Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2010
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto II FL

    Wycieki oleju ze skrzyni biegów

    Panowie mam taki problem, że na łączeniu silnika ze skrzynią wycieka mi olej . Napewno wycieka ze skrzyni bo silnik nie bierze ani grama oleju. Dzieje się to już od dłuższego czasu i mimo, że ze skrzynią nic się nie dzieje to pod samochodem zostaje zawsze niewielka plamka z tego oleju. Jakiś czas temu pojawiły się już duże plamy, więc od razu podjechałem do mechanika. Wymienili simering i zalali nowym olejem oraz okazało się że wyskoczyła półośka, która wchodzi do skrzyni biegów. Po naprawie nie było już tych dużych plam ale dalej ten drobny wyciek jest. Mechanik powiedział, że cieknie właśnie gdzieś na łączeniu silnika ze skrzynią. On sam nie wie co to może być i mówi że trzeba by rozebrać skrzynię żeby zobaczyć. Koszt takiej operacji to jakieś 400zł + nie wiadomo co tam wyjdzie czyli napewno więcej . Poza tym szkoda żeby dalej wyciekał mi nowy olej ze skrzyni. Czy macie może jakieś sugestie co to może być Miał ktoś może podobny problem albo słyszał o czymś takim
    pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    wydaje mi się że trzeba odkręcić skrzynie od silnika i s powrotem ją założyć. Nie ma tam żadnej uszczelki ani uszczelniacza więc taki zabieg powinien pomóc. Możliwe że z biegiem czasu po prostu się rozszczelniło i tyle.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Z opisu wynika że puszcza Ci uszczelniacz na wałku sprzęgłowym. Tyle że jeśli jest to mały wyciek to pytanie czy jest sens wogóle to ruszać bo trzeba skrzynie zdjąć do wymiany.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2010
    Skąd
    Cieszyn
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Punto II FL
    No a co w takim przypadku ze sprzęgłem? Jak to na nie wpłynie i czy nie będzie czasem zapryskane od oleju? Bo jeśli chodzi o samą pracę czy to skrzyni biegów czy sprzęgła to nie widzę różnicy, jedyne co mnie irytuje to ta mała plamka oleju pod samochodem. Teraz jest przejechane 101tys km (kupiłem jak było 93tys km) a poprzedni właściciel montował nowe sprzęgło przy 91tyś km. Wole to zrobić chociaż koszt jest niemały jeśli ma mi to wpłynać na żywotność samej skrzyni i jeśli przez to zniszczę sobie nowe sprzęgło. Co byście radzili w tej sytuacji?
    pozdrawiam

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    zależy jak duże są to ubytki oleju tz. ile go ze skrzyni ubywa na np.10kkm. Wiem z doświadczenia że skrzynie biegów w samochodach Palio/Siena/Punto mk I/Punto mk II z silnikiem 1.2 8v niezależnie od mocy 73 czy 60km nie znoszą za małego poziomu oleju. Niski poziom oleju powoduje uszkodzenie mechanizmu różnicowego (przekładni różnicowej potocznie zwanej też jako dyferencjał). I tu można sobie łatwo obliczyć czy naprawa walka uszczelniacza się opłaca. Używana skrzynia biegów z małym przebiegiem kosztuje ok 1000zł + 3500 zł robocizna co daje nam kwotę 1350zł. Olej syntetyczny do skrzyni biegów kosztuje 40-45zł za litr.Przyjmijmy że na 10kkm ze skrzyni ubywa z litr a ktoś w roku przejeżdża z 20kkm co daje nam ubytek ok 2 litrów oleju czyli jakieś 90 zł. Jeżeli chcesz tym autem pojeździć z 3 - 4 lata to dolewki oleju do skrzyni będą cie kosztowały 270-360zł plus ewentualna robocizna jeżeli sam tego nie będziesz robił. Wymiana uszczelniacza wałka sprzęgła nie wiem ile może kosztować. W warszawie zdjęcie i założenie skrzyni w warsztacie kosztuje 300-350zł. Plus wymiana simeringu wyniesie gdzieś z 500zł. Jak widać tak czy tak będziesz musiał wydać pieniądze związane z twoją usterka . Którą opcje wybierzesz , oczywiście decyzja należy do Ciebie ja bym wybierał albo drugą albo trzecia opcje z tym że pewnie stanęło by na tej trzeciej gdyż miałbym pewność że: moje autko jest sprawne i nie muszę się zastanawiać ile oleju mam jeszcze w skrzyni i czy jej nie zajeżdżę oraz wiedziałbym że na przeglądzie sie nie przyczepia i nie będę musiał dawać 50 zł w łapę

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cena samej wymiany też może zależeć od tego czy skrzynia wymaga do tej operacji kompletnej rozbiórki czy nie, bo nie w każdej dostęp do uszczelniacza sie od strony dzwona sprzęgła.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Włączę się w ten temat, mimo iż dyskusja odbyła się blisko 2 lata temu.Właśnie jestem umówiony na piątek do warsztatu na uszczelnienie wycieku oleju ze skrzyni biegów na półosiach.Te plamy oleju są coraz większe a ostatni sam dolewałem 0,4 L 75W90.Zaśpiewano mi 150zł, myślę, że cena nie jest za wysoka?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wyciągnięcie 2 półosi + uszczelniacze = 150? Jeżeli tak to cena super

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    To, że tak zaśpiewali ,to jeszcze nie znaczy,że cena nie wzrośnie.Powiadomię jaka przyjdzie do zapłaty.Znając polskie realia warsztatowe to mogę się na końcu zdziwić

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cena dobra z uwagi, że ciut grzebania i to "brudna robota".
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    że ciut grzebania i to "brudna robota".
    Jak się ma sprzęt i klucze, dobry podnośnik itd to nie powinno być problemu. Ja w 2h wymieniłem uszczelniacz półosi w peugeocie młodej ale myślę że profesjonalista 2 strony zrobi krócej.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 lipiec 2012
    Skąd
    śląsk
    Postów
    124
    Auto
    Punto II SX 1.2 8V 2001
    Okazało się, że diagnoza jednego mechanika była błędna, nie cieknie z uszczelniacza półosi ale z uszczelniacza wybieraka biegów.Musiałem odebrać samochód z warsztatu bo mechanik, u którego realizowałem naprawę miał czas na wymianę uszczelniacza półosi a na to drugie już nie i wyznaczono mi nowy termin, bo ponoć trzeba skrzynie biegów rozebrać, w co mi się nie chce za bardzo wierzyć.

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Rozbierać nie, ale trzeba ja zwalić, więc to już więcej roboty.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2013
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    26
    Postów
    6
    Auto
    Fiat palio
    Rocznik
    2002
    Witam do kolego dudu$ no niby zrobiłeś dobre obliczenia ale jeśli to cieknie na wałku sprzęgłowym to niestety Twoje wyliczenie w wariancie dolewania oleju do skrzyni nie wyjdzie najtańszym bo olej nie ma innej drogi jak przesączyć się przez simering wałkiem do obudowy sprzęgła a tam już wiadomo co zrobi siła odśrodkowa z luźnymi kroplami oleju a zarazem ze sprzęgłem zacznie się prędzej czy później smarowane olejem przekładniowym ślizgać zarazem spalać wiec będzie do wymiany Wybierając opcje kupna używanej skrzyni biegów z niskim przebiegiem i półroczną gwarancją tez według mnie mija się z celem bo ze mały przebieg nie oznacza że nie jest skatowana albo podpicowana nowym simeringiem wałka bez wymiany łożyska co za tym idzie po upływie gwaranci może zacząć ciec
    Masz racje ze skrzynie biegów fiatów nie lubią małej ilości oleju ale co do siadania mechanizmu różnicowego mam dwie w zasadzie teorie jedna to wiadomo mała ilość oleju w skrzyni więc nie dochodzi go za dużo do różnicówki a wiadomo że jest to przekładnia silnie obciążona a silnie bez smarowania musi się szybciej zużyć druga moja teoria to zaczyna się to właśnie od japońskiego łożysko koyo z reguły o oznaczeniach 6204R montowanego w większości mniejszych pojemnościowo fiatów jest ono na wejściu gdzie jak wiadomo wałek spotyka się z wibracjami z silnika przenoszonymi przez sprzęgło To łożysko nie ma żadnego luzu a wiec podczas pracy od wibracji
    dostaje nieźle w kość potem jak już się wypracuje siada uszczelniacz bo wałek już nie ma osiowości olej wycieka i zaczyna sie dewastacja skrzyni .ja wymieniam te łożyska na łożyska 6204 faga ale z luzem C 3 I Z Uszczelnieniem typu rs ale z jednej strony właśnie tym uszczelnieniem zakładam w stronę obudowy i simeringu wałka co daje mi dodatkowe uszczelnienie

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    56
    Postów
    30
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    Jaki piękny temat, a tak poważnie to mam ten sam problem. Tylko kropelki się już u mnie skończyły i "ciurczy" własnie przez wałek sprzęgły. Dolewanie oleju to nie jest pomysł na długo, to taka dojazdówka. Bardzo teraz boli. Moje plany: wymiana sprzęgła i podmiana skrzyni. Znalazłem na złomowisku skrzynię, tylko trzeba będzie uszczelniać (na zapas) - taki wniosek wysnułem po przeczytaniu wpisu kolegi CRAWMAGA. Bardzo cenna uwaga o łożysku. Przy okazji spytam, czy skrzynie Punto I i II 1,2 8v są w miarę kompatybilne?

    Znalazłem na forum informacje o kompatybilności i jeszcze trochę porad. Teraz tylko do roboty.
    Ostatnio edytowane przez gozko ; 15-02-2014 o 16:09 Powód: Są informacje na forum, ale muszę nauczyć się szukania


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 20:12
  2. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 02:55
  3. [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I
    Napisany przez lukasek231 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2009, 17:10
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 16:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 09:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek oleju ze skrzyni

wymiana-simeringu-uszczelniacza-wybieraka-skrzyni-biegow fiat brava 1.2

sprawdzanie oleju w skrzyni puncie 1 2

http://www.iparts.pl