To ja też się wypowiem jako posiadacz od miesiąca, a więc muszę powiedzieć że jakbym dostał samochód na tydzień to pojeżdżenia to chyba bym go nie kupił, twardy , twardy i jeszcze raz twardy , felgi mam 18 ,nie wiem czy zamiana na 17 coś zmieni, po równej drodze ujdzie, ale jak wjeżdżam gdzieś na jakieś nierówności to szlag mnie trafia, zero komfortu,spalanie to faktycznie kosmos przy ostrej jeździe to spokojnie 12l, a tak delikatnie to 10l, auto z polskiego salonu, właściwie to się zastanawiam już nad sprzedażą za pół roku, poczekam aby podatku nie płacić, chyba ze się przyzwyczaję do niego i przestanie mi brak komfortu przeszkadzać
17 twardo i te kretyńskie studzienki zaprojektowane i wykonane aby zawsze któreś koło w nie wpadało . Teraz jeżdżę na 16 zimowych i lubię ,bo tłumi fajniej (może wielosezonowe byłyby czymś pośrednim ) ,ale od razu też słychać bardziej silnik .Pewnie stawiają większy opór i stąd taka warkotliwsza praca silnika ,na letnich jest inaczej . 18 to bym chyba nie chciał o ile drogi byłyby europejskie ,a nie wschodnio wiejskie w moim rejonie to tak .
Zapomniałem jeszcze dodać o hamulcach, mam automat, nie wiem czy przy manualu też tak jest, a mianowicie system zero jedynkowy, hamowanie z większych prędkości jest ok ale jakies podjeżdżania to delikatne naciśnięcie powoduje natychmiastowe zatrzymanie, nie wiem czy można to jakoś wyregulować
Towotem klocki przesmaruj ,a poważnie to tak ,duże prędkości to klockowato hamuje ,niskie to ostro . Moje wszystkie Fiaty tak miały z tego co sobie przypominam .Może zmiana klocków /tarcz na coś bardziej poważnego coś zmieni? Jeśli u mnie klocki padną to nie kupię Mopar ,a coś innego producenta . Ktoś tu chyba Textar (?) opisywał i było niefajnie . Auto już jest na rynku trochę to i zamienniki powinny być . Wszedłem na Jurid i widzę ,że klocki są 2 rodzaje wedle systemu MANDO lub TRW ,różnią się średnicą tarczy . W intercars system ATE /TRW itd ,pewnie na tarczy czy zacisku cos by było jako wskazówka . Ceny mają rozrzut . Moje klocki zeszkliły się ,piszczały - wymieniono . Nowe czasem lekko pisną ,ale rewelacją nie są ze skutecznością . Są bo są ,do wymiany na inne.
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 15-10-2020 o 23:45
Bo z przodu zaciski są właśnie Mondo (nie Mando), a tył system TRW ESP/ABS produkcji TRW.
Nie wiem o czym piszecie, nie zauważyłem, żeby hamulce dziwnie działały, a w szczególności 0-1. Co więcej nie mam problemu przy przesiadaniu się pomiędzy pincetą a moim GP, jeżeli o hamulce chodzi, a w GP (system Bosch) te są żyletą, pedał ma mniejszy skok i jeszcze nie trafiłem na tendencję 0-1, a teoretycznie powinienem przed "przyzwyczajeniem się". W drugą stronę też nie odczuwam mniejszej skuteczności.
Czegoś takiego nigdy nie doświadczyłem, dozowanie siły hamowania w moim jest płynne i przy toczeniu się, a to przerabiam kilka razy dziennie od 4,5 roku.
Masz rocznik 2015, a auto masz od miesiąca. Kiedy ostatni raz wymieniono płyn hamulcowy w hamulcach i wysprzęgliku? Tak naprawdę wymieniono, a nie jak większość baranów mierzy jakość w zbiorniku, do tego jeszcze niepoprawnie, ale to bez znaczenia, bo i tak ten płyn w wysprzęgliku, czy zacisku, nigdy nie był w zbiorniku wyłączając proces nalewania. Wychodzi, że dobry, i tyle, a na dole kisiel, syf i malaria.
Mam 18 i brałbym 2 raz z tym profilem jaki dali
A ile ma palić? Litr? Nie rozumiem tego płaczu. W przypadku MultiAir idzie spalić również mało, kwestia techniki jazdy. Z czego mają być osiągi? Chcesz przyszaleć, to nie ma bata, musi chlać, szczególnie, że autko lekkie nie jest, ale to akurat na plus jest
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 16-10-2020 o 02:02
Hmmm , wydawałoby się że ktoś kto ma ponad 4 tyś postów napisze coś bez złośliwości, ale widocznie ilość postów nie ma z tym nic wspólnego
4x4 czy FWD? Kupiles uzywany. Byla jakas dobra alternatywa dla iksa?
Zawieszenie bardzo malo komfortowe, niestety, za to prowadzenie bardzo pewne - cos za cos, zeby bylo optymistycznie Tez mam osiemnastki i wolalbym szesnastki - ciut lepszy komfort resorowania i tansze opony...
Hamulce w iksie maja po prostu tak duza sile hamowania. Z duzych predkosci moj potrafil i na suchym asfalcie prawie kola zablokowac. Plyn hamulcowy wymieniony w tym roku. Jak przesiadlem sie z innego samochodu, to czasami zdarzalo mi sie zahamowac za ostro przy pierwszym hamowaniu. Normalnie, jezdzac tylko iksem, nie mam z tym problemu i nie lubie samochodow, gdzie trzeba mocno wciskac pedal hamulca. Kwestia przyzwyczajenia, w kazda strone.
Rzeczywiście jest dość twardo i trzeba się przyzwyczaić, ale jak na wyższe auto pewnie się prowadzi. Mały rozstaw osi też nie pomaga w odczuciach nierówności na drodze, za to "na zimie 16" jest lepiej.
Spalanie średnie mam 7,2 więc raczej OK uwzględniając moc/masa/wysokość . Na autostradzie i mieście pali podobnie 8-9L.
Relacja cena/jakość ogólna wydaje mi się OK, pomijam sprawę padającego turbo, zobaczę jak w moim przypadku zachowa się FCA.
Trump, napęd na przednią oś ,co do wyboru auta to nie miałem nic konkretnego na oku, właściwie to mialemsto pomysłów na minutę , od astry poprzez jakieś ix35 ale padło na ixa, wszystkie płyny były wymienione, auto cały czas serwisowane w ASO, mogę jeszcze dodać czego mi brakuje w nim a co mam w stili to domykanie i otwieranie szyb z pilota, aha , dziwna sprawa też z tą klapką od wlewu paliwa, po zamknięciu auta powinna być zaryglowana a nie jest, ale to już tu było chyba poruszane gdzieś