Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34

Temat: System start - stop  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    08 listopad 2009
    Skąd
    Bieszczady
    Postów
    126
    Auto
    Tipo HB pop t-jet,Grande 1,2
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    jedyna usterka to termostat (zamknoł sie podczas jazdy...to sie silnik zagotował)
    hey mam pytanie odnośnie tego termostatu- czy nie zauważyłeś na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej, że coś jest nie tak?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,138
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Cytat Napisał muchac35 Zobacz post
    Więc fabryczny gaz ma wpływ na wiele funkcji w samochodzie
    - brak informacji o spalaniu w komputerze (spory minus - przynajmniej wyświetlało by spalanie PB )
    Przy okazji jak komus tego brakuje to może dokupic jakis head up display i bedzie miał wyliczone spalanie prosto z ECU silnika. I jeszcze inne cyferki na szybie

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    601
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG
    Rocznik
    2017
    Oooo i to jest pomysł...
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #19
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,138
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Jest tez troche komputerkow samochodowych i jak ktos ma manualna klime to w miejscu czujnika na podszybiu mamy cale 8-9 cm szerokosci do idealnego zagospodarowania. Z podstawowa diagnostyka w standardzie. O tyle to moze byc lepsze ze mozna tam wprowadzac korekty pewnie jakims mnoznikiem i moze uda sie zblizyc do zuzycia lpg. Ale nie wiem bo w alfie odchylenie nie podlegalo prostej regule. Przy okazji mozna wyswietlic temperature silnika na stale w fabrycznym lpg jest wskaznik gazu i jedynie mozliwe do wyswietlenia miedzy zegarami.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 17-01-2018 o 15:47

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    419
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał manio20 Zobacz post
    hey mam pytanie odnośnie tego termostatu- czy nie zauważyłeś na wskaźniku temperatury cieczy chłodzącej, że coś jest nie tak?
    no zauważyłem ze wskazówka do góry + czerwona kontrolka + komunikat "temperatura wysoka, natychmiast wyłaczyć silnik" czy jakoś to tam brzmiało. wiadomo cały czas sie nie patrzysz na wskaźniki ale myśle że to było max w przeciągu minuty, a że to było na autostardzie przy normalnej prędkości przelotowej to dlatego go natychmiastowo zagotowało, pewnie toczac sie w mieście to bym tego jeszce przez pół roku nei zauważył :-/

    pierwsza usterka po 115 tyś km.... wiec nei jest tak źle, oprócz lawety, bo nie wiedzialem co go na początku zabolało bo mógło to być: termostat, pompa płynu, uszcelka pod głowicą, to wiekszego problemu to nei stanowiło, koszt naprawy to nowy termostat+ nowy płyn całość 140 zeta (moja własna robocizna) :-)

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    Jest tez troche komputerkow samochodowych i jak ktos ma manualna klime to w miejscu czujnika na podszybiu mamy cale 8-9 cm szerokosci do idealnego zagospodarowania. Z podstawowa diagnostyka w standardzie. O tyle to moze byc lepsze ze mozna tam wprowadzac korekty pewnie jakims mnoznikiem i moze uda sie zblizyc do zuzycia lpg. Ale nie wiem bo w alfie odchylenie nie podlegalo prostej regule. Przy okazji mozna wyswietlic temperature silnika na stale w fabrycznym lpg jest wskaznik gazu i jedynie mozliwe do wyswietlenia miedzy zegarami.
    najlepsze do wyświetlanai wszelkich parametrów to jest ELM 327 z bluetooth fon z androidem (lub jakis tablet) i w czasie rzeczywistym mamy wyświetlane co chcemy :-)

  7. #21
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,138
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Owszem tylko tego na stałe nie zabudujesz Wieszanie czegoś na uchwytach na szybie, kratkach nawiewu itp to nie moja bajka. Ewentualnie na podszybiu bym przeżył ale na stałe. Taki Torque ma tryb pracy HUD i jakiś stary telefon możnaby wykorzystać na stałe ale musiałoby się samo uruchamiać itp. Poza tym kwestia baterii, ryzyka jej pożaru itp.
    Z pośród wielu jakie są ze względu na niewielkie wymiary myślę o czymś takim:

    https://www.aliexpress.com/item/New-...ceBeautifyAB=4

    https://www.aliexpress.com/item/VJOY...ceBeautifyAB=4
    lub (działający w obie strony: HUD i normalnie).
    https://www.aliexpress.com/item/SAIY...ceBeautifyAB=4

    A odnośnie alarmu temperatury płynu to chyba fabrycznie jest sygnał dźwiękowy? W każdym razie w tych chińskich zabawkach można go ustawić na dowolną temperaturę obroty itp.
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-01-2018 o 07:34

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2017
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    37
    Postów
    39
    Auto
    Tipo HB Lounge T-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Kupił ktoś takie urzondzonko na OBD aby wyświetlało aktualne spalanie? (nieważne czy wyświetla poprawnie czy nie ale czy komuś działa)
    Przy fabrycznym LPG był by to fajny aczkolwiek tylko bajer)

  9. #23
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,138
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Zamowilem zobaczymy co chinczyki przysla. Do wyliczenia spalania podaje sie pojemnosc silnika i pewnie jakos to wylicza z czasow wtrysku. Moze przy odrobinie cierpliwosci idzie wycyrklowac zeby podawalo prawde. Ale mi to raczej nie potrzebne (jezdzac na LPG spalanie mnie nie interesuje za bardzo) tylko chce miec cyfre z temperatura wody

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    381
    Auto
    Tipo SW 1,4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Całkowicie zbędny. Komputer na PB zaniża, a z LPG w ogóle z kosmosu są różnicę pomiędzy wskazaniami. Pewnie dlatego zrezygnowali w wersji z LPG. Na moim przykładzie:
    Spalanie wg komputera na pb 7,0 realne 8,3. Na LPG pokazuje 8,6 pb realnie 10,5 LPG. Na HUD będzie pokazywać to samo

  11. #25
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    1,138
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Toteż pisałem to na początku. Różnica między wskazaniami komputera a zuzyciem LPG nie jest stała kij wie od czego zależy (prawdopodobnie różne czasy wtrysku przy różnych temperaturach gazu itp.). Mozna jedynie coś próbować uśrednić kantując napojemności silnika podawanej jako parametr w tych urządzonkach
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 18-01-2018 o 22:40

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    148
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    niestety akumulator do SSmana 2 x drozszy od zwykłego aku, auto ma 7 lat wszystko zyje.
    Akumulator 760A 70Ah pod koniec 2016 roku, albo na początku 2017 - nie pamiętam - kupiłem za 500zł minus 10zł zarobek na złomie za stary.
    Po pierwsze, do benzyny nie potrzebny jest aż tak wielki i potężny klocek. O ile dobrze pamiętam ceny, to akumulatory AGM o długości boku 242mm, chyba 60Ah można było wyrwać za 400 (450?). Po drugie, piszę o cenach AGM, a u mnie w 500L jest tylko Heavy Duty, należy przypuszczać, że jest to po prostu EFB. A EFB są tańsze niż AGM-y.

  13. #27
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    1,824
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Po pierwsze, do benzyny nie potrzebny jest aż tak wielki i potężny klocek.
    Niekoniecznie, zależy od wyposażenia elektrycznego auta i dodatkowego pakietu zimowego - w moim 72Ah HD + 150A alternator - dokładnie taki sam zestaw jak w MJ 2L.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    SBI
    Postów
    259
    Auto
    Tipo HB 1.4T
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Akumulator 760A 70Ah pod koniec 2016 roku, albo na początku 2017 - nie pamiętam - kupiłem za 500zł minus 10zł zarobek na złomie za stary.
    Po pierwsze, do benzyny nie potrzebny jest aż tak wielki i potężny klocek. O ile dobrze pamiętam ceny, to akumulatory AGM o długości boku 242mm, chyba 60Ah można było wyrwać za 400 (450?). Po drugie, piszę o cenach AGM, a u mnie w 500L jest tylko Heavy Duty, należy przypuszczać, że jest to po prostu EFB. A EFB są tańsze niż AGM-y.
    Zgadza się, w Tipo z S&S nie ma akumulatora AGM tylko jest typu EFB.

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    419
    Auto
    punto evo 1,4
    Rocznik
    2011
    człowiek pyta o start&stop a wy tu o niezwiazanych z tematem pierdołach, jak w polskim sejmie :-)

  16. #30
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    1,824
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał bnbn1 Zobacz post
    człowiek pyta o start&stop a wy tu o niezwiazanych z tematem pierdołach, jak w polskim sejmie :-)
    Wyłącz, a będziesz miał spokój


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Start&stop
    Napisany przez real3000 na forum Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2017, 00:10
  2. Start stop punto evo 1.4 v8
    Napisany przez oczzko na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-11-2016, 23:31
  3. System Start-Stop
    Napisany przez 1950 na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 15-09-2016, 08:34
  4. S&S start/stop
    Napisany przez mrozek na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 24-09-2014, 12:16
  5. Start Stop
    Napisany przez wypity na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 19-04-2014, 19:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl