Ja mam 73 l lpg tartarini
Ja mam 73 l lpg tartarini
Witam. Ma ktoś zamontowaną LPG w 1.4 MA 170KM. Czy fiat fabrycznie montuje instalację do tego silnika?
Tego dowiesz się z konfiguratora na stronie FIAT-a.
Na naszym forum nie przypominam sobie, aby ktoś miał ten silnik - proponuję popytać na forum Jeep'a - jakieś Renki 170KM są, jednak właścicele nie są do końca zadowoleni ze sparowania tej benzyny z automatem AT9.
Witam!Jako nowy na tym forum chcialbym wtracic,ze nie tylko tartarini mozna zalozyc do Fiata.Ja po zakupie mojego Freemonta 3,6 l napisalem maila z zapytanie czy moze byc inna instalacja?Dostalem odp z FAQ ze nie ma problemu.Samochod byl na gwarancji.Teraz do 500x mojej zony tez zamierzam zalozyc stag.
Pozdrawiam
Mi też w salonie mówili, że zakładają inną niż tartarini ale był 1 myk. Tracisz gwarancję na silnik i elektronikę. Wg zapewnień dilera ich salon by honorował gwarancję.. Ale to ograniczyłbym się do jednego ASO i to też bez pewności, że jak silnik padnie to mnie nie wyruchają...
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Teraz wracam do kwestii 500X z silnikiem 1.4 MA i lpg. Zapowiada się będę jeździł więcej więc zastanawiam się jednak nad montażem lpg (auto pali wedle kompa od wymiany do wymiany oleju ok 7.6 l/100 km ) .Mam jeszcze gwarancję do 2021/75 tyś km ,ale wyjdzie mi ten przebieg zapewne już pod koniec 2020 r i wtedy decyzja, czy auto zostaje ,czy sprzedaję .Gdy zostaje ,to lpg by mnie ciekawił . Nie byłaby to Tartarini ,a raczej STAG lub coś w ten deseń -koszty ,łatwość serwisu itd . Poszukałem po sieci opinii i wiele portali motoryzacyjnych opisuje ,że MA ma wtrysk bezpośredni (co mnie dziwi , bo z tego co wiem to wtrysk jest pośredni-jedynie sterowanie zaworami jest specyficzne) . Czy lpg wpływa jakoś na moduł MA? Jaka max butla wchodzi we wnękę koła? W ASO od razu odradzali lpg ,przyczyn nie znam -może nie ogarniają specjalnie tego tematu i dlatego ? Gdzie pasuje montaż przycisku załączenia lpg aby był ładnie wkomponowany ? Czy stosuje się dotrysk benzyny ,czy lubryfikacje ,czy wręcz nic ?
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 13-11-2019 o 18:16 Powód: gramatyka
Mam STAG-a założyłem po przeglądzie na 30000 km w listopadzie 2017. Zbiornik w miejscu koła. Wchodzi ok. 54 l gazu, niby wchodzą większe ale przy tym spokojnie mieści się podnośnik wytłoczka z narzędziami i jeszcze kilka innych akcesoriów we wnęce koła, wlew dokręcany pod klapką wlewu paliwa. Po montażu regularne wymiany filtrów zgodnie z przeglądem gwarancyjnym instalacji.... żadnych problemów. POLECAM!
Aktualnie dobijam 99500 km... 1.4 Multiair 140 KM z DDCT.
Ostatnio edytowane przez tomacias ; 13-11-2019 o 23:10
A jakaś lubryfikacja / dotrysk pb stosowane ,czy klasycznie tylko LPG ? Włącznik gdzie dałeś ?
Dziś byłem u kolegi gdzie montowałem lpg we wielu wcześniejszych autach. Od paru lat dieslem jeździłem ,więc lpg zapomniałem ale teraz po znajomości wpadłem i zaproponował najnowszy STAG .listwa 0.3 ,każdy wtryskiwacz montowany osobno aby był bliżej wtrysku fabrycznego -krótszy przewód gazowy- jakaś rurka 0,8 mm i reduktor do 250 KM (jakby mi przyszło podkręcać moc ) ,zbiornik 73 litry -fajnie ,bo rzadziej tankowanie ,ale ...myślę o małej ilości miejsca w bagażniku,więc co z podnośnikiem itd i być może zbiornik 53 litry jak ma tutaj któryś z kolegów z postu powyżej -wchodzi tam be problemu koło zbiornika co trzeba ? Wlew pod korkiem byłby , Koszt całości ok 2800 zł . Dotrysk benzyny na moje życzenie -on proponuje ustawić w okolicach 2500/ 3000 obr/min . Wiele aut wcześniejszych robiłem u niego ,ale to starsze generacje były -choć matiz na lovato jeździ do dziś (sekwencja) a to już 17 lat ,no ale to inne silniki -pancerniejsze . Czy takie coś byłoby ok ? Tracę gwarancję dokupioną -trudno ,1000 zł w plecy ,nie wiem co z turbiną -jeszcze mi nie padła w zakresie jaki oczekuje ASO abym im zawrócił d...,a po montażu LPG to na pewno nie wezmą tego na siebie (mają powód automatycznie ) .
Ja mam 1,6 i po przejechaniu 1 roku uważam, że była to dobra decyzja. Mam Staga i to też był dobry wybór. Zbiornik ma 55 litrów, zamontowany w kole, wlew w klapce obok wlewu benzyny. Dojazdówka w bagażniku zmniejszyła i tak nie wielką jego pojemność. Dlatego też kupiłem belki dachowe dedykowane do 500X (ja nie mam relingów) i box dachowy. Świetnie się sprawdza.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
W MA jest specyficzne sterowanie zaworami i dlatego takie coś mi zaproponował kolega . Zostaje do rozważenia temat butli ,przy 53 L wchodzi obok podnośnik ,przy 73 l pewnie nie ,a może jest coś pośredniego np 65 l i wszedłby podnośnik . Niby to tylko podnośnik ,ale byłby gdzie jego miejsce . Koło mam ,ale tutaj raczej w spray do kół bym zainwestował ,a na trasę gdzieś dalej to może koło bym wziął .Fakt,że szkoda bagażnika ,którego i tak jest mało .Zawsze można do AC dokupić serwis koła ,ale czy warto skoro koło przebiłem raz na 10 lat .Jeszcze rozważam ,ale myślę ,że decyzja będzie w tydzień . Trochę szkoda mi wydanej kasy na gwarancję -muszę to niejako doliczyć do kosztów instalacji(stopa zwrotu) oraz ,że przy padnięciu turbo ASO nie pokryje kosztów .Zostaje nadziej ,że nie wszystkim turbo padło
55 litrów zajmuje tylko wnękę na koło, ja głównie poruszam się po Warszawie, na zbiorniku robię ok 450 km.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Czyli podnośnik (zestaw narzędzi ) mieści się koło zbiornika pod podłogą? A wskaźnik lpg jest podpięty pod wskaźnik benzyny,czy tylko za pomocą diod pokazuje ilość lpg? Jeśli tylko diody ,to czy w miarę dokładnie? W lanosie w zwykłej instalce zrobili mi w 2000 r takie coś ,że po przełączeniu na lpg wskaźnik benzyny wskazywał ilość lpg (kłamał skubaniec ) ,ale rezerwa (kontrolka) pokazywał faktyczną rezerwę benzyny ,po przełączeniu na pb wskaźnik benzyny wskazywał ilość pb . Wtedy zwykła instalka kosztowała (taka z silniczkiem krokowym i mixerem ) 3300 zł