Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Posty od 121 do 135 z 271
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #121
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Wróciłem z wakacji. Smuteczek. Pod koniec zeszłego tygodnia umówiłem się w ASO na diagnostykę, na czwartek 22-ego sierpnia. Samo podłączenie komputerka - 250 zł .
    Pani przyjmująca zlecenie była bardzo miła i zdawała się kumata. Aż zacząłem mieć podejrzenia, że po moim krótkim opisie, ona od razu postawiła diagnozę .
    Nawet auto zastępcze mi od razu zaproponowała za jedyne 60 zł netto za dobę. Nie zdecydowałem się, ponieważ chcę usłyszeć co powiedzą po diagnostyce. Poza tym, nie potrzebuję auta zastępczego, czy jeśli dobrze zdiagnozują i powiedzą, że muszę zostawić samochód, to nie będę miał wyjścia?
    Jeszcze raz przeczytałem dokładnie cały ten wątek, co by nie dać sobie wciskać tego i tamtego. Natomiast wyczytałem z niektórych postów, że ta moja turbina to nie działała sprawnie od chwili gdy kupiłem to autko w zeszłym roku (jak wspomniałem - od pracownika FCA). Tj. taki lag lag lag, ok 2,7 tyś obrotów i dopiero szedł należycie... ale strasznie to było męczące, bo jak nie potrzeba to ja nie lubię kręcić wysoko. Tym bardziej, moja kobita. No ale pomyślałem sobie, że ten typ tak ma po prostu.
    Mam cichą nadzieję, że uda się sprawę załatwić jak Krówce czy koledze Lukadelic.
    Wrócę z wieściami.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #122
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pan Byku Zobacz post
    Wróciłem z wakacji. Smuteczek. Pod koniec zeszłego tygodnia umówiłem się w ASO na diagnostykę, na czwartek 22-ego sierpnia. Samo podłączenie komputerka - 250 zł .
    W moim przypadku nie było żadnej opłaty za podłączenie kompa, ani opłaty za auto zastępcze. Płaciłem tylko za robociznę. Pisz do FCA Poland, oni wyznaczą ASO, które ma sprawdzić auto.

  4. #123
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Kurczę , czytając posty to u mnie będzie się szykować kumulacja -turbo i aku ,oby nie ,bo przebieg rośnie i oby rósł bez uwag

  5. #124
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Kurczę , czytając posty to u mnie będzie się szykować kumulacja -turbo i aku ,oby nie ,bo przebieg rośnie i oby rósł bez uwag
    No ja się do Was drodzy koledzy zwróciłem z problemem z prawdopodobnie aku, a szybkie połączenie objawów i info od krowka1978 wskazuje, że mnie też czeka akcja z turbiną. W poniedziałek czeka mnie przeprawa z serwisem.

  6. #125
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Panowie, nie ma się co oszukiwać, są wadliwe wastegate, więc zapewne wszystkie polecą do czasu zmiany turbiny w produkcji, czyli 28.11.2017. Do tego ciekawe ilu nieświadomych użytkowników jeździ z już wyraźnie widoczną/wyczuwalną usterką Ktoś kto jeździ jak emeryt tego nawet nie poczuje, albo myśli, jak jeden z kolegów, że tak ma być... FCA siedzi cicho, a w ramach przyzwoitości powinni zrobić akcję serwisową, szczególnie, że to Garrett wypuścił bubel.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-08-2019 o 12:57

  7. #126
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 lipiec 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500x 1.4 Multiair
    Rocznik
    2015
    Plus że Fiat się do tego przyznał, więc mam nadzieję, że pójdzie to w miarę sprawnie.

  8. #127
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    56
    Postów
    24
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Wszystko co piszecie w tym wątku odnosi się jak ulał do mojego 500X. Mam rocznik 2015, przejechane 50k i auto po gwarancji. Zamierzam napisać do FCA powstały problem, ale jakoś średnio widzę chęć bezkosztowej pomocy nawet jeśli jest to wada fabryczna turbiny. Warto spróbować, a nuż się mylę...

  9. #128
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Zrobił mi się nawyk ,aby ze 2 razy w tygodniu przy trybie S sprawdzać dmuchanie wiatraka na wskaźniku - liczniku ,na razie dmucha do maxa ...

  10. #129
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Przy uszkodzeniu też dmucha na maksa, inna sprawa to jak do tego maksa dochodzi

  11. #130
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 czerwiec 2018
    Skąd
    Głosków Letnisko
    Postów
    24
    Auto
    500X 1.4MA Cross
    Rocznik
    2015
    Pytanko. Gdziw do FCA pisać? Listownie czy mail'owo? Jeśli mailowo to na jaki adres. Zdaje się, że FCA nie podaje żadnych adresów mailowych do kontaktu. Znalazłem formularz reklamacyjny na stronie Fiata, czy to wystarczy?

  12. #131
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Pan Byku Zobacz post
    Pytanko. Gdziw do FCA pisać? Listownie czy mail'owo? Jeśli mailowo to na jaki adres. Zdaje się, że FCA nie podaje żadnych adresów mailowych do kontaktu. Znalazłem formularz reklamacyjny na stronie Fiata, czy to wystarczy?
    Wysłałem na priv, jako, że nigdzie go nie podają, więc też publicznie nie podam. Przez formularz reklamacyjny/kontaktowy FIAT-a też da radę.
    Pan Byku lubi to.

  13. #132
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Przy uszkodzeniu też dmucha na maksa, inna sprawa to jak do tego maksa dochodzi
    Raz podawane jest ,że dmucha na 1/3 teraz jednak max-błędów nie znalazłem ,ale może trzeba nawyk sprawdzania ich jak sprawdzania oleju-co miesiąc ? .Dmucha delikatnie gdy nie cisnę ,na niższych biegach dmucha tak se ,ale auto rwie jak na początku. Na wyższych biegach ,ale małej prędkości dmucha mocniej przy przyciśnięciu ,ale przyrost mocy jest troszkę później ,to nie diesel i potrzebuje obrotów troszkę więcej . W sumie zachowuje się jak na początku ,czasem mam wrażenie małej mocy ,ale wtedy mam wyższy bieg i dopiero go rozpędzam ,gdy robię to klasycznie ,czyli każdy bieg i konkret obroty to jedzie przyzwoicie . Nie wiem jak opisać dokładnie , a jechać do ASO i dawać sprawdzić coś co mi się może wydawać jest naciągane . Pamiętam jak mi padła turbina w dieslu -nie ciągnął powyżej 3000 obr ,zero mocy powyżej tych obrotów i tyle

  14. #133
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Raz podawane jest ,że dmucha na 1/3 teraz jednak max-błędów nie znalazłem ,ale może trzeba nawyk sprawdzania ich jak sprawdzania oleju-co miesiąc ?
    Nie interpretuj po swojemu, nie bez powodu napisałem
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    inna sprawa to jak do tego maksa dochodzi
    Dmucha na 1/3, ale po chwili zwłoki, krótszej/dłuższej, daje na 100% jak dobrze pójdzie, czyli ECU nie przejdzie w tryb awaryjny i na tej 1/3 nie zostawi. Dokładnie to w opisie usterki opisałem - inaczej - zjawisko turbo dziuuuuuuuuuuuuuuuuury, czyli jedzie dopiero od 3tyś, lub więcej, a wcześniej nic - wtedy właśnie łapie na 100% Jako, że nie doczekałem się większej degradacji waste nie miałem okazji doświadczyć pozostałych atrakcji, czyli check engine itp.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    W sumie zachowuje się jak na początku ,czasem mam wrażenie małej mocy ,ale wtedy mam wyższy bieg i dopiero go rozpędzam ,gdy robię to klasycznie ,czyli każdy bieg i konkret obroty to jedzie przyzwoicie . Nie wiem jak opisać dokładnie , a jechać do ASO i dawać sprawdzić coś co mi się może wydawać jest naciągane . Pamiętam jak mi padła turbina w dieslu -nie ciągnął powyżej 3000 obr ,zero mocy powyżej tych obrotów i tyle
    Jeżeli butujesz, to będziesz wiedział kiedy waste padło - naciśniesz gaz, aby porządnie przyspieszyć, a auto zrzuci z tyłu kotwicę Teraz wiem, że turbina daje znaki nawet rok/15tyś.km wcześniej Zaczyna się od delikatnego przymulenia przy przyspieszaniu, potem spokój, jednorazowy przypadek - miałem coś takiego właśnie rok temu po wyjeździe ze stacji benzynowej - pierwsza reakcja "coś nie tak", podłączenie kompa i nic, przez dłuższy czas ok. Z czasem zaczęły się dziury przy dynamicznym przyspieszaniu podczas zmiany biegów, aż w końcu nagle szambo wylało. Przy około 1700 obrotów 1.4MA 140KM ma reagować natychmiastowo, czyli turbina na 100%, jeżeli kierownik odpowiednio gaz naciśnie - nieważne, czy wtedy w zależności od biegu auto żywiej, bądź leniwiej, zareaguje, ale ciśnienie na wskaźniku ma być 100%. Tego przy uszkodzonym waste w moim przypadku bardzo często nie było, ale już wróciło, koledzy po wymianie potwierdzą. Dopowiem jeszcze, że w tej awarii o to chodzi, że jak jest jeszcze w miarę, to ciągnie dopiero od 3tyś, o ile wcześniej jakimś trafem ciśnienia nie złapał. Mam wykresówki pracy turbiny w zależności od obrotów, fajnie to widać w momencie wystąpienia przedmuchu. Umieszczę zrzut, gdy będę miał dostęp do tego kompa.

    Przy uszkodzonym waste i wprowadzeniu ECU w tryb awaryjny, czyli turbo nie pompuje, sukcesem jest wyprzedzić malucha jadącego 100km/h, jak już wcześniej pisałem, ta sztuka mi się nie udała

    Wskaźnik turbodoładowania ma też skakać płynnie, czyli bez "zacięć", w zależności od potrzeb kierownika, a przy uszkodzonym waste tak do końca nie jest.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-08-2019 o 09:15

  15. #134
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Dzięki ,dziś będzie okazja posprawdzać - czeka mała trasa nad morzem

  16. #135
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    56
    Postów
    24
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Napisałem do BOK-u. Wczoraj zadzwoniła pani proponując mi naprawę w serwisie. Oczywiście koszty materiałów i robocizny po mojej stronie. Powiedziała, że gdyby po gwarancji nie minął rok, to może dałoby radę zakwalifikować jako na gwarancji, lecz nie wiem czy w 100% bezpłatnie. W moim przypadku auto ma 4 lata. Muszę więc przemyśleć temat.


 
Strona 9 z 19 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 20:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 23:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 22:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 22:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446316https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463112https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110multiair 1.4 brak mocy wibracjehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111fiat forum wastegatecheck engine 500x multiairfiat 500x drgania przy przyspieszaniu1.4 multiair brak mocyhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463116

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl