Zobacz pełną wersję : Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)
Witam mam Fiata bravo 1,4 12v pokazała mi sie kontrolka poduszki powietrznej pozczyłem kabel 4368 z przejsciówką 3pin z dwoma krokodylkami miałem problem z połaczeniem sciągnełem FES 3,5 z witaminką i wyskakuje mi ze mam wcisnac crl+f10 czyli symulacjia w symualcji pokazuje mi moje błedy (05 Pas bezpieczeństwa (obecny) spięcie do masy) i bodajrze 12(przejsciowy) poduszka powietrzna. a jak nie naciskam ctrl+f10 no jest napisane ze nie ma połaczenia mam sprawdic kabel. na tym przełaczniku na kablu przełaczyłem na AIRBAG podłaczyłem pod gniazdo pod schowkiem i nic, albo symulacjia albo rozłacza mam starszą wersjie zajerestrowana (podobno) i w ogóle nie chce nawiązac połaczednia potrzebuje pomocy, jakim programem mozna jeszcze sprawdzić poduszke
uchol załamujesz mnie chłopie - nawet palcem nie tknąłeś żeby poszukać informacji w tym wątku bo wszystko już dawno napisano!
Symulacja działa bez samochodu nawet - pomyśl ;)
Z przejściówką 3 pin zawsze przełącznik ustawiasz na silnik - wszystko załatwia ta przejściówka.
Jak wiesz masz osobne złącza od silnika, abs i poduch - podłączałeś się w dobre miejsce? Skonfiguruj kabel wg. załączonej instrukcji a potem program FES odpowiednio..
W pracy mam troche ograniczony czas, dlatego wolałem napisać. Podpiolem to w złacze pod schowkiem. sterowników do kabla nie dostałem dzisaj wiecej bede kombinował :d a jak ustawić fes-a. pokazała mi sie kontrolka podczas skrecnia na skrzyzowaniu w lewo i swieci sie na stałe podejrzewam ze mogło mi sie coś odpiąc pod fotelem jezeli coś tam jest jakas wtyczka. i jak ktos mógł by mi powiedziec gdzie sie znajduje sterownik to by było bosko :D
Sterownik jest pod nagrzewnicą - na początku tunelu. Widać go po ściągnięciu plastikowych osłon koło nóg..
Jeżeli zaświeciła Ci się podczas skręcania to na 99% masz uszkodzoną taśmę w kierownicy - sprawdź czy klakson działa.
no i koledzy mam juz ten elm327 od viakena ale niestety nie mogę połączyć się z serwisem aby wykasować komunikat service :( coś radzicie ??
no i koledzy mam juz ten elm327 od viakena ale niestety nie mogę połączyć się z serwisem aby wykasować komunikat service :( coś radzicie ??
a czym objawia się problem?
czytałeś instrukcję viaken'a jak ustawić w systemie działanie interfejsu?
4397problem objawia się problemem w połączeniu
a instalacje zrobiłem według instrukcji viaken'a
dokładnie chodziło mi o te kroki:
4398
zobacz na starczej wersji FES - sam korzystam głównie z 2.6
zakładam że w ustawieniach masz wybrany dobry port, kluczyk w stacyjce przekręcony.
z innymi modułami łączy się bez problemowo?
hunk a czy podczas skanowania wykrywa jakieś urządzenia na magistrali?
qronax ustawione mam dokładnie tak jak pokazałeś
byrrt komunikat ze skanowania :
ELM 327 1.3+ interface found at port COM2, speed 38400bps
This interface is compatible with ELM 327 1.4! Should connect properly with all CAN modules.
Latency Too High!!!
Nie nie chodzi mi o skanowanie ECU - zamiast się łączyć kliknij Skanuj (F11) i zobacz czy coś znajduje.
moim zdaniem wszystko jest ok.
zobacz na innej wersji FES (polecam 2.6 - moim zdaniem najstabilniejsza)
niki1977
25-07-2012, 20:58
no właśnie mam ELM 327 o takiego
4360
ale i on nie daje rady . może ktoś podeśle mi sprawdzony ELM 327 bo ten mój to tylko z silnikiem sie łączy :(
czy jak kupie tego elm to problemy znikną ? : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=151)
FiatECUScan Forum • View topic - FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE) (http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493&hilit=elm327&start=40)
tu jest przyczyna dlaczego nie dziala, moj tez nie dziala, wg tej inf . pewne sprowadzane z chin maja problem z linia can , od dawna sie zbieram by wg tych instrukcji przerobic swoj , moj jest pokazany na str 5
niki1977
25-07-2012, 22:44
koziol dałeś te same linki co ja.
do elm nei ma chyba adaptera 3 pin a jak juz mówiłem wyżej masz gniazda 3 pinowe (3 sztuki prawy kielich- silnik, lewy kielich-abs, w schowku- poduchy)
elm dziala z przejsciowka 3 pinowa , ale tyko silnik ( sprawdzone na brava 1.6 2001 r )
FiatECUScan Forum • View topic - FAULTY ELM 327 INTERFACES DE-MYSTIFIED (READ HERE) (http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493&hilit=elm327&start=40)
tu jest przyczyna dlaczego nie dziala, moj tez nie dziala, wg tej inf . pewne sprowadzane z chin maja problem z linia can , od dawna sie zbieram by wg tych instrukcji przerobic swoj , moj jest pokazany na str 5
mam z tego samego źródła kabelek i działa bez zarzutu
dodatkowo w viaken goście są ogarnięci i sami tworzą/naprawiają interfejsy a nie tylko handlują chińską (czy inną) produkcją
niki1977
25-07-2012, 23:43
Nie daje mi to niestety spokoju i od kilku godzin szukam po googlach uporczywie tamtego forum które wtedy czytałem, niestety jak na razie nie skutecznie ale znalazłem post w którym ktoś podpiął się poprzez Fiata marea 100 16V połączenie z kompem się udało. Więc chyba najlepszym sposobem będzie jeżeli pójdę i będę sprawdzał po kolei może gdzieś trafie na jakieś połączenie... W każdym razie napisze czy cokolwiek się udało... Ale i tak wielkie dzięki...
nie ma mozliwosci mialam stare brava 1.6 16 v z 97 r sterownik 1af , tez szukalam kilka miesiecy i sprawdzalam w praktyce i nic pod windows , tylko testery w warsztatach, bez problemu 2001 brava 100
moim zdaniem wszystko jest ok.
zobacz na innej wersji FES (polecam 2.6 - moim zdaniem najstabilniejsza)
no niestety to samo na starszej wersji :(
mamut-tme
26-07-2012, 14:13
nie ma mozliwosci mialam stare brava 1.6 16 v z 97 r sterownik 1af , tez szukalam kilka miesiecy i sprawdzalam w praktyce i nic pod windows
już kiedyś pisałem:
Chyba jest jeszcze jedna opcja: http://www.maxitest.pl/
Jakieś nieznane mi dotychczas oprogramowanie, ale na liście jest Magneti Marelli 1AF, więc jest nadzieja. Niestety program w wersji tylko do fiata kosztuje 99 zł, wersji "demonstracyjnej" nie udało mi się znaleźć.
niki1977
26-07-2012, 16:12
no niestety to samo na starszej wersji :(
witaj, wlasnie ja to naprawilam, jak pialam wczesniej naprawialam swoj elm wg instrukcji ze strony fiatecuscan( gdyz moj kupilam na ebayu.uk i szedl z chin) , zadzialalo i poloczylo sie z body komputerem, z deska rozdzielcza , z innymi ( tj drzwiami) nie polonczylo sie z wspomaganiem elektronicznym, niektore opcje testow nie chca dzialac , ale do servisu potrafie wejsc
niki1977
a wcześniej mogłaś się z czymkolwiek połączyć przy pomocy elm327 ?
przed zakupem swojego kabelka czytałem o tych przeróbkach i tam problem jest z jakąkolwiek komunikacją - koledze działa połączenie z kompem więc na moje oko to nie ten problem.
hunk nie pozostaje mi nic jak zaprosić Cie na swój kabelek jak będziesz w waw :) sprawdź jeszcze czy masz wszystko zgodnie z tą instrukcją: AutoKącik.PL: Fiat ECU Scanner (http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=284634337&page=&vc=1)
niki1977
26-07-2012, 19:17
niki1977
a wcześniej mogłaś się z czymkolwiek połączyć przy pomocy elm327 ?
przed zakupem swojego kabelka czytałem o tych przeróbkach i tam problem jest z jakąkolwiek komunikacją - koledze działa połączenie z kompem więc na moje oko to nie ten problem.
hunk nie pozostaje mi nic jak zaprosić Cie na swój kabelek jak będziesz w waw :) sprawdź jeszcze czy masz wszystko zgodnie z tą instrukcją: AutoKącik.PL: Fiat ECU Scanner (http://autokacik.pl/showthreaded.php?Cat=0&Number=284634337&page=&vc=1)
tak moglam polonczyc sie z calym silnikiem, sprawdzac parametry, kasowac bledy , zapisywac dane , to bylo bez problemu, po angielsku na tych wielu stronach w cytowanej wczesniej rozwiazaniu jest dokladnie opisane przez ludzi, ze mogli bez problemu polonczyc sie ze sterownikiem silnika ale nie z pozostalymi sterownikami, skorzystalam z ich wiedzy, znalazlam w instrukcji na str 5 opis jak naprawic moj elm dzisiaj usunelam 1 rezystor i moge sie polonczyc z reszta sterownikow , wiec uwazam ze to jest rozwiazanie, jesli ten ktory ma problem rozkreci swoj elm i po plytce rozpozna ze pasuje do zdjec tam zawartych , to znaczy ze ma chinski zły elm, wg tych informacji chinczycy dali nieodpowiedni rezystor , i trzeba go usunac lub dolozyc dodatkowy o wlasciwych parametrach .
Cześć. Przejrzałem temat i nie znalazłem jakoś odpowiedzi, czy do Marei 1.9 JTD CF3 '01 taki interfejs będzie dobry Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Interfejs Punto Stilo Barvo Marea Alfa 146 156 147 (2530053740) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-punto-stilo-barvo-marea-alfa-146-156-147-i2530053740.html)
Tak fejs będzie odpowiedni.. Weź ten od Viakena.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Cześć. Przejrzałem temat i nie znalazłem jakoś odpowiedzi, czy do Marei 1.9 JTD CF3 '01 taki interfejs będzie dobry Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacjitakie używam u siebie i na 100% będzie dobry.
Dzięki panowie za porady :) Mam jeszcze pytanko: gdzie są gniazda diagnostyczne w Maryśce o której pisałem wyżej?
Jedno pod bezpiecznikami (lewa noga kierowcy) - w CF3 jest już złącze OBDII
Dokładnie od spodu pod deska,nad pedałem sprzęgła.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
mati21050
16-08-2012, 15:44
witam jak w stilo wykasować inspekcję ?
witam jak w stilo wykasować inspekcję ?
Np. FESem - elm327, laptop i działasz ;)
hunk nie pozostaje mi nic jak zaprosić Cie na swój kabelek jak będziesz w waw sprawdź jeszcze czy masz wszystko zgodnie z tą instrukcją: AutoKącik.PL: Fiat ECU Scanner
już rozwiązałem problem z pomocą sklepu VIAKEN . Zakupiony kabel okazał się wadliwy i po wyeliminowaniu wszystkich możliwości przyczyn awarii poprosili o odesłanie interface do siebie. Tam go naprawili i odesłali. Wszystko działa :) Dziękuje koleżanki (niki1977 ;) ) i koledzy :) za pomoc.
Witam jestem świeży na forum, mam zamiar kupic Fiata Multiple z 2003 roku z silnikiem JTD 1.9. Chciałbym zasięgnąć informacji czy jest możliwe sprawdzenie stanu licznika przez program fiat ecu scan po podpięciu się kablem do Multipli.
Pilne dziękuje za szybkie odpowiedzi.
Przeniosłem do odpowiedniego tematu, Pozdrawiam Lukq.
karwoj25
22-08-2012, 20:14
Jest możliwe.
Fighter001
13-09-2012, 13:08
Witam. Kupilem ostatnio taki kabelek interfejs tester Fiat Alfa Lancia + Vag + adapter (2542411324) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-tester-fiat-alfa-lancia-vag-adapter-i2542411324.html)
Auto to bravo jtd CF2. Nie moge sie polaczyc z zadnym z sterownikow. Podpinam pod wtyczke na lewym kielichu uzywajac multiecuscan i nic nie laczy sie tylko wywala blad po chwili by sprawdzic interfejs albo port com, tak samo jest z wtyczka abs. Air bagow nie sprawdzalem. Czy sa jakies bezpieczniki od tych zlaczy, bo ostatnio byl problem z jakims kablem upalil sie i pompa nie dawala paliwa po wymianie jest wszystko ok.
Mając 3 pinowe złącza (CF2) musisz mieć przejściówkę która ma dodatkowo 2 żabki na +12V i masę. Są wersje bez masy ale one podobno różnie z działaniem.. I jak już masz taką przejściówkę ustawiasz na interfejsie zawsze (bez względu co skanujesz) jak na silnik, potem uruchamiasz FES'a (nie wiem co to ten multiscan i raczej to z VAGiem nie zadziała i fiatem), konfigurujesz odpowiednio fejs i program i śmigasz.. A na przyszłość fejsy kupuj u viakena..
niki1977
13-09-2012, 13:33
jesli zainstalowane zgodnie z instrukcja : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/artykuly.php?strona=4&lang=pl) to sprawdz inne wtyczki
4966
Fighter001
13-09-2012, 13:52
Ten multiecuscan to niby nowy FES probowalem tez FESa w wersji 2.6 i tez nie bangla. Czy sa jakies bezpieczniki od tych wejsc? Przejsciowka ma tylko zabke do plusa a mase bierze raczej ze zlacza? Tylko ze wtyczki maja po 2 kable? Sprawdzalem probowka czy wogule jest prad na kablu we wtyczce po wlaczeniu zaplonu i nic a z tego co wyczytalem to powinno byc ok 8v wiec probowka samochodowa powinna zaswiecic.
Tak, Multiscan to nowy FES.
JTD 100 KM CF2, tak?
To bez większego problemu powinieneś się podłączyć. Masz dobrze skonfigurowany kabel? pod FES'a?
Fighter001
13-09-2012, 18:19
Niby wszystko gra zapinam żabkę pod + dioda na interfejsie świeci ustawiony na kkl, port mam skonfigurowany podpinam pod wtyczkę, włączam zapłon no i próbuje się połączyć i nic. Bravo to jtd 105 CF2. Mam jeszcze drugi kabel od viakena pod vaga ale tez kkl tylko bez tych przełączników i próbowałem tym na tej przejściówce i tez nic. Kablem pod fiata próbowałem podpiąć moje a3, niby można ale tez nie działa, wiec może jakiś wadliwy interfejs?
karwoj25
14-09-2012, 01:24
Na stronie ftdi poszukaj nowych sterowników do swojego systemu, koniecznie usuń stare i zainstaluj nowe. Sprawdź wtedy.
Witam
Zapaliła mi się kontrolka poduszki powietrznej, posiadam taki kabel (http://www.viaken.pl/view.php?fid=1499) ale totalnie nie wiem jak podpiąć się w celu wykasowania błędu poduszki powietrznej. Nie zależnie od wyboru pojawia mi się taki komunikat (https://dl.dropbox.com/u/30721373/Capture4.PNG) domyślam się, że muszę skorzystać z końcówki z PINAMI (http://www.viaken.pl/view.php?fid=1503) ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu rozkładu pinów żeby wiedzieć do których muszę się podpiąć. Znalazłem jakiś ale kość miała 20 pinów a w moim puncie jest 16. Bardzo proszę o pomoc.
Przy okazji ktoś mógłby napisać która opcje wybrać (https://dl.dropbox.com/u/30721373/Capture3.PNG)
P.s. może ktoś miał taki problem albo ktoś mógłby mi pomóc we Wrocławiu (gdyby moim kablem nie dało się tego wykonać), gdybyście mogli jeszcze dziś odpisać, bo jutro muszę wyjechać do Wrocławia a wolałbym jechać sprawnym autem.
Pozdrawiam
Najprawdopodobniej tym interfejsem nie połączysz się z kropkiem w kwestii poduszek, za mało aktywnych pinów.To jest typowy interfejs do grupy VAG.Potrzebujesz inerfesu takiego http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-fiatecuscan-vag-usb-pl-i2614404918.html .Tam jest przełącznik na poszczególne sterowniki.A jeśli chodzi o wybór w FES to wybierasz opcję MY97 jeśli masz samochód poniżej "99roku i w zależności od ilości poduszek ta górna to 4 poduszki ta dolna to 2 poduszki a jeśli masz samochód od 99- wzwyż to masz tylko jedną opcję.
Jak zainstalować FESa zeby była pełna wersja??
kiedys bawiłem sie 3.3 i w wersji demo działa pk ale nie wszystko mozna zrobić.
Mam teraz wersje 2.5 full. Zainstalowałem itd aloe tam gdzies wyczytasłem że żeby była pełna werrsja to musze przekopiować loadera
"po instalacji przekopiować loadera do katalogu instalacji FeS i uruchamiać przez loader "
Ni ejestem komputerowcem i zbytnio nie czaje jak to mam krok po kroku zrobić
nikt Ci tego nie powie oficjalnie co i jak zrobić.
Kolego czesany FES jest programem płatnym generalnie ;)
A swoją drogą kłania się uniwersytet z wydziałem łopatologii stosowanej:smile:
wojtekk775
15-10-2012, 16:49
mam pytanie czy program fiatecuscan 3.4.2 obsługuje fiata bravo 1.6 16v 96r.?
1.6 16V obsługuje, tylko nie ma tam żadnej daty, ale podejrzewam,ze tak bo inne są z lat wyższych.
Może być problem, jaki masz tam komputer.
prosto90idzie
15-10-2012, 22:56
hm w mojej hgtce testy nie działają łaczy sie ładnie, czyta wszystkie dane itp a testy nie działają
Czy ktoś z klubowiczów jest w stanie potwierdzić mi czy działają mu sterowniki Viakena pod windows 8 w wersji 64 bit?
Kontaktowałem się z firmą Viaken i twierdzą ze na windows 8 32 bit im działają sterowniki więc nie ma możliwości by w wersji 64 bit były jakiekolwiek problemy...
TEN kabel:
Interfejs Fiat Alfa Lancia FiatEcuScan +VAG USB PL (2694752013) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-fiatecuscan-vag-usb-pl-i2694752013.html)
+ windows 7 32 bit da rade podpiąć się pod komputer w Bravo 1.6 16V 99r ?
Ja śmigam na W7Prof 64bit i też działają - nie sądzę żeby mogły być problemy pod W8
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
hajdass 1.6 jest specyficznym przypadkiem bo tego silnika z przed liftu to FES nie ruszy.. Mało co go rusza niestety. Szczegóły znajdziesz w tym temacie tylko poczytaj
na win7 x64 też nie miałem problemów a na win8 już mam.... nie wiem czy to wina sterowników czy mojej wersji windowsa dlatego szukam jakiegoś potwierdzenia
Właśnie chyba mam po lifcie ponieważ z tego co czytałem właśnie po 99 się one pojawiały o ile chodzi o wyposażenie (np ABS). Kurdę czytam i nie mogę się doczytać
Jedyne co wyczytałem to OBD2 + adapter fiat 3 pin
Nie uśmiecha mi się lecieć do ASO kasować błąd (123 zł) tylko po to aby za tydzień znowu on wystąpił.
Jest w stanie ktoś to potwierdzić bo zależy mi aby się z tym szybko uporać
Tak wygląda w schowku
podaj numerek komputera - a co do błędu to nie powinno sie go tak non stop kasowac tylko usunąć usterke któa powoduje że ten błąd wyswietla ;)
Gdzie owego numerka szukać ?
Wydziergane z Tapatalk 2 za pomocą SE Arc S
na samym body komputerku - nie wiem gdzie w BBM znajduje sie bodykomputer
Magneti Marelli IAW 49F. B9.
Nie wiem jeszcze czy przypadkiem nie mam komputera z 98" ponieważ jest na nim napisane "BRAVO/A 1.6 16V C.M. M.Y. 98"
Wziąłem się dziś za robotę i niestety ale...po znalezieniu bravo z listy gdzie pasuje model z body komputerka i próbie podłączenia pod jakikolwiek kabel (nieważne czy airbag czy abs) nie następuje połączenie, wyskakuje błąd połączenia i prośba aby sprawdzić ustawienia kabla/połączenia.
Korzystałem Fiat Ecu Scan 3.5 wersję FULL
Wszystko robiłem wg poradnika dołączonego do kabla, oczywiście na kablu była ustawiona przełączka AIRBAK a kabelek czerwony podpięty do zasilania +12V
Jakieś sugestie ?
Przydałby się podpięty temat na temat diagnostyki komputerowej. Wiadomo że ASO dysponuje Examinerem ale na pewno można sobie częściowo przynajmniej poradzić w domowych warunkach - proszę podzielcie się wiedzą na temat obsługiwanych kabli i oprogramowania.
1. Czy kabel vag-kkl + interfejs 3 pin do fiata wystarczy, czy tylko euroscan 2xcom?
2. IAW Ecu scan (wersja 1 i 2) - które modele obsługuje?
3. Fiat Ecu scan - które modele obsługuje?
Z góry dzięki za pomoc.
Drago157
01-11-2012, 11:52
Sądzę że bardzo dobry pomysł! mam kabel vag-kkl + interfejs 3 pin ale nie wiem, którego programu użyć do mojego palio mam palio 1.4 8V ale we fiat ECU sCan nie mogę nic zrobić oprócz poduszek i ABS których w moim aucie nie mam :)
A Fiat ECU SCAN próbowałeś się połączyć wiem że nim można więcej zrobić niż ECU SCAN
Kolego temat istnieje już dawno,szukanie się kłania.
W dziale zrób to sam jest temat interfejs diagnostyczny.
20 stron rozważania, który kabel kupić, elm czy vag-kkl itp. 1 odpowiedz że prawdopodobnie tylko visa i euroscan.
Odświeżam, jutro chcę się wziąć za robotę i nie wiem czego jeszcze próbować. Zassałem jeszcze FES 2.6
Dziś próbowałem na Multiecuscanie 1.1 darmowym, na 2.6 FULL oraz 3.5 FULL i niestety nadal nic. Poniżej zdjęcia tego jak wszystko podłączałem.
Jakieś wskazówki ?
mamut-tme
02-11-2012, 18:15
Ciekawe podejście mają. Ja mam skaner który chodzi pod win7 32bit, a pod 64bit nie chce. Także ich pewność zasadniczo jest nic nie warta.
Dziś próbowałem na Multiecuscanie 1.1 darmowym, na 2.6 FULL oraz 3.5 FULL i niestety nadal nic. Poniżej zdjęcia tego jak wszystko podłączałem.
Jakieś wskazówki ?
Podłącz kabel od zasilania dodatkowego pod akumulator.
Wysłane z mojego GT-I9100
Na foto widać że podłączony jest, co prawda nie do aku lecz do + idącego do podświetlenia schowka, dioda na kablu jest zapalona.
Wielkie znaczenie ma to czy jest podpięte pod aku czy inny + w aucie ?
Podbijam temat, nadal zależy mi na samodzielnym rozwiązaniu kłopotu
Z tego mi wiadomo to tak, ale mogę sie mylić.
Czasami zdarza się, że sam kabel jest wadliwy. Jeśli zrobiłeś wszystko jak dostałeś w instrukcji, poproś kogoś z Krk - okolic żeby udostępnił Ci swój kabel celem sprawdzenia.
no dokładnie albo sprawdzic na innym samochodzie
scWojtek
06-11-2012, 21:57
Jedno pytanie do tego tematu po 2001 ? tzn. włącznie z 2001 ?
Sprecyzuj co po, co przed?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
scWojtek
06-11-2012, 23:52
" Możemy powiedzieć, że we Fiacie wyróżniamy dwa rodzaje złącz diagnostycznych.
OBDII:
B/B/M Po roku 2001.
Cała reszta fiatów po 2001.
Pin 3 (znajdujące się pod maską)
B/B/M przed rokiem 2001
Cała reszta, w której istnieje gniazdo diagnostyczne przed 2001r. " o tę instrukcję z 1 posta . po 2001 to znaczy włącznie z 2001 ?
Tak po lifcie cf3
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
OBDII było montowane już w 2000 roku chyba pod koniec (w części aut) więc 2001 liczmy od początku.
Czy istnieje jakiś sprawdzony zestaw: interfejs + oprogramowanie do Sieny 1.6 16V (1998r)?
Czy istnieje jakiś sprawdzony zestaw: interfejs + oprogramowanie do Sieny 1.6 16V (1998r)?
1000 razy było - z tanich NIE.
A czy ja napisałem z tanich? Napisałem sprawdzony, działający np. tak sprawnie jak vag kkl lub elm + fes do nowych z obd.
Nie no są kompy które łykają ten silnik ale kosztują tyle co warte jest te auto tak więc nie sądzę że byś chciał kupić. Temat już był wałkowany - poszukaj nawet w tym temacie. Ps. VAG czy ELM to najtańsze z możliwych kable do diagnostyki ;)
Myślałem może że euroscanem da radę to obsłużyć?
byrcik dobrze pisał tanich nie ma jak masz z 1k na interfejs diagnostyczny to znajdziesz pewnie ;)
Za 1K to pewnie nie będzie interfejs tylko urządzenie diagnostyczne - ale skoro jesteśmy już tak daleko to oprócz examinera fiatowskiego, które z urządzeń działa dobrze z tym ECU.
PS
A kkl+3 pin + IAWScan2 nie łączy się w ogóle - chodzi bardziej mi o odczyt parametrów niż kasowanie błędów lub coś takiego.
podaj model komputera ;) jak 1ABB.92 to tylko examiner
Nie sprawdzałem ale z pewnością 1ABB.92 :P
A może da się to zastąpić bez żadnych modyfikacji jakimś sensowniejszym z BBM ?
A może da się to zastąpić bez żadnych modyfikacji jakimś sensowniejszym z BBM ?
Nie bo młodszy sterownik od 1.6 z BBMa po FL jest już euro3 więc i 2 lambdy ma..
z tego jak mi mówili w Tychach to nie da sie zamienic :)
dbasia22
09-11-2012, 19:16
Alfa 146 Witam. Posiadam taki zestaw http://moto.allegro.pl/interfejs-fia...771057446.html oraz program iaw scaan oraz iaw scan2. Nie mogę się połączyć ze sterownikiem IAW 8F. 6B AR 1.3 MPI BOXER '96r., port com jest ok. Ktoś pisał że do BOXERA trzeba podłączyć dodatkową masę do kabla i do kompa i nie wiem jak to zrobić. Mógłby mi ktoś w tym pomóc? Może jakiś schemat?
Read more: [146] kabel diagnostyczny (http://www.forum.alfaholicy.org/145_146_155/83588-kabel_diagnostyczny.html#ixzz2BkCDRKBR)
Post przeniosłem. Pozdrawiam byrrt
tomek2312
20-11-2012, 21:51
Witam!
Zakupiłem dziś interfejs diagnostyczny Elm327 do swojego Fiata Stilo 1.9JTD 2002 rok. Udało mi się skonfigurować wszystko, zainstalowałem FiatEcuScan 3.5 na komputerze, podłączyłem się do samochodu zgodnie z instrukcją i nie mogę prawie nic wykonać. Udało mi się tylko połączyć (mimo, że wyskoczyło "Niezgodny kod ISO") z Bosch EDC16 CF3/EOBD Diesel Injection (1.9, 2.4) w zakładce Silnik (ECU). Nie mogę się połączyć z niczym innym. Wyskoczyło mi kilka błędów, które usunąłem, jednak nie udało mi się skasować 'Airbag Failure', który widnieje na mion komputerze pokładowym Stilo. Może nie istnieje możliwość skasowania go w takich domowych warunkach? Może coś wykonuje nie tak? Interfejs jest na COM1, test wykazuje, że wszystko działa poprawnie. Wyczytałem, że chyba jestem w stanie połączyć się dzięki Elm327 również z innymi zasobami. Oczywiście jestem totalnym świeżakiem w tym temaci, proszę o wyrozumiałość.
Pozdrawiam
A na pewno łączyłeś się z ECU czy może pracowałeś tylko w trybie symulacji?
Inna sprawa - LM327 miały swego czasu błąd uniemożliwiający współpracę z FESem. Trzeba było te fejsy przerabiać.. Powinno być to jeszcze na forum FES'a.
tomek2312
21-11-2012, 18:31
Skąd wiedzieć czy pracowałem tylko w trybie symulacji?
Skąd wiedzieć czy pracowałem tylko w trybie symulacji?
Ty wciskać Ctrl + F11 i pracować w trybie symulacji lub samo F11 i pracować w zwykłym trybie..
tomek2312
22-11-2012, 12:35
dziękuję za odpowiedź. Przykro mi, że nie siedzę w temacie tyle co Ty i zadaje tak trywialne pytania :)
nie ma problemu.. powodzenia
Tomek jak kupiłes przewód to czemu nie dzwonisz przeciez bym ci pomógł. :D Jak bys sobie nie poradził to pisz albo dzwon to ci podpowiem
Jako, ze jeszcze nie posiadam, a mam zamiar kupic, znalazłem cos takiego ;)
INTERFEJS FIAT ALFA LANCIA + VAG KKL PL USB - HIT! (2812657661) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-vag-kkl-pl-usb-hit-i2812657661.html)
Nada się :?:
Tak tylko kup od viakena ;-)
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
od viakena
Czyli, ze co :?:
Taki sam kabel ale od sprzedawcy viaken-wpisz w goglach
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
To :?: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/polecane/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Dokładnie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Ok dzieki wielkie, rano sobie zamówię ;)
Czyli, ze co
Tyś mnie rozbroił ;) To z allegro też by banglało ale nie raz viakena chwalili więc lepiej brać sprawdzone. Ja mam w ogóle taki kabel z 2 pozycyjnym przełącznikiem dorobionym bo jak kupowałem pojęcia o tym nie miałem..
Tyś mnie rozbroił ;) To z allegro też by banglało ale nie raz viakena chwalili więc lepiej brać sprawdzone. Ja mam w ogóle taki kabel z 2 pozycyjnym przełącznikiem dorobionym bo jak kupowałem pojęcia o tym nie miałem..
No i teraz masz doświadczenie i pojęcie więc trzeba doradzać,a jeśli chodzi o viakena to dlatego bo jest w miarę pewny i reklamacje uznają bez problemu.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Zrobiłem mały update http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-aktualizacja-03-12-2012-a-13189/
No co po prostu nie wiedziałem co to Viaken, teraz juz wiem ;)
Kabelek już mam w domku, teraz tylko czekam za lapkiem od kumpla ;)
Łukaszu, ta instrukcja instalacyjna z pierwszego postu dotyczy tez FiatEcuScan tego co dostałem z kablem :?:
Tak jest napisane ;-) FES i ELM
stilo.jozek
03-12-2012, 23:23
Witam.
Posiadam Fiata Stilo 1.4 16V 95KM i chciałbym zakupić kabelek do niego, naczytałem się że najlepszy by był ELM327 od Viakena, lecz problem w tym że nie wiem gdzie mam takowy kabelek szukać, bo na alledrogo jest tego całe mnustwo, podesłał by ktoś mi linka z pewnym kabelkiem ? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
Interfejs FIATECUSCAN ALFA LANCIA AIRBAG ABS SILNI (2823212525) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiatecuscan-alfa-lancia-airbag-abs-silni-i2823212525.html) czy ten byłby też dobry ?
Www.viaken.pl
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
stilo.jozek
03-12-2012, 23:42
czyli ten byłby dobry? Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Tak tylko że to nie elm
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
stilo.jozek
03-12-2012, 23:44
A to który to ELM od viakena? i co on mi daje lepszego niż ten co przed chwilką pokazałem?
Łukaszu, ta instrukcja instalacyjna z pierwszego postu dotyczy tez FiatEcuScan tego co dostałem z kablem
Z kablem.. Egon Ty sobie ściągnij aktualną ;)
Elm ma dodatkowe funkcje jak kasowanie inspekcji w nowszych autach itp. poczytaj było o tym w tym temacie
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
ELM przede wszystkim gada po CAN i możesz sobie pogadać z body, z zegarami, deską itp.. Ale z kolei airbaga i abs może nie ruszyć i do tego przyda się VAK KKL..
Tak ten będzie dobry, ten sam ja kupiłem :D
stilo.jozek
05-12-2012, 00:49
A czy sa w ogole w moim stilo jakies poukrywane opcje ktore moge wlaczyc tylko kabelkiem? i jesli sa to czy tym kabelkiem Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) da sie zrobic.
Ściągnij sobie FES'a, znajdź Twój samochód, Twój silnik i odpal w trybie symulacji i zobaczysz jakie masz opcje..
FESa dostaniesz na płytce razem z kabelkiem ;)
Cześć :) mam problem jak się połączyć z paliem... z silnikiem sie łacze poprzez program IAWscan mam modu IAW18F ale przez FES nie da rady nie ma tej wersji silnikowej... jak mam sie połączyć z komputerem, airbagiem i absem i gdzie są gniazda do diagnostyki co do silnika to wszystko wiem :) pozdrawiam
Temat przeniosłem - proszę szukanie najpierw a potem zadawanie trywialnych pytań (albo wcale skoro są odpowiedzi w wielu miejscach forum). byrrt
koziol1172
13-12-2012, 17:21
znajdź Twój samochód, Twój silnik i odpal w trybie symulacji jak to zrobić ???
koziol1172
14-12-2012, 13:11
Testował ktoś nowego elma 327 z fiatem z 1999? chodzi mi o to czy np. taki interfejs [ Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/sprzet-uniwersalny-do-1000zl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html) ] będzie współpracował z przejściówką na 3 pin. Mam taką przejściówkę i działa z vagkkl a jak z elmem?
Przede wszystkim ELMem połączysz się (jeżeli w ogóle) to tylko z silnikiem..
koziol1172
14-12-2012, 17:01
mam vagkkl więc spoko, a co do mojego to chodZI właśnie o silnik
Witam, mam pytanie czym zdiagnozuję konkretnie swoje auto.
Fiat Bravo, rocznik w karcie pojazdu 2001 (w Eperze widnieje jako 11.12.2000r) silnik 1.9 JTD CF3, 74kW.
Dzisiaj zajrzałem w bezpieczniki i żadnego gniazda diagnostycznego nie znalazłem. Myślałem że jak auto rocznik 2001 to będzie gniazdo OBD II
Tak to wygląda pod maską ( osłony zdjęte i trochę kabli wisi od przedniej lampy, bo auto lekko dostało)
Swoją drogą czytałem, że CF3 ma mniejszą moc o te 5 km, ale ma turbinę ze zmienną geometrią, jak to się przekłada w praktyce na przyspieszenie?
6160
Znalazłem coś takiego co trochę chociaż przypomina ten kształt:
6157
Druga sprawa, zajrzałem pod maskę i czy to nie jest przypadkiem to co zaznaczyłem?
61586159
Pytanie jak ktoś z was ma złącze OBD II przy bezpiecznikach to prosiłbym o zdjęcie jak to wygląda i w którym miejscu to ma umieszczone, bo może jestem ślepy.
Czym to zdiagnozuje, jakim kablem od viakena? prosiłbym o link. Chciałbym wykasować błąd poduszek(po przekręceniu kluczyka poduchy na chwilę gasną, a po chwili znowu się zapalają) oraz ewentualnie sprawdzić komputer silnika, czy nie ma jakichś błędów.
jacjacek
28-12-2012, 21:23
Witam, mam pytanie czym zdiagnozuję konkretnie swoje auto.
Fiat Bravo, rocznik w karcie pojazdu 2001 (w Eperze widnieje jako 11.12.2000r) silnik 1.9 JTD CF3, 74kW.
Dzisiaj zajrzałem w bezpieczniki i żadnego gniazda diagnostycznego nie znalazłem. Myślałem że jak auto rocznik 2001 to będzie gniazdo OBD II
Tak to wygląda pod maską ( osłony zdjęte i trochę kabli wisi od przedniej lampy, bo auto lekko dostało)
Swoją drogą czytałem, że CF3 ma mniejszą moc o te 5 km, ale ma turbinę ze zmienną geometrią, jak to się przekłada w praktyce na przyspieszenie?
6160
Znalazłem coś takiego co trochę chociaż przypomina ten kształt:
6157
Druga sprawa, zajrzałem pod maskę i czy to nie jest przypadkiem to co zaznaczyłem?
61586159
Pytanie jak ktoś z was ma złącze OBD II przy bezpiecznikach to prosiłbym o zdjęcie jak to wygląda i w którym miejscu to ma umieszczone, bo może jestem ślepy.
Czym to zdiagnozuje, jakim kablem od viakena? prosiłbym o link. Chciałbym wykasować błąd poduszek(po przekręceniu kluczyka poduchy na chwilę gasną, a po chwili znowu się zapalają) oraz ewentualnie sprawdzić komputer silnika, czy nie ma jakichś błędów.
http://www.motoschematy.pl/images/131282385809.jpg
Takim złączem podepniesz się do fiata.
żeby zdiagnozować silnik podpinasz się pod kostkę przy ścianie grodziowej z lewej strony patrząc od przodu auta
ABS to kostka która trzyma się osłony bezpieczników (przy jej dolnym lewym rogu trzeba tylko wyciągnąć z osłony) widać ją na przedostatnim zdjęciu zdjęciu
Poduszki zdiagnozujesz kostką gdzieś nad nogami pasażera. Do połączenia możesz użyć kabla viaken USB KKL kupując go z przejściówką na fiata lub odpowiednio wpinając luźne piny wg schematu wyżej lub strony viakena
Czyli wystarczy mi to co pokazałeś:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
oraz jeden z tych, ale który lepszy? Gdzieś czytałem, że z lepiej kupić pod port COM, gdyż z nim nie ma problemów. Tylko, że nie bardzo mam do czego to podłączyć, bo wszystkie laptopy w domu tego złącza nie mają.
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-com-rs232-we-wtyku-obd2.html)
Więc który wybrać, skoro na usb też oferują, to chyba działa, co?
jacjacek
29-12-2012, 15:25
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-vag/vag-usb-kkl-line-kabel-obd2-kabel-piny.html)
Ja mam taki kabelek tylko z wtyczką dodatkowa do OBD2, pinami wychodzącymi z kostki możesz podpiąć sie bez prześciówek w fiacie. Ja polecam ten bo tego używam i jest ok nawet pod USB nigdy mnie nie zawiódł. POczytaj wątek od początku wydaje mi się że ten niebieski też ktoś ma
Sobek, mam ww kabel na usb i wszystko dziala ok :)
mniejsza kasa a efekt ten sam z tym ze mozesz sie podlaczyc z kazdym komp pod usb ;)
maro1500
29-12-2012, 18:19
Jak zainstalować kablek od viakena na win8? Walcze i nic mi nie wychodzi...
Dzięki, w takim razie kupię ten niebieski z wtykiem OBD2, oraz adapter z OBD2 na gniazdo Fiatowskie 3pin. Naprawdę dzięki za pomoc.
A sterowniki pod win8 masz ?
maro1500
29-12-2012, 22:32
sterowniki mają być niby te same...
nieznanskid
30-12-2012, 01:08
Witam Panów, ogólnie rzecz biorąc zapytuję Was jaki jest typ złącza w Fiacie Stilo 1.6 2006r po lifcie (to już chyba silnik konstrukcji Opla 105 koni) i czy FES razem z tym : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=40&prodid=304) interfejsem będzie współpracować. Z góry dzięki za info
Tak obsłuży z zastrzeżeniem :
sterownik silnika Magneti Marelli IAW 5SF CF4/EOBD Injection (1.6 16V) wersja zarejestrowana
sterowniki poniżej wersja zarejestrowana i ELM
Service Interval Reset
Connect (NAV) Marelli
Instrument Panel Visteon
Body Computer Marelli
Body Computer Marelli
CAN Info
CAN Setup
Marelli climate control
Bosch XENON headlamp (left)
Bosch XENON headlamp (right)
Boot BITRON
Boot G.E. PROCOND
Driver's Door BITRON
Driver's Door G.E.
Driver's Seat LEAR
Parking Control VALEO
Passenger's Door BITRON
Passenger's Door G.E.
Passenger's Seat LEAR
Zresztą znajdź swój samochód tutaj ;Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
i zobaczysz czm i co
nieznanskid
30-12-2012, 10:35
Witam- dokładniej mój sterownik to IAW 5SF A1.
Wydaje mi się że końcówka czyli A1 nie ma większego znaczenia, czyż nie? I najnormalniej w świecie będzie mógł mi kasować błędy Check Engine?
Wybaczcie głupie pytania, dopiero zaczynam z tym zabawę ;)
sterowniki mają być niby te same...
mi to samo powiedzieli w Viakenie ale nie działają pod win8 w wersji 64 bitowej (ale podobno działają pod wersją 32 bit - podobno bo nie sprawdzałem a jedynie supprot Viaken tak twierdzi)
Witam- dokładniej mój sterownik to IAW 5SF A1.
Wydaje mi się że końcówka czyli A1 nie ma większego znaczenia, czyż nie? I najnormalniej w świecie będzie mógł mi kasować błędy Check Engine?
Wybaczcie głupie pytania, dopiero zaczynam z tym zabawę ;)
Kupując Vaga nie potrzebujesz przejściówek bo masz przełączik .
Vagiem nie obsłużysz wszystkich sterowników.
Jeżeli masz IAW 5SF to Multiecuscan w wersji zarejestowanej inna nie obsłuży
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
sterowniki mają być niby te same...
To drivery do ELMa nie od viakena. http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Odnośnie Win8 jest tam informacja:
There is no official release of Windows 8, but FTDI have validated that our drivers will function correctly with the Developer Preview and the Consumer Preview of Windows 8.
Spróbować warto .
(to już chyba silnik konstrukcji Opla 105 koni)Hehe w oplu są silnika Fiata ... taka dygresja.
nieznanskid
30-12-2012, 16:20
Wszystkiego się dowiedziałem :) A co do "opla" to dlatego, że gdzieś wyczytałem że stary 1.6 fiatowski został po lifcie Stilo zastąpiony silnikiem konstrukcji oplowskiej i może dlatego tak mi się przyjęło :) Co do Fiat ECU Scan to zaopatrzyłem się w "zarejestrowaną" wersję :) Pozostaje jedynie czekać na Viakena. Dzięki bardzo :)
karsto1982
30-12-2012, 20:51
Przepraszam ze pytam o taka pierdołe, zapewne dla wiekszosci uzytkownikow odpowiedz jest oczywista,niestety nie dla mnie a nigdzie tego nie moge znalesc.Zakupilem interfejs do mojej marejki z 98r.
INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY Fiat SCAN 2.6+ (1996-2007) (2844086056) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-fiat-scan-2-6-1996-2007-i2844086056.html)
jako naiwny czlowiek myslalem ze bedzie tam odrazu program diagnostyczny niestety nie bylo.
I moje pytani jest takie, czy mozna gdzies znalesc w necie znalesc jakis darmowy program ktorym moglbym sprawdzic m.in. ABS i inne rzeczy?Szukalm ale nic nie udalo mi sie znalesc wszystko platne.
Bardzo prosze o pomoc i podpowiedzi a jesli jest taka mozliwosc to bardzo prosze o jakis link skad mozna cos takigo sciagnac.
I gdzie podlaczyc ten interfejs.Wiem ze gdzies po stronie pasazera pod maska ale nie wiem gdzie.
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/)
karsto1982
30-12-2012, 21:39
I sciagac ta wersje 1,2R1?bo pozostale sa chyba platne.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
I sciagac ta wersje 1,2R1?bo pozostale sa chyba platne.
karsto1982
30-12-2012, 22:41
Dzikuje bardzo za pomoc.A wiesz moze gdzie musze sie podpiac?widzialem tam jakas jedna wtyczke ale nie wiem czy to ta.Dochodza do niej jakies 2 kabelki.I krokodylka z oznaczniem 12v podpina sie pod akumulator czy gdzie?(mam 98 r wiec jest to wrsja 3 pin - chyba)
I krokodylka z oznaczniem 12v podpina sie pod akumulator czy gdzie?
Czerwony do +12V czyli akumulator np. a jak masz dwa czarny i czerwony to masz dodatkowo też masę.
karsto1982
31-12-2012, 08:55
Mase tez mam ale taka na wtyczce jakby i oba sa czarne.To 12v pod aku a mase wtedy gdzie?
Gdziekolwiek. Możesz do karoserii przy głównej masie.
Mase tez mam ale taka na wtyczce jakby i oba sa czarne.To 12v pod aku a mase wtedy gdzie?
Weź wrzuć tego fotki bo aż niemożliwe), że dwa czarne masz..
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
karsto1982
31-12-2012, 20:42
przepraszam za wprowadzenie w blad - mase mam brązowa a 12v mam czarne.tylko wlasnie ta masa tez jest na wtyczke , mam jeszcze "k-line" zielono biale i niebieski kabelek nie podpisany.i teraz gdzie to podlaczyc :) bo w chwili obecnej to dla mnie czarna magia
ma ktoś instalkę pod ELM 327 1.4? bo mi gdzieś przy remoncie wsiąkła :D
Niebieski to najprawdopodobniej linia "L" tobie niepotrzebna nie musisz podpinać.
karsto1982
07-01-2013, 11:52
a podpowiedzielibyście mi jeszcze tak dokladniej albo najlepiej przedstawili na jakiejs fotce gdzie podlaczyc interfejs?Bo nie mam zielonego pojecia.Bardzo prosze o podpowiedz.Jesli ktos mialby to na fotce to prosze podeslac na maila jesli nie bedzie mozna wstawic tutaj.Marea weekend '98 (pin 3)
krol-julian0@o2.pl
maciejkos
07-01-2013, 14:17
Witam, przypuszczam że to pytanie już się gdzieś pojawiło ale nie mam siły przebijać się przez 27stron :> Mam uno 1.0 fire(bosch) i właśnie zastanawiam się nad kupnem interfejsu viaken. Czym się różni darmowa wersja FES od płatnej? Czy ma to znaczenie dla diagnostyki mojego uniaka? Będę pozbawiony jakiś istotnych opcji w oprogramowaniu? Wiem, wiem, w dawnloadzie jest pirat z full wersją ale może wersja free w pełni działająca i legalna dostarczona przez viaken wystarczy?
a podpowiedzielibyście mi jeszcze tak dokladniej albo najlepiej przedstawili na jakiejs fotce gdzie podlaczyc interfejs?Bo nie mam zielonego pojecia.Bardzo prosze o podpowiedz.Jesli ktos mialby to na fotce to prosze podeslac na maila jesli nie bedzie mozna wstawic tutaj.Marea weekend '98 (pin 3)
krol-julian0@o2.pl
Naq ścianie grodziowej po środku zaślepiona wtyczka przypięta do plastikowej osłony ,lub na prawym kielichu macpersona.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam, przypuszczam że to pytanie już się gdzieś pojawiło ale nie mam siły przebijać się przez 27stron :> Mam uno 1.0 fire(bosch) i właśnie zastanawiam się nad kupnem interfejsu viaken. Czym się różni darmowa wersja FES od płatnej? Czy ma to znaczenie dla diagnostyki mojego uniaka? Będę pozbawiony jakiś istotnych opcji w oprogramowaniu? Wiem, wiem, w dawnloadzie jest pirat z full wersją ale może wersja free w pełni działająca i legalna dostarczona przez viaken wystarczy?
Jeżeli masz sterownik Bosch Monomotronic MA1.7 Injection to tylko wersja zarejestrowana zresztą znajdź swój samochód i popatrz co możesz zrobić i czym .Na czerwono sterowniki obsługiwane w wersji zarejestrowanej
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
maciejkos
07-01-2013, 21:17
Jeżeli masz sterownik Bosch Monomotronic MA1.7 Injection to tylko wersja zarejestrowana zresztą znajdź swój samochód i popatrz co możesz zrobić i czym .Na czerwono sterowniki obsługiwane w wersji zarejestrowanej
Dzięki, w sumie się pospieszyłem z napisaniem posta gdyż znalazłem odpowiedź gdzie indziej. Co do tego jaki sterownik mam..no właśnie na ecu jest oznaczenie Bosch 0261 204 822 i nigdzie nie mogę znaleść czy to na pewno monomotronic ma1.7. Na stronie boscha i u wuja google nic nieznalazłem oprócz tego że w częściach intercars Bosch 0261 204 822 to motronic ma 1.7 za..2tysie z hakiem lol. Ogólnie w necie oznaczenie to przewija się z "motronic"-to to samo co monomotronic?
A i na obudowie ecu jest wytłoczony napis "motronic" bez zadnych cyfr
Gdzie znajduje się gniazdo żeby podłączyć interfejs w Brava 1.8 16 V rocznik 1996
Przy prawym kielichu, bądź przy komputerze na ścianie grodziowej
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
johnny2014
13-01-2013, 17:51
Witam jestem nowy na forum. Mam mały problem z połączeniem się z ECU przez ELM327+FES 3.6. Przy łączeniu się z ECU wyskakuje żeby sprawdzić podłączenie kabla i portu. Fiat Stilo 1.9JTD 2002
Sterowniki i wszystko ustawione jak na pierwszej stronie?
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Po ustawieniach portów i innych ustawień w menadżerze urządzeń zrób w programie F9 --interfejsy-- szukaj interfejsu .
johnny2014
13-01-2013, 21:47
Wszystko jest ustawione porty i ustawienia w FES też. W programie robie szukanie interefejsów i nic nie znajduje.
Witam. Mam problem z elm 327 Firmware Revision 1.5 (taki jest przynajmniej opis) (wersja wykrywana ELM - 1.4) Windows 7 , Fiat Croma '05 silnik 2.2 benz. W programach Fiatecuscan 3.6.0 oraz Mutiscan 1.2R znajdują interfejs (opcja szukaj), test również interfejs przechodzi prawidłowo. Odczytuje dane z opcji "Skanuj" i "Skan DTC" jednak nie działa opcja "Połącz" - pisze że trzeba sprawdzić Kabel lub ustawienia COM. Nie dział również z programem Scantool oraz Scantool 1.3 oraz PCMScan. Przeczytałem z forum już chyba wszystko, zmieniałem sterowniki i skończyły mi się pomysły. Mam jeszcze podejrzenia o opornik zbędny w ELM lub program antywirusowy Avast w kompie. Napewno nie uruchamiałem symulacji Jak ktoś może mi pomóc to proszę. Pozdrawiam!!!
Jeżeli nie działa z tyloma programami to może spróbuj wyłączyć avasta choć ja też mam avasta i działa.
Opornik raczej nie ,bo z opornikiem jest tylko w programie FES i MES .Symulacja ci nic nie da bo ona działa nawet bez interfejsu.
Witam!!!
Skasowałem program do obsługi telefonów Sony i pomogło bo ELM działa. Skasowałem błąd czujnika Parktronic który powrócił po wrzuceniu wstecznego. jednak czujnik trzeba wymienić:-). Mam jednak pytanie jak i czym mogę zdiagnozować silnik ponieważ nie ma go w spisie FEC i MES. Czy potrzebuję jakieś przejściówki czy innego interfejsu, a może programu. Silnik to GM 2.2 benzyna jak w Oplu vectra C. Pozdrawiam
Niestety silnik 2.2 16V Cromka nie jest obsługiwany .
Trzeba by znaleźć po sterowniku silnika jaki program obsługuje może coś od GM.
Damian50
19-01-2013, 13:54
Potrzebuje pomocy, siedzę w aucie i gdy podłącze auto do kompa wszytko się ładnie łączy ale gdy wchodzę w zakładkę parametry i dam żeby coś wyswietliło to wychodzi znów do głównego menu. Co to może być?
Na samym dole po lewej stronie na czerwono "zbyt duże opóźnienia "
Spróbuj zmienić w ustawieniach .
Parę dni temu w końcu dorobiłem sie lapka ;)
Dzisiaj zainstalowałem MultiEcuScana, a jutro pierwszy test na Lancii :D
Potrzebuje jakiś plik (listę) z umiejscowieniem gniazd diagnostycznych w samochodach grupy Fiat, jeśli ktoś ma, to będę wdzięczny ;) Szukałem wszędzie i znaleźć nie mogę ;)
Lancia ma przy bezpiecznikach ;-) wszystko tam dasz radę. Swoje bravo to ABS pod maską przy pompie jest, Komputer - tu możesz mieć problem z 1.6 prawy kielich bądź centralnie na ścianie grodziowej.
Poduchy masz w schowku żółty kabel.
Łukaszu u mnie to wiem gdzie jest, chodzi mi o resztę Fiatów Lancii i AR ;)
co do mojej Lancii, to dzisiaj została zdiagnozowana, niestety okazało się, ze mam nie pełną wersje programu i muszę zainstalować inny, ale do rzeczy, o dziwo po zaślepieniu EGR nie ma błędu w kompie ;) niby wszystko ok, ale zaniepokoiła mnie jedna kwestia, mianowicie ilosc zasysanego powietrza,a oczekiwana ilosc powietrza, jest spora różnica w odczycie :(
chyba chodzi o powietrze przechodzące przez egr. Nie ma się czy martwic.
Kolega ma alfe i też dużą różnicę tak więc jak błędami nie wali po prostu odpuść ;)
Ogólnie alfy, lancie i fiaty mają te złącza podobnie - zależnie czy obd2 i obd 3 pin ale zawsze zasada ta sama..
Ano chyba, ze tak ;) Cieszy mnie to, ze błędu EGR nie wywala, zachowuje się (komputer), jakby w ogóle zaślepiony nie był ;) aha i nie wiem dlaczego, ale nie chciał mi się połączyć z poduszkami i ABSem :roll: może to wina tej darmowej wersji :?:
może to wina tej darmowej wersji
Nie wiem jak w Lanci ale jeżeli jest na spisie Twoje ECU to nawet demo się połączysz.. Jak ECU jest obsługiwane w wersji płatnej to masz wtedy stosowny komunikat ;)
A jak to mówią aby sprawdzić szukaj aż znajdziesz ;)
W sumie racja, dzisiaj spróbuje jeszcze raz ;)
Różnica w powietrzu jaka jest, różnica? Alfa też ma z lewej strony złącze, ale musisz się uzbroić w śrubokręt.
Mowie oczywiście o ob2
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Na wolnych obrotach mierzone 37, a oczekiwane 360, wraz ze wzrostem obrotów wartości rosną, ale za każdym razem jest te 200-300 jednostek różnicy ;)
Kiedyś z kolegą z alfy to liczyliśmy i wygląda po prostu jakby jeden parametr był w jednych jednostkach a 2gi w 2gich.. FES to sobie wyświetla jakby była to jedna jednostka a w rzeczywistości było inaczej i wszystko w porządku..
No mozliwe, bo wartosci są podobne, tylko oczekiwana wartosc ma jedną cyferke wiecej,
Witam,
Zakupiłem interfejs ELM 327 Interfejs ELM 327 fiat opel renault FORD 24h (2915929169) - motoAllegro (http://moto.allegro.pl/interfejs-elm-327-fiat-opel-renault-ford-24h-i2915929169.html)
System Windows XP, wszystko ustawione jak w pierwszym poscie, wgrane najnowsze sterowniki.
Programy: multiecuscan 1.1 (zarejestrowany), fiatecuscan 3.6 (zarejestrowany).
Samochód: Fiat Sedici 4x4 1.9 JTD Multijet 8v 120KM rok 2006
Problem: za pomocą obu programów łączy się z ABS, SRS i EPS, ale nie chce połączyć się z Silnikiem ECU.
Dodam że za pomocą programu ScanTool.net udało mi się przy pomocy tego interfejsu połączyć z ECU w Renault Twingo 1.2 z 2003 roku.
Proszę o pomoc. Co jest powodem tego że nie łączy się z silnikiem w Sedici, a łączy się z innymi modułami takimi jak ABS czy poduszki?
Nie ma na nim jakiegos przełącznika :?: bo ECU czyta na innych pinach ;)
No mozliwe, bo wartosci są podobne, tylko oczekiwana wartosc ma jedną cyferke wiecej,
Nie no one były zupełnie inne. Jedna zdaje się (z głowy) była w kg/min a druga w gr/s czyli trzeb abyło sobie przeliczyć.. Jakoś tak..
Nie ma na nim jakiegos przełącznika :?: bo ECU czyta na innych pinach ;)
Nie ma przełącznika, ale z tego co widzę na stronie multiecuscan to powinno się łączyć z ECU bez adaptera. Dziwne jest to że mogę się połączyć z ABS, Airbag itd. a nie mogę się połączyć z ECU.
6529
Ano patrz, jak następnym razem będę podłączał się pod auto to sprawdzę ;)
Pytanie odnośnie pierwszego postu. Czy te sterowniku FiatEcuScan.rar to są do elm327? czyli jeżeli mam ELM327 i chcę korzystać z FiatEcuScan lub Multiecuscan to jakich sterowników mam użyć...Sterowniki FiatEcuScan.rar czy Sterowniki ELM327.rar??
Musisz pobrac sterowniki ELM327.
Osobno są do kkl i do elm.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Czym zbadać Fiata CC 700 cm3
Wracajac do róznicy ilosci powietrza, to sprawdzałem i oba przypadki są mierzone tą sama miarą (mg/w) cokolwiek to znaczy ;)
oba przypadki są mierzone tą sama miarą (mg/w)
Tak program wyświetla ale w alfie kolegi po prostu źle wyświetlał jednostki a podawał w czymś innym..
Aha, ciekawe dlaczego tak wyswietla, nie mogli tego zrobic tak jak powinno byc, tylko człowiek sie potem zastanawia niepotrzebnie ;)
Mogli tylko wiekszość z tych ECU pewnie nawet testowane nie było a pisane tylko na podstawie jakiś dokumentacji ECU.. I wystarczy czegoś nie doczytać i jest jak jest..
Czy do Marea Weekend 1,9TD 75KM odczytanie licznika to tylko Examiner pozostaje.
Mam kable i fesa ale znajduje mi ABS i Airbaga, ale Ecu nie ma? Specjalnie interesuje mnie licznik.
FES generuje takie kody błedów: "Błąd wartość licznika jest 243" jak to czytać tj jest jakaś tabela kodów ww.
TD75 nie ma jako takiego ECU. Tzn jest urządzenie zwane ECU które np. nadzoruje podniesienie obrotów jak włączasz klimę i takie tam pierdoły. Można to z auta wyciągnąć i normalnie silnik chodzić będzie.. TD75 to stary poczciwy dobry turbodisel ;) Przebiegu tam nie odczytasz - nie sądzę ;)
Marea Weekend 1,9TD 75KM
Silnika w tym modelu auta Multiecuscan nie obsługuje ,więc nie masz czego szukać .
Czcigodni forumowicze mam interfejs do skanowania fiata ELM327 taki z przelacznikiem od PM factory wedlug zapewnien dziala z grande .probowalem zeskanowac swego punto1.4 8v i okazuje sie ze nawet bledow nie moge zobaczyc ,jedyna rzecz ktora potrafilem zrobic to zeskanowac podzespoly wystepujace w aucie pod katem ich nazw .czy multi aby zeskanowac moje auto musi miec pelna wersje ?
czy jak zainstaluje fes-a bedzie to samo czyli nic .
moze ktos robil scan z grande punto i podzieli sie wiedza
Zobacz kilka postow wcześniej było poruszane i Punto.
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
czy multi aby zeskanowac moje auto musi miec pelna wersje ?
Tak tylko pełna wersja
poczytaj tu
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (Powered by FiatECUScan) (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
ELM327 taki z przelacznikiem
Jesteś pewien że to ELM a nie vag
witam czy tym kabelkiem Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) i tym programem Multiecuscan w stilo wykasuję inspekcję a jak nie to który kabel trzeba dokupić ?
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-2.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html)
który 1cz 2 cz 3 aby muc kasowac inspekcje poduszki i abs samochód stilo
115km disel
poduszki/abs to kabelek niebieski - pierwszy link
inspekcja jako okres do przeglądu skasujesz tym: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Swoją drogą trochę podrożały te kable od viakena bo elma już za 60zł się nie dostanie..
Ja wczoraj zamówiłem ELM327 BT za 52zł z przesyłką bo peugeot młodej sypie mi błędem po odpięciu lambdy ;) Zobaczymy ile to warte ;)
Ja wczoraj zamówiłem ELM327 BT
jak uda Ci się go zgrać z FES to podrzuć instrukcję co i jak ;] ja kupiłem do celów developerskich i bezproblemowo łączy się z autem, ale przez FES'a jakoś nie mogłem dojść jak to ustawić
Witam
czy ktoś używa interfejsu na bluetooth?
Jak się sprawuje?
Jaki model?
Jakiego producenta?
Ja mam ELM 327BT 1.4b. Parę razy probowany z komorką. Dawał radę. Tyle że na nokię nie ma programow poza obdscope więc nie poszalałem.
jak uda Ci się go zgrać z FES to podrzuć instrukcję co i jak ;]
Podobno z FES i Multiscanem działa to raczej średnio, ale nie próbowałem.. Poza tym nie wiem jak ELM327 w ogóle gada z czymś z moim fiacie bo tu jeszcze OBD jest a nie OBD2 po CAN.. Kiedyś w wolnej chwili sprawdzę ;)
Fiat brava td100 głośno, twardo chodzi po wymianie głowicy. nie dymi, ładnie przyspiesza ale głośno pracuje. podejrzewam kąt wtrysku lub ustawienie rozrzadu. odwiedziłem juz 7 mechaników i aż ręce opadają. Podpiąłem fes i wszystko mi się wyswietla. tylko jakie wartosci powinny tam być? dodam ze po przestawieniu rozrzadu na pompie o jeden zabek przez madrego mechanika podczas testu wyprzedzenia kąta wtrysku w FES auto zaczyna dymic i nierówno pracowac, a przed zmianą o ten ząbek podczas tego testu było tylko słychać różnice w twardości pracy silnika. Jak powinno być prawidłowo?
Czy najprostszy interface tego typu
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
podpowie mi czemu na desce bravo wyświetla się "sprawdź silnik"?
dzięki
Choć w sumie nie wiem czy on zadziała z Bravo 2008, kup ELM327 - będzie pewnie i obsłużysz nie tylko silnik.
Choć w sumie nie wiem czy on zadziała z Bravo 2008,
obsłuży ;) Co obslugi tylko silnikia, to sie mylisz, ja go mam i w Lancii sprawdze praktycznie wszystko od silnika po klimatyzacje ;)
Czy ktoś wie jak podłączyć centralkę poduszki na stole ?
Witam
Czy tym interfejsem: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
odczytam przebieg w Stilo 1.9 JTD 2003r i Grande Punto 1.3 Multijet 2006, zależy mi na czymś jak najbardziej uniwersalnym, gdyż nie wiem jakie auto w niedługiej przyszłości jeszcze kupię, będzie to dobry wybór ?
Czy ktoś wie jak podłączyć centralkę poduszki na stole ?
Zasilanie i chyba tyle.. Poduszki możesz zaemulować rezystorami 3,3R ale do sprawdzenia chyba nie musisz - podpinasz zasilanie i 1 linię diagnostyczną.. Błędy sobie wykasujesz w aucie.
Czy tym interfejsem:[...] odczytam przebieg w Stilo 1.9 JTD 2003r i Grande Punto 1.3 Multijet 2006
Tak elm powinien łyknąć te auta.
grzechot80
23-03-2013, 23:48
Witam!!! Czy te kable Interfejs Fiat Alfa Lancia + Adapter + VAG USB PL (3082684111) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-adapter-vag-usb-pl-i3082684111.html) + fiatecuscan 3.6 wystarczą do fiata bravo 1.4 12v 97r.?
do fiata bravo 1.4 12v 97r.?
Do tego autka potrzebna jest wersja zarejestrowana w/w programu
Witam,
Kupiłem ostatnio interfejs VAG, podłączyłem, zczytałem dane diagnostyczne i mam przebieg równy 600km, przebieg przed zmianą równy 0, ilość zmian 1. Przebieg na zegarze to niecałe 200 tys. Spotkał się ktoś wcześniej z takim problemem? Co go spowodowało i czy można to ewentualnie naprawić?
Punto II 1.2 8V + LPG 2001.
Sprawdź odometr ile pokazuje.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
No właśnie odometr pokazuje 600 km.
Naprawić raczej nie da się.
Ktoś wymazał cały odometr.
Na liczniku ustawił tak jak masz i od zera się wszystko w kompie liczy;-)
Insomnia
29-03-2013, 01:18
Witam z racji że nikt się nie zgłosił z pomocą mi w usunięciu błędów prosze o pomoc w doborze interfejsu.
Fiat punto I
1.2 44kw 60km
99r produkcji
wersja to cult ale to chyba niema znaczenia
Co koledzy byłoby najlepsze do kasowania błędów ?
Sprawdzałeś czy fes Twojego punto nie ruszy? Spróbowałbym pomóc ale że tak powiem trochę masz do mnie daleko :P
Do Punta I polecam program naszego kolegi TRZOKA
do ściągnięcia za darmo :
IAW Scan 2 | Free software downloads at SourceForge.net (http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/)
Oraz interfejs Vag KKL i do tego przejściówka na 3-pin
Insomnia
29-03-2013, 18:27
Dzięki wielkie ;)) To0 kupuje i bd sie bawić dalej bo na pewno mam błąd poduszki ;/
A co powiecie na takie urządzonko + przejsciówka na 3 piny i +
Interfejs MULTI VW AUDI OPEL BMW FIAT ALFA RENAULT (3067928752) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/interfejs-multi-vw-audi-opel-bmw-fiat-alfa-renault-i3067928752.html)
mam jeszcze vw passata b4 1.9TDI i chciałem coś co mogło by mi się przydać do obu autek :)
Odwiedź stronę: viaken.pl tam znajdziesz tańsze kable ("uniwersalne")
Insomnia
29-03-2013, 18:51
niema czegoś czym mogę zdiagnozować każdą markę ? tylko że trzeba kupić te przejsciówki ? bo nie wiedze na tym viaken.pl czegoś co mi umozliwi sprawdzić fiata vw i renault szwagra :)
Fiata i VW zrobisz Vagiem , Renówkę też ale zależy od rocznika .
Ale jeszcze raz przypominam -Interfejs służy do połączenia z samochodem -Bez programu (do każdej marki inny) nic nie zdziałasz
Insomnia
30-03-2013, 21:57
to wiem wiem tylko chodzilo mi o to czy np interfejsu robią tylko pod daną markę a innego nie obsłużą.
Czyli w skrócie mówiąc każdy intek jest uniwersalny tylko potrzebujemy oprogramowanie do danej marki. Dobrze rozumiem ?
grzechot80
31-03-2013, 00:28
Witam.Kupiłem ten kabel Interfejs Fiat Alfa Lancia + Adapter + VAG USB PL (3082684111) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.I za żadne skarby nie chce się połączyć -no ecu response sprawdź kabel i ustawienia portu com-sterowniki zainstalowane,porty com ustawione wg. instrukcji.Fiatecuscan,multiecuscan zarejestrowane.Sprawdzane na dwóch laptopach z win 7 i to samo.Jakieś wskazówki ?
Panowie jaki interfejs najlepiej kupić do odczytu błędów w Punto II FL ?
Najlepiej żeby pozwolił mi też sprawdzić i ustawić jak najwięcej rzeczy (np. kalibracja wspomagania kierownicy) - uniwersalny też miło widziany.
http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/interfejs-i-soft-do-punto-ii-fl-2004-1-2-a-18706/
MultiEcuScan i kabel od Viakkena wystarczy ;)
egon który kabel ? bo tam w zestawie są dwa interfejsy..
krisbe do k..y potrzebujesz ELMa i Vaga z przełącznikiem
KOBRA - spokojnie, ja nikogo nie chce denerwować.. po prostu nie do końca ogarniam temat.. pierwsze auto i multum rzeczy nagle do nauczenia.
wezmę komplet jaki mi podesłałeś a potem zobaczę co z tego wyjdzie.
a forum wydawało mi się, że jest po to by pytać - a nie udawać, że się wie i coś spaprać..
Soory ale odpisuję na twoje posty w dwóch miejscach :
1.http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/interfejs-i-soft-do-punto-ii-fl-2004-1-2-a-18706/
2.http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/inerfejs-diagnostyczny-diagnoza-komputerowa-aktualizacja-07-04-2013-a-13189/33
więc trochę się wkurzyłem może skup się na jednym poście
Rozumiem.. tam założyłem swój temat potem tu trafiłem na ogólny i zapytałem o to samo.. Ale już wiem co i jak ;)
Teraz tylko zamówić i sprawdzić co tam piszczy w autku - m.in. powoduje wyświetlanie stringów ;)
wszyscy, którzy chcą zamówić kabel od vakien proszę o wstrzymanie się, jestem na etapie zniżki dla naszego klubu ;-)
lukq czekam w takim razie na info :)
adrian23.u
12-04-2013, 08:21
Czekamy czekamy, właśnie chcę zakupić kabelek, więc się chwile wstrzymam;-)
http://fiatklubpolska.pl/diagnostyka-interfejsy-kody-bledow-500/rabaty-na-viaken-pl-18872/#post131180
to może sie lukq tym zajmiesz ;) ludzie tobie bedą podawac modele samochodów do których chcą interfejsy i ty bedziesz mówił jaki rodzaj i w ten sposób zrobi sie lista do jakiego modelu bedzie jaki interfejs pasował:)
ja bym potrzebował do grande punto 1,4 :P :) bo do sieny to wiem że nie pasuje :)
to może sie lukq tym zajmiesz ;) ludzie tobie bedą podawac modele samochodów do których chcą interfejsy i ty bedziesz mówił jaki rodzaj i w ten sposób zrobi sie lista do jakiego modelu bedzie jaki interfejs pasował:)
ja bym potrzebował do grande punto 1,4 :P :) bo do sieny to wiem że nie pasuje :)
Mam zamawiać za Was?
Słabo, dlatego że nie mam czasu ostatnio na nic. Praktycznie do polowy czerwca od poniedziałku, bez majówki, będę niedostępny. ..
Jeśli macie problem z doborem piszcie do Viakena z dopiskiem fiat klub polska i problem. Ogarna wszystko. Tak Jestem z nimi dogadany:)
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Panowie czy warto zamiast
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html)
wziąć
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
+
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Który zestaw da mi większe możliwości ?
Moim zdaniem pozycja pierwsza. 13 zł różnicy ,a masz przejściówki .
A to nie jest tak, że kabel KKL USB z przełącznikiem = KKL + przejściówki ?
Pytam dla pewności :) bo kupić chce raz a dobrze :)
Ale np w Grande Punto już Vag-iem nic nie zrobisz. Będziesz potrzebował ELM +przejściówki
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.