przecież można obniżyć/ skorygować tylko odbłyśnik lewego reflektora ( w pozycji 0 )
Wiesz do czego służy korektor ustawienia świateł? Na pewno nie do tego, aby nie mrugali - zalecam przeczytanie o tym w instrukcji. Zdarza się, że mrugają gdy jadę X-em z biksenononami, ale mam to gdzieś. Światła są dobrze ustawione, więc "odmruguję". W przypadku GP też czasem się zdarza.
Jeśli uważasz, że jest coś źle, to do diagnosty na ustawienie świateł, korektor oczywiście na pozycję 0
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Ustawialne śrubami w pionie i poziomie są oba odblysniki.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-05-2018 o 20:27
Do tej pory uważałem, że korektor jest po to aby ustawić światła tak aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. To, że ktoś mruga to jeżeli pominiemy wiadome ostrzeżenie chyba jest sygnałem, że kogoś oślepiam. Ale co tam lepiej mieć gdzieś innych bo przecież ja mam dobrze niestety takie myślenie kończy się w momencie kiedy to mnie oślepiąi wtedy... . Nie na darmo mamy powiedzenie.: Jak Kali ukraść krowę to super ale ja krowę ukradną Kalemu to uuuuu.
Abstrahując od starszych samochodów, które często są po stłuczkach mają jeden reflektor w niebo, a drugi w asfalt ustawione to xenony, ledy i inne lasery montowane w nowych samochodach oślepiają co niemiara- Nie tylko kierowców ale także pieszych. 500L i X mają stosunkowo wysoko zamontowane światła (Podobnie jak dostawczki a la Transit). Z tego też wynika pewnie mała tolerancja prawidłowej wysokości świecenia. Wystarczy teściowa na tylnej kanapie i oślepianie murowane 🤣
Korektor jest od obniżania świateł przy obciążonym tyle, więc poniekąd masz rację.
Mam dobrze ustawione światła, więc dlaczego mam obniżać, bo ktoś mruga? Dlatego mam gdzieś, bo wiązkę światła mam prawidłową - dlaczego mam widzieć krótszy fragment drogi i np. zgarnąć pieszego? Korektora oczywiście używam zgodnie z obciążeniem pasażerami i bagażem.
Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 12-05-2018 o 23:44
Dziś zauważyłem, że po otwarciu bagażnika z pilota i następowym zatrzaśnięcia klapy nie trzeba go zamykać z kluczyka. Sam się zatrzaskuje 😀👍🏻
Mam kilka spostrzeż odnośnie radia Uconnect 7" (już po aktualizacji oprogramowania z akcji serwisowej):
- 1x zawiesiło się i samo zresetowało.
- często przy podłączeniu nie działa Apple Car play (iOS 10 i 11). Jedynie wyłączenie silnika pomaga.
- ikony w Apple Car play mógłby być większe (jest miejsce na to). Celowanie nie jest łatwe.
- przy włączonej muzyce (np. Spotify) i mapach przydałby się dodatkowy pasek z info jaki utwór leci.
- obsługa jest łatwa i intuicyjna.
- matowy wyświetlacz dość dobrze sprawdza się w słoneczne dni.
Witam, teraz rzeczowo o uwagach do 500l lounge/ 2018 rok, uĹźytkowany kilka miesiÄcy:
1.mocno brakujÄ czujnikĂłw z przodu,sĹabo wyczuwalny jest przĂłd tego autka, maska mocno opada i nie widaÄ gdzie siÄ koĹczy, nawet przy max podniesionym siedzisku, niestety - ciÄĹźko parkowaÄ.
2.klimatyzacja/ ogrzewanie - dziaĹa tylko z przodu, z tyĹu zimno zimÄ ,latem gorÄ co.Niestety osoby z tylu sÄ poszkodowane. Jest to mocne nie dopatrzenie.
3.fabrycznie przyciemnienie szyb- masakra, ledwie kilka procent,moĹźna byĹoby zĹoĹźyÄ reklamacje,ale jest to urocza 500...
4.auto ma baardzo duzy Ĺuk skrÄtu.
5.nie wygodne zamykanie klapy tylnej+jest ona strasznie ciÄĹźka, wiÄc zawsze trzasnie siÄ jak siÄ jej nie przytrzyma.
5.juz bardziej pierdoĹa,ale: z pod lusterek swiatlo doĹwietlajÄ ce postojowe baardzo sĹabe/ oĹwietlenie zewnetrzne ambilight - kilka LED w dziwnych miejscach, ale nie przy np.klamkach/ nogach.
6.kurtyna dachu panaromicznego mocno przepuszcza ĹwiatĹo sĹoneczne, moĹźe to czasem przeszkadzaÄ przy ostrym sĹoĹcu.
Poza tymi uwagami auto jest rodzinne, stateczne, wygodne oraz przestrzenne, a dynamiczne juz tylko z silnikiem diesla albo w skrajnym wypadku z najmocniejszym turbowspomaganym najwyĹźszym benzynowym, poniewaĹź auto jest stosunkowo ciÄĹźkie i ma malooplywowy ksztaĹt.
Potwierdzam, że kurtyna przepuszcza promienie świetlne i przyciemnianie szyb powinno być lepsze. Duża boczna szyba jest plusem ws. widoczności ale jeśli słońce jest nisko i z boku samochodu to bije po oczach. Daszek nie zakrywa nawet połowy szyby ale w innych autach jest podobnie.
Żona z tyłu na klimę nie narzeka ale musi być nawiew na środek skierowany.
Fakt, na tylnej kanapie nie jest zbyt dobrze pod względem chłodzenia czy grzania. Jest tak w mojej eLce i jak widzę nie poprawili tego po lifcie. Szkoda - wystarczyłoby dać jakiś nawiew w okolicy tunelu środkowego.
A propo nawiewów z tyłu, czy u was też to tak wygląda jak u mnie pod fotelami? Odnoszę wrażenie, że czegoś tam brakuje, podobnie zresztą jak w boczkach bagażnika gdzie chyba we wnękach powinna być taka elastyczna siatka
Wysłane z mojego C103 przy użyciu Tapatalka
U mnie nawiew na nogi wyglada tak samo. W bagażniku małe siatki we wnękach są.
U mnie też są takie nawiewy i są siateczki w bagażniku
W moim dokładnie jak na foto.
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka