Tak, reszta mieści się obok butli, wskaźnik to diody, 4 zielone, każda gaśnie po ok 80-90 kilometrach i długa rezerwa. W Tipo fabryczne LPG miało wskaźnik na zegarach.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Tak, reszta mieści się obok butli, wskaźnik to diody, 4 zielone, każda gaśnie po ok 80-90 kilometrach i długa rezerwa. W Tipo fabryczne LPG miało wskaźnik na zegarach.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
OK ,to wyczerpuje pytania jedynie poproszę zanim zamontują aby sprawdzili butlę pośrednią między 53 a 73 l czy wejdzie zestaw z podnośnikiem ,może akurat zrobi się złoty środek
Znalazłem info aby dotrysk benzyny ustawić aby działał przy podwyższonych obrotach . Tylko kwestia ...co to są podwyższone obroty ? W wolnym ssaku spotkałem się ,że 3500 / 4000 obr ,ale turbo ?-tylko lakoniczne "podwyższone" .Oczywiście nie chodzi o podwyższone na chwilę ,ale np jazdą autostradową przez jakiś dłuższy czas. Propozycje na słowo "podwyższone" jakie byście mieli ?
Przy 140km/h jest około 3100obr/min Trudno coś wyrokować.
W Skodach z org. instalacją LR dotrysk PB lub całkowite przejście na zasilanie PB było w okolicach 4krpm. Z drugiej strony ten dotrysk Pb zasugerował Ci monter instalacji lpg czy to Twój wymysł? W 1.4tjet silnik przechodzi w tryb OL przy mocnym przyspieszaniu, w tym trybie można się zastanawić nad dotryskiem PB [tryb OL, sterownik ECM reguluje skład mieszanki na podstawie sztywnej mapie a nie na podstawie sygnału z sondy lambda]. Ostatnio jak sprawdzałem przy stałych prędkościach przy 140, 160, 180km/h 1.4tjet pracuje w trybie CL czyli oblicza skład mieszanki na podstawie odczytu sygnału z sondy lambda. U mnie nie ma żadnego dotrysku PB. pozdrawiam
Montażysta powiedział że w instalacji jest taka funkcja ,domyślnie w poz wyłączonej. Zapytałem o to co daje ,dostałem proste info potwierdzone z tym co w necie wyczytałem ,tj że dotrysk benzyny ma obniżyć temp spalania gazu . Dotrysk jest w miejsce LPG ,czyli dotrysk pb 5%,go LPG mniej o 5%- oczywiście w uproszczeniu ,nie jest dodatkowo 5%,czyli nadmiar . Czy będę chciał dotrysk to trzeba podać czy jeżdżę ostro ,autostrada szybko itd ,to on my był za ustawieniem tego . Jazda typowa spokojna to mój wybór ,na pewno nie zaszkodzi ,a obniży temp spalania . Kolega podał przykład skody ,ale skoda turbo czy wolnossak ? Wolnossak potrzebuje obrotów co stanowi ,że wysokie są ok 4000 ,a turbo ma inny zakres obrotów i te wysokie to ....no właśnie ,jakie to mogą być . Wczoraj potestowałem i wyszło mi ,że z zasady moje obroty najczęściej są do 2700 ,max 3000 , rzadko powyżej - tylko gdy trzeba dać buta . Tak ustawiam się na ok 3000 obr na dotrysk . Może ten dotrysk dla mojego samopoczucia ,a może nie 😀
No i poszło na montaż ,zbiornik 60 coś litrów ,wchodzi idealnie ,zostawia luz po bokach na pudełko z podnośnikiem itd . Zauważyłem u montażysty ciekawy preparat do oczyszczania układu lpg z parafiny i ciał smolistych . Na razie mi nie grozi stosowanie go .
Auto jedzie fajnie ,pokazuje na chwilowym zużyciu pb zużywanie ..lpg ,ale wedle montażysty mam doliczyć sobie ponad litr do tego i może to się pokrywać . Jedna poprawka będzie niestety -może to przypadek ,ale po zainstalowaniu lpg mam słabszy odbiór radia ,a to mi się nie podoba .Zgłoszone jest ,prawdopodobnie trzeba będzie ekranować przewód podpięty pod stacyjkę (osłabia odbiór czy jest na pb ,czy na lpg ) .
On mi wyjaśnił to inaczej ,że pokazywana dawka paliwa jest wyliczaną .Taka dawka powinna być podana do danego obciążenia silnika itd,nie jest rzeczywista ,a obliczeniowa . Jako ,że lpg trzeba podać więcej to manualnie należy doliczyć te mityczne 15 % lub podobną wartość
Ja przymierzam się do montażu jakoś w 2020r.
Są butle 720/230 zastanawiam się czy wejdzie. trochę szkoda mi bagażnika bo nie mam koła i za to mam głębszy bagażnik. Ale spalanie jest spore (silnik 1.6 ) więc chyba bagażnik czas olać i pójść w LPG.
Czy macie jakieś zalecenia dla auta z przebiegiem 95-100 tys przed montażem lpg. Myślałem o instalacji LPG-tech
Sprawdzić układ zapłonowy, ewentualnie wymienić świece zapłonowe jak zbliża się interwał wymiany i filtr powietrza.
Pilnować wymian świec - jak kolega wcześniej podał .Układ zapłonowy chyba najważniejszy ,olej podobno warto wymieniać przy lpg co 10 tyś km (a może nie dać się zwariować?) bo olej od teraz będzie poddany wyższym temperaturom -czyli szybsza degradacja właściwości oleju itp . Ja teraz wymienię po ok 13 tys jazdy na lpg ,ale potem chyba co 10 tyś ,nie jest to kosmiczny koszt ,choć zawsze dodatkowy
Podkusiło mnie zatankować lpg w Shellu . Znów się potwierdziło co wcześniej zauważyłem-auto jest słabe na paliwie z tej sieci. Ciągle zaglądałem na hamulec-czy przypadkiem nie jest zaciągnięty. Tak samo miałem w dieslu -hałasował zbyt głośno . Wyjeżdżę to i noga moja i opona fiaciora tam nie postanie więcej