Ja mam 73 l lpg tartarini
Ja mam 73 l lpg tartarini
Witam. Ma ktoś zamontowaną LPG w 1.4 MA 170KM. Czy fiat fabrycznie montuje instalację do tego silnika?
Tego dowiesz się z konfiguratora na stronie FIAT-a.
Na naszym forum nie przypominam sobie, aby ktoś miał ten silnik - proponuję popytać na forum Jeep'a - jakieś Renki 170KM są, jednak właścicele nie są do końca zadowoleni ze sparowania tej benzyny z automatem AT9.
Witam!Jako nowy na tym forum chcialbym wtracic,ze nie tylko tartarini mozna zalozyc do Fiata.Ja po zakupie mojego Freemonta 3,6 l napisalem maila z zapytanie czy moze byc inna instalacja?Dostalem odp z FAQ ze nie ma problemu.Samochod byl na gwarancji.Teraz do 500x mojej zony tez zamierzam zalozyc stag.
Pozdrawiam
Mi też w salonie mówili, że zakładają inną niż tartarini ale był 1 myk. Tracisz gwarancję na silnik i elektronikę. Wg zapewnień dilera ich salon by honorował gwarancję.. Ale to ograniczyłbym się do jednego ASO i to też bez pewności, że jak silnik padnie to mnie nie wyruchają...
Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Teraz wracam do kwestii 500X z silnikiem 1.4 MA i lpg. Zapowiada się będę jeździł więcej więc zastanawiam się jednak nad montażem lpg (auto pali wedle kompa od wymiany do wymiany oleju ok 7.6 l/100 km ) .Mam jeszcze gwarancję do 2021/75 tyś km ,ale wyjdzie mi ten przebieg zapewne już pod koniec 2020 r i wtedy decyzja, czy auto zostaje ,czy sprzedaję .Gdy zostaje ,to lpg by mnie ciekawił . Nie byłaby to Tartarini ,a raczej STAG lub coś w ten deseń -koszty ,łatwość serwisu itd . Poszukałem po sieci opinii i wiele portali motoryzacyjnych opisuje ,że MA ma wtrysk bezpośredni (co mnie dziwi , bo z tego co wiem to wtrysk jest pośredni-jedynie sterowanie zaworami jest specyficzne) . Czy lpg wpływa jakoś na moduł MA? Jaka max butla wchodzi we wnękę koła? W ASO od razu odradzali lpg ,przyczyn nie znam -może nie ogarniają specjalnie tego tematu i dlatego ? Gdzie pasuje montaż przycisku załączenia lpg aby był ładnie wkomponowany ? Czy stosuje się dotrysk benzyny ,czy lubryfikacje ,czy wręcz nic ?
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 13-11-2019 o 18:16 Powód: gramatyka
Mam STAG-a założyłem po przeglądzie na 30000 km w listopadzie 2017. Zbiornik w miejscu koła. Wchodzi ok. 54 l gazu, niby wchodzą większe ale przy tym spokojnie mieści się podnośnik wytłoczka z narzędziami i jeszcze kilka innych akcesoriów we wnęce koła, wlew dokręcany pod klapką wlewu paliwa. Po montażu regularne wymiany filtrów zgodnie z przeglądem gwarancyjnym instalacji.... żadnych problemów. POLECAM!
Aktualnie dobijam 99500 km... 1.4 Multiair 140 KM z DDCT.
Ostatnio edytowane przez tomacias ; 13-11-2019 o 23:10
A jakaś lubryfikacja / dotrysk pb stosowane ,czy klasycznie tylko LPG ? Włącznik gdzie dałeś ?
Dziś byłem u kolegi gdzie montowałem lpg we wielu wcześniejszych autach. Od paru lat dieslem jeździłem ,więc lpg zapomniałem ale teraz po znajomości wpadłem i zaproponował najnowszy STAG .listwa 0.3 ,każdy wtryskiwacz montowany osobno aby był bliżej wtrysku fabrycznego -krótszy przewód gazowy- jakaś rurka 0,8 mm i reduktor do 250 KM (jakby mi przyszło podkręcać moc) ,zbiornik 73 litry -fajnie ,bo rzadziej tankowanie ,ale ...myślę o małej ilości miejsca w bagażniku,więc co z podnośnikiem itd i być może zbiornik 53 litry jak ma tutaj któryś z kolegów z postu powyżej -wchodzi tam be problemu koło zbiornika co trzeba ? Wlew pod korkiem byłby , Koszt całości ok 2800 zł . Dotrysk benzyny na moje życzenie -on proponuje ustawić w okolicach 2500/ 3000 obr/min . Wiele aut wcześniejszych robiłem u niego ,ale to starsze generacje były -choć matiz na lovato jeździ do dziś (sekwencja) a to już 17 lat ,no ale to inne silniki -pancerniejsze . Czy takie coś byłoby ok ? Tracę gwarancję dokupioną -trudno ,1000 zł w plecy ,nie wiem co z turbiną -jeszcze mi nie padła w zakresie jaki oczekuje ASO abym im zawrócił d...,a po montażu LPG to na pewno nie wezmą tego na siebie (mają powód automatycznie ) .
Ja mam 1,6 i po przejechaniu 1 roku uważam, że była to dobra decyzja. Mam Staga i to też był dobry wybór. Zbiornik ma 55 litrów, zamontowany w kole, wlew w klapce obok wlewu benzyny. Dojazdówka w bagażniku zmniejszyła i tak nie wielką jego pojemność. Dlatego też kupiłem belki dachowe dedykowane do 500X (ja nie mam relingów) i box dachowy. Świetnie się sprawdza.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
W MA jest specyficzne sterowanie zaworami i dlatego takie coś mi zaproponował kolega . Zostaje do rozważenia temat butli ,przy 53 L wchodzi obok podnośnik ,przy 73 l pewnie nie ,a może jest coś pośredniego np 65 l i wszedłby podnośnik . Niby to tylko podnośnik ,ale byłby gdzie jego miejsce . Koło mam ,ale tutaj raczej w spray do kół bym zainwestował ,a na trasę gdzieś dalej to może koło bym wziął .Fakt,że szkoda bagażnika ,którego i tak jest mało .Zawsze można do AC dokupić serwis koła ,ale czy warto skoro koło przebiłem raz na 10 lat.Jeszcze rozważam ,ale myślę ,że decyzja będzie w tydzień . Trochę szkoda mi wydanej kasy na gwarancję -muszę to niejako doliczyć do kosztów instalacji(stopa zwrotu) oraz ,że przy padnięciu turbo ASO nie pokryje kosztów .Zostaje nadziej ,że nie wszystkim turbo padło
![]()
55 litrów zajmuje tylko wnękę na koło, ja głównie poruszam się po Warszawie, na zbiorniku robię ok 450 km.
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Czyli podnośnik (zestaw narzędzi ) mieści się koło zbiornika pod podłogą? A wskaźnik lpg jest podpięty pod wskaźnik benzyny,czy tylko za pomocą diod pokazuje ilość lpg? Jeśli tylko diody ,to czy w miarę dokładnie? W lanosie w zwykłej instalce zrobili mi w 2000 r takie coś ,że po przełączeniu na lpg wskaźnik benzyny wskazywał ilość lpg (kłamał skubaniec) ,ale rezerwa (kontrolka) pokazywał faktyczną rezerwę benzyny ,po przełączeniu na pb wskaźnik benzyny wskazywał ilość pb . Wtedy zwykła instalka kosztowała (taka z silniczkiem krokowym i mixerem ) 3300 zł