Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 51
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V

    Nierówne obroty Palio Weekend 1.6 16V

    Witam
    Mam problem z moim fiacikiem, mianowicie na biegu jałowym ma strasznie nierówne obroty, silik przerywa tak jakby telepie całym silnikiem, podczas jazdy nie ma żadnych objawów dopiero na luzie. Wymieniony został czujnik położenia przepustnicy ale nic to nie dało. Dodam że problem występuje na gazie (sekwencja) jak i na benzynie. CZy ktoś się spotkał z takiom problemem i potrafi pomóc?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Musisz trochę sprecyzować czy obroty falują czy może aito gubi zapłony itp.. I poszukaj bo dość często padają podobne pytania..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V
    Obroty stoją równo więc raczej gubi zapłony

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No wię pierwsze co kable i świece.. Ew. można próbować diagnozować i obekrzeć świece, sprawdzić w nocy czy gdzieś nie przebija..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 marzec 2012
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    830
    Auto
    Renault Clio 1,2 8v
    powiem tyle 1,6 16v seria silników epicka mająca problemy z obrotami. Przyczyn może być wiele kable zapłonowe, świece . Gdzieś tu na forum spotkałem się z takim sposobem sprawdzania kabli że polewa się je woda i w nocy patrzy czy gdzieś nie przeskakują iskry. To sposób któregoś z kolegów na forum . Powiedz mi prozę czy te same objawy występują przy silniku zimnym jak i ciepłym?

  7. #6
    Master
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,811
    Auto
    GP estiva B&M,Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour, Clio 3PH1 1,2 75KM
    Rocznik
    2010 2007 2005
    polewac to duzo powiedziane - bierzesz zraszacz do kwiatów i jedziesz w czelusci tam gdzie jest super ciemno i spryskujesz mgiełką kable oraz cewke - nikt w poblizu ciebie nie ma palio sieny bravo brawa marea z tym silnikiem aby na chwile przełożyc kable ? w najgorszym przypadku cewke ? a najlepiej jak mozesz to nagraj to zachowanie silnika bo moze sie okazac ze to nie ukłąd zapłonowy szwankuje tylko np czujnik położenia wału nawala i to on zapewnie przerwy w dostawie iskry i jeszcze jedno jak sie samochód zachowuje podczas deszczu ? tak samo jak podczas suchego dnia ?
    GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée, Renault Clio 3 PH1 1,2 75KM D4F Expression

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V
    kable są nowe, objawy występują i są takie same niezależnie od temperatury silnika oraz pogody, jak trzymam większe obroty (ok1500) to też czuć że nadal silnikiem telepie, Dzisiaj zmierzyłem rezystancje na cewce, wartość rezystancji między stykami wysokiego napięcia książkowe, zaś między stykami układu pierwotnego w okolicach 1 ohm, w ksiązce jeste że powinno być 0,55-0,61 ohm.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    mam takie same objawy jak kolega( już ze 2 lata tak mam), mam wymienione kable, świece, cewka, oraz wtryski ( te ostatnie niestety ze szrotu i robione u kiepskiego mechanika). na kompie nie ma błędów chociaż dawno nie sprawdzałem. jeździ normalnie, na zimnym silniku w zimę potrafi troche szarpać i tracić moc jak sie jedzie ( ale tylko zaraz po ruszeniu) oprócz tego ze 2 razy przez ten czas zgasł mi podczas jazdy na amen ale odrazu odpalał ( jeszcze jadąc puszczałem sprzegło i zaskakiwał)i co dziwne działo sie tak na ciepłym silniku. dodam jeszcze ze mam 1.6 16v, NIE MAM LPG. samochód pali mi ok 10 litrów przy bardzo spokojnej jeździe po mieście jak sie dociśnie to do 13 (odcinki 10km),( ostatnio w trasei spalił mi 7.5 ale jazda autostradą 120 km/h)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2012
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.6 16V
    cewkę podmieniłem ale nic to nie dało, jutro sprawdzę czujnik położenia wału korbowego i dam zanć

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 wrzesień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    31
    Postów
    81
    Auto
    Palio 1.6 HL
    no własnie ja podejżewam czujnik położenia wału oraz sonde lambda. da się obie te rzeczy sprawdzić jakoś domowymi sposobami? ( mam jakiś podstawowy miernik), no i jeszcze podejżewam że przepustnica usyfiona ( silniczek krokowy czyściłem) może ma ktoś jakiegos linka do instrukcji jak ją wyczyścić.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    CPW można spróbować mierzyć miernikiem ale na falujące obroty - nie sądzę aby to było to. Jakby przerywał i gasł to ok..
    Lambdę mierzysz napięcie na jej wyjściu na rozgrzanym pracującym już pewien czas silniku (lambda musi się rozgrzać) - powinno oscylować w zakresie 0-1V (praktycznie z reg od 0-0,1 do 0,7-0,8V). Najlepiej jakby się miało oscyloskop ale od biedy zwykły miernik wystarczy. Przepustnice czyścić normalnie - demontujesz i pucujesz. Benzyną albo czymś podobnym. Instrukcja do BBMa chyba 1.2 jest na forum w download jeżeli nie wiesz jak się zabrać.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Żeby nie powielać tematów po nierównej pracy...
    Mój pierwszy problem to cewka, najpierw była słaba iskra na 1szym i 2gim cylindrze teraz na pierwszym nie ma wcale. Czy ktoś montował cewkę mobiletron czy raczej się w to nie pakować i od razu kupić np valeo?

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Z tego co wiem nie ma co się bawić w zamienniki.. Nawet valeo chyba jest zamiennikiem ale przynajmniej porządna firma..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    mobiletron kosztuje około 100PLN, a valeo około 180PLN - oryginał w aso 380PLN. Może spróbować z używką z bravy z 1996?

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2012
    Skąd
    Żory
    Wiek
    40
    Postów
    152
    Auto
    Siena 1.6 16V
    Rocznik
    1998
    Cewka wymieniona (świece i kable ngk także) ale wypadanie zapłonów pozostało... kiepska sprawa.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Palio Weekend 1,6 '99 - wysokie obroty + wysoki stan oleju
    Napisany przez stasioo_1983 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-02-2012, 10:13
  2. Palio Weekend 1.6 16v na ciepłym silniku gubi wolne obroty.
    Napisany przez marcio1977 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-02-2011, 14:07
  3. [silnik] Nierówne falujące obroty i wysokie spalanie
    Napisany przez mariuszsciubak na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 27-01-2011, 21:34
  4. [silnik] [CC 700] Nierówne obroty silnika
    Napisany przez OGr na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 01-04-2009, 08:51
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przewody zaplonowe fiat weekend 1.6 16v

palio weekend 1.6 16v falujace obroty

SCHEMAT ELEKTRONICZNY STEROWNIK MAGNETI MARELLI IAW EP

palio 1.2 16v przerywa podczas jazdy przyczyny

zlzmienne obroty sieny na zimno

fiat palio weekend obroty

fiat palio 1 2 16v katalizator uszkodzony objawy

palio obroty

falujace obroty siena 1.6

co to jest czujnik halla renault megane 16 16v

fiat palio 1.6 16v

czujnik przepustnicy fiat sienafiat siena 1.6 16 v obrotypalio obroty czujnik

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl