Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V

    Pomiary i ustawienia pojazdu

    witam. wymienialem amortyzatory z przodu, oraz wahacze z jednej i drugiej strony. pojechalem ustawic zbieznosc w kolach. mechanik ustawil zbieznosc, ale mowil, ze musze jeszcze "costam" wyregulowac, ale on tego nie jest w stanie zrobic. dal mi wydruk z komputera. co musze jeszcze sobie ustawic? jaki to ma wplyw na jazde samochodem jak tego nie ustawie? czy czasochlonne to jest no i na jakie koszta powinienem sie naszykowac? dodam, ze niedawno robilem przeglad samochodu i wykazalo mi tylko, ze sama zbieznosc z przodu samochodu musze ustawic. i nic wiecej. wiec skad sie nagle "cos" do ustawiania wzielo? dodaje wyniki z warsztatu:
    skanuj0001.jpg
    skanuj0002.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeśli dobrze odczytuje skróty to z przodu masz (kąt PK) chyba na prawym kole złe pochylenie koła.Raczej nie da się tego ustawić od tak,jedynie można wykorzystać luz w otworach na śruby.
    0,28' na plus więc chyba musisz górę koła wsunąć do środka auta nie ruszając jego dolnej części.Trzeba poluzować górne śruby mocujące amortyzator do kielicha i dosunąć ile się da w stronę silnika.Po niżej są też dwie śruby które łączą amortyzator ze zwrotnicą i tutaj trzeba postąpić podobnie,czyli poluzować je i w miejscu łączenia pchnąć to łączenie w stronę silnika,tak jak byś chciał to złamać.

    Druga pozycja to (ustawienie kąta WSZ) prawdopodobnie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.Tutaj nie widzę możliwości regulacji.

    Co do tylnej zbieżności to też nie ma tam takowej regulacji.Widać że jedno koło jest na minus a drugie na plus,więc teoretycznie można to przestawić przesuwając całą tylną belkę na poduszkach..Przynajmniej zbieżność sumaryczna mieści się w tolerancji.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    tzn zapytam sie tak. czy to jest taka az nagla koniecznosc regulowania tego, czy mozna z tym jezdzic? i tak szybko nie jezdze, bo nie mam gdzie i jak. samochod wykorzystuje tylko na dojazd do i z pracy. na przegladzie technicznym nic mi nie mowili, zebym katy ustawial albo przesuniecia kol itp. tylko sama zbieznosc kol z przodu.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Jeżeli był by to mój samochód to jedynie pokombinował bym z kątem pochylenia i tyle.
    Na przeglądzie technicznym nikt Ci nic nie mówił bo na sprzęcie który jest stosowany przy kontroli (zwykły przejazd po czujnikach) nie można zmierzyć nic po za zbieżnością.Zbieżność to podstawowy i najważniejszy parametr.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    a te katy to gdzie mozna ustawic? bo koles w serwisie w stacji gdzie przeglady robia powiedzial, ze oni sie tym nie zajmuja i zebym sobie sam poszukal jakiegos specjalisty. zupelnie jak z lekarzem XD

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Te kąty z tego co wiem są regulowane tylko na sportowych zawieszeniach. Będąc 2 razy raz z moim Bravo raz z Peugeotem mojej luby spytałem co to są te kąty pochylenia i 2 razy od innego typka usłyszałem, że jest to parametr stały i w normalnych standardowych autach nie podlega regulacji. Co innego auta sportowe (nie jestem pewien czy nie chodzi o zawieszenie gwintowane).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    jak to nie ma znacznego wplywu na komfort jazdy i bezpieczenstwo, to nawet glowy sobie tym nie bede zawracal. bravo mam od roku i nic sie nie zmienil ani komfort, ani prowadzenie. wymieniane byly amortyzatory, wahacze. auto gladko jezdzi, nie "telepie" kierownica przy predkosci np,. 140 km/h. wiec nie wiem, czy jest sens pchac sie w jakies dodatkowe koszta?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Rejczi tak jak napisałem wcześniej i potwierdził to kolega Byrrt tych kątów normalnie się nie ustawia.Napisałem też że pochylenie koła można podciągnąć ale tylko przez wykorzystanie luzu śrub montażowych w otworach i to jest na tyle ustawiania.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Przypomniało mi się, że 2gi diagnosta mówił jednak nie tylko o sportowych, w niektórych autach się to podobno reguluje, zdaje się wymieniał np. Opla Zafirę gdzie kąt jest regulowany.. Ale co do BBM - jest to parametr nieregulowalny.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Tak jak pisali koledzy wyżej, w tych autach te parametry są stałe. Skoro masz wymienione wahacze i amortyzatory to pomiary po obu stronach powinny być zbliżone. Skoro jednak one się różnią i to dosyć znacznie, może oznaczać że masz skoszoną belkę, auto miało przedtem jakąś kolizję, albo te nowe wahacze nie trzymają wymiaru. A jak wyglądają opony, zużycie obu opon jest jednakowe ? Skoro auta nie ściąga a opony nie piszczą przy ostrzejszym skręcie, jeździj dalej tylko obserwuj opony.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    08 sierpień 2010
    Skąd
    Lublin
    Postów
    153
    Auto
    Bravo 1.6 16V
    narazie z czego co patrzalem na opony, to kazda, z kazdej strony wyglada tak samo. niedlugo bedzie sie zmienialo na zimowki, to wtedy sie oceni dokladniej kazda opone, czy sie ktores nierownomiernie zdzieraja.[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 06:19 ---------- Poprzedni post dodany był o 06:17 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]co do kolizji, to costam z prawego boku mu kiedys pewnie bylo. jak sprawdzane miernikiem lakieru bylo, to prawe nadkole bankowo bylo ruszane. tyle bynajmniej mi rzeczoznawca powiedzial, jak mierzyl go miernikiem lakieru. dalsza przeszlosc auta nie jest mi niestety znana.


 

Podobne tematy

  1. Diagnostyka pojazdu
    Napisany przez Filip85 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-07-2011, 15:06
  2. Potrzebne ustawienia gazu - zrzuty programu lub info
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 23-08-2010, 12:44
  3. [silnik] schemat ustawienia rozrządu
    Napisany przez lukaszmacher na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-12-2009, 21:12
  4. Koszty eksploatacji pojazdu - ankieta
    Napisany przez insane na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 06-07-2009, 12:33
  5. Ustawienia po wypieciu akumulatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 09-03-2009, 16:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

rysunek ustawiania zbieznosci palio weekend

fiat bravo ustawienie kata kola

schemat ustawiania zbieznosci palio weekend

rysunek techniczny zbieznosc kol fiat punto

ustawiania zbieznosci palio weekend rysunek

ustawienie zbieznosci pochylenia kol fiat brava

rysunek ustawiania zbieznosci palio weekend rysunek

ustawianie zbierznosci fiat brawaustawienie zbieznosci fiat mareafiat palio zbeirznosc kol tylnychfiat marea rys techniczny

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl