Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 64
Like Tree3lubi to!

Temat: Olej silnikowy  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Spełnia on specyfikację Fiat 9.55535-S2
    ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ale czy ma aprobatę? Pytam ,bo cały szkopuł może być w tym problemie gdy przyjdzie się potencjalnie kłócić z Fiatem ,że coś w silniku drogiego padło związanego z olejem.
    Instrukcja obsługi pojazdu strona 149. mówi: "W sytuacjach awaryjnych, gdy nie ma dostępu do środków smarnych o wskazanej charakterystyce, zezwala się na stosowanie, w zakresie uzupełnianiapoziomu, produktów o minimalnych podanych parametrach ACEA; w takim przypadku nie zapewnia się jednak optymalnych osiągów silnika." Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej, a w porównaniu z Selenią K P.E. jest o klasę lepszym olejem. Wraz z modyfikatorem tarcia Archoil AR9100 to już zupełna rewelacja. Oczywiście decyzja należy do Ciebie. Ja cały czas pisałem o zastosowaniu oleju Penrite w silniku 1.2 8V 69KM, a Ty w swoim opisie masz Fiata500X i silnik 1.4 MultiAir. Nie wiem, czy mówimy o tym samym silniku.

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    Dobre oleje (testowane kinetycznie, dodam że testowany był olej nowy i ten sam tylko po 10kkm czyli przepracowany) to produkty Mannol. Testowany był 5W40 Extreeme. Testów na płynność czyli pompowalność w niskich temperaturach nie robiłem ale zachowuje się o niebo lepiej od 10W40 Mobila. ( klepanie i te sprawy) A cena tego oleju jest rewelacyjna. Mannol generalnie sprzedaje oleje o wszystkich specyfikacjach i normach do każdego silnika. To samo dotyczy olejów do skrzyń biegów (automaty manuale seelspeedy i inne ustrojstwa). Cena jest na tyle dobra że wymiana co 10kkm nie wali po kieszeni a w silniku mamy zawsze dobry nie zmasakrowany olej który daje nam dobrą ochronę przy starcie na zimno. Zmiana oleju z 10W40 na 5W40 przy wyeksploatowanym silniku jest czymś naturalnym i nie powoduje żadnych rozszczelnień (silnik który zaczyna lecieć po zmianie z mineralnego na syntetyk to gruz który był uszczelniony syfem). Żeby było jasne ja tym nie handluje a używam od czterech lat. Leję to do silników VW, RENAULT, FIAT, I ZAWSZE słyszę od klienta że jest bardzo zadowolony bo silniczek ładnie pracuje. Pamiętać należy że w silnikach napędzanych LPG oleje wolniej ciemnieją i nie można mówić że jeszcze polatam bo olej ma ładny klarowny kolorek. LPG nie buduje sadzy ale w oleju odkładają się inne produkty spalania powodujące degradacje dodatków syntetycznych. Są silniki np 1.9 mj 8v. gdzie producent przewiduje stosowanie tylko jednego rodzaju oleju (nie ma widełek) 0W30 i to niskopopiołowy. Te oleje są słabe pod względem wytrzymałości (bez względu na markę oleju)czy ochrony silnika i jak do tego dołożymy interwały po 30kkm albo lepiej to z oleju robi się nam pasta do butów.
    Ale istotą oleju jest: smarować, chronić, chłodzić, czyścić. Podstawowe parametry zapisane są zawsze wołami na opakowaniu np: 5W40. Pierwszy parametr oznacza pompowalność w niskich temperaturach a nie jak niektórzy sądzą że jest to podział na minerał półsyntetyk lub syntetyk. Drugi parametr to zdolność do pozostawiania trwałego filmu olejowego w wysokich temperaturach. w polskim klimacie uznaje się oleje o charakterystyce 5W40 za bezpieczne latem jak i zimą. Oleje np 0W30 są rewelacyjne zimą ale w upalne lato mogą sobie nie dać rady ( zrywanie filmu olejowego). Teoria : ło panie to stary motor jest to cza mu dać gęstszy olej 15W40 mnie zwala z nóg. Taki olej zimą przyjmuje formę galarety. Oleje do sportu mają bardzo wysoki drugi parametr właśnie ze względu na b. wysokie temperatury występujące w silniku. Następna sprawa to zastosowanie wyczynowego oleju do normalnej jazdy na co dzień. Olej ten nie osiąga swoich poprawnych parametrów (tj gęstość i lepkość) przy niższych temperaturach i powoduje podwyższone opory a co za tym idzie silnik więcej pali.
    Moje skromne zdanie na temat olejów sprzedawanych w Polsce jest taka że ich cena do jakości jest moocno przeszacowana. Przy doborze oleju zalecam rozwagę i lekturę fachowych opracowań a nie opinie motozafcuf z youtube. Oleje silnikowe to jest kawał inżynierii. Polecam się tym zainteresować a zobaczycie jak zmieni się wasz pogląd na ten temat.
    Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER. Robię to zawsze zgodnie z instrukcją producenta i efekty są . Pomijam powrót do ciśnień fabrycznych (sprężania oraz ciśnienia oleju) bo to jest oczywiste ale to cholerstwo zmniejsza ilość węzłów ciepła a to jest główną przyczyną destrukcji silnika. ( Producent wykonał testy na polonezie i jechali nim bez oleju spory kawałek i nic mu nie zaszkodziło) Ja nigdy niczym nie jeździłem bez oleju i tego nie potwierdzę że tak można.
    Test kinetyczny był przeprowadzany na oleju przepracowanym bez dodatku ceramizera( to ważne dla wyniku testu).
    Jak kiedyś uda mi się kupić nowiutki samochodzik w salonie to zaraz po opuszczeniu salonu też dodam CERAMIZER.
    Przy doborze oleju najważniejsze są zalecenia producenta co do specyfikacji oleju a nie jego marka!!!
    Olej po zimie jest zajechany jak sandały Jezusa i zaleca się jego wymianę na wiosnę bez względu na jego przebieg!!!
    Olej wymieniać nie rzadziej niż raz na rok!!! (samoczynna degradacja dodatków syntetycznych)
    Unikać olejów na bazie olejowej z odzysku (pozrywane łańcuchy węglowodorowe- mechaniczne nanouszkodzenia)
    Olej do diessla to olej do diessla a do silników benzynowych benzynowy ( PH oleju i zdolność do zawiązywania w swojej objętości sadzy która jest wytwarzana w czasie spalania. Sadza nie ma prawa wytrącać się z oleju!!!)
    Po odpaleniu na mrozie poczekać chwilkę aż olej się rozejdzie po silniku, napełni kasatory luzu itd. (już czuję na plecach teksty typu: producent zaleca bezzwłoczną jazdę zaraz po uruchomieniu silnika bo wtedy oszczędzamy paliwo i silnik szybciej się nagrzeje. I katalizator też.)
    Na koniec najważniejsze. Pilnować poziomu oleju!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ja zawsze trzymam stan górny bo olej to także chłodziwo silnika a im go więcej tym większą ma pojemność cieplną).
    Ps: ja minerala nigdy nie nalałem nawet do kosiarki bo mnie serce boli
    Ostatnio edytowane przez fiter19 ; 06-02-2018 o 12:24

  5. #19
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    Serwis ASO nie może się przyczepić do zastosowania oleju Penrite Enviro+ 5W40, gdyż spełnia on parametry podane w książce serwisowej,
    spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą? Na tobie będzie ciążyło udowodnienie ,że tak naprawdę jest. Wiem ,że to może wyglądać na czarnowidzenie,ale w dobie zbywania klienta sekundę po dokonaniu przez niego zakupu nie spodziewam się pogłaskania i zapłacenia za niego gdy koszt naprawy będzie liczony w tysiącach zł

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał fiter19 Zobacz post
    Ja mam takie zboczenie a mianowicie zawsze do swoich samochodów dokładam CERAMIZER.
    zastosowałem w skrzyni w poprzednim aucie i pogorszyło mi wrzucanie 2 biegu na tyle,że poświęciłem kasę i zlałem co miałem i dałem cały nowy olej i poprawiło się. Nie neguję wynalazku ,ale czasem warto dorzucić do oleju lepszej klasy i efekt ten sam .

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą?
    Nie wiem, ja zmieniłem w 500tce żony na taki olej jak napisałem wraz z dodatkiem zmniejszającym tarcie i silnik chodzi rewelacyjnie. Autko jest z 2015 roku i nie jest już na gwarancji. Ty wlej olej wedle własnego uznania. Ja tylko podzieliłem się swoimi spostrzeżeniami. Poza tym silnik 1.2 8V 69KM jest konstrukcją prostą jak budowa cepa. Unowocześniony lekko ten sam silnik, który był w starym Punto 2. Więc bez przesady z tymi tysiącami zł za naprawę z powodu wlania innego oleju niż Selenia :-)

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys
    bnbn1 lubi to.

  8. #22
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ciekawi mnie,że producent podaje aby zalewać dodatki do nowego oleju .Dla mnie to nie nie przemawia,bo nowy olej z racji tego ,że jest nowy powoduje często wyciszenie silnika,a nie dodatek. Ciekawi mnie test na oleju zużytym,to bardziej by przemówiło faktami .
    krowka1978 lubi to.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    spełnia wg producenta oleju,a Fiat zweryfikował to aprobatą? Na tobie będzie ciążyło udowodnienie ,że tak naprawdę jest. Wiem ,że to może wyglądać na czarnowidzenie,ale w dobie zbywania klienta sekundę po dokonaniu przez niego zakupu nie spodziewam się pogłaskania i zapłacenia za niego gdy koszt naprawy będzie liczony w tysiącach zł

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    zastosowałem w skrzyni w poprzednim aucie i pogorszyło mi wrzucanie 2 biegu na tyle,że poświęciłem kasę i zlałem co miałem i dałem cały nowy olej i poprawiło się. Nie neguję wynalazku ,ale czasem warto dorzucić do oleju lepszej klasy i efekt ten sam .
    Dziwne. ceramizer nie wpływa na właściwości oleju (tak podaje producent) on odkłada się na elementach metalowych trących o siebie. Zlanie oleju nie usuwa go ze skrzyni. Tam coś się dziwnego wydarzyło. A silnikowy próbowałeś? Ja kiedyś tym skrzyniowym ceramizerem uratowałem mega drogie łożysko liniowe. zaczynało się zacierać a ceramizer dał radę. Dla mnie szok.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys
    A mnie nie śmieszy. Mnie cieszy bo pomiary zegarami są bezsporne. Samo wyrównanie kompresji do +-1bar zwiększa kulturę pracy. Jak robię pomiar kompresji u klienta i któryś garnek mocno ucieka od normy to ładuję ceramizer i zapraszam na powtórny pomiar po 1000km i ze słabych 6,5 bara robi się znośne 11-12bara. (Boże jaki ten pastuch był zajechany). Ciekawe czy jest taki dział na tym forum o tego typu środkach?

  10. #24
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał fiter19 Zobacz post
    Dziwne. ceramizer nie wpływa na właściwości oleju (tak podaje producent) on odkłada się na elementach metalowych trących o siebie. Zlanie oleju nie usuwa go ze skrzyni. Tam coś się dziwnego wydarzyło. A silnikowy próbowałeś?
    Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej .Wcześniej zalałem sławną skrzynię M20/32 polecanym Fuchsem,także olej był świeżynka,na tym oleju zaczęła skrzynia gorzej pracować co do biegu 2 . Przejeździłem kwartał i dodałem ceramizer i doszła gorsza 3 - zlałem to w diabła i zalałem Oplowskim 1940004 i poprawiło się totalnie - dlatego opisuję co zrobiłem i dlaczego jestem sceptyczny . Fajnie gdyby powstał topik o takich wynalazkach,ale musiałoby to mieć ręce i nogi,czyli być poparte filmikiem ,badaniem,wynikiem itd . Inaczej można by to traktować jako formę spamu (bez obrazy) .

  11. #25
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,513
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał fiter19 Zobacz post
    A mnie nie śmieszy. Mnie cieszy bo pomiary zegarami są bezsporne. Samo wyrównanie kompresji do +-1bar zwiększa kulturę pracy. Jak robię pomiar kompresji u klienta i któryś garnek mocno ucieka od normy to ładuję ceramizer i zapraszam na powtórny pomiar po 1000km i ze słabych 6,5 bara robi się znośne 11-12bara
    Taki silnik do remontu, albo wymiany na sprawny. Aż przypomniał mi się "ceramizer" Motodoktor...

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Śmieszy mnie to lanie dodatków do oleju, a do tego twierdzenie, że działa rewelacyjnie, to nadużycie To samo mogę napisać, że działa rewelacyjnie mój 1.4 8V, 196tyś. przebiegu, zalewany tylko i wyłącznie Selenią K 5W40 co 15tys
    Mam prawo do twierdzeń popartych własnym doświadczeniem. Jak Ciebie śmieszy, to się pośmiej, śmiech to zdrowie :-)
    PS. Archoil AR9100 nie jest ceramizerem ani motodoktorem.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej.
    Że tak zapytam z ciekawości. Jaki dokładnie produkt (ceramizer) zastosowałeś? Mam nadzieję, że masz świadomość, że na rynku funkcjonuje sporo produktów i o takiej nazwie, ale sporo z nich to syf i szarlataneria. Ja swego czasu zastosowałem Ceratec firmy Liqui Moly i żadnego pogorszenia pracy silnika nie zauważyłem.

    Tak na serio dziwi mnie, że ludzie piszą o jakimś produkcie nie podając jego dokładnej nazwy i producenta. Nie można porównywać jakichś motoryzacyjnych produktów z Tesco z produktami uznanych producentów a potem pisać, że wszystkie są do dupy, tylko dlatego, że mają podobną nazwę. Apeluję, żeby nie używać prymitywnych uproszczeń.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Teraz szczegóły -ceramizer od dystrybutora Ceramizerów dałem do silnika Seicento -nie było zmian, olej wymieniono po pół roku .Co ciekawe były różnice zauważalne po wlaniu motodoktora (chciałem wyciszyć pracę kasatorów luzów ) jednak doktor po 3 tygodniach przestał działać. Do silnika Mazdy dałem Ceratec -nie było różnic,ale może japońskie auto z racji rodowodu nie okaże poprawy ,bo samo w sobie jest dobrze wykonane silnikowo? W każdym razie słuchałem na siłę zmian i chciałem uzasadnić wydanie sporej kasy ,ale nie dało się . Przyzwoity olej zamiast Castrola powodował cichą pracę silnika. Do skrzyni Aveo benzyna przed wymianą oleju wlałem ceramizer od dystrybutora - test ,czy pomoże-nic nie zmieniło. Po pół roku zlany olej i wlany Fuchs ,pogorszyło .Zlany i wlany odpowiedni oryginalny-to poprawiło pracę do dziś. Do Aveo diesla wlany Dodatek do oleju przekładniowego Autoryzowany sklep Liqui Moly i pogorszyło jak opisałem w poście wcześniej (też potem wlano fuchs ,gorzej było ,wlano oryginalny odpowiedni olej fabryczny i spokój do dziś) . Niedokładnie wyraziłem się wcześniej co do dodatku do skrzyni M20/32 ,ale to nie zmienia postaci rzeczy ,że próbując tych dodatków stałem się lżejszy o kasę i cięższy o swoje doświadczenie ,nic więcej z tego nie miałem . Ale to moje uwagi,jeśli innym pomaga to dobrze ,ja mam swoje zdanie osiągnięte przez własną kieszeń i stratę czasu .
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 07-02-2018 o 13:06

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Nie wiem co się zdarzyło. Zainwestowałem w ceramizer szt 2 i podałem ,zrobiło się gorzej .Wcześniej zalałem sławną skrzynię M20/32 polecanym Fuchsem,także olej był świeżynka,na tym oleju zaczęła skrzynia gorzej pracować co do biegu 2 . Przejeździłem kwartał i dodałem ceramizer i doszła gorsza 3 - zlałem to w diabła i zalałem Oplowskim 1940004 i poprawiło się totalnie - dlatego opisuję co zrobiłem i dlaczego jestem sceptyczny . Fajnie gdyby powstał topik o takich wynalazkach,ale musiałoby to mieć ręce i nogi,czyli być poparte filmikiem ,badaniem,wynikiem itd . Inaczej można by to traktować jako formę spamu (bez obrazy) .
    Jestem za. Jak tylko będę miał pacjenta do ceramizacji silnika To zrobię dokumentację foto. Zrobimy test kompresji przed i po (zazwyczaj po 200-300 km jest już wyczuwalny efekt). Zastanawiam się jak zmierzyć wibrację silnika. Ma ktoś jakiś pomysł? Oczywiście test na szklankę się nie nadaje. Jest na youtube film jak inżynierowie uczelni nie pamiętam (chyba w Kielcach) Zrobili test CERAMIZERA i wyszło im że wzmacnia powierzchnie trące ale nie powoduje spadku siły tarcia. Szkoda że poprzedni telefon mi padł bo tam miałem foto story z CERAMIZEREM od A do Z.Dodatki do oleju, silnika, skrzyni biegów, paliwa - Ceramizer.pl Stosuję tylko to a z innymi środkami tego typu nie mam doświadczenia. Podobno Xado jest produkowane przez gościa co się pokłócił z firmą CERAMIZER odszedł i sobie sprzedaje swoje dzieło.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    304
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał fiter19 Zobacz post
    Jestem za. Jak tylko będę miał pacjenta do ceramizacji silnika To zrobię dokumentację foto.
    Nie znam polskiego produktu Ceramizer, nie wiem jak działa. Stosowałem produkt Liqui Moly Ceratec m.in w starym Puncie 1.2 8V. Silnik pracował ciszej. Silnik 1.2 8V miał mechanicznie sterowane zawory, przez co było je trochę słychać, choć były dobrze ustawione. Liqui Moly Ceratec wyciszył to zjawisko. Zużycie paliwa się nie obniżyło. Zrezygnowałem z Cerateca na rzecz produktów Archoil. Ceratec w zamyśle LM ma działać dłużej i łączyć się z powierzchniami silnika bardziej trwale i nie spływać wraz z wyeksploatowanym już olejem podczas jego wymiany. Nie jestem w stanie powiedzieć na ile realnie tak działa oraz jak długo utrzymuje się w silniku. Niemniej jednak produkty z serii modyfikatorów tarcia Archoil nie łączą się na stałe z powierzchniami silnika. Można je uznać z komponenty oleju (po aplikacji mają przecież z olejem stworzyć spójną całość). W Bravo 2.0, które ma oplowską skrzynię F40 zastosowałem pól roku temu olej przekładniowy Penrite 75W85 API GL4 wraz z dodatkiem obniżającym tarcie AR9100. W tym samochodzie próbowałem już różnych olejów przekładniowych, ale skrzynia nigdy nie chodziła tak dobrze jak teraz.

    Nikogo do niczego nie namawiam, każdy użytkuje auto za swoje pieniądze i zrobi jak będzie uważał.

  16. #30
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Ciekawe czy test będzie po dodaniu dodatku do starego oleju ,czy nowego . Do nowego byłby duży błąd pomiaru (pomiary tego ,co byłoby mierzone ) ,bo nowy olej z natury rzeczy poprawia kulturę pracy . Musiałoby to być na starym oleju ...


 
Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Olej silnikowy wymiana
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2016, 08:29
  2. olej silnikowy
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-02-2014, 22:10
  3. Olej silnikowy do Brava 1.9 JTD-jaki?
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 132
    Ostatni post: 18-01-2013, 00:53
  4. Olej silnikowy
    Napisany przez wencu na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 21:26
  5. Olej silnikowy
    Napisany przez Inzi78 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2009, 13:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-38761

fiat 500 jaki olej

fiat 500 olejjaki olej do fiata 500fiat 500 1.2 jaki olejjaki olej fiat 500penrite enviro 5w40 multiairfiat 500 1.4 sport jaki olejfiat 500 1 2 jaki olejhttps:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-387612olej fiat 500 1.2jaki olej do 1.2 69 fiat 500fiat 500 olej secyfikacjafiat 500 1. 2 8v jaki olejCeramizer do 5w40ravenol vmo 5w40 opiniejaki olej do Fiat 500fiat 500 1.2 benzyna jaki olejolej penrite 5w40 fiaghttps:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-387614Archoil 9100 czy Ceratecfiat 500 1.2 specyfikacja olejujaki olej do fiat 500 1.2ceratec badaniafiat 500 1 4 olej

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl