Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001

    Lybra 1.8 drgawki silnika

    Witam wszystkich!
    Mój problem co prawda nie dotyczy fiata tylko lancii lybra 1.8 ale to przecież jedna stajnia a i motorki bliźniacze mam więc nadzieję uzyskać merytoryczną pomoc. Od kilku dni po odpaleniu zimnego silnika po nocy odczuwam wibracje silnika przenoszone na karoserię. MES nic niepokojącego nie wykazuje, silnik ma normalną moc, normalne zużycie paliwa, odpala od sztycha. Po nagrzaniu silnik pracuje gładko, nic nie wibruje. Podmieniłem świece-nadal to samo. Wariator z całym rozrządem wymieniony jakieś 5 tyś km temu. Autko trzymane w ogrzewanym garażu. Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Gdzie szukać? Cewki? Wtryskiwacze? Dziękuję za wszelką pomoc! Pozdrawiam!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Odpowiem sobie sam: podmiana cewek i świec na inne nic nie zmieniła. Wlałem podczas tankowania formułę stp do wtryskiwaczy, zobaczymy co z tego wyniknie. Podejrzewam wtryskiwacz lub pompę paliwa.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    U mnie lekko poszarpuje (bardzo minimalnie ale to czuć) gdy silnik jest rozgrzany i obroty są niższe - po odpaleniu gdy trzyma początkowo obroty ok 1000-1100 obr/min tego nie czuć. U mnie jestem przekonany ze to wtryski bo po przałączeniu na gaz jest cichutko.. Wtruski raczej mogą niedomagać przy niższych temp lub/i niższych czasach wtrysku.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Możliwe, że masz gdzieś przebicie i ucieka Ci iskra. Teraz auta są na to wrażliwe, gdyż jest wilgotno rano. Komputer może nie złapać błędu. A kable WN wymieniałeś?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W 1.8 nie ma kabli WN
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Po odpaleniu motorka na początku pracuje gładko, po kilkunastu sekundach zaczyna delikatnie silnikiem telepac, da się normalnie jechać ale na biegu jałowym czuć drgawki. Jak obroty zejdą poniżej 1000 obr/min jest znów gładko. Mam dwa wtryskiwacze w zapasie i spróbuję podmieniać, zobaczę co z tego wyjdzie.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Czy ktoś wie jakie ciśnienie ma być na listwie wtryskowej w silniku 1.8?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Już wiem:-) 3,3 - 3,7 bara

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Wymieniłem wszystkie wtryskiwacze i chyba się poprawiło natomiast napewno silnik lepiej reaguje na pedał gazu. Teraz wyraźnie czuję delikatny kop przy ok. 2800 obr/min czego przed wymianą wtryskiwaczy nie obserwowałem. Silnik stał sie elastyczniejszy. Jeszcze jedna sprawa: silnik dużo łatwiej odpala więc narazie same plusy operacji

    Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Panowie pomóżcie bo coś się poknociło i w zakresie 1250 obrotów silnik wyraźnie nierówno pracuje. I na zimno i po rozgrzaniu. Na ciepło mniej ale także przerywa. Da się normalnie jechać ale na światłach telepie samochodem. Gdzie szukać ? Pacjent lybra 1.8 16V czyli silnik ze stilo albo barchetty tylko plus wałki balansujące.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Proszę o wytłumaczenie odnośnie paranetru FRA i integratora sondy lambda z MES. U mnie te oba parametry są na poziomie ok. 100% a widzę że niekrórzy piszą wyniki w formacie na 1.10. Z tego co czytałem to powinny być zbliżone lub równe 1. O co u mnie chodzi?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Mam prośbę: czy ktoś w miarę zorientowany mógłby rzucić okiem na przebieg sondy lambda mojego autka? Czy to powinno być takie poszarpane i czy powinno się tak zawieszać. Pacjent Lybra 1.8 16V ECU Hitachi sonda badana na wolnych obrotach temp. silnika 90 stopni, przed 68 sekundą i od ok 165 sekundy prędkość silnika na chwilę podniesiona do ok. 3tyś obr/min . Dziękuję!
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez pawcio78 ; 06-12-2014 o 09:59

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak to przeskalowałeś że nie widać na skali cyfr ale pomijając to to sam wykres jest prawidłowy - to nigdy nie będzie sinusoida bo o to właśnie w tym chodzi że silnik sobie reguluje dawkę paliwa na podstawie tych wykresów.. I raz ma za bogato, raz za biednie... Ważne że oscyluje.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Dziękuję za opinię:-)

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2010
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    39
    Postów
    79
    Auto
    Lybra 1.8 16V 131KM, Y 1.2 8V 60KM
    Rocznik
    2000, 2001
    Sprawa się rypla: 8,6 atm na trzecim cylindrze. Dziś ma być zrzucana głowica.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Lancia Lybra 1,9 JTD
    Napisany przez egon na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 429
    Ostatni post: 26-06-2017, 22:25
  2. Lancia Lybra kombi w dieslu
    Napisany przez Bathory na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post: 05-07-2014, 20:52
  3. Lancia Lybra 1,9 JTD SW
    Napisany przez seth na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post: 16-04-2014, 20:06
  4. Lybra 1.8 szarpanie przy przyspieszaniu
    Napisany przez promokator na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 05-11-2011, 11:59
  5. Drgawki przy hamowaniu - Brava 1,9JTD105 ABS - długie.
    Napisany przez maras na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-05-2011, 08:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http://www.iparts.pl