Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 52
  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

    diagnostyka pojazdu 500X

    Zassałem MSC 3.1 (testowo) ze stronki ,podłączyłem pod ELM 1.4B ,model 327 po kabelku do PC i sprawdziłem ,co dostaję na takim zestawie. Chciałem pobrać Alfa apk ,ale okazało się,że trzeba zapłacić (też ze stronki forum ).
    Po podłączeniu złapało kontakt ,ale w grupie "silnik" pokazało ,że "NIEZGODNY KOD ISO WYBRANEGO SYSTEMU" z zapytaniem,czy mimo to połączyć (fot1). Tam też znalazłem grupę "regulacje" ,gdzie jest pkt "wymiana oleju" i zawarty w tym temat sterownika MA (uniair). Chyba to ta kalibracja ,co ją trzeba zrobić po wymianie oleju ? Nie ruszałem ,bo auto na gwarancji,ale może już ktoś ruszał?
    Reszta fotek pokazuje różne inne tematy. Co to te "kupony" ?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    • Typ Pliku: jpg 1.jpg (125.8 KB, 86 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 6.jpg (90.9 KB, 49 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 7.jpg (60.2 KB, 44 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 8.jpg (95.3 KB, 40 pobrań)
    • Typ Pliku: jpg 9.jpg (36.6 KB, 37 pobrań)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Po podłączeniu złapało kontakt ,ale w grupie "silnik" pokazało ,że "NIEZGODNY KOD ISO WYBRANEGO SYSTEMU" z zapytaniem,czy mimo to połączyć (fot1).
    W moim też mam komunikat o niezgodnym ISO. Wygląda na to, że nie dodano kodu do bazy programów MES i AlfaOBD. Tak było też w przypadku pewnej serii sterowników w Grande Punto - w tym przypadku wszystko działało w programie. Trzeba rozważnie wybierać rodzaj sterownika ECU. Nasz MultiAir ma ECU Magnetti Marelli IAW 8GMK. Raz przez pomyłkę wybrałem w AlfaOBD inny i podczas testu wentylatora chłodnicy uruchomił się test pompy paliwa Trzeba więc uważać Napiszę odpowiedniego maila do autorów programów.


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tam też znalazłem grupę "regulacje" ,gdzie jest pkt "wymiana oleju" i zawarty w tym temat sterownika MA (uniair). Chyba to ta kalibracja ,co ją trzeba zrobić po wymianie oleju ?
    Tak, tę flagę trzeba ustawić po wymianie oleju. Kalibracja to za duże słowo. Jest to reset ustawień autoadaptacyjnych - moduł MA inaczej ustawia się na nowym oleju, wraz z degradacją oleju następują zmiany parametrów pracy modułu. Koniecznie trzeba ustawiać po wymianie oleju, przy resecie przeglądu w MES podali uwagi o tym punkcie tylko dla "dizli", co dla wielu może być mylące - upewniajcie się, żeby ASO ustawiało tę flagę Osobiście jeszcze nie ustawiałem, bo na przeglądzie robiło to ASO (nie ukrywam, że po moim zapytaniu ). Opcja kalibracji pojawia się w pierwszych silnikach MA, np. w Punto 1.4 MA Turbo 135KM. W naszym już tego nie ma.


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Co to te "kupony" ?
    Co do kuponów podpowiedź masz na zrzucie nr 4 w uwagach. Fabrycznie ustawiona wartość to 9. Za każdym resetem inspekcji serwisowej (reset informacji o przeglądzie) wartość liczby kuponów zmniejszana jest o 1. Gdy osiągnie wartość 0, to wówczas z zegarów znika informacja o czasie/liczbie km do serwisu. Aby ponownie była ta informacja widoczna należy zwiększyć liczbę kuponów na wartość >0, np. ustawić 9.

    PS. Opcję zmiany licznika przebiegu w zegarach lepiej zostaw w spokoju. Nie jest to opcja do zwykłych czynności serwisowych. Wykorzystuje się ją do ustawiania przebiegu w przypadku wymiany zegarów, w opisie piszą, że można ustawić tylko na wartość większą niż jest w danej chwili - czyli nie można zrobić tym programem cofki.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-04-2017 o 00:42

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Co do licznika,to też wpadłem,aby nie grzebać,bo to opcja awaryjna po wymianie,naprawie itd ,choć może dodam sobie przed sprzedażą z 100 tys km,bo nikt nie uwierzy w mój legalny ,mały przebieg?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Co do licznika,to też wpadłem,aby nie grzebać,bo to opcja awaryjna po wymianie,naprawie itd ,choć może dodam sobie przed sprzedażą z 100 tys km,bo nikt nie uwierzy w mój legalny ,mały przebieg?
    Przebieg jest jeszcze zapisany w centralce Air Bag (faktyczny) i ECU (wyliczany, warunkiem jest, że może być tylko o mniejszej wartości o około 10% - parametr Hodometer)

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Teraz takie zapytanie . Co zakupić aby nie było drogo aby sobie serwisować auto? Mam ELM327 1.4 B i działa w podstawowym zakresie z MES 3.6 ,ale już z MES ponad 4 nie łączy z ECU . Pewnie potrzeba inny kabelek lub inny ELM lub coś innego. Znalazłem na forum poradnik korzystania z MES i był tam taki Viaken że działa z MES ,ale wchodząc w szczegóły , to nie było podane aby działał z 500X ,a kupować w ciemno nie ma sensu. Może ktoś kto orientuje się w temacie podpowie co zakupić aby działało ? Kabelki do ELM ,czy jakiś inny modem itd ? Podpowiedzi gdzie szukać itd . Sam szukałem ,ale jedni piszą X ,inni Y ,ciężko coś w konkrecie aby nie wpaść w koszty niepotrzebne.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,ale już z MES ponad 4 nie łączy z ECU .
    Nie łączy bo? Mam dwa interfejsy, jeden stary na STN1110 (po USB) i nowy na STN1170 (WiFi) i oba bez problemu śmigają.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 17-02-2019 o 19:22

  8. #7
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,ale już z MES ponad 4 nie łączy z ECU
    Bo trzeba kupić wersję zarejestrowaną Multiecusana .To nie wina interfejsów.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Bo trzeba kupić wersję zarejestrowaną Multiecusana .To nie wina interfejsów.
    Ze swojej strony zakładam, że korzysta się z zakupionego legalnie programu.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ze swojej strony zakładam, że korzysta się z zakupionego legalnie programu
    Jak ktoś przeskakuje z wersji 3,6 na 4 to wątpię aby posiadał wersję legalną .

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pośmialiście się ? Super ,a teraz do rzeczy . Podałem w tekście jaki elm mam i przez jaki mi nie łączy się do wersji 4.2 MESa . Program pobrany z forum . Nie ma napisu że jest trialem ,próbny ,free itp. Gdy był trialem to mnie poinformował ,że dana czynność nie jest dostępna . Gdy przestał być trialem to takiego info nie dawał już ,a nakazywał spr port ,połączenie , interfejs. Na tych samych ustawieniach wersja 3.6 nie dawała takich informacji tylko działała . Mówię o wejściu do ECU . Nie wchodziłem w wersji 3.6 do ABS itd bo nie mam takiej potrzeby .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 18-02-2019 o 00:02

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Jeżeli korzystasz z pirata, to mnie nie dziwi, że nie działa. Ot takie zabezpieczenie antypirackie ze strony twórców programu. Swoją drogą ostrzegają na stronie.
    Kup program, a będzie działać. Najnowsza wersja 4.3.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-02-2019 o 00:31

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ok ,to pomyślę o ori. Teraz jeszcze kwestia ,czy za pomocą sprzętu jaki podałem wejdę w kwestie ABS itd ,czy trzeba zakupić jakieś przejściówki ( znalazłem kabel żółty ,czerwony itd ) lub interfejs który ma przełącznik lub sam przełącza odp piny ?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Ok ,to pomyślę o ori. Teraz jeszcze kwestia ,czy za pomocą sprzętu jaki podałem wejdę w kwestie ABS itd ,czy trzeba zakupić jakieś przejściówki ( znalazłem kabel żółty ,czerwony itd ) lub interfejs który ma przełącznik lub sam przełącza odp piny ?
    Opis co potrzeba jest na stronie MES. Do pełnej diagnostyki albo multiplekser od MES, albo ELM327 (STN1110, najlepiej na STN1170, ze względu na to, że w 500X/Renku jedna z linii CAN to High Speed) + adapter typ 5 i 6.
    Złośliwie - gdy piratów się używa, to już chęci nie ma do wejścia na stronkę producenta?

    Ps. Pełną diagnostykę w tej chwili, poza serwisowym Witech 2, można zrobić przy pomocy AlfaOBD. W MES jeszcze wszystkiego nie zaimplementowano, do mojego auta brakuje obsługi kilku modułów.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-02-2019 o 09:54

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Wszedłem na viakena i jest tam ten 1170 i pewnie go kupię . Widziałem tam te adaptery ,zestaw wszystkich za 150 zł ,no właśnie ..czy trzeba wszystkich . Nie jestem fachowcem imię chcę grzebać zbyt ,ot skasować serwis oleju itp. Jakie masz parametry przesyłu napisane na interfejs? U mnie 38400 zdaje się ,choć lekko zamazane jest ,a u Ciebie ? Teraz sobie przypominam ,że przy podłączeniu elm pokazywało komunikat o zbyt dużych opóźnieniach ,choć przy teście połączenia pokazało że interfejs prawidłowo się połączy z samochodem . Takie to trochę mylne w komunikatach .

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    https://translate.google.pl/translat...t/&prev=search
    wybierz "Pojazdy" poszukaj swojego autka i znajdziesz jaką przejściówkę potrzebujesz do jakiego modułu


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Karta Pojazdu
    Napisany przez rajtkezjusz na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-03-2017, 13:49
  2. Rejestracja pojazdu
    Napisany przez kjk na forum Tipo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 19-01-2017, 11:57
  3. diagnostyka marea 97r diagnostyka
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 27-03-2014, 08:32
  4. Pomiary i ustawienia pojazdu
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 21-09-2011, 07:19
  5. Diagnostyka pojazdu
    Napisany przez Filip85 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-07-2011, 16:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500x obd czy jest jakis program

fiat 500x kasowanie bledow

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl