Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 61
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No i otóż to, najpierw trochę poczytać, potem wyjaśniać wątpliwości na forum.
    A reagują wszyscy jak reagują na Twoje posty bo pytanie o zużycie paliwa przy otwartych oknach jest dla normalnego użytkownika auta absurdalne To są tak kwantowe różnice że na prawdę nie da się tego nawet udowodnić bo nie możliwym jest abyś miał zawsze takie same warunki na drodze, tak samo przyspieszał, hamował itp.. Dlatego właśnie większość z forumowiczów ironicznie do sprawy podchodzi, a są i tacy co myśleli że trolujesz nam tu

    Naprawdę posłuchaj większość forum i korzystaj z dobrodziejstw Twojego autka bo to śmiesznie ale może kosztować mniej jak serwis. Poza tym uświadom sobie że wiele osób naprawdę wiele by dało za tą klimę nawet jakby i 2 litry więcej wtedy palił
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    STILO MW 1.9JTD 115KM
    Cytat Napisał pała Zobacz post
    NIE MA CZEGOS TAKIEGO jak filtr w samochodach z klima i bez!
    w kazdym(nie mowie o starociach) masz filtr kabinowy- inaczej przeciwpylkowy.
    zapobiega on przeodstawaniu sie zanieczyszczen z zewnatrz do kabiny.

    Mylisz się. W układzie klimatyzacji jest filtr-osuszacz. Np. taki:
    OSUSZACZ KLIMATYZACJI FIAT PUNTO STILO ,LANCIA (2559486180) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ok jurek84, ale tego się nie wymienia jako tako.. To nie jest typowy filtr eksploatacyjny..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    STILO MW 1.9JTD 115KM
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Ok jurek84, ale tego się nie wymienia jako tako.. To nie jest typowy filtr eksploatacyjny..
    Z tego co wiem to zaleca się wymianę co 2 lata przy serwisie klimy.

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Szczerze to pierwsze słyszę może dlatego że nie dorobiłem się jeszcze auta z klimą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #36
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Osuszacz wymienia się tak naprawdę jak się zapcha, ale można go wtedy wyczyścić.
    Jeśli chodzi Klimatyzacja przez większy okres użytkowania auta, nie trzeba go wymieniać bo nic się z nim nie dzieje.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #37
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Więc tak ściągnij sobie. eLearn Fiat Stilo - Downloads - Fiat Klub Polska
    Ściągnąłem sobie to, ale to mi za wiele nie pomaga. Np. przeglądałem sobie jak wymieniać olej, piszą tam o spuszczeniu korka z miski olejowej, ale jak ten korek wygląda nie pokazują, następnie piszą o zakładaniu nowego filtrze, a kiedy i jak stary filtr należy wyciągnąć nic nie pisze. Podobnie z wymianą filtra przeciwpyłkowego, są niby jakieś schematy, ale one mi nic nie mówią. Ja musiałbym to widzieć na własne oczy, albo na jakimś filmie, a nie na schematach.
    Co do odgrzybiania klimatyzacji to pianki chyba się na każdej stacji nie kupi. Podszedłem sobie na stację i był tam tylko jakiś środek do czyszczenia nawiewów. Nie wiem czy to jest to samo, czy coś innego. A tak poza tym:
    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    " wujek" gogle ci pomoże
    Tak mi pomógł, że ja już się tego boję samemu robić. Zacytuje dwa komentarze ze strony Fiat Stilo | czyszczenie klimatyzacji | FIAT Forum
    "Ja robiłem to już w Renault Megane II i po całej akcji elektronika odpowiedzialna za centralny zamek siadła. Okazało się, że zalany został jakiś czujnik, czy coś takiego i trzeba było się mocno nagimnastykować, żeby wszystko wróciło do normy."
    "Wiem ze pare osób miało radio do naprawy bo niestety kanały nawiewu nie są całkowicie szczelne i pianka po skropleniu zalała radio."
    Jak mi tak w ASO zrobią, to mogę zawsze pisać skargę, czy skierować sprawę do sądu. A jak samemu to będę miał jeszcze większe koszty naprawy. Poza tym na innych stronach pisali, że do tego trzeba wyjmować filtr przeciwpyłkowy, który nawet nie wiem jak wygląda oraz mieć jakieś specjalne klucze i śrubokręty, które nie wiem ile kosztują.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    kable wysokiego napięcia co 60 tys.
    Tym mnie trochę dobiłeś. O tym, że olej, płyn hamulcowy, świece, filtr przeciwpyłkowy i filtr powietrza mam do wymiany to wiedziałem. 14 września mam wizytę w ASO w związku z tym. A teraz mi jeszcze kable do tego dojdą.

    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    6. Odgrzybianie raz do roku, przegląd i uzupełnienie raz na dwa, bądź jak przestanie dmuchać klimatyzacja.
    We wrześniu 2011 roku jak robiłem przegląd u tamtego mechanika dał mi on kartkę na której było porównanie ile płacę u niego, a ile bym płacił w ASO (on był jednym z mechaników w ASO, więc wiedział jakie tam są ceny). Za przegląd klimatyzacji u niego płaciłem 150 zł, a normalnie w ASO bym płacił coś około 300 zł. Domyśla się może ktoś co tam mogło być robione oprócz wymiany filtra przeciwpyłkowego ? (bo jego wymiana w tym punkcie na pewno była, tak mi mówił.)
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    Popytaj na forum ktoś może poleci Ci swojego zaufanego mechanika z Warszawy, u którego będziesz naprawiać za połowę ceny jak w ASO.
    Ceny są ważne, ale nie najważniejsze. Ja po prostu nie ufam mechanikom. W tych warsztatach oni biorą wszystkie auta jak leci. Tymczasem w ASO specjalizują się w konkretnej marce, przechodzą specjalistyczne szkolenia itd. Dlaczego uważam, że mechanicy w ASO mają dużo większe doświadczenie w naprawie mojego Stila niż osoby naprawiające samochody wszystkie marek.

    Cytat Napisał jaro190 Zobacz post
    nie ma w tobie krzty poczucia humoru
    Taki już mam charakter, ale od ojca 12-letniego dziecka oczekiwałbym trochę więcej powagi i odpowiedzialności za własne słowa.

    A co do osuszacza to widzę, że opinie są podzielone. Na jakimś forum golfa też widziałem, że trzeba go co 3 lata wymieniać.
    Ostatnio edytowane przez krzysztof2345 ; 23-08-2012 o 18:04

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2010
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    268
    Auto
    Stilo 1.9 80km
    Tak przyglądam się całemu tematowi, i podpowiem ci kilka wskazówek:
    Najlepiej odgrzybiać klimatyzację za pośrednictwem ozonowania w niektórych wyspecjalizowanych warsztatach oferują taką usługę koszt koło 50zł przynajmniej na Śląsku.
    Osuszacz jak sama nazwa wskazuje odpowiedzialny jest za odprowadzenie wilgoci z układu klimatyzacji i wymieniamy go w momencie gdy się zatyka. Objawem są zazwyczaj parujące szyby.
    W moim stilo a jeżdżę wersją 1.9 jtd 80 koni w trasie podczas użytkowania zużycie paliwa wzrasta dosłownie minimalnie o jakieś 0,2 l na sto przy spokojnej jeździe.
    Optymalna (najbardziej oszczędna) prędkość podczas jazdy na piątym biegu to ok 85/90km/h wtedy spalanie spada mi poniżej 5l z załączoną klimą.
    Nie ma sensu tankować 98 szkoda kasy a gdy zatankujesz 95 nie odczujesz różnicy.\
    Gaz jest dobrym rozwiązaniem które przy dużych przebiegach bardzo się opłaca.
    W ASO nie koniecznie pracują sami profesjonaliści pamiętaj, że grono ludzi o uczniowie na praktykach zawodowych którzy na początku pojęcia nie mają o mechanice.
    Lepiej znaleźć dobrego mechanika nie koniecznie w ASO i jeżdzić do niego zawsze bo uczy się twojego samochodu i z czasem będzie wiedział dużo więcej o twoim konkretnym aucie. Pozna jego bolącki i kaprysy.
    pozdrawiam
    staniol504
    Jeżeli informacje były pomocne kliknij w "POMÓGŁ"

  10. #39
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał staniol504 Zobacz post
    Objawem są zazwyczaj parujące szyby.
    A w jakich warunkach te szyby parują ? Tydzień temu jechałem podczas deszczu i szyby mi ciągle parowały, co chwile musiałem włączać ogrzewania na maksa, żeby cokolwiek widzieć. Było to do mnie bardzo uciążliwe, bo jest lato i temperatura na zewnątrz było ponad 20 stopni. Szyb otworzyć też nie mogłem, bo mi deszcz wpadał do środka samochodu.
    Cytat Napisał staniol504 Zobacz post
    Nie ma sensu tankować 98 szkoda kasy a gdy zatankujesz 95 nie odczujesz różnicy.
    Wiesz co zależy też na jakiej stacji tankujesz paliwo. Kiedyś jak jeszcze mieszkałem poza Warszawą tankowałem w sąsiedniej wsi na jakieś stacji mixpol, czy coś w tym stylu. Podczas dłuższej trasy do Warszawy samochód mi spalał około 7,9 litrów na 100km. Tymczasem jak zatankowałem dynamic 98 na lotosie spalanie od razu spadło do około 7 litrów na 100 km mimo, że styl jazdy był identyczny. Natomiast obecnie przy spokojnej jeździ (ale przy otwartych szybach bez klimy) w dłuższej trasie pali mi około 6,2 litra. Nie wiem czy to dużo, czy mało. Tylko, że ja mam też inny silnik. Z tego co czytałem diesle zawsze palą mniej w dłuższej trasie niż silniki na benzynę. Poza tym mam 6 biegów, więc w moim samochodzie optymalną prędkością jest raczej coś około 110-120 km/h na szóstym biegu.

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    z tym osuszaczem to nie tak do końca , że szyby parują - przy zatkanym wydajność klimy spada, czyli z nawiewów nie będzie lecieć zimne powietrze a w skrajnych przypadkach klima nie wejdzie do pracy( sprężarka się nie włączy mimo palącej się "śnieżynki")


    "Tydzień temu jechałem podczas deszczu i szyby mi ciągle parowały, co chwile musiałem włączać ogrzewania na maksa, żeby cokolwiek widzieć. Było to do mnie bardzo uciążliwe, bo jest lato i temperatura na zewnątrz było ponad 20 stopni. Szyb otworzyć też nie mogłem, bo mi deszcz wpadał do środka samochodu."


    i właśnie w takich przypadkach kilma się sprawdza - w parę sekund byś miał czystą szybę - także z całego serca polecam używać

    co do środków odgrzybiających - jeżeli nie czujesz się na siłach to odpuść sobie pianki bo się skraplają (chociaż moim skromnym zdaniem są najbardziej skuteczne) - aplikacja w środkowy nawiew może skończyć się awarią radia,
    na rynku są dostępne tzw granaty odgrzybiające - nic w nawiewy nie aplikujesz tylko wyciągasz zawleczkę uruchamiasz nawiew i w zależności od środka czekasz aż środek spenetruje całe wnętrze - nigdy nie używałem, jedni chwalą inni klną - niech wypowiedzą się koledzy preferujący taką metodę
    co do ozonowania - raz skorzystałem i nie jestem przekonany - po zabiegu strasznie było czuć stęchlizną mimo iż filtr kabinowy był w tym samym czasie wymieniany
    Ostatnio edytowane przez jaro190 ; 24-08-2012 o 00:07

  12. #41
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    STILO MW 1.9JTD 115KM
    Cytat Napisał staniol504 Zobacz post
    Osuszacz jak sama nazwa wskazuje odpowiedzialny jest za odprowadzenie wilgoci z układu klimatyzacji i wymieniamy go w momencie gdy się zatyka. Objawem są zazwyczaj parujące szyby.
    Mnie się zawsze wydawało, że osuszacz służy do odprowadzania wilgoci z czynnika, a parujące szyby co mają z tym wspólnego?

  13. #42
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał jurek84 Zobacz post
    Mnie się zawsze wydawało, że osuszacz służy do odprowadzania wilgoci z czynnika, a parujące szyby co mają z tym wspólnego?
    To właśnie dobrze Ci się wydawało.

  14. #43
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    kable wysokiego napięcia co 60 tys.
    Lukq ty jesteś pewien, że w tym samochodzie są kable wysokiego napięcia (inna nazwa to przewody zapłonowe, jeśli się nie mylę) ? Pisałem maila do ASO z pytaniem ile kosztuje ich wymiana. Odpowiedzieli mi, że w moim samochodzie są tylko cewki zapłonowe i ich nie ma potrzeby wymieniać.

  15. #44
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Napisałem tylko co z reguły przy jakich przebiegach powinno się wymieniać. U Ciebie faktycznie nie ma kabli są jak to napisałeś cewki zapłonowe.

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #45
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 listopad 2011
    Skąd
    x
    Postów
    328
    Auto
    x
    Rocznik
    x
    Ok. Dzięki.


 

Podobne tematy

  1. Chwilowe zużycie paliwa przy hamowaniu silnikiem
    Napisany przez mirekM na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-10-2012, 15:52
  2. Zużycie paliwa siena 1,4 lpg
    Napisany przez przemo33 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 42
    Ostatni post: 25-10-2011, 08:42
  3. ZUŻYCIE PALIWA 1,6 100 koni
    Napisany przez maciek.j na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 15-07-2011, 19:41
  4. Problem z odpalaniem zimnego silnika.
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-06-2010, 21:09
  5. Wentylacja/Ogrzewanie... Jakie zużycie paliwa??
    Napisany przez RomualdPL na forum Punto
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-09-2009, 17:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nawiew a spalanie

ile pali klima w samochodzie BRAVA

fiat forum co wpywa na spalanie

fiat stilo jak sprawdzicspalanie chwilowe

zwiekszone spalanie przez nawiew

zimny nawiew w aucie szkodzi

czyszczenie filtra kabinowego stilo manual

wymiana filtra powietrza w stilo jtd

czy nawiew w samochodzie pobiera paliwo

fiat stilo czyszczenie przepustnicy instrukcja

czyszczenie filtra kabiny fiat stilo

fiat stilo zapach w kabiniewplyw nawiewu zimnego powietrza na spalanie gazuzimne nadmuch fiat stilobrak filtra kabinowego stiloczy zimny nawiew pali duzo benzynygrande punto smierdzi z nawiewow przy zimnym czy nawiewy maja wplyw na spalanieBudowa nawiewu we fiacie palio

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl