Kupuję Selenię w ASO i płaciłem 100 zł za puszkę,ale oferta całkiem dobra z aukcji
Kupuję Selenię w ASO i płaciłem 100 zł za puszkę,ale oferta całkiem dobra z aukcji
Widze, że tych olei jest jednak trochę spełniających normę fiata:
Top Tec 4310 0W-30 Autoryzowany sklep Liqui Moly
Pomijam cenę i że 1 L.
Motul:
https://galonoleje.pl/0w30/2555-motu...n-0w30-5l.html
Ostatnio edytowane przez pic2ek ; 23-01-2018 o 17:50
Byłbym z tym ostrożny, byłem świadkiem w serwisie przy usterce modułu multiair pierwsze na co patrzy serwis to jaki olej był lany
Zrozumiałe,gdybym miał ponieść koszta ,to patrzyłbym czy przecinki w książce gwarancyjnej są równo postawione . Pamiętajmy ,czas miłego pana sprzedawcy minął ,gdy zapłaciliśmy za auto.
Wracając do tematu, chodziło Wam chyba o olej Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3.
"spełnia wymagania najnowszej normy Fiat 9.55535 GS1, Fiat 9.55535 DS1" ,ale nie ma aprobaty ,ergo co się stanie gdy padnie moduł MA? Czy zacznie się wymiana pism ,może prawnik i to wszystko na klienta koszt?
tfu tfu, ale lepiej przy usterce kłócić się i mieć argument, że lało się Selenię niż jakiś Motul. Wolałbym ze swoich 3.500 nie płacić za MA (mimo, że podobno w naszym już usterka nie występuje - cholera wie)
Oczywiście można iść do sądu, płacić za adwokata tylko faktycznie szkoda prądu i zachodu.
Też doszedłem do tego wyniku. Przepłacam za Selenię,ale w całych kosztach to nie ma znaczenia .
Selenię dla naszego modelu można kupić już za 83.50 zł /2 l jeśli mieszkasz w Warszawie, a jeśli nie to trzeba doliczyć koszt paczkomatu,co daje 10 zł dodatkowo. Jeśli mi w ASO sprzedają puszkę za 110 zł (podobno cena po upustach itd) ,to daje za 4 l 220 zł ,to można kupić poza ASO za 177 zł ,zawsze to grosz zostaje w kieszeni na przyjemniejsze sprawy
Mówisz- masz fakt,że norma Z2
https://allegro.pl/oferta/petronas-s...-1l-8621257324
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 19-03-2020 o 19:04
jest jeszcze Valvoline SynPower™ DT C2 Motor Oil SAE 0W-30
EUR_Val_SynDT_0W30_MO_PL.pdf
Zrobiłem taką roboczą tabelkę -poproszę jeśli ktoś konstruktywnie podpowie - który z olejów jest ok,może coś dopisac trzeba ,zmienić itd ? Nie brałem pod uwagę LM ,bo cena miała być blisko oleju SELENIA ,a LM to ponad 350 zł . Nie brałem pod uwagę oleju SHELL ponieważ podają ogólną wartość estylaty ,frakcja cięzka 90% " ,ale to za mało ,choć cena 140 zł /5 l =28 zł/l
OLEJ.JPG
Nie jest ujęty testowo olej Orlen PRO 5W30 i 10W40 . Chodziło o spr zależności "markowości i hydrokrakowatości " względem jakie parametry się zmieniają wedle tych produktów co są w tabelce . I tak -Orlen PRO miał destylaty cięzkie max 25% ,a olej 10W40 na poziomie 5% ,także wychodzi na to ,że im te destylaty wyższe tym olej bardziej syntetyczny .
Wiem ,że to uproszczona tabelka ,ale oleje spełniają normy do silnika MA . Olej Motul miał troszkę niejasno wpisane frakcje cięzkie ,bo wpisane 50 do 100% ,poniżej te same frakcje wedle tej samej normy 10-25 % -fachowiec rozkmini to dokładniej pewnie ,więc wyśredniłem ,że łącznie ma od 75 do 100
Ciekawie wychodzi Motul ,ale ta rozpiętość pierwotna 50 do 100 % jest spora ,ciekawe od czego zależna (rynku ? ) ,stabilniej wychodzi Valvo -mniejszy rozrzut procentowy
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 22-03-2020 o 17:03
Nie jestem ekspertem od olejów, ale tu w pierwszym rzędzie chodzi o częstotliwość wymiany wraz z filtrem, dopiero potem o jakość/właściwości. Lepiej kupić taniego Eurola i wymieniać go co pół roku niż jeździć dwa lata na najdroższym oleju.
Który najlepszy, to chyba z karty produktu częściowo wynika, chociaż byłem już świadkiem gorących dyskusji i sprzeczności tych, co się znają...
Są marki na rynku znane z produkcji dobrych pełnosyntetycznych olejów o dobrych i stabilnych właściwościach. Mam wrażenie, że mocno cenione są oleje i filtry amerykańskie: Amsoil, Pennzoil, Texaco/Havoline, Valvoline. Ja sam zostałem z Moparem, z nadzieją, że to wyroby Pennzoila...
Zostają jeszcze inne uznane marki: Penrite, Millers, Motul, Liqui Moly i pewnie jeszcze wiele innych. Tak naprawdę każdy dobry olej zrobi robotę, jeśli się go odpowiednio wcześnie spuści. Nawet oleje typu HC spokojnie wystarczą.
Co do lepkości to zostałbym przy 0W30 albo lał 5W30, ale jeżeli samochód jeździ z reguły tylko na krótkich odcinkach, nie rozgrzewa się przyzwoicie, to lałbym 5W40...
W MA 1.4 nie ma opcji to lub to ,ma być 0W30 i takie dopuszcza producent pojazdu -plus norma Fiata którą spełnia tylko parę firm (pewnie więcej ,ale nie ma tego na butli ani w karcie charekterystyki ) . Podałem oleje w cenie Selenii -do obgadania który i dlaczego ten itd . Wymieniam co 15 tyś km i nie będę raczej kombinował z wymianą co 10 tyś . Millers polecany na wielu forach ,ale w przypadku specyfikacji Fiata jest taką rewelacją co do Valvo lub Motula ? Raczej nie i cena tez nie jest rewelacja .