Zobacz pełną wersję : Inerfejs Diagnostyczny / Diagnoza Komputerowa (aktualizacja 07.04.2013)
mamut-tme
21-04-2013, 22:39
Ostatnio na fiatforum.com znalazłem (rzekomo) aplikacje do podłączania się do ECU MM IAW 1AF przez zwykły interfejs KKL (schemat również w załączniku). Aplikacja jest po czesku, ale to chyba jest najmniejszy problem. Zlutowałem interfejs, moim zdaniem działa poprawnie (przy próbie połączenia stan na linii K zmienia się, na linii L zmienia się zdecydowanie wolnej (na tyle na ile dzisiaj zmierzyłem woltomierzem - napięcie spadało prawie do zera), czyli dobrze bo inicjalizacja jest po linii L z prędkością 5 bodów a to jest naprawdę wolno. Pomimo tego nie udało mi się połączyć z laptopa z Pentium 2 z sprzętowym portem COM i Windowsem 98. Jakkolwiek wiem, że porty COM w laptopach bywały kapryśne, szczególnie linie sterujące przepływem (np. popularny Girder nie zawsze chciał działać), a tu linia sterująca jest używana do linii L - czyli do inicjalizacji, która jest najważniejsza.
Dobrze by było jakby ktoś się przyjrzał tej aplikacji - szczególnie ktoś, kto ma fabryczny interfejs KKL (np. na transoptorach).
Jeszcze krótki instruktaż - chyby to błędy, parametre to parametry. Do czego służy ProjectEEPROm - nie wiem. Aplikacja używa portu COM1, żeby uruchomić aplikacje port ten musi istnieć w systemie. Możliwy jest do wyboru jest również Euroscan.
edgar184
01-05-2013, 18:32
Witam.
Kupiłem taki kabel Interfejs Fiat Alfa Lancia FiatEcuScan +VAG USB PL (3161277598) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/show_item.php?item=3161277598) do Fiata Cromy 1.9 multijet 8v 2006.
I niestety nie mogę się połączyć z autem.
Jedyny komunikat który dostaję to "no ecu response".
Kabel instaluję ze sterowników dostarczonych na płycie od sprzedającego, jak i tych automatycznie ściągniętych przez windowasa z internetu.
Próbuję programem fiat ecu scan 3.5 jak i multiecuscan13 i na obydwu ten sam błąd.
Oczywiście porty com są ustawione te same w menedżer urządzeń jak i w programie. A także parametry portu są ustawione takie jak podaje instrukcja( 1024, latency1).
Obydwa programy w wersji darmowej(chyba), w każdym razie wyświetla się to okno na początku z czerwonymi literami, jak i nie posiadam nr licencji.
Wpinam się do (chyba:)) złącza obd po lewej stronie kolumny kierowniczej na wysokości kolana, za zaślepką/kieszenią plastikową.
To złącze w aucie nie jest idealnie takie samo jak wtyczka ta z linku powyżej, ale pasuje, i zaświeca się czerwona dioda.
Mam nadzieje że to odpowiednie złącze :).
Dobry kabel kupiłem?
Croma nie łączy się za pomocą tego kabla?
Pomóżcie Panowie bo nie uśmiecha mi się jeździć do serwisu na kasowanie inspekcji i degradacji oleju.
a przekręciłeś kluczyk by włączyć zasilanie?
edgar184
01-05-2013, 22:06
Tak, oczywiście, wtykam kable, włączam na on stacyjkę, uruchamiam program(już w pełni full odblokowany fiat ecu scan 3.5) i dalej nic.
Chyba że jest jakaś konkretna procedura, kolejność włączenia stacyjki, programy lub wtyknięcia usb?
jeśli wszystko jest tak jak opisałeś to chyba jest problem z kabelkiem. po drugie nie jestem pewien czy tym kablem skasujesz przegląd - w stilo do tego potrzebny jest elm327 a croma to bliźniacza maszyna
1. nie wszysko zrobisz w Cromie tym kabelkiem
2. większość ELM 327
3. sprawdź w programie Ustawienia F9-interfejsy-szukaj interfejsu- a jak znajdzie zrób test
4. większość w wersji zarejestrowanej
Mam tego typu kabel i łączy się bez problemu. Używałem go w Stilo, służył mi podczas szukania Cromy. Sprawdzałem nim przebieg, błędy (można kasować błędy) i wykonywałem szereg testów.
Teraz chcę dokupić ELM 327 by zapisywać wymianę oleju (mam DPF) - można nim kasować przegląd etc.
edgar184
02-05-2013, 18:28
1. nie wszysko zrobisz w Cromie tym kabelkiem
2. większość ELM 327
3. sprawdź w programie Ustawienia F9-interfejsy-szukaj interfejsu- a jak znajdzie zrób test
4. większość w wersji zarejestrowanej
Za pomocą tego sposobu nie odnajduje żadnego interfejsu, ale program wykrywa odpowiedni port com, ten sam com który ustawie w menedżer urządzeń,
więc może tu leży przyczyna.
Ma ktoś pomysł jak sprawdzić komunikację kabla z kompem bez auta???:)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Mam tego typu kabel i łączy się bez problemu. Używałem go w Stilo, służył mi podczas szukania Cromy. Sprawdzałem nim przebieg, błędy (można kasować błędy) i wykonywałem szereg testów.
Teraz chcę dokupić ELM 327 by zapisywać wymianę oleju (mam DPF) - można nim kasować przegląd etc.
Też już jestem na kupnie elm327.
Kupowaliście pierwszy lepszy/najtańszy z allegro , czy polecacie któregoś???
sprawdzony jest sklep Viaken w którym dostaniesz rabat jako klubowicz: http://fiatklubpolska.pl/wspolpracujemy-i-polecamy-493/viaken-18873/
kriskros
09-05-2013, 19:07
Witam.
Kupiłem taki kabel Interfejs Fiat Alfa Lancia FiatEcuScan +VAG USB PL (3161277598) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/show_item.php?item=3161277598) do Fiata Cromy 1.9 multijet 8v 2006.
I niestety nie mogę się połączyć z autem.
Jedyny komunikat który dostaję to "no ecu response".
Kabel instaluję ze sterowników dostarczonych na płycie od sprzedającego, jak i tych automatycznie ściągniętych przez windowasa z internetu.
Próbuję programem fiat ecu scan 3.5 jak i multiecuscan13 i na obydwu ten sam błąd.
Oczywiście porty com są ustawione te same w menedżer urządzeń jak i w programie. A także parametry portu są ustawione takie jak podaje instrukcja( 1024, latency1).
Obydwa programy w wersji darmowej(chyba), w każdym razie wyświetla się to okno na początku z czerwonymi literami, jak i nie posiadam nr licencji.
Wpinam się do (chyba:)) złącza obd po lewej stronie kolumny kierowniczej na wysokości kolana, za zaślepką/kieszenią plastikową.
To złącze w aucie nie jest idealnie takie samo jak wtyczka ta z linku powyżej, ale pasuje, i zaświeca się czerwona dioda.
Mam nadzieje że to odpowiednie złącze :).
Dobry kabel kupiłem?
Croma nie łączy się za pomocą tego kabla?
Pomóżcie Panowie bo nie uśmiecha mi się jeździć do serwisu na kasowanie inspekcji i degradacji oleju.
Spróbuj jeszcze kliknąć prawym myszy na ikonę programu i w właściwościach dokonaj zmiany aby program uruchamiał się zgodnie z win xp. Mi to pomogło
Witam potrzebuję pomocy kogoś z pomorza w wykasowaniu błędu po wymianie przekażnika świec.Nie mam programu żeby to samemu zrobić.
Rynio masz kabel? Jesli tak to wysle ci na maila program, daj go tylko na pw
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Za tydzień bede w leborku to moge Ci to ogarnąć
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Lukq dzięki i czekam na sobote wiola ma wolne narka
Spoko:) jak możesz przypomnij mi proszę w Piątek smsem. Przyjadę rowerem.
Taplniete w notatniku drugiej generacji
Panowie którym kablem od viakena zrobię kalibracje wspomagania w Punto II FL ?
ELM choć teraz nazywają Euroscan 2013 i wersja zarejestrowana Multiecuscan
Widzę że jest tylko na nowym chipie.. Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Nie ma z nim problemów? bo gdzieś chyba trafiłem na wątek, gdzie nie za dobrze był oceniany..
A jaki soft z płatnych polecacie ? Bo zastanawiam się nad maxiecu PL..
Ogólnie za soft + ELM mogę dać do 300zł, ale chciałbym by ogarnął kilka rzeczy..
A któryś kabel z zestawu Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html) da radę ze wspomaganiem ?
Bo tam widać coś co jest podobne do ELM, ale jakoś z opisu nie do końca to wynika..
Ten na nowym chipie (Polski) miałem i oddałem był problem z linią CAN .
Mam Maxiecu tylko odczyt i kasowanie błędów .Obsługuje więcej modeli aut (ja mam full wersję) ,ale tylko odczyt ,żadnych regulacji.
Do Fiata i pochodnych tylko Multiecuscan.
Co do tego zmodyfikowanego Multi OBD2 CAN to wydaje mi się ,że to jest ten nowy euroscan ,ale najlepiej zazwoń do Viakena ,oni ci doradzą . Ponadto zwsze możesz zwrócić .
mamut-tme
17-05-2013, 19:36
Mam Maxiecu tylko odczyt i kasowanie błędów .
W którym aucie? Maxitest (nowa nazwa Maxiecu) niby Bravę 1.6 przedliftową potrafi obsłużyć, ale to tylko informacja ze strony...
Czyli wychodzi że lepiej Multiecuscan - bo Maxi da mi tylko odczyt a nie skalibruje np. czujnika skrętu ?
Pomyśle jaki interfejs wybrać, poczytam co w necie piszczy, bo nie mam czasu na odsyłanie..
A chce kupić raz a dobrze.
Do Fiata to tylko kabel od Viakena i MultiEcuScan ;)
A ktoś potwierdzi czy tym ELM od Viakena na nowym chipset'cie zrobię wspomaganie ?
Rozumiem że w tym zestawie za 150zł nie ma ELM ?
Tak . To jest nowa szybsza wersja ELM 327 .
A tak nawiasem napisz czy nie wywala błędu po CAN.(może coś zmienili )
Rozumiem że w tym zestawie za 150zł jest jakiś inny ELM? Bo chce kupić zestaw albo ten nowy i teraz nie wiem co lepiej.. Bo mam do wymiany czujnik skrętu i muszę potem skalibrować go..
kupiłem przejsciówke na 3piny do Bravy, niestety nie ma połączenia, dlaczego? wie ktos?
Rozumiem że w tym zestawie za 150zł jest jakiś inny ELM? Bo chce kupić zestaw albo ten nowy i teraz nie wiem co lepiej.. Bo mam do wymiany czujnik skrętu i muszę potem skalibrować go..
Ja brałbym zestaw . (Zresztą taki mam)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
kupiłem przejsciówke na 3piny do Bravy, niestety nie ma połączenia, dlaczego? wie ktos?
Jaki program ? Z czym się chcesz połączyć (jaki sterownik) ? Z którego roku Brava ?
Brava jest z 1997r. program MultiECUscan, nie da sie polaczy z niczym ;) w ogole nie widzi auta.
Silnika nie zrobisz napewno . Co do reszty czyli ABS i poduchy powinieneś się połączyć .No i pczywiście VAG nie ELM
Ja mam kabel KKL od Viakena ;)
Więc powinieneś się połączyć . Nie wiem dlaczego nie możesz się połączyć . Ja też mam kabelki z Viakena i działają.
Przepraszam za dziwne pytanie ,ale zasilanie czerwonym kabelkiem masz podłączone?
Z którym sterownikiem i gdzie się podłączasz.
czy kazdy fes lub mes wylacza sie po 20 minutch ? bo ile ich wersji sciagnalem tyle sie wylacza po 20 minutach
Każdy FREE. Pełne wersje działają do końca baterii ;-)
arturgasek
27-06-2013, 14:40
witam
czyściłem nawiewy środkiem do odgrzybiania klimatyzacji i po tej czynności zapaliła mi się lampka od poduszki powietrznej
jestem nowy i nie wiem co mam zrobić
Za dużo użyłeś środka i zalałeś przewody od jaska albo centrake. Teraz musisz podpiac pod komputer i sprawdzić co zs błąd wywala.
Mam pytanie odnosnie osiowania proxy, podobno w MultiEcuScanie da sie to zrobic, ale problem w tym, ze pojecia nie mam jak :P Mógłby mi ktos to wytlumaczyc :?: posiadam wersje 1,4.
Procedura Wyrównanie proxi służy do konfiguracji moduły podłączone do sieci CAN pojazdu.Licznik kilometrów miga wskazuje proxi nie jest prawidłowo ustawione. Jeśli miga licznika lub masz dodane / usunięte / Zastąpiony moduły z samochodu, to musisz wykonać tę procedurę. Najczęstsze przypadki, kiedy trzeba Wyrównanie proxi jest po wymianie swoją zestawie wskaźników lub po wymianie / modernizacji połączenia modułu Nav.UWAGA: Przeczytaj uważnie wszystkie dane na "Info" ekranie. Sprawdź, czy dostępne i skonfigurowane moduły odpowiadają pojazdu. Ponadto, jeśli ekran Info pokazuje, że dodane lub usunięte ECU zostały wykryte, sprawdź czy te ECU są wykrywane poprawnie.UWAGA: Upewnij się, że Twój Multiecuscan folderu plików dziennika jest poprawnie skonfigurowane, jak program będzie napisać kilka ważnych informacji na temat aktualnej konfiguracji serwera proxy i trzeba będzie wysłać plik dziennika do autora w przypadku niepowodzenia procedury.UWAGA: "Polecenie wskaźników" i "Mode Kraj Alarm" zostaną przywrócone do fabrycznych wartości domyślnych po tej procedurze. Może trzeba będzie podłączyć do komputera ciała i poprawić te ustawienia po wykonaniu tej procedury (trzeba wiedzieć Twojego pojazdu 5-cyfrowy kod, aby to zrobić).OSTRZEŻENIE: Nie należy przerywać procedury po jego uruchomieniu.Klucz powinien być w pozycji MAR i OFF silnika. Po powiodło się wykonanie procedury włączyć przycisk OFF i odczekaj 5 sekund przed ponownym włączeniem.Cofnij zmianyAlphaCzy to tłumaczenie jest lepsze od maszynowego?Tak, prześlij tłumaczenie'
Przetłumaczone za pomocą google
Ale twoich autek nie zrobisz . Mes nie obsługuje osiowania w twoich autach.
Ale twoich autek nie zrobisz .
Wiem, nie o moje auta mi chodzi, dowiedzialem sie, ze kablem KKL tego nie zrobie, ale kabel jest juz zamowiony u viakena ;) co do reszty postu, to strasznie sie go czyta ;)
co do reszty postu, to strasznie sie go czyta
Wiem ,ale pomoc jest .
Jestem z rocznika gdzie uczono ruskiego ,a innego się nie nauczyłem więc google mi pomaga (czasami muszę kilka razy przeczytać ,ale jednak )
bastek00
15-07-2013, 05:07
Witam, przebrnąłem wszystkie 36 stron i nie znalazłem podobnego interfejsu jak mój.
Pacjent: Fiat Bravo I JTD 105
Zakupiłem:
VAG z 2 liniami K (KKL)+kabel OBD2+ piny PROMOCJA! (VAG z 2 liniami K (KKL)+kabel OBD2+ piny PROMOCJA! (3331310014) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/vag-z-2-liniami-k-kkl-kabel-obd2-piny-promocja-i3331310014.html))
+ adapter na 3 pin+plus
Programy: Multiecuscan 1.4 zamiennie z FiatECUScan 3.6
Zainstalowałem zgodnie z instrukcją, ustawiłem, przestawiałem... i nic. Próbowałem się podłączyć prawdopodobnie pod wtyczkę ABS (prawdopodobnie, gdyż nie potrafiłem znaleźć drugiej pod maską, dopiero po rozładowaniu laptopa namierzyłem ją po lewej stronie patrząc od przodu wychodzącą z grubego kabla)
Nawet gdy już udało mi się zrobić test i programy wykryły interfejs to po naciśnięciu "connect" oraz potwierdzeniu podłączenia "3 pin" nie następowało połączenie, pomimo kilkunastosekundowej próby.
W wolnej chwili spróbuję z drugą wtyczką.
Pytania:
1. czy mój interfejs to to samo co inne tyle, że zamiast elektroniki we wtyku OBD ma ją w "pudełku"?
2. do wtyczki wchodziły tylko 2 kable - czy tak ma być?
3. czy może być tak, że wtyczka przy bezpiecznikach u mnie jest do ABS-u, a do silnika to właśnie ta wychodzące z grubej wiązki kabli, które idą gdzieś do silnika z tyłu?
Dziękuję i pozdrawiam, idę spać.
BgjtPM5c
15-07-2013, 22:02
Witam wszystkich i zabieram się do ściągania i testowania
gopspeedy
16-07-2013, 12:25
Witam! Mam problem: nie mogę podłączyć się do modułu silnika. Interfejs w wersji nowej 1.4 i sprawny, bo uniwersalne aplikacje mogą odczytać prędkość obrotową silnika itp, a tu pojawia się:
10088
Port jest ustawiony dobrze, bo mogę połączyć się z modułem nadwozie.Zarówno w 1.3 jak i 1.5 wersji jest to samo :( Jakieś pomysły?
Witam.
Chciałbym zakupić kabelek do Fiata Pandy 1.1 z 2004r. Wybrałem coś takiego z uwagi na to, że będę mógł podłączyć się pod VW Passata :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-kable-obd1-obd2-lt-piny.html)
Dodatkowo adaptery do fiata :
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-2.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html)
Czy takim zestawem podłączę się do auta i odczytam oraz skasuję np błędy poduszki powietrznej ? Dam radę podłączyć się do każdego sterownika w aucie i wykorzystać pełne możliwości FiatEcuScan ?
Pozdrawiam
Powinienes się podłączyć bez problemu ;)
Maverick
23-07-2013, 23:51
witam, nie potrafię znaleźć informacji, czy kablem z viakena mogę zosiować licznik? założyłem do Pandy(rok 2009, 1.1mpi) ori blaupunkta, tylko mam najuboższą wersję i licznik mi miga. Chciałbym zrobić to sam, tylko nie wiem czy poza examinerem jakiś kabel da radę.
Tym kablem niebieskim KKL niestety nie dasz rady, musisz miec kabel obsługujący linie CAN np. ELM327 (ale tez nie kazdym)
Maverick
25-07-2013, 05:10
Według opisu ten kabel wydaje się dobry:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/pakiet-interfejsow-fiat-k-can-fiatecuscan-multiecuscan-fiat-alfa-romeo-lancia.html)
U mnie MAGNETI MARELLI IAW 4AF, kabel powinien współpracować z CAN.
Jest też:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Też współpracuje z CAN, ale w opisie nie wyszczególnionych sterowników z którymi powinien się połączyć.
Który byłby bardziej odpowiedni?
Ten pierwszy chyba nie działa z MultiEcuScanem, co do drugiego to posiadam taki i dziala )
Ja mam interfejs ELM 327 v.1.5 (pozostałość po FFocusieII) oraz program PCMScan i komunikuje się z GP 1,3 Mjet.
Panowie takie pytanie - co może być przyczyną że nie mogę się połączyć ELM do wspomagania ? FiatEcuScan - zarejestrowany oczywiście.. Nie mogę też dokonać np. (testu) kalibracji wtryskiwaczy itp. (czyli lista testów pod przyciskiem F6)
I w jaki sposób mogę sprawdzić za pomocą ELM czy sonda lambda działa prawidłowo ? na co zwrócić uwagę ?
Mam prośbę o Pomoc. Zakupiłem interfejs ELM327 bluetooth. Komputer odnalazł poprzez bluetooth interfejs pod nazwą EOBDII. W programie Fiat Ecu SCAN 3.5 rozpoznaje mi ten interfejs ( test przechodzi pozytywnie jako ELM 327 ver 1.4). Chce połączyć się z centralka wtryskową Fiat Linea 1,4 8v i otrzymuje komunikat że został przekroczony czas połączenia. Próbowałem przy ustawieniu na różnych portach COM 1, 2, 10, 12, przy różnych prędkościach i nic. Czy ktoś może mi podpowiedzieć gdzie tkwi problem.
Wersja zarejestrowana obsługuje twój pojazd i tu może tkwić problem bo przypuszczam że nie masz takowej.
[QUOTE=KOBRA;144890]Wersja zarejestrowana obsługuje twój pojazd i tu może tkwić problem bo przypuszczam że nie masz takowej.[/QUOTE
Niby jest to wersja zarejestrowana - (uruchamia się przez Loader_for_FiatEcuScan_3.6.0.exe). Próbowałem też FES-em 3.5 zarejestrowanym podobnie jak i innymi programami ScanTool 1.3, PCMSCAN 2.4 i wszędzie efekt jest taki sam.
A może możesz podać jakiś pewny program którym można sprawdzić czy zakupiony interfejs nie jest może uszkodzony
Sciągnij sobie legalny program i spróbuj na samochodzie ,który jest obsługiwany w wersji darmowej np.punto
Dzięki za podpowiedź. Fakt że nie chodziło o to czy program jest legalny czy nie, ale naprowadziło mnie to na rozwiązanie tematu. Faktycznie podłączyłem interfejs w innym aucie (Punto Evo) i zadziałało. Więc ponownie spróbowałem w swojej Linei i co się okazało, że niedostatecznie głęboko wetknąłem interfejs (jest tam bardzo mało miejsca) i widocznie któryś pin nie stykał prawidłowo. Ale i tak wielkie dzięki za wsparcie.
Panowie zakupiłem VAGKKL FiatEcuScan od Viakena. System mi go wykrywa bez instalacji sterów jako USB Serial Port.
Próbowałem podmienić na stery dołączone na płycie lecz uważa że ma najlepsze. Co gorsza FiatEcuScan go nie wykrywa. W czym może być problem?
niedostatecznie głęboko wetknąłem interfejs
No i czasem tak się zdarza ;)
Panowie zakupiłem VAGKKL FiatEcuScan od Viakena. System mi go wykrywa bez instalacji sterów jako USB Serial Port.
Próbowałem podmienić na stery dołączone na płycie lecz uważa że ma najlepsze. Co gorsza FiatEcuScan go nie wykrywa. W czym może być problem?
W menadżerze urządzeń wskaż miejsce, z którego ma zainstalować sterowniki do Fiat ECU SCAN. Zapewne otrzymałeś płytkę ze sterownikami.
No sterów nie mogłem podmienić ale kabel już działa.. tzn. po części.. Nie chce mnie bowiem połączyć z abs i airbagiem.. Prosi o użycie adaptera, a po to przecież w tym kablu jest ten switch do przełączenia?
No sterów nie mogłem podmienić ale kabel już działa.. tzn. po części.. Nie chce mnie bowiem połączyć z abs i airbagiem.. Prosi o użycie adaptera, a po to przecież w tym kablu jest ten switch do przełączenia?
Powiem ci że miałem taki sam przypadek jak ty, Egon zresztą widział, w Viakenie mi powiedzieli że mam niezarejestrowanego FES-a, bzdura, ale ja miałem jeszcze kabel ELM 327, zakupiłem adapter i na tym kablu łączę się z abs-em i airbagiem. Jak rozwiążesz problem daj znać.
Tylko, ze Punto II połaczy się na niebieskim KKL, a Grande Punto juz nie, czego wczesniej nie wiedzialem ;)
Cyprian, czyli dokupiles te przejsciowki :?: i co wszystko juz OK :?:
Dokupiłem przejściówkę i jest ok.
Kazali mi dzwonić do serwisu jak będę w aucie..
A często dostajecie komunikat, że są "nieodpowiednie warunki na przeprowadzenie testu" ?
Szukam przyczyny "brumienia/duszenia" silnika na pB i chciałem potestować wtryskiwacze etc..
Witam
Kabel elm327 usb(z pmfactory przygotowany pod wersję auta) auto fiat croma 1.9 150ps + multiecuscan 1.2
Łączę się z wszystkimi centralkami,mogę wygonywać testy,reset olejowy i inne.
Problem jest z osiowaniem proxy.
Pokazuje błąd że połączenie jest niepewne(lub coś w podobnego,nie zapisałem sobie )
Potrzebuję uruchomić tempomat(przynajmniej spróbować) dlatego chcę wykonać osiowanie.
Czy coś jeszcze dodatkowo skonfigurować.
Porty i wszystkie inne opcję ustawiałem według instrukcji jakie znalazłem.
nie mogę już edytować postu
Zastanawiam się jeszcze nad kupnem jakiegoś programu.Myślałem nad Multiecuscan z multiplekserem-ok 1000zł
lub Launch X-431-ok 2500zł.
Oczywiście Lunch będzie bardziej uniwersalny.
Czy jednak będę mógł nim zrobić np osiowanie proxy w fiacie?
Panowie zmodyfikowałem ELM 327 jaki posiadam i o ile mogę się już połączyć ze wspomaganiem, to nie mogę w dalszym ciągu przeprowadzić autoadaptacji silnika..
Otrzymuje komunikat "nieodpowiednie warunki na przeprowadzenie testu" ..
To samo na kablu KKL Viakena.. w czym może być problem ?
Kiedy powinny zapalić się diodki inne niż czerwona w interfejsie ELM 327? U mnie swieci sie tylko czerwona i nie moge połaczyc sie z FES-em
cześć
Próbuje uruchomić dodatkową nagrzewnicę w cromie, a mam tylko kabel viakena kkl. Z tego co przeczytałem potrzebny jest np. elm327 (do zmiany i osiowania proxy). Czy któryś (z tanich na allegro) typu mini bluetooth będzie działał poprawnie?
Elm327 mini bluetooth - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/listing/listing.php?string=elm327+mini+bluetooth)
Chyba, że znajdzie się samarytanin z Wrocławia z potrzebnym kabelkiem? :)
Wstawiales nagrzewnice czy jest wylaczona "fabrycznie" ?
pzdr
Czy któryś (z tanich na allegro) typu mini bluetooth będzie działał poprawnie?
Do osiowania proponowałbym jednak ELM-a na kabelku . Daje jednak większe bezpieczeństwo stabilnego połączenia .
Wg VINu jest, po połączeniu się z ecu słychać przekaźniki przy testowaniu "wstępnego podgrzewania" (o ile to to). Jednak z kablem kkl nie mogę dostać się do can'a i spróbować czy aktywacja coś zmieni. Podejrzewam, że przy wgrywaniu programu na hamowni facet mógł nie sprawdzić i nagrzewnica jest wyłączona. Przynajmniej z tego co czytałem, już po ok. 2 minutach powinno zacząć się ocieplać powietrze w kabinie. Nie wiem ile w tym prawdy. Jeśli masz ją u siebie, jak i kiedy działa przy climatroniku?
Chyba, że znajdzie się samarytanin z Wrocławia z potrzebnym kabelkiem?
Cześć,
Mogę pomóc, mam ELM327 v2 od Viakena - pisz na priv.
Borys-Tech
22-11-2013, 16:12
TMK ja mam PTC u siebie tyle że w Bravo II dołożone. Aby działało o ile masz musisz je uruchomić w Fesie i wykonać osiowanie, wtedy powinno działać. Aby działało musi być też spełnione kilka warunków jak: napięcie aku 13V+, włączony nawiew i jeszcze 2 ale zapomniałem jakie :D Jeśli chcesz sprawdzić czy działa to odpal zimny silnik wyłącz wentylator nawiewu i włącz, jeśli usłyszysz cyknięcie to znaczy że przekaźnik załączył grzałkę. W fiacie masz 2 grzałki 250W i 500W które się włączają stopniowo zależnie od napięcia aku. U mnie na postoju załącza się ta 250W potem 500W ale jako że na jałowym i zimnym silniku jest niższe ładowanie to wyłącza tą 250W. Jak tylko ruszysz to włącza znowu tą 250W i działają obie czyli 750W. Co do grzania to jak dla mnie jest ok wiadomo nie jest to jakiś cud techniki ale po około 3min czuć wyraźnie że cieplejsze powietrze już leci z kratek.
Czy tym oprogramowaniem, za pomocą przerobionej wtyczki VAG KKLine na obd2 będę mogl zdiagnozować bledy poduszek i ABS w Alfa Romeo 156 ?
Ramzes_II
16-12-2013, 08:02
Czy tym oprogramowaniem, za pomocą przerobionej wtyczki VAG KKLine na obd2 będę mogl zdiagnozować bledy poduszek i ABS w Alfa Romeo 156 ?
Oczywiscie.
Takie przerabianie zle mi sie kojarzy, nie lepiej kupic kabelek od Viakena :?: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) a cena tez jest atrakcyjna ;)
Witam
Jakim programem najlepiej jest diagnozować lybrę 2.4 jtd rok 2001 posiadam kabelek z Viakenu (niebieski z przełacznikiem) przedewszystkim chodzi o silnik ale inne też
MultiEcuScan (dawniej FiatEcuScan) ;)
egon-dzięki będę próbował
Witam
nic z tego,owszem raz czy dwa razy połączyłem się z ABS-em i poduszkami ale z silnikiem ani raz.Rozsypał mi się immo i nie mogę odpalić to pierwsza usterka od 5 lat.Właściwie bez powodu to się stało auto stało może 10 dni wsiadam przekręcam kluczyk i immo nie gaśni dlaczego?
bateria kreci jak szalona.Na desce swieci kontrolka swiec ,code i wskaznik temperatury idzie na ful o co chodzi? za wszelkie sugestie bede bardzo wdzieczny
Jakby to immo było to tu: pslsk.pl/www3/ (mapka) znajdziesz serwisy się m.in. tym zajmujące.
ciril-dzieki serdeczne jednak zależy mi żeby samemu do tego dojść jestem mechanikim co prawda od 20 lat juz nie praktykujacym ale jednak we krwi mam ambicje chodz jezeli chodzi o elektronike to tylko amatorsko,myślę jednak że e tym przypadku chodzi o immo czekam na zestaw startowy (komp,immo.kluczyki) i bede wiedzial dużo wiecej,mam nadzieje że sie uda-serwis to ostateczność
znowu sie nie udalo załozyłem komplet startowy i nic dokładnie to samo.Świeci kontrolka immo-świece żarowe i silnik a wzkazówka temperatury idzie na ful jakies pomysly?
Jak zachowuje sie silnik? Przekazniki i bezpieczniki sprawdziłeś?
juz wszystko O.K okazało sie ze to bezpiecznik w skrzynce na aku.Kilka razy tam patrzyłem wydawały sie dobre ale jak wziołem na miernik wtydy okazało sie ze jeden z nich ma mikro pekniecie kturego golym okiem nie bylo widać (mam 63Lata i kibski wzrok moze okulary też kiebski) chodziło o bezpiecznik 30A wymienilem i Lucynka znowu śmiga.A może to cud Świateczny? Spokojnych Świąt
martinrally
22-01-2014, 16:34
Witam wszystkich użytkowników.
jestem nowy na tym forum i posiadaczem fiata stilo, więc jak większość borykam się ze specyficznymi usterkami fiata.
U mnie umarły zegary wiec wymieniłem na inne uzywane i teraz problem jest z pulsującym przebiegiem.
znajomy ma urządzwnie Launch X-431 DIAGUN i czy to urządzenie jest w stanie zrobić osiowanie proxy i korekte przebiegu, bo troche sie różni od mojego.
dzięki za wszelką pomoc.
W stilo jest CAN? Wydaje mi si że tak
Jeśli tak to elm327 i fiat ecu scan powinny dać radę.
zdubluje posta z działu croma, ale może ktoś zna rozwiązanie:
----------------------------------------------------------------------------
W pracy dostaliśmy do testów parę przenośnych interfejsów na OBD2 i najwyższy model podpiąłem do fiata. Po połączeniu żadnych zapisanych błędów nie pokazał, nie testowałem żadnych modułów, ale po chwili na desce miałem komunikat "airbag failure" wraz z krótkim piknięciem o błędzie. Po ponownym uruchomieniu auta to samo, wyświetla błąd, po chwili znika.
Coś mogło paść od podłączenia tego ustrojstwa czy po połączeniu z canem lub poduchami pokazał błąd, który był już wcześniej?
Wieczorem podłącze się fesem i kablem kkl, spróbuje skasować błąd... Co o tym myślicie?
ustrojstwo tego typu, tylko bardziej rozbudowane
Dominator max VW opel ford CAN 96-2010 Honda FV PL (3924870180) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/dominator-max-vw-opel-ford-can-96-2010-honda-fv-pl-i3924870180.html)
jeszcze jedno - nie zauważyłem wcześniej, radio nie gra, napis CANCHECK :mad:
Tym urządzeniem w fiacie połączysz się tylko z jednostką sterującą silnika (ta jest obsługiwana)
Jeżeli tym urządzeniem próbowałeś połączyć się z z innymi sterownikami mogłeś coś zepsuć,albowiem w różnych samochodach poszczególne sterowniki chodzą na różnych pinach i albo multiplekser albo ręczne przełączanie pinów. No i oczywiście urządzenie lub program musi obsługiwać dany sterownik ,a Dominator max nie obsługuje poduch w Fiacie.
W urządzeniu nie ma możliwości wyboru, sam skanuje dostępne interfejsy przy starcie. To nie jest dominator max tylko podobny, uniwersalny obd2. Wg specyfikacji fabrycznej współpracuje również z fiatami. Z radości - radio samo ruszyło i znikł z niego komunikat CANCHECK...
Wiem ktoś z Was czy dostęp do poduch w cromie jest poprzez złącze po lewej stronie kierownicy (pod klapką z bezpiecznikami)?
Próbowałem kablem VAG KKL od viakena z przełącznikiem na poduszki i burczy, że potrzebny jest elm327.
Współpracuje z fiatami ale OBDII to silnik .
w Cromie jest tylko jedno złącze diagnostyczne w skrzynce koło kierownicy .
do poduszek potrzebny jest ELM327
Lipa, od początku stycznia czekam na elma327 z.. Singapuru i jeszcze nie dotarł. Teoretycznie powinien w ciągu tygodnia dolecieć, przynajmniej wcześniej po takim czasie otrzymywałem paczki z dalekiego wschodu. Jedno mnie zastanawia, czy błąd poduszek w takim razie mógł mieć coś wspólnego z podpięciem interfejsu, skoro obdII łapie tylko silnik (can'a w specyfikacji też, ale żadne jego opcje po połączeniu nie wskoczyły). Może tylko zbieg okoliczności, sam nie wiem.
skaner wizualnie i wg specyfikacji bardzo podobny do tego
http://www.marek-sklep.com.pl/pl_PL/p/Skaner-diagnostyczny-z-obsluga-CAN-i-LIVE-DATA-U581/1784
Witam
Posiadam Fiata Bravo 2.0 z 99r i poszukuję interfejsu bezprzewodowego opartego o bluetooth. Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi czy elm327 BT zadziała przez adapter 3pinowy? na androidzie w programie AlfaOBD
mamut-tme
31-01-2014, 18:18
Moim zdaniem powinno działać, ale gwarancji nie dam.
Za to dziękuję koledze za poinformowanie o aplikacji, obsługuje ona również niefartowne IAW 1AF występujące w BBM 1.6 przedliftowych i uwaga uwaga... jest kasowanie adaptacji:)
Witam.
Mam problem z połączeniem laptopa z samochodem.
Wyskakuje mi że mam zły kod iso. Tak wyskakuje w programie Multiecuscan.
Ja posiadam Fiat Grande Punto 1.2 8V z 2007 roku.
Podłączam laptop do samochodu za pomocą kable elm 327.
Czy ktoś może mi pomóc?
Dzięki z góry :)
andrzejmc
01-02-2014, 23:22
A jaki masz typ sterownika (komputera) sterującego silnikiem?
Fiat Bravo 2.0 99r. Elm327 bluetooth działa z AlfaOBD na adapterze 3 pinowym - sprawdzone:smile:
Ja jakis czas temu zakupiłem cos takiego ;)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Dziś poczta w końcu dostarczyła mojego elma327. Musiałem usunąć na płytce rezystor 121 Ohma i połączył się z CANem. Wykasowałem błąd poduszki, uruchomiłem nagrzewnicę itd. Elm teoretycznie w wersji 1.5, tak naprawdę 1.4b i taka była ostatnia wersja tego interfejsu. Następny jest już 2.0, czyli ten co kupił Egon. Zaletą mojego taniego (28zł) jest... cena i bluetooth, można z komórki skasować błędy.
andrzejmc
06-02-2014, 23:31
A ja zakupiłem taki:maxiecu.pl/interfejs,3,pl.html
Prawdziwa rakieta:lol:
Jak można sprawdzić typ sterownika (komputera sterującego silnikiem?
mamut-tme
07-02-2014, 19:02
Najprościej to odczytać na etykiecie na nim, wtedy mamy całkowitą pewność. Wiem, że w niektórych autach (np. u mnie) etykieta jest w takim miejscu, że jest ciężko cokolwiek zobaczyć, ale zwykle da się jakość podejść.
hehe u mnie jest za schowkiem wiec jedyna opcja to wykrecic go i spisac dane albo zrobic foto :)
no ale tak jak pisze mamut - najlepiej spisac z etykiety nie bedzie wtedy błedu ze cos mi nie działą ;)
W Grande jest dostępny na silniku po prawej stronie filtra powietrza
Panowie o co kaman :?: dzisiaj MES zaczął mi jakoś dziwnie chodzić, mianowicie wszystko działa, ale wolno, nie moge zrobic logów, bo odczyty są spóźnione strasznie, wygląda tak jakby go cos muliło.
Nikt nie wie o co chodzi :?:
Nikt nie wie o co chodzi :?:
A skąd ma ktoś wiedzieć? ;)
Program działa poprawnie. Sprawdź jaka jest ustawiona przepustowość portu, może przeinstaluj sterowniki, generalnie coś z Twoim komputerem. Wirusik albo inna niespodzianka ;)
A skąd ma ktoś wiedzieć?
Bo może ktos miał juz podobny problem :?:
Kolega emotikonów nie widział? :)
Sprawdź komputer, w weekend sprawdzałem po kolei wszystkie moduły w fiacie i program działa poprawnie. Spróbuj zmienić kompatybilność przed uruchomieniem, może odpal z prawa admina. Zgadywanie na odległość...
Z prawa admina próbowałem, program działał poprawnie od zawsze, dopiero teraz od paru dni takie jaja są ;)
Jak nie masz drugiego laptopa do sprawdzenia, może pobaw się i postaw np XP na wirtualu.
Dzięki, cos bede musiał zrobić ;)
A jaki masz typ sterownika (komputera) sterującego silnikiem?
Nie jestem pewien czy dobrze spisałem:
I AW 5SF3.M1 D032
I AW 5SF3.M1/HW300/0905-L48
6DU 2SE6H 12V= 165 07
61601.098.08 51798649
Może ktoś pomóc?
Witam forumowiczów. Jestem tutaj nowy i po tagach nie znalazłem problemu. Jestem posiadaczem Fiat Bravo GT 1.9 JTD rok prod 1998 rej 1999. Kupiłem sobie interfejs z przejściem, który pasuje do tego modelu i podłączyłem jak w instrukcji i nie łączy z samochodem :( Wcześniej byłem na serwisie i połączyli z autem jakieś dziwne urządzenie, gdyż laptop nie widział auta i usunęli błędy ale teraz znów się pojawiły i stwierdziłem, że kupie kable i sam to zrobię. Dodam, że na serwisie podpinali pod wtyczkę przy pasażerze a nie przy kierowcy. Powiedzieli też, że brak łączenia przez laptopa może być przez to, iż jakiś serwis, który to robił założył blokadę aby nikt poza nimi nie łączył się z autem. Co rzeczywiście może być problemem? POMOCY!
Witam,
Panowie czy ten interfejs Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) będzie współpracował z MES z bravo 1.6 przed fl? oczywiście z adapterem na 3 pin.
Tak ale program musi być w wersji zarejestrowanej.
andrzejmc
02-03-2014, 14:05
Nie jestem pewien czy dobrze spisałem:
I AW 5SF3.M1 D032
I AW 5SF3.M1/HW300/0905-L48
6DU 2SE6H 12V= 165 07
61601.098.08 51798649
Spisałeś dobrze to Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD
Spisałeś dobrze to Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD
Dzięki.
Tylko gdzie mogę teraz znaleść sterowniki do mojego laptopa aby móc połczyć poprzez kabel ELM 327 z komputeram mojego Grande Punto?
andrzejmc
03-03-2014, 12:02
Sterowniki do Elm znajdziesz tutaj :
http://www.viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58
albo więcej:palacz::
Programy serwisowe - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22)
Sterowniki do Elm znajdziesz tutaj :
http://www.viaken.pl/download.php?lang=pl&nadrzedny=58
albo więcej:palacz::
Programy serwisowe - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22)
Dzieki :)
Posiadam interfejs z Viakenu VAGKKL+Fiatecuscan ten niebieski z przełącznikiem. Na pozycji 7 i 3 łączy się bez problemu natomiast na poz 1/9 nie chce się połączyć z ABS. Adapter do zwykłego VAG do badania ABS ma na wyjściu połączone piny 7,9,12,1 do pinu 7 na wejściu podpinanego do VAG-a. W moim interfejsie zwarte są tylko piny 1 i 9 a z pinem 16 wykazuje 500 om z pinem 15 1 Kom. Natomiast 7 i 12 nie wykazują żadnego połączenia z żadnym z tych pinów. Jeśli ktoś ma taki kabel to mam gorącą prośbę aby sprawdził omomierzem na zakresie > 100Kom czy między pinami 7,9,12,1 są jakieś połączenia. Podejrzewa że coś z tym kablem jest nie tak. W przeciwieństwie do Viakenu.
Witam na forum. :) Chcę zakupić coś takiego Multiecuscan + VAG FIAT ALFA OBD2 Skoda audi seat (4173593370) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/multiecuscan-vag-fiat-alfa-obd2-skoda-audi-seat-i4173593370.html) i Przejśćiówka Adapter OBD2 FIAT wysyłka w24H GW (4173562235) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-obd2-fiat-wysylka-w24h-gw-i4173562235.html), aby skasować błąd poduszki w swoim Punto I 1.2 SPi (pojawił mi się podczas wymiany żaróweczek przy licznikach na włączonym akumulatorze). Mam wobec tego pytanie, za pomocą czego mam podpiąć zasilanie w tej wtyczce 3-pinowej? Da się kupić gdzieś gotowy kabel, czy trzeba samemu sobie przerabiać, a jeśli tak to jaki najlepiej? Bardzo bym prosił o pomoc.
A ustawiłeś bufor jak nie to przestaw z 4090 na 256 i latancy timer na 1 a po za tym wszystko masz w instrukcji
Po pierwsze, zanim napiszesz temat, to trochę poszukaj na forum.
Resztę masz w pierwszym poście tego tematu :D
paciek89
11-05-2014, 20:24
Witam
Nie chciałem tworzyć nowego tematu wiec podpinam się pod ten. Stałem się nowym posiadaczem Fiata a mianowicie CC. Generalnie z autem nie ma żadnych problemów, no może poza zgrzytnięciem podczas odpalania(nie zawsze, ale zdarza się; podobnież bendix) i na zimnym silniku troche klepią zawory( po zagrzaniu wszystko OK) ale nie w tym rzecz. Postanowiłem podpiąć auto pod komputer, kabel Viaken, Iaw Ecu Scan, wszystko ęlegancko odczytuje. Testy dostępne w programie wszystkie zaliczone, i przechodząc w zakładkę "Błędy" spotkało mnie cos takiego1456314564
Użyłem opcji "kasuj błędy" po czym zostały usunięte poza tymi14565.
Wyłączyłem zapłon, podłączyłem się jeszcze raz, ponownie mi wykryło "recyrkulacja" i "CODE" znowu je usunąłem, jeszcze raz podpiąłem auto i znowu pojawiły się wszystkie błędy.
Ma ktoś jakieś pomysły???
CC 900(899) na wtrysku; komputer IAW 16F.E0
paciek89
12-05-2014, 11:29
pierwsze błędy1459314594
po skasowaniu i ponownym podłączeniu14595
michal0401
12-05-2014, 14:18
Witam. Jestem tu nowy, przekopałem masę stron i wciąż nie znalazłem odp na mój problem. Do rzeczy: nie mogę połączyć się z ECU, próbowałem na różne sposoby i nic. Auto to Fiat Albea 1.2 16v 2003r, na ECU po osłoną silnika napisane jest ME73H4F006 a na liście obsługiwanych sterowników jest taki lecz bez F006, czy to istotne? Posiadam ELM 327 1.5a. Czy to może problem tkwi w tym nieszczęsnym rezystorze? Połączyć próbowałem programem FiatEcuScan i MultiEcuScan. Wie ktoś co z tym zrobić? Pzdr
PS. test przechodzi tylko na 38400, na lapku win7.
Rezystor bym wykluczył bo problem z połączeniem byłby tylko po CAN-ie .
Myślę że twój problem to niezarejestrowana wersja programu .
Twój samochód obsługiwany jest tylko w wersji zarejestrowanej.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
pierwsze błędy1459314594
po skasowaniu i ponownym podłączeniu14595
Trzeba naprawić to co nie można skasować.
1.To znaczy wydaje mi się że masz zrobione obejście centralki CODE.
2. Pochłaniacz oparów paliwa może być uszkodzony temu wywala błąd 05
Witam
Panowie posiadam ELM 327 v 1.4 jaki program muszę jeszcze ściągnąć bo potrzebuje wykasować inspekcję serwisową w Cromie. Mam ściągnięty fiatecuscan 2,6 ale łącze się tylko z silnikiem. Pomóżcie bo jestem nowicjuszem w tych sprawach :smile:
Pzdr
michal0401
21-05-2014, 16:50
Ja nadal nie mogę ustanowić połączenia, pobrałem jakiegoś loadera do FESa i niby mam wersję zarejestrowaną a i tak nic nie ruszyło. Dla przypomnienia Fiat Albea 1.2 16v 2003r. Ktoś ma jakiś pomysł? Pzdr.
Rozumiem, ze ustawienia interfejsu w programie masz tak jak jest napisane w pierwszym poście.
michal0401
21-05-2014, 18:56
Tak i wyrzuca przy próbie połączenia 'elm327-> ecu connection failed. Sprawdż kabel i ustawienia portu COM'. Na innych ustawieniach 'upłynął limit czsu operacji. Sprawdż kabel i ustawienia portu COM'.
michal0401
24-05-2014, 11:28
Tak i wyrzuca przy próbie połączenia 'elm327-> ecu connection failed. Sprawdż kabel i ustawienia portu COM'. Na innych ustawieniach 'upłynął limit czsu operacji. Sprawdż kabel i ustawienia portu COM'.
Nikt nie ma zadnego pomyslu?
niby mam wersję zarejestrowaną
tu może leżeć przyczyna
Witam,
Zakupiłem interfejs ODB2 viaken vagkkl + fiatecuscan - ten niebieski z suwakiem.
Sterowniki zainstalowałem według zaleceń, numer portu zmieniłem na COM2 (domyśnie instalował się na COM5)
Niestety fiatecuscan nie jest w stanie się podłaczyć do ECU dostaje timeouty.
Próbowałem na kilku wersjach programu łącznie z darmowym.
(oczywiście wybralem w ustawieniach odpowieni port COM)
Auto: Fiat Bravo II 1.4 T-JET 120KM
Czy ustawienie suwaka ma jakieś znaczenie ? (próbowałem już wszystkiego)
http://viaken.pl/allegro/images/images/przelacznikifiat.jpg
Pozdrawiam
a robiłeś scan dostępnych modułów?
robisz skanowanie z przetrąconym kluczykiem ?
Tak, robiłem skanowanie z tym że nie mam pojęcia co to powinno pokazać u mnie wygląda to tak:
"Scanning ...
DONE!"
i mogę sobie tylko kliknąc OK, nic się więcej nie pojawia, skanowałem na wszystkie możliwe sposoby, bez kluczyka, z kluczykiem w ON i z zapalonym silnikiem - zawsze efekt jest ten sam.
Dodatkowe pytanie: jeżeli w tabelce "System" nie mam widocznego slinika/engine w moim modelu auta, cz to znaczy, że nie będę mógł sprawdzić co spowodowało "check engine"?
max019styl
30-05-2014, 21:53
witam serdecznie mam problem z moim fiacikiem brava po podpieciu pod kompa wyskoczyl mi błąd P0654 oznacza to= obwód wyjściowy prędkości obrotowej silnika-usterka. nie mam pojęcia co mam wymienić żeby go naprawić jest ktoś w stenie mi pomóc ?
mamut-tme
31-05-2014, 00:23
A silnik pracuje ok? Najpierw sprawdzić połączenie czujnika położenia wału (tzw. CPW), potem należy sprawdzić sam czujnik.
max019styl
31-05-2014, 01:00
silnik pracuje ok. odczepiałem czujnik patrzyłem czy nie zaśniedział było ok odkręciłem czujnik czysty. Powiedz mi czy przy słabym sygnale z czujnika jest Możliwe żeby obrotomierz przestał działać
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
silnik pracuje ok. odczepiałem czujnik patrzyłem czy nie zaśniedział było ok odkręciłem czujnik czysty. Powiedz mi czy przy słabym sygnale z czujnika jest Możliwe żeby obrotomierz przestał działać
Rozumiemy, że po wykasowaniu błąd powrócił? Może chwilowy problem był.
max019styl
31-05-2014, 10:42
Błąd wykazywał em i powraca ponownie obrazu po podłączeniu pod kompa
michal0401
31-05-2014, 17:51
Witam ponownie. Częściowo rozwiązałem swój problem, zainstalowałem MES 1.7 i udało się połączyć ale tylko z nadwoziem i wskaźnikami, natomiast ECU nadal nie chce ze mną współpracować. Ma ktoś jakąś sugestię? A jeszcze jedno, tym interfejsem (ELM 327 v1.5a) jest możliwość połączenia z poduszką?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Witam ponownie. Częściowo rozwiązałem swój problem, zainstalowałem MES 1.7 i udało się połączyć ale tylko z nadwoziem i wskaźnikami, natomiast ECU nadal nie chce ze mną współpracować. Ma ktoś jakąś sugestię?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Pytanie o poduszkę nieważne, doczytałem...
neo_agin
01-06-2014, 19:49
michal0401 do silnika potrzebujesz kkl zamiast elma ;p... próbowałem i vag kkl łączy się z silnikiem, a elm z całą resztą (MES 1.7)
w vag kkl powinna palić się czerwona dioda?
michal0401
02-06-2014, 10:16
Więc dlaczego na liście z linku w pierwszym poście jest napisane ze moje ECU powinno latać z ELMem? Czyżby to była tylko teoria nie poparta faktami?
EdekZfabryki
15-07-2014, 20:31
Którą stroną podłączamy kabel do portu? Diodą do góry czy przekładnią tych portów 7/3/ 1/9 12/13 ?
Punto II :)
Powinien wejsc tylko jedna strona - dioda do gory
Potwierdzam, bardzo mądry temat.W takim razie ja również mam kilka pytań:
Jak rozumiem ELM327 jest bardziej zaawansowany. Dobrze myślę? Który z nich jest najbardziej uniwersalny?
Dlaczego po podłączeniu interfejsu do samochodu nie można przeprowadzić testow wykonawczych (oddolne ograniczenia). Ma to związek z interfejsem 3 pin, czy są to jakieś techniczne zabezpieczenia (np. EPROM sterownika)? Czy można przeprowadzając je uszkodzić samochód? Sterownik Bosch Motronic M1.5.5
Podczas testow rozlacza mi FES. Ograniczone parametry transmisji. Kwestia przepustowości kabla 3 pin, czy kwestia komputera?
Będę również niezmiernie wdzięczny o uzupełnienie informacji n.t. możliwości podłączenia i sprawdzenia instalacji LPG ;-)
Elm 327 jest bardziej zaawansowany, ogarnia CAN.
Jaki program Używasz?
Jaki program Używasz?
Multi Ecu Scan 1.7 regged. Nota bene z tego forum. Pobrany z działu "download". Sterownik tak jak już wspomniałem Bosch M1.5.5 ;-)
Ja uzywam ten sam i u mnie działa ;)
Jakie testy chcesz przeprowadzić?
Proponuje ściągnąć Fiat Ecu Scan.
Dodatkowo sprawdź prawidłową konfigurację kabla we właściwościach (Menadżer urządzeń) jak i w samym programie.
Opisane w pierwszym poście.
Jakie testy chcesz przeprowadzić?
Proponuje ściągnąć Fiat Ecu Scan.
Dodatkowo sprawdź prawidłową konfigurację kabla we właściwościach (Menadżer urządzeń) jak i w samym programie.
Opisane w pierwszym poście.
Konkretnie chodzi mi o wtryskiwacz cylinder 1/2/3/4 (miałem z tym trochę problemów, choć w sumie auto jest 16V) i test pompy w układzie paliwowym. Poza tym trochę kusi mnie ten nastawnik wolnych obrotów, natomiast póki co najpierw muszę troszeczkę uzupełnić wiedzę w tej kwestii. Sterownik z płytki viaken`a - Fiat ECUScan. Kabel jest w pozycji na 7 (KKL engine), ustawienia w "Panelu Sterowania" są ok (identycznie jak w instrukcji). Początkowo wahałem się pomiędzy sterownikiem Fiat USB i Fiat ECU Scan (z płytki viaken`a), więc najpierw zainstalowałem Fiat USB. nie wykluczone, że to może trochę mieszać, ale jutro ten Fiat USB spróbuję odinstalować (z tego, co widzę ten zdaje się jest do programu Finalist), więc nie wykluczone, że na tym właśnie polega problem.
W ustawieniach MES 1.7 jest też opcja "Taktowanie KWP2000", która jest ustawiona na "Default" (ustawić Optimal/Fast/Slow?) i nie jest zaznaczona opcja "Tryb wys. opóźnień". Przypuszczam, że zrywanie połączenia może być z tym związane, no ale to już sprawdzę jutro :-)
Pozdrawiam, M.
P.S. wybaczcie mi czasem brak elementarnej wiedzy n.t. mechaniki samochodowej, ale do tej pory więcej siedziałem przy rowerach i o ile z rowerem potrafię dużo, o tyle moja przygoda z samochodami dopiero się rozpoczyna ;-)
z tego, co widzę ten zdaje się jest do programu Finalist
Sterownik jest dedykowany do urządzenia , a nie do programu. Ty masz chyba Vag KKL z przełącznikiem .
Zainstaluj Fiat Ecu Scan, poprzednie odinstalować.
Zainstaluj sobie Fiat Ecu Scan np. v.2.6 potem ustaw zgodnie z instrukcją w pierwszym poście.
Jeśli to nie zadziała, może oznaczać ze kabel jest uszkodzony. Zdarzają się takie przypadki
pp_marcin
23-07-2014, 12:40
Witam
Jestem początkującym użytkownikiem dlatego proszę o wyrozumiałość.
Jestem szczęśliwym posiadaczem fiata Bravo 2008 r. 105 km 1.6 Multijet.
Proszę o podanie modelu kabla jakim mogę możliwie najwięcej rzeczy zaczytać ze sterownika (usunąć błędy) itp. oraz podanie programu diagnostycznego, który mi to umożliwi.
Jeżeli chodzi o kabel i ma ktoś sprawdzone kable to proszę o podanie namiarów do kogo najlepiej zwrócić się z zakupem takiego kabla.
Z góry dziękuję za przesłane odpowiedzi.
Kabel to Elm, kupić możesz w sklepie Viaken.pl, mamy tam rabat jako klub. Wszystko znajdziesz w temacie opisującym.
Program jakie będzie Ci przydatny to
Multi Ecu Scan, do pobrania na stronie producenta ;)
pp_marcin
23-07-2014, 13:31
Ok ale jakiś konkretny model wersja czy coś ?
A na stronie producenta jest oprogramowanie w pełnej wersji czy trzeba kupić jak chce się mieć pełna funkcjonalność bo widziałem, że w internecie krążą wersje programów "pełnych"
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Bo widzę że ceny kabli wahają się od 30 - 150 zł na co zwracać uwagę przy zakupie kabla ?
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Widzę że na forum pojawiają się witaminowe wersje jeżeli mogę prosić o linka do najnowszej działającej wersji to proszę o podesłanie inf
Ten powinien wystarczyć : Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Co do programu to trzeba wykupić licencję, aby móc korzystać z pełnych możliwości interfejsu.
Za zamieszone programy "z witaminą" niestety nie odpowiadamy, odpowiadają za nie osoby, które tak owe umieszczają.
Cześć,
mam szybkie pytanie. Jak zmienić język w programie AUTODATA 3.40?? Bo po instalacji mam po hiszpańsku, bardziej satysfakcjonował by mnie angielski :)
ps. TAK! szukałem w google!
Panowie jest ktoś z Poznania lub okolic z programem+kabel w celu spotkania sie i wykasowania info o serwisie tzw. Kupon nieważny.
Panowie pójdzie na niebieskim kablu Saab 1.9 TiD czyli jak wiecie nasz JTD,wybierając w MES-ie na przykład Cromę :?: Podobno siedzi tam EDC16....
Powinno ruszyć, ale gwarancji nie ma
No i niestety nie udało się.Po włożeniu wtyki zaczęły się dziać jaja,gasło podświetlenie całej deski i wszystkie kontrolki oprócz tej od silnika.Nawet nie można było zgasić świateł mimo że pokrętło było w pozycji 0 http://forum.lanciapolska.org/images/smilies/hmmm.gif Były jaja i pomogło odłączenie aku na 20 minut i dopiero wtedy reszta zaczęła normalnie działać.
Ale wygląda na czujnik położenia wału,bo kumpel stanął 400m od mojego garażu i musiałem go przyciągnąć,a jak przestygł to odpalił.Przy kręceniu rozrusznikiem obrotomierz leżał.W niedzielę też pojechał do rodziców i już nie odpalił,dopiero jak wrócili to zagadał od strzała.
Aha przed zgaśnięciem wyskoczył mu błąd ESP http://forum.lanciapolska.org/images/smilies/hmmm.gif Dziwna sprawa,ma podjechać do Boscha tam gdzie robiłem rozrząd to powinni się podłączyć.
Jeżeli to czujnik to sprawdź go . Wymontuj zmierz oporność nagrzewaj suszarką do włosów jeżeli oporność zacznie wariować ,albo całkiem zgaśnie to do wymiany.
Kobra to już kumpel sam ma robić,tylko musi jakiś kanał znaleźć bo nieciekawy jest dostęp,ale najpierw chce się podłączyć żeby zobaczyć ogólny stan parametrów silnika i czy nie wyjdzie z tego jakiś większy problem.
mam pytanko, czy ma ktoś z Was pełną wersję fesmobile?
czesterek
20-08-2014, 23:55
Panowie jest ktoś z Poznania lub okolic z programem+kabel w celu spotkania sie i wykasowania info o serwisie tzw. Kupon nieważny.
jakby co jestem z POZ z programem i kablem , który z moim Bravo II gada (m.in.kasuje inspekcje). Jednakże jest to chiński wynalazek po przeróbce :) stąd nie gwarantuje sukcesu z Punto - ale zawsze można sprawdzić :).
Dziękuję już problem rozwiązany. Ale dzięki za propozycje:-)
Dziękuję już problem rozwiązany. Ale dzięki za propozycje:-)
No to się cieszymy,ale mógł byś napisać co było nie tak.
kantek3 chciał tylko wykasować przegląd serwisowy ;)
juzekkropka
28-09-2014, 17:16
Witam wszystkich. Jestem nowy. Jaka jest szansa że FES będzie w stanie w pełni obsłużyć ECU w Alfie 166 2.4 JTD z 2004 roku?
Skopiowane ze strony FES Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dmultiecuscan%26client%3Dopera%26hs%3D vxy)
Podstrona obsługiwane pojazdy "SUPPORTED VEHICLES/SYSTEMS"
Alfa 166 2.4JTD
Wtrysk Bosch EDC15 diesel (2.4) | INFO | DTC | DTC EX | PRM | AKT | ADJ | KL ELM OBDKey
Bosch EDC15C7 CF3 / EOBD Diesel wtryskowa (1.9, 2.4) | INFO | DTC | DTC EX | PRM | AKT | ADJ | KL ELM OBDKey
Bosch ABS 5.3 | INFO | DTC | PRM | AKT | KL 1 OBDKey 1 A1
Bosch ABS 5.3 TC | INFO | DTC | PRM | ACT | KL 1 OBDKey 1 A1
Bosch ABS 5.7 VDC | INFO | DTC | DTC EX | PRM | AKT | ADJ | KL 1 ELM 1 OBDKey 1 A1
TRW MY97 Airbag (2F-2P-2L-I) | INFO | DTC | PRM | KL 3 OBDKey 3 A2
TRW MY97 Airbag (2F-2P-2L-IS) | INFO | DTC | PRM | KL 3 OBDKey 3 A2
TRW MY97 Airbag (2F-2P-I) | INFO | DTC | PRM | KL 3 OBDKey 3 A2
TRW MY97 Airbag (2F-2P-IS) | INFO | DTC | PRM | KL 3 OBDKey 3 A2
TRW MY99 Airbag (2F-2P- 2L-I) | INFO | DTC | PRM | AKT | KL 3 OBDKey 3 A2
Navigator / ICS Instrument Siemens | INFO | DTC | A1
reflektory Valeo XENON | INFO | DTC | PRM | AKT | ADJ | KL 12 ELM 12 OBDKey 12 A1
16929
Witam, jestem nowy. Mam mały problem. Zakupiłem interfejs diagnostyczny we wtyku OBD2 z Viaken.pl Posiadam Fiata Punto mkII 1.2 8v + LPG wersja sterownika jest na zdjęciu. Zainstalowałem program fiat EcuScan 3.6 + lekarstwo. Po ustawieniu w menadżerze sprzętu portu com1 postanowiłem wypróbować interfejs. Przełącznik ustawiony na pozycji 7 KKL/engine , dioda na interfejsie świeci się. W programie po naciśnięciu przycisku "połącz" łączy się z ecu, ale po połączeniu nie ma żadnych parametrów, ani na wyłączonym silniku, ani uruchomionym. Gdzie robię błąd ? Czy coś jeszcze powinienem wykonać aby zaczęło hulać ? Czy coś muszę ustawić w programie ECUscan? Tak jak wspomniałem wcześniej:
- zainstalowałem sterownik pobrany od Viaken.pl dla VAG
- zainstalowałem Fiat Ecu Scan 3.6 + lekarstwo.
- ustawiłem wszystko w menadżerze sprzętu
Posiadam system Windows 8.1 . Rodzice mówili, że około 3 lat temu byli u "kogoś" kto próbował się połączyć z ecu, ale powiedział, że nie może się połączyć i że ecu jest uszkodzone. Nie wiem co myśleć na ten temat. Można jakoś sprawdzić czy gniazdo jest ok? Pomiar napięcia na poszczególnych pinach ?
Proszę o pomoc, jeżeli coś nie jasno napisałem z góry przepraszam. Pytajcie, bo może coś istotnego przeoczyłem. :D
aha, podpinałem się do centrali pod kierownicą
W programie jest opcja test interfejsu (w ustawieniach)
Sprawdź czy interfejs przechodzi test
Test interfejsu mam wykonać na podłączonym do ecu czy tylko do lapka ?
Jeżeli tylko do laptopa to po kliknięciu przycisku "Test" ukazuje się:
VagCom/KKL
Testing latency with 200 bytes of data...
Upłynął limit czasu operacji.
Ok. Problem rozwiązany. Po prostu w FES muszę zaznaczać "ptaszkiem"(tickem) który parametr ma mi pokazać.
Pójdę się pobawić jeszcze. Szkoda że to wersja demo.
Czy jest na chwilę obecną jakaś pełna wersja ogólnodostępnego programu do diagnozy?
Witam
A jak połączyć się z silnikiem F. Brava 1,6 16v z 1997 sterownik MM IAF.1AF.13
mam interfejs VAGKKL i przejściówke
Pozdrawiam
Multiecuscan w wersji zarejestrowanej
OK muszę wyłożyć kasę
Dzięki za info
Pozdrawiam
No i sprawdziłem tam też niema obsługi sterownika MM IAF. 1AF.13
no chyba że jest jakiś sposób
Proszę o link do takiego postu bo ja nie znalazłem
Pozdrawiam
coś kiepsko sprawdzałeś:
Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx)
Magneti Marelli IAW 1AF Injection (1.6 16V) |INFO|DTC|PRM|ACT| KLOBDKey 3-Pin
Witam
JEST!!!!!
Dziękuje za wyrozumiałą pomoc (inni by mi już nakopali do d........)
Znajdę chwile czasu to to sobie podłącze i zobaczę co i jak .
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki
BobekNierobek
11-11-2014, 09:46
Witam
Proszę o poradę czy jest sens pchać się w jakikolwiek interfejs mając Fiata Siene 1.2 HL ? Czy w takim prostym silniku można cokolwiek zdiagnozować ?
Pozdrawiam
andrzejmc
13-11-2014, 00:07
Wbrew pozorom można sporo się dowiedzieć za pomocą tego programu :IAW Scan 2 | SourceForge.net (http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/) -można nim podejrzeć parametry pracy silnika , zidentyfikować błędnie działające elementy,skasować błędy, wykonać testy niektórych elementów np. wtryskiwaczy,cewek zapłonowych,pompy paliwa itp.
potrzebny będzie interfejs Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html) i przejściówka Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html)
Powiedźcie mi, czy mając niebieski kabel z przełącznikiem z boku (używam go na co dzień do włoszczyzny), połączę się z Passatem B4 który niby ma EOBD.
Jaki ewentualnie program poradzicie :?: Koledze padł ABS i może udało by się jakoś połączyć.
Powinieneś się połączyć. Poszukaj gdzieś programu "Vag" albo "Polski Vag" ,"VCDS"
Tak połączysz się bez problemu.
Mi się udało to i tobie powinno ;)
maslan82
04-12-2014, 22:29
Witam wszystkich, mam ogromną prośbę. Im dłużej czytam ten temat, tym większe mam problemy z wyborem interfejsu oraz programu diagnostycznego (jestem laikiem w tej sprawie). Posiadam Fiata Doblo 2006r 1,9 MultiJet 120 koni typ(model) 223.
Proszę o podpowiedź, jaki interfejs kupić, oraz który program ściągnąć? żeby pasował pod mój samochód. Proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuje za zainteresowanie.
a mnie się wydaje, że nie specjalnie się w temat zagłębiłeś ;) wybór interfajsu jest bardzo prosty. potrzebujesz:
a) interface ELM 327 v2:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
dzięki temu interfajsowi połączysz się ze sterownikiami: silnika; poduszek; deską rozdzielczą; nadwoziem; wykonasz przegląd
b) opcjonalnie przejściówkę TYP1 do diagnozy ABS:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
program jaki potrzebujesz to Multiecuscan, który znajdziesz w dziale Download (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22)
maslan82
05-12-2014, 02:46
a mnie się wydaje, że nie specjalnie się w temat zagłębiłeś ;) wybór interfajsu jest bardzo prosty. potrzebujesz:
a) interface ELM 327 v2:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
dzięki temu interfajsowi połączysz się ze sterownikiami: silnika; poduszek; deską rozdzielczą; nadwoziem; wykonasz przegląd
b) opcjonalnie przejściówkę TYP1 do diagnozy ABS:
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-1.html)
program jaki potrzebujesz to Multiecuscan, który znajdziesz w dziale Download (http://fiatklubpolska.pl/download/kategoria/22)
Super:) dziękuje bardzo. Jeszcze jedno pyt. z windows 7 64 bit. będzie kompatybilne?
raczej tak. pewności nie mam, bo używam poczciwego XP.
Super:) dziękuje bardzo. Jeszcze jedno pyt. z windows 7 64 bit. będzie kompatybilne?
ja używam na 7ce, u mnie wszystko działa
Potwierdzam u mnie tez na Win7 wszystko gra ;) z tym, ze na 32bitowej wersji ;)
Witam, Panowie jesteście chyba jedyną drogą która może mi pomóc, zakupiłem na aukcji ELM 327 OBD2 Bluetooth MICRO PL ELM327 BT +Wyl Box w celu usunięcia błędy poduszek ze swojej Cromy 2006 1,9 JTD 150KM, po podłączeniu interfejsu do samochodu i sparowaniu wyskakuje mi że nie nawiązano połączenia. Więc postanowiłem połączyć go z telefonem, a w zasadzie dwoma, jeden to Goclever Quantum 400 plus :) oraz Samsung SIII, na obu jest to samo, a mianowicie wyskakuje że wszystko jest połączone ale "brak połączenia z OBD". powiedzcie że wiecie co z tym fantem zrobić
z tymi urządzeniami bluetooth to już tak jest. działają albo nie. wiem, bo sam kupiłem coś takiego. przeczuwając problemy zdecydowałem się na zakup na aliexpress, więc nie zapłaciłem 90 tylko 20 zł. sprawdź czy urządzenie w ogóle działa, w tym celu zainstaluj apkę Torque. u mnie działa, natomiast AlfaOBD już niespecjalnie tzn. urządzenie jest wykrywane, ale nie można nawiązać połączenia. na szczęście mam alternatywny interface po kablu USB więc nie ma tragedii ;)
w tym celu zainstaluj apkę Torque.
w tej aplikacji jak są te 4 niebieskie ikonki to te 2 środkowe świecą się na niebiesko, lewa miga albo czasem się świeci, a to autko po prawej miga. wyskakuje brak połączenia z OBD
Tak połączysz się bez problemu.
Mi się udało to i tobie powinno ;)
Kurcze jakieś zamatane to oprogramowanie do vagów, ale z abs-em się połączyłem :dlon: Dzięki ;D
Witam! Panowie, mam potrzebę wykonania diagnostyki silnika Cromy 1.8 16V 06'. Wszyscy piszą o silnikach diesla, po za jednym przypadkiem silnika 2.2. Na temat 1.8 nic nie znalazłem. Dlatego proszę o poradę czy będę mógł sprawdzić silnik za pomocą ELM 327 OBD2. Ewentualnie doradźcie jakiś zestaw diagnostyczny. Z góry dziękuję.:dlon:
ELM 327 jak najbardziej. do tego program diagnostyczny Multiecuscan i masz komplet.
Witam !
Nie ważne czy to benzyna czy diesel.Korzystałem z wersji FES 3,5 i uwzględniał wszystkie wersje.Teraz korzystam z MES 2,2 z kablem
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
i jest to samo a nawet jeszcze więcej.Dzisiaj wykasowałem serwis w Punto II FL benzyna.Mam jeszcze Cromę i przy wymianie oleju też da się to zrobić tym kabelkiem i MES-em w pełnej wersji
Pozdrawiam
Dziękuję za pomoc:uklony: Kabelek zamówiony.
Do ABS ,wspomagania elektrycznego i ksenonów jeszcze przejściówka nr 1
Podłączę się do tematu. Mam Fiata Doblo 1.9 JTD 105 KM z 2004 roku.Jestem trochę zielony w temacie. Jak mogę sprawdzić jaki mam sterownik?? Z góry dzięki za pomoc.
Na sterowniku jest naklejka .
Przy bezpiecznikach z silnika czy gdzie ??
Naklejka znajduje się na sterowniku silnika
https://www.google.pl/search?q=doblo1.9jtd+sterownik+silnika&client=opera&hs=L6a&biw=1366&bih=660&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_Vy-VKecHsj1ULrTgagM&ved=0CDQQsAQ
Za dużo to mi ten obrazek nie mówi. Muszę ściągnąć plastik osłaniający silnik czy dostanę się od bezpieczników silnika ?? Proszę o cierpliwość bo jestem nowicjuszem
Panowie mam problem aby połączyć się z centralką ABS w swoim Bravo rocznik 2001. Jakiś czas temu łączyłem się bez problemów. Ostatnio w momencie przekręcania kluczyka w aucie zapanowała ciemność i dopiero odpięcie klemy na akumulatorze przywróciło auto do życia. Od tego czasu niebieski kabel od Viakena z przełącznikiem nie może się połączyć z ABS'em. Dodam, że z silnikiem i poduszkami łączy się bez problemu. Co może być przyczyną? Można jakoś zrestartować centralę ABS? Sam ABS działa bez zarzutów.
Przepraszam, jeżeli to zły temat.
Witam Panów
Fiat albea 1.2 16V z 2004 roku.
Do podłączenia się z komputerem samochodu potrzebuję jedynie tego: EUROSCAN elm 327 1.4 PL audi opel renault fvat 24H (5070563047) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/euroscan-elm-327-1-4-pl-audi-opel-renault-fvat-24h-i5070563047.html) + program Multiecuscan ?
czy tym interfejsem przebadam też skodę fabię z 2004 posiadając na laptopie odpowiednie oprogramowanie?
Chciałbym zamówić to co mi potrzebne, bez specjalnego domawiania bo szkoda trochę na to czasu:)
Pozdrawiam
witam jestem nowy i mam problemy z mery abs jak wiadę wdziurę airbak kontrolka awarja silmika [marchewa] diagnoza w warsztacie wszystko ok 50 zł w błoto a kątrolki świecą się dalej .
1. Na tym forum piszemy po polsku
2. Jak kontrolki świecą dalej, to nie jest ok i warsztat Cię oszukał.
Witam wszystkich, drobne pytanie, czy jest tu ktoś z okolic warszawy, najlepiej legionowo, nowy dwor maz, kto posiada interfejs i zgodziłby się podpiąć moją hienę 1.6 16v 98r? Mam problemy z nierówną pracą silnika, wysokim spalaniem i zapachem benzyny z wydechu.
zapewne sonda lambda...można ją sprawdzić multimetrem
Przy okazji takie pytanko. Jaka wersja FES/MES będzie najbardziej optymalna pod Win XP SP3?
Mam MES 1.7, ale wprawdzie sie podłącza i robi odczyty, acz jest problem z wykonywaniem testów. Kiedyś działał względnie, acz próbowaliśmy wpiac pod niego Alfe od znajomego (na innych sterownikach) i od tego czasu nie działa. Swoją droga który sterownik będzie najbardziej optymalny pod Bosch Motronic (Brava 80SX 16V)? Mam co najmniej trzy różne sterowniki (fiatowski dedykowany pod MES, tradycyjny VAG KKL i Fiat USB). Trochę zglupialem i nie wiem którego z nich użyć.
Interfejs Viakena, niebieski, z czerwoną redukcja na 3 pin. Ustawienia portów są wg. zaleceń producenta. Będę wdzięczny za pomoc i wskazanie najbardziej optymalnej wersji FES/MES z optymalnym i działającym bezawaryjnie sterownikiem pod Win XP ;-)
Pozdrawiam, M.
Trochę chaotycznie piszesz. Sterownik jest w samochodzie, interfejs to narzędzie (o które pytasz) do połączenia sterownika z programem komputerowym.
Do twojego pojazdu to Vag kkl +przejściówka na 3pin.
Jeżeli chodzi o wersję programu to najnowsza 2.4 w twoim wypadku darmowa bez konieczności rejestracji .
Do pobrania tu : Multiecuscan - Diagnostics software for Italian cars (http://www.multiecuscan.net/)
krystianeq
19-03-2015, 19:24
Cześć!
Mam do Was pytanie, dlaczego podczas konfiguracji portu COM dla kabla, jak kliknę ustawienia zaawansowane to pojawia mi się takie okienko z tylko takimi opcjami (system Windows 7):
19150
posiadam interfejs: PL2303 Prolific PL-2303HXA
Czy mimo to nie będzie problemów z transmisją? Autko Fiat Bravo II 1.6 Multijet 120KM 2008 r.
Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi!
Witam,
Mam od niedawna Palio 2002 1.2 16V. Wszystko świetnie jak z salonu ale zakupiłem interfejsa i wgrałem MES bo pali się check engine.No i komunikat o wersji płatnej.
Czy gdzieś na forum jest jakiś license key?
Ktoś zakupił może i odsprzedaje taniej?
Z góry dzięki za odp
Na chomiku jest wersja z witaminką ;)
Mam wyksztalcenie techniczne ale co to jest za skrót B/B/M. Naprawde tego nie ogarniam. Jezeli to ma byc czytelna instrukcja to pwinna byc napisana wyczerpujaco. B/B/M to jest to i to. Pisanie skrótami wprowadza chaos. To samo dotyczy gniazda OBDII i OBD2 to to samo a moze coś innego. Jeżeli to ma być opis techniczny to musi być jednoznaczny. Pozdrawiam
Mam wyksztalcenie techniczne ale co to jest za skrót B/B/M. Naprawde tego nie ogarniam.
O widzę, że czas na angielski humor :mrgreen:
Bravo, Brava, Marea :wrednyusmiech:
Witam,
chciałbym zdiagnozować i usunąć błędy w: Albea 1.2 16v. Ostatnio zgasł mi i nie chciał odpalić. Od tamtego momentu wyświetla się kontrolka komputera. Za usunięcie błędów zwykle płaciłem 50-60zł. Znalazłem wczoraj coś takiego Interfejs FIAT ALFA LANCIA CAN multiecuscan PL (5075623555) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-lancia-can-multiecuscan-pl-i5075623555.html) poszperałem trochę i dowiedziałem się, że podobno darmowym MES nie usunę błędów i musiałbym kupić wersję płatną. To jak to w końcu jest?
No niestety Albea 1,2 8v jest darmowa niestety 1,2 16v jest w wersji zarejestrowanej (płatna) .
Wybierz Obsługiwane Pojazdy Tu masz wszystko :
Tłumacz Google (http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.multiecuscan.net/&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.multiecuscan.net/Default.aspx%26hl%3Dpl%26client%3Dopera%26hs%3DtVr %26channel%3Dsuggest&sa=X&ei=PEwnUbPEI9HQsga-_oGgCA&ved=0CDEQ7gEwAA)
Na czerwono pojazdy w wersji płatnej
A jak bym pobrał z działu download: MultiEcuScan 1.7 Full?
borys1717
20-04-2015, 16:20
Witam. kupilem dzis kabel ELM 327 OBDII i nie moge do niego zainstalowac sterownikow. nie wiem co jest przyczyna. sciagnalem te ze strony i wcale ich nie znajduje. mial ktos cos w podobie? mam win7 czy to przez to? moze to wina tego ze kabel kupilem za 40zl?
chojniaks60
25-05-2015, 20:27
Witam.
Panowie jestem tu nowym forumowiczem, mam problem z fiatem sedici 1.6 16V z 2010r, Swieci mi się kontrolka check engine, próbowałem połączyć się przez elm237 i fiatECU3.5 niestety połączenie nawiązuje ale nie chce czytać błędów, Proszę o poradę jaki program będzie współpracował z tym autem i kablem.
Ja mam wersję legalną i łączę się z Sedici. Więc może wydaj jeszcze 200zł i kup legala. Pewnie i tak ci się zwróci
czucza2005
26-05-2015, 16:36
Witam kupiłem taki kabelek Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html) i adapter Typ-1.
Program Multiecuscan 2.2 Registered i udało mi się połączyć z silnikiem ECU, wspomaganie EPS, ABS-em. A jak połączyć się Service Interval Reset, poduszki SRS, klimatyzacja A/C, pozostałe.
Ustawienia mam w Menedżerze urządzeń COM1 odbiór i transmisja na 1024 czas opóźnienia 1
W programie Com1 ELM 327 v1.3+ 38400, a OBDKey 1.40 38400.
Co robię źle?
Do pozostałych modułów bez przejściówki .
czucza2005
26-05-2015, 22:15
Na którym jest lepiej ELM czy OBDKey. I czy te dane są OK [ ELM 327 v1.3+ 38400, a OBDKey 1.40 38400 ] próbowałem na ELM 327 v1.3+ 38400 i jest OK.
jeśli połączyłeś się ze sterownikiem silnika i wspomaganiem oznacza to, że interface skonfigurowany jest poprawnie. odłącz przejściówkę TYP1 i podłącz "goły" interface. będziesz miał wtedy możliwość diagnozowania klimatyzacji, SRS oraz wykonania Service Interval Reset.
czucza2005
27-05-2015, 08:51
Spróbowałem na ustawieniach ELM 327 v1.3+ 38400 i tak na przejściówce TYP1 łączy się z ABS-em i ze wspomaganiem kierownicy, bez przejściówki tylko ze silnikiem. Resztą to mam ELM 327-> ECU Connection Failed
20076
czucza2005
27-05-2015, 12:49
Doszedłem trzeba ustawić nie ELM 327 v1.3+ 38400 a OBDLink 38400. Tylko to zrobiłem na MES 1.7 i nie pamiętam czy jest w 2.2. Problem rozwiązany. Czy można zmienić datę wymiany oleju lub przestawić np. kilometry z 35000 na 15000 do wymiany oleju.
Czy można zmienić datę wymiany oleju lub przestawić np. kilometry z 35000 na 15000 do wymiany oleju.
Można choć ze zmianą ustawienia dni do wymiany są czasami problemy . Z 35 000 na 15 000 nie powinno być problemu . Dzisiaj zmieniałem właśnie w Ducato.
Kilometry dało się ustawić ,ale już zmiana na 365 dni nie powiodła się
A ja mam ELM z tej aukcji INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY ELM327 OBD2 KABEL (5148674650) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-diagnostyczny-elm327-obd2-kabel-i5148674650.html) i nie mogę sie połączyć z samochodem, czy ten interfejs nadaje się do EMS, czy mam wadliwy kabel?
Witam po podłączeniu kompa pod samochód i sprawdzeniu aribaga wyskakuje mi komunikat pasażer nie dostępny, kierowca nie dostępny o co chodzi z tym.
Może ktoś mi podpowie
to chyba informacja w temacie obecności kierowcy i pasażera. w siedzeniu kierowcy maty raczej nie ma. konstruktorzy wyszli z założenia, że kierowca w aucie jest zawsze, dlatego wartość tego parametru może być niedostępna - poduszka wystrzeli automatycznie/zawsze. co innego w przypadku pasażera. bodajże do rocznika 2005 maty występowały i generowały problemy ;) po którymś tam lifcie zostały one wycofane, dlatego w programie diagnostycznym będzie widoczny parametr "Niedostępny". niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę :)
Czytam i czytam, jest metlik. Jaki kabel i program do fiata PUNTO EVO, min. żeby wczytywać inspekcją (za ile km wymiana oleju) czy Multiecuscan jest odpowiedni czy cos innego?
Mętlik jest dla tych ,którzy jeszcze na MES-ie nie popracowali trochę i tak jak w innych programach diagnostycznych trzeba go poznać ,aby zrozumieć .
Witam,
Panowie, mam program fiatecuscan 3,6. jaki dokładnie kupić interfejs(wtyczkę) aby skanować grande punto 1,4 8v?
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html)
Podkopnik
18-08-2015, 17:08
Witam mam kabel viakena i przejsciowke 3 pin. Posiadam maree i kiedys probowalem sie polaczyc. Znalazlo urzadzenie zainstalowalem program ale nie polaczył sie on z komputerem auta wiec zrezygnowalem. Chciałem teraz zrobić to jeszcze raz z dwoma innymi laptopami i pompodłaczeniu kabla nawet go nie widzi tak że nie wyskakuje kreator znajdowania sprzetu. Nie wiem co mam zrobić??? Ktoś coś podpowie???
Witam, piszę tutaj ponieważ forum Lanci jest mało dynamiczne.
Ypsilon 2012 1.2 8V
Witam,
proszę o kilka informacji:
1/Gdzie jest wtyk OBDII?
2/Kupiłem niebieski kabel (VIAKEN) z przełącznikami. Na której pozycji ma być przełącznik aby skomunikował się z Ypsilonem i wykorzystał możliwości FES lub MES?
3/Czy do tego wytyku potrzebuje jeszcze jakies sterowniki?
4/Jakie sa najnowsze wersjie oprogramowania FES lub MES?
Dziękuje
Ten kabelek to sobie możesz wsadzić do szuflady i to głęboko
Potrzebujesz ELM 327 albo z Viakena V-scana Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/nowy-polski-elm327-v2-euroscan-2013.html)
i do tego przejściówkę nr 3 Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/adapter-do-interfejsow-elm327-i-kkl-dla-programu-fiatecuscan-typ-3.html)
Najnowsza wersja MES-a to 2.6
Do wtyku nie potrzebujesz ,ale do interfejsu tak potrzebne są sterowniki jak do każdego urządzenia podpinanego do komputera
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.