Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 52

Temat: Egr  

  1. #31
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2010
    Skąd
    Świdwin
    Postów
    982
    Auto
    croma 1.9 16vMJTD 150 km
    Rocznik
    2006
    A tak z innej beczki....czy pompa raila może piszczeć czy to może alternator?? bo cholera od strony rozrządu coś czasem sobie popiskuje i silnik faluje na obrotach jak rano na mrozie odpalam(ale to od słabego aku bo po włączeniu wszystkiego objaw się nasila), a wszystko od strony rozrządu było wymienione poza altkiem i pompą raila która de facto nie jest droga...
    Zaślepkę mi przepaliło bo była zbyt cienka, a drugą z kolegą założyliśmy nie tak jak trzeba i ją ucięło.[/QUOTE]


    piszczy sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora - będzie jeszcze gorzej przerabiałem ten problem osobiście - wymienić na nowe

    co do zaślepek egr to na allegro można kupić za psie pieniądze i na pewno się nie przepalą - sprawdzone, jeżeli chcesz go usunąć fizycznie to też możesz kupić zestaw kryz razem ze śrubami, jeżeli nie chcesz wydawać kasy to zaślepki muszą mieć co najmniej 2 mm grubości



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Postów
    319
    Auto
    Stilo multiwagon 1.9 Multijet
    Rocznik
    06.2006 FL
    Zastanawiam się jak będzie wyglądała emisja spalin po usunięciu egr? Ostatnio napotkałem zielonych którzy sprawdzali emisję spalin

  4. #33
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    nas usunięciem również się zastanawiam bo po zaślepieniu bład wywala po odpaleniu auta, co prawda bład po 10-20 sekundach znika ale draźni mnie to. Widziałem kiedyś test w internecie gdzie porównywali bodajże fiata bravo z egr i dpf i zwykłego bez dpf i egr i o dziwo ten bez EGR i DPF miał mniejszą emisje spalin...

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    W internecie bardzo łatwo manipulować informacją w celu uzyskania pewnych korzyści - w tym przypadku korzyści finansowych. Być może autorem tego porównania była firma specjalizująca się w usuwaniu EGR/DPF.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  6. #35
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    A jaką masz zaślepkę z otworami ? Zakładałem już kilka z otworami i w żadnym nie wywalało błędu.

  7. #36
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    U mnie po założeniu zaślepki z dziurkami szarpanie zamieniło się w turbo dziurę. Także też się zastanawiam nad zaślepieniem, zwłaszcza że jeżdżę sporo po mieście i nierzadko stoję w korkach. W moim przypadku dochodzi koszt wyprogramowania EGR ze sterownika (Multijet), koszt ok. 250 zł.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #37
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    mam z 4 otworami i wywaliło błąd EGR P0404ster.zaw.EGR. No własnie kolega też ma z 4 otworami ale orginalną z ASO i nie wywala błędu. JA usunę błąd i po 2-3 odpaleniu auta błąd wraca. Z kolei dzwoniłem do gościa do usuwa EGR ze sterownika to mówi , że 1.9jtd 140 km zawsze po zaślepieniu będzie wywalac błąd niezależnie czy z otworami czy bez. Błędem ię nie przejmuje w końcu stilon zaczął jeździć jak należy

  10. #39
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Dobrze wiedzieć ja zakładałem do 150KM Fabryczne.

  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Ale silniki 140 i 150 KM mają inne EGR niż silniki 115 i 120 KM. Inne też zaślepki.
    Ale czy to ma jakieś znaczenie? Uszkodzone elektrycznie lub zapieczone zawory EGR zarówno w wersjach 115; 120; 140 oraz 150 KM dają podobne objawy. Kwestia indywidualnego przypadku jak i stanu EGR. Serwisowa zaślepka z otworami zamontowana w silnikach MJTD nie powinna dawać błędu. Jeśli tak się dzieje, tzn. że zawór nadaje się do regeneracji. Autodata przy okazji problemów z silnikiem JTD/MJTD w Stilo zaleca w pierwszej kolejności kontrolę zaworu EGR. Tutaj masz temat z identycznym silnikiem (140 KM). Po wyczyszczeniu zaworu i założeniu częściowej zaślepki z otworami auto śmiga jak nowe i błędów żadnych nie ma:

    Fiat Stilo | Błąd P0404, a silnik śmiga | FIAT Forum
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  12. #41
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    czyli jak zmienię zaślepkę którą posiadam (również z 4 otworami) na serwisową fiata koszt 29 zł to nie powinno być błedu?? kupiłem zwykłą z 4 otworami i wywala mi błąd. kupiłem 10 Zaślepka EGR FIAT 1,9 16v 2,4 20v OPEL 1.9 CDTI (4859938312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. i bład wywala czy po kupieniu 8 Zaślepka EGR FIAT OPEL 1.9 16V 2.4 20V JTDM CDTI (4960048957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. bądź tej 100 Oryginalna Zaślepka EGR FIAT 1,9 2,4 OPEL CDTI (4854413020) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. problem błędu zniknie??

  13. #42
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    A czym się różni serwisowa od tej która zamontowana jest w twoim aucie?
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  14. #43
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    właśnie nie wiem, ale piszesz , że założenie serwisowej nie wywala błędu.. u mnie po założeniu z 4 otworami błąd wywala... i własnie dziwi mnie,że ludzie piszą ze załozenie zaslepki z 4 otworami nie powoduje błędu... jak spowodowało;/

  15. #44
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    56
    Postów
    1,708
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Może masz dalej walnięty EGR i dlatego wywala błąd . Samo założenie zaślepki przy walniętym zaworze nic nie da.

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2014
    Skąd
    Ełk
    Postów
    135
    Auto
    stilo 1.9 jtd 140km
    Rocznik
    2004
    trochę inaczej podejrzewałem walnięty EGR. Błędu po podłączeniu do kompa nie było. Przy wyciąganiu zauwazyłem, ze zaslepka była (orginalna) ale spadła mi i nie odnalazłem jej. Pod autem nie było, a mój wzrok nie wychwycił jej gdzieś na silniku czy osprzęcie. wyczyściłem EGR zabrudzony mocno nie był, za to trzpień się nie ruszał długo walczył. aż w końcu ruszył i rozruszałem go. dodam ,że było silne zabrudzenie kolektora przy wejsciu EGR-a. Nie było mozna śruboketa wbic. Wyczyściłem trochę. Poskładałem wszytsko. Założyłem zakupioną blaszkę i auto odzyskało moc. Zaczeło normalnie jeździć i tak dalej. ale po 3-4 odpaleniu wyskoczył błąd EGR. Auto dalej bardzo dobrze jeździ. Czyli może te orginalne zaslepki są jakieś inne?? żebym odnalazł starą to pewnie bym starą założył i sprawdził.


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl