze nikt nie pisał a mianowicie konfiguracji samego przewodu. Takie wskazówki wyczytałem z instrukcji do diagnozowania marki VW i podobnych a mianowicie: menadżer urządzeń- porty COM i LPT( powinien pojawić się nasz podłączony kabel)-USB Serial port, wybieramy właściwości-ustawienia porty- zaawansowane-najpierw ustawiamy numer portu COM na 1-5(tyle co wiem FES pracuję na tych portach), jeśli wszystkie porty będą w użyciu, wymuszamy zmianę. -Opcje BM- czas opóźnienia( standardowo ustanowione na 10-zmniejszamy na max 5) - powierdzamy OK. Po tym najlepiej zresetować komputer. W FES również ustawiamy wcześniej wybrany port COM, który ustawiliśmy.
U mnie zastosowanie takich ustawień pozwoliło na podłączenie z autem, w/w opis zadziałał u mnie, ale nie daję gwarancji że będzie tak u innych. Dobrze, że to napisałeś.
Jest zaś tak, że jak kupujemy kabel od Viakena to dostajemy płytę z pełną instrukcją co i jak zrobić ;-)
Ciekawe czy uda mi się połączyć z centralką jak zamiast mojego auta wybiorę takie które obsługuje centralki TRW.
Na pewno tylko musisz znaleźć takie auto i z AIR-Bag się połączysz bez problemu bo do tego nie jest potrzebne to jakie masz samochód.
Łączy się bezpośrednio z centralką.
Witam,
Dowiedziałem się już sporo ale że jestem kompletnym laikiem chciałbym prosić o weryfikację.
Zaznaczam że żaden z mechaników w okolicy nie potrafi mi pomóc. Nie mają odpowiedniego oprogramowania/kabli czy czegoś tam.
Najczęściej spotykanym softem diagnostycznym w mojej okolicy jest Autodata (w różnych wersjach) do tego "kable z euro złączem" (OBD?). Czy jeżeli zakupie Adapter euro -> fiat 3pin (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html) to rozwiąże moje problemy? Czy muszę uzbroić się w cały komplet ELM + adapter + FiatECUScan aby dowiedzieć się co dolega mojemu samochodzikowi?
Doczytałem się również że aby ELM współpracował z FES potrzebny jest dodatkowy, dedykowany do programu adapter. Czym one się różnią (Typ1, 2, 3)? Który z nich wybrać? Posiadam Bravo 1.9TD z 1998 roku.
qolejowy
18-01-2012, 23:58
Najpierw napisz jaką masz wersję tego TD 75 czy 100 KM, bo to ważne. Jeżeli 75 to nie zawracaj sobie głowy żadnymi kablami bo tylko specjalistyczne interfejsy połączą się z tą jednostką. Jeżeli masz wersję 100 KM to kup sobie ten kabelek Kabel USB Fiat (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) + Adapter Fiat (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html) Ściągnij sobie FES 3.3 i z pomocą forum sam sobie zdiagnozujesz wszystko.
Mam TD 100. Wielkie dzięki. Zamawiam i zobaczę co z tego wyjdzie.
qolejowy
19-01-2012, 23:41
Zamawiam i zobaczę co z tego wyjdzie. W razie jakichkolwiek problemów, pisz postaramy się pomóc
koziol1172
24-01-2012, 19:24
fiat brava 1.6 1999r wyskakuje "no ECU responted" ??????i kompletnie nie wiem co zrobić! może któryś kabel jest naderwany ? całkiem przecięty?? była montowana instalacja gazowa, może gazownik coś uszkodził? i jeszcze jest to samochód po niezłej kraksie wiec może to wpłynęło też na to! potrzebuje pomocy!!!
Może to wina sterowników.
Tu są sterowniki od Viakena, dedykowane pod FESa.
http://viaken.pl/bender.php?id=161
koziol1172
24-01-2012, 21:36
wgram je ale z moją 1.2 się łączy!
koziol1172
24-01-2012, 23:58
po problemie pomógł inny komputer!!! czy wiecie od czego jest błąd P1172 i P1173????
pawel2790
25-01-2012, 08:48
a masz liste kodow bladuw gdzies kiedys znalazlem
P1172 Mixture 1 stength (multiplicative)
P1172 Self adaptive parameter TRA
P1173 Mixture 1 stength (additive)
P1173 Ratio mixture 1
P1173 Self adaptive parameter FRA
koziol1172
25-01-2012, 11:10
tyle to ja wiem;p tylko mi chodzi co to oznacza po polsku
Zajrzyj tu: http://fiatklubpolska.pl/forum-ogolne-433/kody-eobd-fiat-10730/
Choć na forum alfy często można zaleźć że są to błędy Lambdy.. Gdzieś też znalazłem, że chodzi o silnik krokowy.. Weź dobrze poszukaj bo w sumie nie mam tu zbytnio czasu, ale błąd jest częsty i łatwo znaleźć jakąś odpowiedz..
koziol1172
25-01-2012, 11:37
Zajrzyj tu: Kody EOBD - Fiat
tu akurat te błędy są też po angielsku! robiłem wczoraj wykres pracy sondy i po ponad minucie napięcie pracowało w zakresie 885 - 895 "mV"bodajże
Przy ciepłym silniku napięcie lambdy powinno pracować w zakresie 0-1V.. Jeżeli stoi w jednym miejscu to sonda do wymiany..
koziol1172
26-01-2012, 12:04
Pomiar był na biegu jałowym ale jeżeli tak mówisz to wygląda na to że trzeba rozejrzeć się nad drugą sondą!
---------- Post dodany o 11:04 ---------- Poprzedni post dodany był o 10:56 ----------
SONDA LAMBDA FIAT BRAVO BRAVA MAREA PALIO SIENA (2032861150) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sonda-lambda-fiat-bravo-brava-marea-palio-siena-i2032861150.html) czy to będzie dobra sonda do mojego 1.2 z 1999r? a ewentualnie mam możliwość wykręcenia sondy z silnika 1.6 czy jest ona taka sama?bo sądząc po tej aukcji to tak
Sam mam sondę Getz'a (nie wiem czy to przejęzyczenie w aukcji czy co) ale odradzam.. Niecały rok po wymianie są już z nią czasem problemy.. Kup oryginał Bosh'a - jest sporo droższy ale polata dłużej.. Nr. oryginalnej sondy znajdziesz w ePer
Aha i Ty masz jedną czy już 2 sondy?
koziol1172
26-01-2012, 12:31
SONDA LAMBDA BOSCH FIAT BRAVO BRAVA PUNTO (2040754894) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/sonda-lambda-bosch-fiat-bravo-brava-punto-i2040754894.html) ta będzie zapewne lepsza! co do ilości sond to muszę jeszcze zobaczyć! i zanim kupię to jeszcze raz zrobię pomiar;) wolę zrobić pomiar a później wydać pieniądze! a co do tej sondy z silnika 1.6?wiesz coś na ten temat bo on ma mały przebieg i może od niego bynajmniej na razie mógłbym wykręcić sondę!
koziol1172
26-01-2012, 19:25
Robiłem Dziś dwa wykresy z pracy na gazie i dwa z pracy na benzynie jeden ten większy txt nie wiem gdzie znaleźć pliki *csv na benzynie napięcie z sondy lambda jest niemalże identyczne a jak pracuje na gazie to skacze?????;/ proszę o pomoc specjalistę !ps na początku jak rosło to po zapaleniu ale silnik został już wcześniej rozgrzany i wskaźnik od temp był poziomo!
Mam prośbę, piszecie w tym temacie tylko o tematach związanych z INTERFEJSEM!
Nie róbmy bałaganu, problemy rozwiązujmy w odpowiednich działach i tematach.
Posty nie wnoszące nic do tematu będą przenoszone albo usuwane.
michael-1978
30-01-2012, 00:11
Witam.
Od kilku dni mam problem ze świecącą kontrolką od poduszek air-bag.
Jako że dopiero kupiłem samochód, a w ciągu kilku następnych lat użytkowania pewnie nie obejdzie się bez większych lub mniejszych kłopotów, to chcę nabyć interfejs do diagnozowania samochodu. Posiadam fiata Doblo 1.4 z 2006r. z zainstalowanym sterownikiem MagnetiMarelli IAW 5SF.MA D032 (poza tym oznaczeniem jest jeszcze IAW 5SF.MA/HW208/0711-S41). Poszukuję jakiegoś interfejsu diagnostycznego, który pozwoli mi w możliwie szerokim zakresie sprawdzić auto, a zwłaszcza Air-Bagi, silnik i ABS.
Dotychczas znalazłem kilka modeli na allegro ale w listach samochodów albo nie występuje doblo 1.4, albo jeśli występuje to nie ma na liście IAW 5SF.MA.
Jełi ktoś może mi pomóc w wyborze interfejsu i oprogramowani, to proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Michał
qolejowy
30-01-2012, 00:23
Szukaj u Viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/) Może tam coś dla siebie znajdziesz.
Witam,
doradźcie proszę jakim interfejsem i programem diagnozować Fiata Linea oraz móc programować sterowniki. Wyczytałem, że najlepszy program to FiatECUScan z interfejsem ELM 327. Zaopatrzyłem się w FES v. 3.3 i interfejs ELM (Pcmscan). Problem w tym, że z trudem udaje mu się połączyć ze sterownikiem silnika, a z innymi już nie łączy się wcale. Czy interfejs ELM od Viakena (podobno zmodernizowany pod FES) będzie łączył się prawidłowo i umożliwiał korzystanie z wszystkich funkcji programu FES?
Nie jestem przekonany, ale ELM327 to chyba tylko z silnikiem gada.. Spójrz na stronie FiatECUScan - tam masz rozpiskę jakie auta i za pomocą jakiego fejsu obsługuje..
Właśnie na stronie FiatECUScan w tabeli jest podane, że ELM łączy się ze wszystkimi sterownikami w tym modelu
A może ma to związek z komunikatem na głównej stronie fiatecuscan? jest solucja jak to przerobić (kabel)..
Właśnie tak sądzę, że niektóre interfejsy wymagają przeróbki. Viaken chwali się na swojej stronie, że jego interfejs ELM ma najnowszą płytę główną i prawidłowo współpracuje z FES. Dlatego na tym forum zadaję pytanie czy ktoś już przetestował interfejs Viakena z FES i może potwierdzić, że łączy się ze wszystkimi sterownikami w nowych Fiatach (z CAN).
koziol1172
14-02-2012, 13:08
witam chciałbym skasować błąd poduszek powietrznych i moje pytanie dotyczy tego jak sprawdzić jaka mam ilość bo w fesie trzeba coś wybrać załączam pilik to ukazujący! a drugie pytanie to czy do podłączenia pod airbag to do tej trzy pinowej kostki za schowkiem pasażera???
adlozi weź rozbierz swój interfejs i sprawdź czy jest faktycznie zbudowany tak jak opisane jest na stronie Fes'a.. Tam masz jak go przerobić.. Gorzej jak to jeszcze jakiś inny twór..
jak sprawdzić jaka mam ilość
Kody do airbagów w FiatEcuScan
2F - dwa frontowe airbagi
2L - dwa boczne airbagi
2T - dwie kurtyny
2P - napinacze pasów dla kierowcy i pasażera
I - przełącznik do wyłączania airbaga pasażera
S - system rozpoznawania obecności pasażera
I teraz w zależności od auta stosuje się kombinację tych oznaczeń.
Tak - wtyczka pod schowkiem to ta od airbag'a..
koziol1172
14-02-2012, 19:10
Mam interfejs z przełącznikiem na airbag, a gdy mam najprawdopodobniej tylko jedną poduszkę w kierownicy to co wybrać w fes??
qolejowy
14-02-2012, 22:59
Mam interfejs z przełącznikiem na airbag, a gdy mam najprawdopodobniej tylko jedną poduszkę w kierownicy to co wybrać w fes?? Jeżeli łączysz się poprzez adapter 3-pinowy to przełącznik musisz ustawić w pozycji "7" a nie na "airbag"
Jeżeli nie jesteś pewien jakie masz poduszki w FES wybierasz opcję "SCAN" program sam znajdzie Ci Twój typ poduchy
Właśnie - przełącznik w takim położeniu jak do silnika. U mnie FES łączy się na wszystkich opcjach, ale na niektórych bardzo niestabilnie..
koziol1172
15-02-2012, 13:47
Przełącznik tak jak do silnika??to tylko dwukierunkowy przełącznik... silnik,abs a na drugiej stronie airbag tak jest na nim napisane
Są różne kable.. Ustawiasz tak jakbyś na silnik miał.. Też mam 2 pozycyjny ;)
koziol1172
16-02-2012, 09:46
Ok dzięki!
Mam pytanko..
Posiadam Brave 1.2 16V rocznik grudzień 99...
Jaki sprzęt zakupić żebym mógł to wszystko podłączyć?
Oprogramowanie się załatwi chodzi mi o okablowanie żeby to jakoś podpiąć do laptopa..
Czy mógłby mi ktoś link podsunąć z allegro?
szukaj albo vikena albo elem'a 327. wrzucasz w allegro i kupujesz taki jaki chcesz. nie ma tu róznicy u kogo oni wszyscy maja to samo
Myślałem też nad tym:
tester interfejs ALFA 145 146 FIAT SIENA BRAVA USB (2109204084) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/tester-interfejs-alfa-145-146-fiat-siena-brava-usb-i2109204084.html)
Ale nie wiem czy to warto kupować
to jest jakaś imitacja vikena. kup normalnego vikena i przejściówkę
A co będzie źle dawał sygnał?
Na allegro nie widzę Viakena ;/
Interfejs FIATECUSCAN ALFA LANCIA AIRBAG ABS SILNI (2103505988) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-alfa-lancia-airbag-abs-silni-i2103505988.html). nie wiem czy będzie zły ale z tymi podrobami to różnie jest. a i cena taka sama jak firmowego. do tego z linka trzeba przejściówkę dokupić. pewnie facet też ma.a jak nie to wejdź na strone vikena
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adaptery-z-obd2/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Ale czy to nie jest OB2?
Bo nie wiem czy mój model to obsłuży..
Ok to który typ? 1,2 czy 3
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
Znalazłem coś takiego.
2 typ..Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-2.html)
I 3..Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html)
Nie orientuje się którą wybrać..
Ale kabel jest troszkę za krótki żeby usiąść w zimie w cieplutkim samochodzie..
Z tego co wyczytałem to ten powinien być poprawny.. http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html
zobacz czy masz złącze 3 pin czy obd dlatego wysłałem ci interfejs i adapter jakbyś potrzebował. po co ci kupowac cos tylko do diagnostyki 3 pin jak mozesz miec do wszystkiego
skorzystaj z moich linków bo twoje są jakiś dziwne. rozmawiamy o vikenie a ty cos do elm'a wysyłasz :D
aha i u ciebei jest złącze 3 pin więc potrzebny ci adapter taki jak wyslalem wczesniej
koziol1172
16-02-2012, 13:36
kup to Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) plus to Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html) i po wszystkim! mam takie same auto z tego samego roku;) w dziale download masz FIAtECUSCAN 2.6 full wersję... ja jeszcze czasami używam fes 3.2 free który też znajduję się w download;) będziesz miał przynajmniej pewny sprzęt a nie myślał czy przyślą dobry czy zły interfejs
koziol dałeś te same linki co ja.
do elm nei ma chyba adaptera 3 pin a jak juz mówiłem wyżej masz gniazda 3 pinowe (3 sztuki prawy kielich- silnik, lewy kielich-abs, w schowku- poduchy)
do elm nei ma chyba adaptera 3 pin
Jest (przejściówka ta sama).. Tyle że ELM nie obsługuje poduszek - właściwie to chyba tylko silnik..
czyli jakby go nie mieli :D
viken chyba lepszy jest pod tym względem do starszych aut. ja mam elm'a ale to chyba dlatego że zależało mi na diagnostyce również innych aut
czyli jakby go nie mieli
Czekaj czekaj bo nie ogarniam ;) ELM jest ogólnie na szynę CAN bardziej.. My w BBMach CAN'a to jeszcze nie mamy ;)
nie wiem ja swojego skanuje bez problemu :D
a da sie w jakis sposob uzywac egzaminera fiata? gdzie mi sie trafil i nie wiem czy to da rade tak czy tylko ze sprzetem
koziol1172
17-02-2012, 19:49
Witam tak jak w temacie zamierzam zakupić kabel i tu pytanie który lepszy! mam stary komputer i jak przez usb często mnie wyrzuca przez duże opóźnienia, zastanawiam się właśnie czy przez COM nie będzie lepszej transmisji.... USB CZY COM? pod stary komputer... bo pod nowy na pewno wybrałbym USB
Zdecydowanie RS232 będzie połączeniem stabilniejszym mniej podatnym na zakłicenia i szybszym.. Jeżeli masz taki port w lapciu i zależy Ci na jakości połączenia bierz RS232.
koziol1172
17-02-2012, 23:27
a mam pytanie odnośnie polskiego vaga 4.9 i 2.5 na interfejsie na usb działa, a na COM też będzie?:)
tak będzie działało. tu nie ma różnicy pod co podepniesz w komputerze.
koziol1172
17-02-2012, 23:32
Dzięki :D ............
Ta przejściówka Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Ma tylko +
Natomiast nie ma możliwości podłączenia ja na -
Na tym filmiku widzę ze pewna osoba ma zupełnie inny sposób połączenia:
Fiat Brava 1.2 16V Diagnostyka VAG KKL + FiatECUScan 2.6.1 by Yani - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=F1e9qRaIKSM)
Czy jak podłącze ja do samego plusa to będzie ok?
Masa idzie też w złączu diagnostycznym więc powinno banglać.. Ja mam przejściówkę z 2ma krokodylkami ale chyba nawet sprawdzałem to działa tylko z plusem..
koziol1172
21-02-2012, 11:23
Zastanawiam się nad jedną rzeczą a mianowicie czy to aby nie jest to samo:D? Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-com-rs232-we-wtyku-obd2.html) i Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/sprzet-uniwersalny-do-1000zl/multi-interfejs-kkl-com-rs232-15w1-vag-bmw-opel-fiat-volvo-subaru-nissan-dacia-renault.html) tzn chodzi o to czy i tym i tym mógłbym robić to samo, próbował ktoś?? bo zależy mi jeszcze na diagnozie opla
Nie sądzę chociaż pewne podobieństwa są to fakt.. Na pewno VAGiem KKL można skanować VW ale nie wiem jak to jest z Oplami..
VAG KKL od zwykłego VAG'a różni się właściwie dodanym przełącznikiem.. Tenże przełącznik podaje sygnał na odpowiedni pin gniazda OBDII odcinając go od reszty pinów - i tyle..
Frisbee85
25-02-2012, 23:37
Chce kupić interfejs diagnostyczny :) tylko nie wiem jaki!?! Najlepiej aby ogarniał wszystko : silnik, poduchy, błędy, inspekcje i wszystko co tylko możliwe. Potrzebuje info. jaki kabelek? jakie oprogramowanie? mile widziane linki do zakupu :)
przeniosłem żeby nie powielać tematów. Seth
ja mam kabelek ELM 327 ELM 327 Najnowszy PL OBD2 Euroscan 2012 ELM327 +CD (2162319731) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/elm-327-najnowszy-pl-obd2-euroscan-2012-elm327-cd-i2162319731.html)
a do tego z forum pobierzesz Fiat ecu scan i masz komplet.
u mnie idzie wszystko tym zestawem. więc powodzenia
Frisbee85
26-02-2012, 08:51
Seth a inspekcje też wykasuje ELM 327?
A inspekcji nie wykasujesz z przycisków jakoś?
Frisbee85
26-02-2012, 15:06
A inspekcji nie wykasujesz z przycisków jakoś?
jakich przycisków ???
inspekcja tylko przez fesa. słyszałem ze w stilo jest kombinacja jakaś ale w bravo niestety już nie
Tzn nie wiem jak we fiatach, ale inspekcję olejową w np. peugeocie to ja sobie kasuję przyciskiem przy licznikach.. Przyciskam, włączam zapłon, na liczniku odmierza od 10 do zera i mam kolejny przegląd zrobiony ;) We fiacie nie ma takiej jakiejś kombinacji?
jak pisałem w stilo cos tam jest. ale w bravo juz nie :( powiem więcej inspekcje olejową trzeba kasować normalnie i potem jeszcze raz wchodząc w podgrupę PDF inspekcja oleju. kolega WAHO pomagał mi to ogarnąć
heh to widzę, że zwykły Pan ferdek z garażu oleju w Bravo nie wymieni? ;P
Frisbee85
26-02-2012, 21:21
ELM 327 Najnowszy PL OBD2 Euroscan 2012 ELM327 +CD (2162319731) - motoAllegro zamówiłem go :D zobacze zobaczę we wtorek jak hula :D
heh to widzę, że zwykły Pan ferdek z garażu oleju w Bravo nie wymieni? ;P
wymieni. ale błąd zostanie. lampka od oleju zapala się co 45tyś. a skasowanie błędu jest możliwe tylko juz trzeba mieć warsztat ktory ma kompa :D robi sie ciekawiej. warsztaty będą mialy pod góre :D
Nie no rozumiem, że olej fizycznie zlać zleje ;) Lampka mówisz co 45 tyś? :) Kto to wymyślił.. W pugu standardowo co 30 ale można ustawić na kompie w ASO na 15..
z tego co czytałem w instrukcji to u mnie zużycie oleju pokazuje lampka (u mnie zapaliła się po 45 tyś) lub co 2 lata. silniki z DPF maja właśnie takie rozporządzenie. dziwne troche.
Witam,
kupiłem taki interfejs: Fiat Stilo Bravo Marea Punto Uno Doblo napraw 3pin (2149963910) (http://allegro.pl/fiat-stilo-bravo-marea-punto-uno-doblo-napraw-3pin-i2149963910.html)
Auto to Fiat Brava S 1.4 12V 1996r.
Po skonfigurowaniu i podłączeniu wyskakuje błąd "No ECU Response"
W trybie symulacji wyskakuje błąd "Nieprawidłowy kod ISO" oraz "zbyt duże opóźnienia!!",
lecz można sprawdzić info oraz błędy, oto one:
1) 46 - Immobilizer - wartośc za niska - przejsciowy - 17
Anomaly to the immobilizer system, the ECU does not allow the engine starting. Possible causes:
- Damaged immobilizer system
- The ECU has stored a code being different from that transmitted from the immobilizer system or it is new
- Connection line between the engine ECU and the immobilizer system is interrupted or shorted
- Starting attempt with non original key or theft attempt
NOTE: If the engine seems to work correctly, probably a starting has been attempted by using a different or new key (without code) or some electrostatic disturbances have been induced to the system (loads accumulated by the driver or other). In this case, clear the fault code and make sure it does not repeat.
If this is not the case it is necessary to carry out a quick antistarting code learning with specific function.
Powodem tego błedu jest Wartość za niska
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 17
2) 02 - Czujnik temp. wody - zwarcie do masy - 155
The Coolant Temperature signal is missing or out of the range.
This may be caused by a signal circuit or sensor fault.
Check the sensor resistance and the wiring to the ECU for opens, shorts and weak connections, before replacing parts.
Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy
Obecny status błędu to
Wartość licznika błędu to 155
mamut-tme
29-02-2012, 17:32
A jest płatna wersja FiatECUScan? Bo tylko taka obsługuje ten sterownik w 1.4. Inna sprawa, że komunikat powinien być o tym, że potrzeba płatnej wersji.
A w symulacji to może nawet pokazywać, że się jedzie 200 km/h.
FiatECUScan 3.3 ściągnięty z działu Downloads z naszego forum
Błędy chyba rozumiesz co jest nie tak, jeśli chodzi o połączenie to spróbuj na wersji 3.3 płatnej
Wyżej wymienione błędy w trybie symulacji o niczym nie świadczą.
Problem rozwiązany - kwestia ustawień
Frisbee85
01-03-2012, 13:49
ELM 327 dobrze hula :D wszystko jak na dłoni :D
no widzisz. dlatego go poleciłem.
W trybie symulacji wyskakuje błąd "Nieprawidłowy kod ISO" oraz "zbyt duże opóźnienia!!",
Wiem że koledzy to już wytłumaczyli ale załamałem się jak to przeczytałem.. W trybie symulacji nie musisz mieć nawet interface ;]
koziol1172
04-03-2012, 11:10
mam problem z odczytaniem przebiegu, auto ma 172tys autentyczne ponieważ jest od nowości w rodzinie a Fes pokazuje mi ponad 750 tys "hodometr", czy jakoś tak i mam pytanie czy istnieje jakiś przelicznik tej wartości pokazywanej w fes na ta realna ??? jakaś jednostka przez którą należy podzielić ???u taty fes pokazuje normalnie, tylko u mnie jest tak inaczej
Dzielisz tą wartość przez 4.05.
koziol1172
05-03-2012, 22:07
Gdzie to znalazłeś?? dziś gdy odczytałem dokładnie parametry to fes pokazał 720742.3 a licznik 172608 dzieląc to wychodzi "4,1756"
fes ma pokazywać to co jest a nie jakieś dzielniki.
u taty fes pokazuje normalnie, tylko u mnie jest tak inaczej
a nie miałeś wymienianego komputera w samochodzie??
W większości pokazuje właśnie jakieś dziwne liczby i wyczytałem, że trzeba to podzielić przez 4.05 bo to jest jakaś zbliżona wartość.
koziol1172
05-03-2012, 22:49
Komputera nie miałem wymienianego, i właśnie to mnie dziwi.. ten dziwny odczyt.... i zastanawiałem się czy już ktoś ma podobny przypadek...tata ma 1.6 z tego samego roku i przebieg różni się chyba niecałymi dwustoma kilometrami także jest oke a u mnei to dosyć znaczna różnica:D
Nie wiem może FES coś kaszani (w samochodzie Twojego taty) ale tak jak koledzy mówią - to co odczytujemy z ECU trzeba podzielić (w prawdzie nie pamiętam czy przez 4 ale to b. prawdopodobne). Odczyt po podzieleniu może się trochę tam różnić..
Panowie, FES a licznik, różnice jeśli nie było nic kręcone może wynosić max. 7%.
Jeśli chodzi o jakieś dzielenie to nic o tym nie słyszałem i wydaje mi się to błędne myślenie.
ja dzis zejdę i zobaczę u siebie co fes pokaże
Witam,
Na forum debiutanta ale FES-a mam trochę obcykanego. Odczyt przebiegu z silnika to jedna z większych bolączek i yani (twórca programu) nie bardzo może sobie z tym poradzić. Ja przykładowo swój przebieg potwierdziłem w pozycji Dystans od ostatniej wymiany DPF - czyli od montażu fabrycznego.
Pozdrawiam
Można też z ABS, ale to nie zawsze też się sprawdza.
Wróć nie przebieg a prędkość... sorki przytłoczony trochę jestem.
Witam mam prośbe jak by ktoś podpinał croma 2.4 pod kompa, to czy mógł by porobić printscreeny z wartościami bym se porównał :cool:
albo skąd wziąść wartości servisowe?
Proszę używać opcji szukaj. Nie ma potrzeby tworzenia nowych tematów jak jest specjalny do tego wyznaczony. Dziękuje Seth
Luqasz3q
05-04-2012, 16:48
Koledzy Mam taki kabel Vag Com KKL USB Bravo 1.9 TD i mam problem.Otóż program łączy mi się ładnie z ABS,ale za cholerę nie chce połączyć się z ECU i AIRbag? Co może być tego przyczyna ?
Zależy co pisze FES. Częstą przyczyną jest "Latency too high" i wtedy trzeba pogrzebać w ustawieniach portu. Szczegóły są na fiatecuscan.net. Jest też tam tabela który interfejs co obsługuje w poszczególnych modelach.
qolejowy
06-04-2012, 00:31
Koledzy Mam taki kabel Vag Com KKL USB Bravo 1.9 TDA jaki masz silnik 100 KM czy może 75. Z poduchami też mam problem nie chce się połączyć za żadne skarby.
Na BBTP ostatnio też miał ktoś z poduchami problem, qolejowy a Ty masz jaką przejściówkę z OBDII na 3 pin? Z masą i 12V czy tylko 12V? Bo podobno ta masa czasem właśnie ratuje życie ;)
qolejowy
06-04-2012, 23:21
qolejowy a Ty masz jaką przejściówkę z OBDII na 3 pin? Z masą i 12V czy tylko 12V? Bo podobno ta masa czasem właśnie ratuje życieO rzesz Ty, może masz rację, ja mam tylko dodatkowy plus na krokodylka a masy dodatkowej nie mam. Trzeba będzie przejrzeć pinologię kabelka i może jakąś dodatkową masę podciągnąć. Może złapię jutro trochę czasu żeby popróbować
Bo wiesz - jeżeli z ECU np. do wtyczki nie leci masa to się ze sterownikiem nie połączysz.. Ja mam taką przejściówkę z 2ma krokodylami ;)
Ktoś na BBTP napisał, że miał takie przypadki że tylko te kable z masą działały z airbagami w BBM :D
marcin.b2508
08-04-2012, 13:17
byrrt a u Ciebie się łączy z poduchami. ja mam przejściówkę tylko z + i z poduchami nie idzie. silnik i abs bez problemu.
U mnie się łączy ze wszystkim :)
czy w nowych wersjach fiatecuscan dla silnika 14. 12v jest opcja akuratory(testy) bo w wersji 3.3 registered jej niema
koziol1172
16-04-2012, 19:05
Potrzebuje innego programu do diagnozy bravy 1.2 z 2001r ona ma już dwie sondy a w fes jest tylko parametr napięcia z tej drugiej a ja muszę sprawdzić pierwszą, ani w wersji 3.3 ani w 3.5 nie ma tej opcji w zakładce parametry
witam
czy ten kabelek starczy zeby skasowac inspekcje oleju
mam z 4 pozycjami i tym nie mozna
z gory dziekuje za info
jest odpowiedni dział o interfejsach wiec przenoszę. tym kablem i fiatecuscan z forum skasujesz błąd. i pisz o jakie auto ci chodzi bo nie wiadomo czy o stilo czy o fiata idea
i na przyszłość proszę najpierw użyć opcji szukaj
http://fiatklubpolska.pl/zrob-sam-496/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-13189/6
Witam serdecznie.Może na tym forum znajdzie się osoba ,która będzie mogła mi pomóc.Jestem posiadaczem fiata palio weekend 1,6 16V z 1999r.Auto jest wyposażone w sterownik IAW 1ABB.92. Poszukuję informacji na temat podłączenia się do sterownika.Na forach nie znalazłem informacji jaki jest potrzebny interfejs oraz oprogramowanie.Za udzielenie informacji zgóry dziękuję.
FES jaki znajdziesz na forum w najnowszej wersji ktora jest komercyjna na pewno wystarczy. do tego kabel Vikena z przejściówką 3 pin i powinno być dobrze
seth FESem Sieny 1.6 nie zeskanujesz... przecież o tym silniku to wszyscy piszą że niestety albo examiner albo chociaż euroscan..
kurcze gdzieś mi 1.6 umknęło i się na palio zapatrzyłem. no masz ty rację masz. :D
Witam,
mam stilo 1.6 16v i chciałbym podłączyć laptop żeby przeskanować autko i skasować aktualny błąd, który mi wczoraj wywaliło. Ściągnąłem fiatecuscan 3.5 i teraz zastanawiam się który kabelek dokładnie mam kupić. Który jest najważniejszy, a który mniej potrzebny. Nie chcę kupić kabla, który będzie leżał bezużyteczny dlatego wolę zapytać.
Wyczytałem na tym forum, że są polecane te trzy rodzaje, ale jako całkowicie zielony człowiek w tym temacie pytam specjalistów co mieli już z tym do czynienia.
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-diagnostyczny-elm-327-can-usb-wersja-v14b.html)
bledy skasujesz 2 i 3 oby dwa sie przydadza 3 powinienes skasowac jeszcze service 2 zbadasz poduchy abs
ELM też poduchy i ABS zbada.. Wg. mnie do stilo to bierz 3.. przejściówki nie potrzebujesz - w stilo jest OBDII.
Dzięki wielkie za pomoc!!! :)
Czy ktoś mógł by mi zdradzić różnicę pomiędzy tymi dwoma kablami do diagnostyki fiata, posiadam fiata Stilo z 2003 roku silnik 1.2, chciałem kupić jakiś kabel żeby czasem się wpiąć i zobaczyć czy wszystko chodzi jak należy, znalazłem na allegro firmę PMfactory która ofertuje dwa rodzaje kabla
pierwszy nazywa się Fiat CAN usb 2.0 FiatEcuScan Fiat CAN 2.0 fiat alfa lancia PL 01-11 (2283109719) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiatecuscan-fiat-can-2-0-fiat-alfa-lancia-pl-01-11-i2283109719.html)
drugi to VAG KKL USB 1990 -2004 FIAT Alfa Romeo Lancia FiatEcuScan + vag kkl obd2 (2283110692) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/fiat-alfa-romeo-lancia-fiatecuscan-vag-kkl-obd2-i2283110692.html)
pytanko który będzie lepszy ?
nie ukrywam że zakupiłem już ten droższy ale dla formalności chciał bym wiedzieć czy dobrze zrobiłem :)
tym drugim nie wykasujesz inspekcji oleju skasujesz bledy zrobisz diagnoze
Nie chce marudzić ale to jakiś dziwny wynalazek. Generalnie do grupy fiata do nowszych aut (stilo do tego zaliczę) wystarczy kabel ELM327 za 50zł od Viakena (łatwo znaleźć, na allegro zdaje się też jest). tym kablem zrobisz wszystko, żadnych przełączników i cudowania. VAG KKL nie wiem czy nie wykasuje inspekcji - w sumie czemu by nie jeżeli w ogóle się połączy.. Bo ELM jest do aut z CAN a VAG KKL raczej tylko tych z OBD..
jacjacek
04-05-2012, 10:24
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-kkl-line-kable-obd2-obd1-piny.html)
co do diagnozy aut bez CAN idealnie spisuje się ten kabelek i jest dużo mniej roboty i głowienia sie z przejściówka, bo zakładając same piny można zdiagnozować wiele aut (fita, audi,VW) i nie trzeba kupowac do kazdego osbnej przejściówki. W fiacie sprawa jest banalnie prosta trzy kabelki podpinamy do kostki diag. (z czego działają tylko 2) a czwarty idzie na plus. Wg mnie świetny fejs w dodatku cena teraz też bardzo atrakcyjna
---------- Post dodany o 09:24 ---------- Poprzedni post dodany był o 09:15 ----------
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-kkl-line-kable-obd2-obd1-piny.html)
co do diagnozy aut bez CAN idealnie spisuje się ten kabelek i jest dużo mniej roboty i głowienia sie z przejściówka, bo zakładając same piny można zdiagnozować wiele aut (fita, audi,VW) i nie trzeba kupowac do kazdego osbnej przejściówki. W fiacie sprawa jest banalnie prosta trzy kabelki podpinamy do kostki diag. (z czego działają tylko 2) a czwarty idzie na plus. Wg mnie świetny fejs w dodatku cena teraz też bardzo atrakcyjna
Raz, drugi ok, ale nie do częstej diagnostyki jednego auta..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
Jaro90nh
04-05-2012, 20:33
Witam. Mam takie pytanie bo starałem się znaleźć odpowiedz na forum ale niestety mi się nie udało albo źle szukałem... Mianowicie moje pytanie brzmi czy można podpiąć się do ECU przez program FES przy pomocy ELM 327 do Brava 1,6 16V niestety nie znalazłem swojego sterownika na liście M. Marelli IAW 1AF.13/23 Ale kiedyś czytałem na jakimś forum że komuś się udało tylko nie napisał w jaki sposób i przez który model silnika się podłączył... A chętnie bym sprawdził co pokaże program bo zakupiłem swoją bravę miesiąc temu i chciałem się coś więcej o niej dowiedzieć. Z góry dzięki za odpowiedz będę bardzo wdzięczny
mamut-tme
04-05-2012, 21:02
co do diagnozy aut bez CAN idealnie spisuje się ten kabelek
prawie idealnie... (powiedział właściciel przedliftowego silnika 1.6 na sterowniku MM IAW 1AF)
Niestety, 1AF można zdiagnozować "w domu" tylko antycznym programem VISA działającym pod dosem, z interfejsem euroscan wykorzystującym dwa sprzętowe porty com (adaptery na usb nie wchodzą w grę, na pcmcia działa podobno tylko droga karta silicom)
Jaro90nh
04-05-2012, 21:34
Nie daje mi to niestety spokoju i od kilku godzin szukam po googlach uporczywie tamtego forum które wtedy czytałem, niestety jak na razie nie skutecznie ale znalazłem post w którym ktoś podpiął się poprzez Fiata marea 100 16V połączenie z kompem się udało. Więc chyba najlepszym sposobem będzie jeżeli pójdę i będę sprawdzał po kolei może gdzieś trafie na jakieś połączenie... W każdym razie napisze czy cokolwiek się udało... Ale i tak wielkie dzięki...
mamut-tme
04-05-2012, 22:02
Nowsze 1.6 bez problemu się łączą z FESem, także mogłbyć to taki silnik.
Jaro90nh
04-05-2012, 23:16
Niestety dzisiaj mi się nie udało ani przez fiata brava ani przez maryśkę ;/ postaram się jeszcze jutro zaglądnąć do komputera może coś się uda bo oprócz ELM 327 mam jeszcze jakiś KKL i parę innych przejściówek zestaw kupiłem na Viaken . pl mam nadzieje że coś połączy mnie z tym komputerem. Jeżeli ktoś ma jakieś inne pomysły to chętnie sprawdzę...
mamut-tme
04-05-2012, 23:26
To nie jest kwestia interfejsu, bo z elektrycznego punktu widzenia KKL czy ELM327 jest wystarczający. To FES nie obsługuje tego sterownika. Autor (yani) na chwile obecna nie jest zainteresowany dodaniem jego obsługi do programu.
Panowie mam sprawę, dziś podłączyłem pod Vaga KKL skode octavie programem Polski Vag 4.9. Połączyło wszystko ładnie sczytałem parametry silnika, błędy i je usunąłem od razu i przyszła kolej na poduchy. Przestawiłem na vagu przełącznik w pozycji 3(air) i od tamtej pory nie łączy chce się już połączyć ze skodą... Próbowałem reinstalować program, sterowniki, reset laptopa i nic... Macie pomysł co się mogło stać? Sterowniki zainstalowane te co do fiata przynajmniej tak się nazywają FiatEcuScan.
Zmien sterownik oraz nie przełączaj
Na air tylko tak jak na ecu. Powinno pomoc
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
bastek13
11-05-2012, 16:00
witam,
czy laptop oraz taki kabel ELM 327 1.4b PL Euroscan 2012 Poprawiona PCB! FORD (2331223642) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/elm-327-1-4b-pl-euroscan-2012-poprawiona-pcb-ford-i2331223642.html)
umożliwi mi pełną diagnostykę Lanci Musa, Hondy Jazz, Renault Laguna III i Forda Focusa czy nie ma "uniwersalnych" kabli i do kazdego z tych samochodów musze kupowac kable osobno (wszystkie mają złącze OBD2) ?
Zmien sterownik oraz nie przełączaj
Na air tylko tak jak na ecu. Powinno pomoc
Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
lukq sterownik ale na jaki?
Instaluje jakiś z programem vag-com ale kabel pokazuje nadal jako niezainstalowany.
Usuń stary sterownik w menadżerze potem zainstaluj nowy
do LukQ- Czy nie proście było zrobić poradnik w takim stylu? np:
Fiat Brawo 1.2 od roku takiego do takiego -potrzebne kable to............ służą do...... zrobisz to.......
To tyko sugestia,bo odesłałeś mnie tu i nie znalazłem jasnej i czytelnej informacji jak podłączyć Maree 1.6 2000r pod kompa?
Piszecie tu o jakichś kablach z kosmosu, ja pojechałem do mechanika on wsadził dwa oskrobane kable do mojej wtyczki(okolica akumulatora) te kable leciały do jakiejś małej skrzyneczki,którą to podpiął do akumulatora, później spiął to z lapkiem na usb i po sprawie. Wszystko mi pokasował i nie miał dylematów pt: jaki tu siedzi sterownik?!
Czy tylko ja mam takie autko na tym forum? Proszę Szanownych forumowiczów o pomoc, a mianowicie jak podpiąć tego fiacika pod lapka? Zauważyłem też kilka podłączeń pod maską i ponoć jest jeszcze jedna gdzieś w okolicach schowka, proszę was o krótkie wyjaśnienie mi i innym forumowiczom do czego każde z nich służy.
od 2000 r auta maja obd w kabinie kupujesz kabel nie musisz sie znac jak go podlaczyc odpowiedni program i kasujesz
mamut-tme
12-05-2012, 14:39
To mechanik by się mocno zdziwił jakby chciał podpiąć moje 1.6:) Tak jak pan z warsztatu Auto-Miś, który zresztą oferował bezpłatną diagnostykę na tym forum.
mamut-tme
12-05-2012, 15:50
Bo to auto z 1996 r., nie ma OBD, i mało który interfejs to obsługuje. O FESie można zapomnieć.
To tyko sugestia,bo odesłałeś mnie tu i nie znalazłem jasnej i czytelnej informacji jak podłączyć Maree 1.6 2000r pod kompa?
Jak nie znalazłeś, kupujesz elm327 bądź kkl od Viakena, do tego przejściówka na 3-pin i masz już po problemie. było opisane.
Dodatkowo po to jest ten temat, by w nim zadawać pytanie odnośnie interfejsu czy diagnozy.
Podejrzewam ze Twój mechanik/elektryk miał egzaminera.
Wtyczkę od komputera masz własnie kolo akumulatora, bliżej bezpieczników.
Masz tez jeszcze od poduch w schowku.
jacjacek
12-05-2012, 17:17
Może i ja podepnę sie pod temat
próbował ktoś może podłączyć się kablem KKL takim od Viakena za pomocą programu PCMSCAN do JTD lub innych silników.
Chciałbym przetesotwać u siebie możliwości pomiaru mocy itp ktore daje ten program
Mam pytanie posiadam zestaw Vag+kkl z przelącznikiem na usb ELM327 z nowym softem oraz adapter na 3pin z dodatkowym kabelkiem na + ,moje pytanie jest czym się różni adapter z jednym kabelkiem na plus od tego z dwoma kabelkami na + - ? czy powinienem posiadać również ten kabelek z dwoma ? jak nie mogę się połączyć z airbag ? ecu silnika się komunikuje.
Jeden kabelek to +12V, drugi masa. Złącze 3PIN masę raczej mają ale zdarza się że albo ona nie ma kontaktu z faktyczną masą albo jej nie ma.. Kable z 2ma krokodylkami są wtedy pewniejsze.
Wyżej wymienione błędy w trybie symulacji o niczym nie świadczą.
Problem rozwiązany - kwestia ustawień
Witam.
mam ten sam problem w diagnozie ducato 2.3 jtd z 2007 roku. Kabel od viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) , soft ściągnięty, fiatecuscan 3.5 i program działa w trybie symulacji. Daje na podgląd parametrów, a tam jakieś cuda, skacząca temp i doładowanie itd...
Znacie rozwiązanie problemu ? tak abym mógł podglądnąć " prawdziwe" odczyty z czujników ?
instalowałem już starsze wersje programu, ale niestety nie obsługują mojego sterownika silnika :(
pozdrawiam
radek_p14
18-05-2012, 22:09
Witam
Nie dawno stałem się posiadaczem Fiata Cromy 1.9 150km. Przyszedł więc czas na zakup interfejsu diagnostycznego. Przeglądając allegro trafiłem na coś takiego FiatEcuScan Fiat CAN 2.0 fiat alfa lancia PL 01-11 (2350134432) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/fiatecuscan-fiat-can-2-0-fiat-alfa-lancia-pl-01-11-i2350134432.html) Jak sądzicie czy ten interfejs jest dobry i czy pozwoli mi na obsługę mojego samochodu? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam.
Post przeniosłem, pozdrawiam byrrt
Kup sobie elm327 za 50zł i będzie banglać..
A poza tym jest odpowiedni temat traktujący o diagnostyce - wystarczy poszukać..
Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
radek_p14
19-05-2012, 01:13
A ten co podałem nadaje się do Cromy czy nie?
Pewnie sie bedzie nadawal, ale po co przeplacac 80zl , jak moze kupic tego ELM327 jak wyzej kolega napisal.A jesli kolega chce miec program to niech odezwie na priva.
Witam,
mam problem z połączeniem się ze Stilo przez ten kabelek: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji
Robiłem testy w FES'IE żeby znaleźć interfejsy i znalazło iniestety nie mogłem się połączyć. Na wtyku jest jakiś przełącznik i nim też przełączałem, ale nic to nie dało. Proszę o pomoc jakiegoś speca!!!
Dzięki.
A predkosc przesylu ma kolega ustawiona?I co pisze przy probie polaczenia?
Jaro90nh
21-05-2012, 22:22
A porty dobrze Ustawione wszędzie np. COM2 i COM2?? Sprawdzić dokładnie
kolego a świeci się diodka i przekręciłeś kluczyk? ustawiłeś odpowiedni port w ustawieniach FES?
też mam od nich ten kabelek i po zainstalowaniu sterów, skonfigurowaniu w FES'ie, przy próbie pierwszego połączenia z kompem coś się uwaliło i przestała świecić się diodka. odesłałem, za tydzień dostałem naprawiony, więc nie wykluczone że też masz pecha i trafiłeś na wadliwy kabelek
Z tą wadą mało prawdopodobne, ja obstawiam właśnie złe ustawienia opóźnień..
krokson nie dubluj postów!
Dzięki za pomoc, sprawdzę jeszcze raz ustawienia i może uda się połączyć. Co do diody to się świeci więc kabelek powinien być dobry.
byrrt sorry, zapomniałem skasować drugi post.
Witam
Jest jakiś program do ustawiania parametrów silnika, chodzi mi tutaj o wgrywanie swoich ustawianie lub zamianę, gdyż po resecie komputer dobrał sobie obroty biegu jałowego na 1 200 a powinien katalogowo działać na 750 ..
Jesli jest ktos zainteresowany to mam pelna wersje FES 3.6, jak cos to uderzajcie na priv.
prosto90idzie
07-06-2012, 14:20
Witam.
mam ten sam problem w diagnozie ducato 2.3 jtd z 2007 roku. Kabel od viakena Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) , soft ściągnięty, fiatecuscan 3.5 i program działa w trybie symulacji. Daje na podgląd parametrów, a tam jakieś cuda, skacząca temp i doładowanie itd...
Znacie rozwiązanie problemu ? tak abym mógł podglądnąć " prawdziwe" odczyty z czujników ?
instalowałem już starsze wersje programu, ale niestety nie obsługują mojego sterownika silnika :(
pozdrawiam
to nie włączaj symulacji podczas połączenia. Połącz normalnie symulacje możesz zrobić bez podłączenia auta
Jesli jest ktos zainteresowany to mam pelna wersje FES 3.6, jak cos to uderzajcie na priv. to wstawiaj w dział downloads
Tylko nie wiem co na to moderatorzy, czy tak mozna ;-)
Chłopacy jak ktoś jest trochę rozgarnięty to znajdzie temat na forum gdzie ktoś już publikował odpowiedniego linka.. Ale my się do tego nie dokładamy jako forum ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Witam! Używam ELM327 V1,5a (Najnowszy 2012 interfejs ELM 327 USB OBD2 ID3 + CD (2391964751) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/najnowszy-2012-interfejs-elm-327-usb-obd2-id3-cd-i2391964751.html) )+FES2,6(Aktywowany) Test Fejsu OK!! Bez problemu łączy z engine (punto '03 FL) - Problem z połączeniem z body - komunikat: sprawdź kabel lub nr portu - Skoro łączy inie widzi problemu z silnikiem to nie wiem co zrobić dalej , a koniecznie muszę zrobić osiowanie bo wymieniłem budziki - dlatego proszę o radę . pozdrawiam mar04
FES2,6(Aktywowany)
Pierwsze co zainstaluj coś mniej archaicznego..
Pytanie do użytkowników którzy mają już interfejsy i programy:
Posiadam auto Fiat Uno 1.0 i.e.S 2002r. Ecu w komorze silnika ze złączem 3-pinowym.
Jaki interfejs najlepiej pod Windows pasuje do BOSCH Monotronic MA 1.7.2 nr 0 261 204 822? I jakie oprogramowanie go obsługuje?
Proszę drogich kolegów o sprawdzenie w swoich programach czy jest taki sterownik (były one montowane w różnych autach)
Z góry serdecznie dziękuję za pomoc.
robson73dg
15-06-2012, 12:15
Witam.
Może to trochę dziwne ale po uruchomieniu nowego FES 3.6 nie mogę zrobić testu F10.Chodzi mi o parametry na żywo tzn.temp,obr,itd.Czy coś robię nie tak?.W porzedniej wersji wszystko ładnie smigało.Chyba że o czymś zapomniałem?
Przeniosłem do odpowiedniego działu, na przyszłość proszę o skorzystanie z opcji :szukaj:
Gdzie znajdę jaki sterownik posiadam w puncie 2 1.2 8v 2001r?
Wystarczy, że włączyć FES'a tam wybierz Punto 2. 1.2 8vMPi i rok i wszystko będziesz wiedział, a jeśli nie chcesz tak to za pomocą przycisku skanuj.
A jak nie posiadam interfejsu?:tongue
A jak nie posiadam interfejsu?:tongue
Piszesz w temacie diagnostyki komputerowej ;) pod maskę i przeczytaj co jest na naklejce ecu ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
koledzy Pomocy :D
kupiłem interfejs Najnowszy 2012 interfejs ELM 327 USB OBD2 ID3 + CD (2425426707) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/show_item.php?item=2425426707) ale płytka ze sterownikami do niego przyszła połamana . Czy moze ktoś mi przesłać sterowniki ? Bardzo bym prosił . Pozdrawiam i dziękuje z góry
Napisz do sprzedawcy to wyśle Ci do Fiata na maila, to mało co waży kb.
napisałem ale oni mają już zamknięte a ja chciałem się pobawić dzisiaj :D więc jak ktoś ma to poproszę
znalazłem takie coś : http://interfusecorp.com/elm327/Elm327USB-QuickSetupInstructions.pdf
czy to jest to ?
robson73dg
20-06-2012, 21:51
Sprawdz to.Ja przy rozpakowywaniu paczki uszkodziłem płytkę nożykiem Zaraz prześle Ci na priva
---------- Post dodany o 20:51 ---------- Poprzedni post dodany był o 20:47 ----------
albo podaj inną formę kontaktu bo nie radzę sobie z wstawianiem załączników
robson73dg
20-06-2012, 22:05
najlepiej email
Wszystko ok, ale załatwcie to na PW, a Tobie Hunk polecam poszukać w necie ;-) albo na chomikuj
robson73dg
20-06-2012, 22:09
poszło mam nadzieje że o to chodziło
dziękuje koledzy. interfejs śmiga :)
a tak przy okacji zapytam czy przy jego pomocy wykasuje komunikat SERWIS DUO ??
robson73dg
20-06-2012, 23:11
u mnie kasuje wszystkie komunikaty i błędy :)
Koledzy mój ELM 327 łączy się z kompem przy pomocy Loader_for_FiatEcuScan_3.6.0 ale program zachowuje się jak by było to demo chociaż jest napisane ze zarejestrowany. Mogę tylko połączyć się z silnikiem i odczytywać parametry. Czy interfejs jest uszkodzony ? a może ja coś złe robię ? chce wykasować komunikat service
Mogę tylko połączyć się z silnikiem i odczytywać parametry.
A przepraszam czego robić nie możesz? :)
W demo masz jednocześnie tylko 4 parametry i ograniczenie czasowe..
konkretnie nie mogę wykasować komunikatów.Wyskakuje taki błąd jak próbuje się połączyć 4155
No w takim wypadku chyba nie ma znaczenia czy to demo czy nie demo.. Można gdybać albo kabel jest trefny albo auto.. Swego czasu było dużo ELM'ów które z FESem nie chciały współpracować - trzeba było je lekko przerobić. Całość była nawet opisana na stronie FES'a..
mam ten kabel i chyba to jest jego wina : Najnowszy 2012 interfejs ELM 327 USB OBD2 ID3 + CD (2425426707) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/show_item.php?item=2425426707)
kupie teraz ten bo nie wiem jak tamten przerobić : Interfejs FIATECUSCAN ALFA LANCIA AIRBAG ABS SILNI (2412636487) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-alfa-lancia-airbag-abs-silni-i2412636487.html#tabsAnchor)
co o tym myślicie ?
Te od Vikena można powiedzieć są pewne, sam takie używam i nie narzekam.
Ta ale VAG to gorsze wyjście.. Ja bym szukał problemu w tym kablu, ew. podpiąłbym się do innego auta..
no właśnie nie mam możliwości podpięcia innego auta.
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493
według tego mam to samo . ale nie jestem elektronikiem i nie dam rady tego przerobić . chyba ze ktoś by mi wyjaśnił prosto co i jak się robi
Witam!
Czy ktoś mógłby spisać krok po kroku w jaki sposób i jakimi kablami podłączyć samochód do laptopa z programem Fiat Ecu Scan? Czym różni się ELM od OBD2? I inne takie. Z góry dzięki.
sioux zadaj sobie choć minimum trudu i poczytaj co tu ludzie piszą.. OBDII to standard - charakterystyczna jest wtedy wtyczka którą ma np. ELM327.. Ty pewnie mówisz o VAGu KKL.. Doczytaj a nie zadawaj setny raz te same pytanie na forum..
OBDII to standard - charakterystyczna jest wtedy wtyczka
OBDII to protokół :) a dopiero do niego są standardy, polecam poczytać na wiki: On-board diagnostics - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics)
Elm327 to nazwa mikroprocesora który obsługuje komunikację portu szeregowego z protokołem OBD2. przyjęło się mówić Elm327 na cały interfejs pośredniczący wymianą danych pomiędzy złączem auta a kablem usb/bluetooth.
Czy ktoś mógłby spisać krok po kroku w jaki sposób i jakimi kablami podłączyć samochód do laptopa z programem Fiat Ecu Scan?
1. kupujesz kabel
2. kupujesz FES
3. instalujesz sterowniki do kableka
4. instalujesz FES
5. przekręcasz kluczyk w stacyjce auta i wkładasz wtyk interfejsu do auta
6. wkładasz drugi koniec od usb lub łączysz sie bluetooth, ustawiasz sposób połączenia w FES
7. wybierasz markę/model/rocznik/silnik samochodu w FES
8. wybierasz moduł do połączenia (np. sterownik AirBag) i klikasz "połącz"
2. kupujesz FES
bądź korzystasz z wersji Demo, gdzie ograniczone jest pole manewrowania. Choć błędy sprawdzisz i ewentualnie wykasujesz.
hunk, tak zupełnie offtopic - gratuluje awatara. "Alternatywy 4" wiecznie żywe :) pamiętam pewne forum żużlowe, gdzie właściwie wszyscy jego użytkownicy dobrali sobie awatary z postaciami z tego kultowego serialu. niezła beka była :D
kabel elm327 nie łączy się z ABS'em w bravo II to tak do informacji
kabel elm327 nie łączy się z ABS'em w bravo II
Bo ELM raczej tylko z silnikiem się sprawdza dobrze..
no widać tak. kolo z aukcji zapewniał o czym innym. no bywa trzeba vikena kupić to i pod opla się podepnę
dietmara
12-07-2012, 14:11
Witam,
Jestem jako użytkownik nowy na forum, choć czytam je od dawna.
Jestem w posiadaniu kabla ELM 327 usb i programu FES 342 wersja "rejestrowana" oraz "cudownego" pojazdu Sedici 2007 1.9 MJ.
Jako że poruszam się głównie w ruchu miejskim i na krótkich trasach mam częste problemy z DPF.
Z wykorzystaniem powyższego zestawu dokonałem samodzielnej regeneracji filtra cząstek stałych,jest OK, ale mam pytanie do samego programu.
Opis przeprowadzenia regeneracji nakazuje po jej uruchomieniu przełączyć się na zakładke "parametry" i śledzić postęp i poprawność regeneracji, a ja tego nie mogę zrobić,gdyż klawisz "parametry" jest nieaktywny a na pierwszym planie mruga okienko "w toku", które nie znika ,aż program nie skończy regeneracji.
Mogę kasować błędy, ale nie mogę np. zrobić żadnego testu - mam komunikaty o nieodpowiednich warunkach(próba z silnikiem włączonym lub nie).
Czy to wina programu czy kabla, a może jeszcze inna? Proszę o podpowiedź.
a ściągnij program z forum i jest do niego witaminka. zobacz jak on się będzie zachowywał wtedy
dietmara
13-07-2012, 11:15
Program mam właśnie z forum.
Koledzy zakupiłem już od Vikena interfeisik i wszystko śmiga elegancko : air bag , ABS , Silnik łączy się bez problemów. Ale nie mogę wykasować komunikatu serwic, Jak łącze się z Service Interval Reset wyskakuje błąd ze nie mam odpowiedniego kabla :/ Próbowałem na wszystkich przełącznikach w tym interfejsie i nic :( POMOCY
oto on 4359
Panowie powiedźcie mi (pokażcie) jaką zakupić przejściówkę do mojego przewodu OBD2 na 3 piny,żeby podłączyć się z Seicento 900 bo ma strasznie duże wolne obroty jak się nagrzeje i nie wiem dlaczego.Przewód jak kolega wyżej tylko mój ma przełącznik z boku.Wszedłem na allegro to jest ich tysiące i zgłupiałem.Przewód od Viakena.
Hunk (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/hunk-21220/) a podłączyłeś się z "body computer" i nie miałeś też takiego komunikatu?Z tego co mi wiadomo trzeba mieć ELM 327 ale poczekaj na ludzi w temacie ;-)
Ale nie mogę wykasować komunikatu serwic, Jak łącze się z Service Interval Reset wyskakuje błąd ze nie mam odpowiedniego kabla
nic dodać nic ująć - potrzebujesz Elm327 by to wykonać
no właśnie mam ELM 327 o takiego
4360
ale i on nie daje rady . może ktoś podeśle mi sprawdzony ELM 327 bo ten mój to tylko z silnikiem sie łączy :(
czy jak kupie tego elm to problemy znikną ? : http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=151
ja mam dokładnie ten elm327 od viakena i problemów nie mam.
mam jeszcze elm327 na bluetooth, z ciekawości aż sprawdzę czy łączy się z kasowaniem błędów
W sumie jestem ciekawy jak działa ten na bluetooth bo nawet myślałem żeby sobie kiedyś takowy sprawić - są aplikacje na Androida które mogą z OBD wyciągać jakieś info czyli nie potrzebujemy komputera ;)
mamut-tme
19-07-2012, 11:40
Myślę, że jest zwykły BTM-222 lub podobny moduł.
No też tak myślę ale ciekaw jestem jak to działa :)
W sumie jestem ciekawy jak działa ten na bluetooth bo nawet myślałem żeby sobie kiedyś takowy sprawić - są aplikacje na Androida które mogą z OBD wyciągać jakieś info czyli nie potrzebujemy komputera ;)
to co jest aktualnie na android działa po sztandarowym OBD II - czyli ze stilo nie gada (bo mamy wszystko po linii CAN) ;]
aktualnie pisze własną aplikację na android którą mógłbym wyciągać info o błędach + podstawowe parametry jak prędkość, obroty, poziom paliwka itp. jak wyjdzie coś sensownego to może i się podzielę :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.