Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 19 z 19
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    63
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    Wiem, ze nikt nie słucha, ale ja korzystałem z Waszych porad. W ramach podzięki podzielę się "doświadczeniami". Powodem powstawania luzu na wałku sprzęgłowym skrzyni jest byle jakie jego oparcie w kole zamachowym (tak to trutnie w fabryce wymyślili), każde naciśnięcie sprzęgła hardrokowo działa na łożyska skrzyni. Co do przeszczepu skrzyni I na II to moje bieżące uwagi
    1. Wybierak przełożyć z I do II, zmienić symering na wybieraku, tym większym i oring na następnym - przestanie się ślimaczyć olejem. Pozwoli to również na zamocowanie siłownika sprzęgła - środki skrzyń są takie same ( w moim przypadku). Nie wiem gdzie szukać numerów skrzyń - jak trafię -podam
    2. Wymienić dźwignię "pędzącą" łożysko oporowe sprzęgła.
    3. Przystosować uchwyt zawieszenia "tyłu" skrzyni - jak to mi wyjdzie i uda się zrobić parę fotek to przedstawię na forum - tu jest trochę kombinacji. Otrzymałem wskazówkę, że można zamocować łapę od I do karoserii II - nie sprawdziłem, ale.... zamówiłem na szrocie łapę i sprawdzę.

    Ku pocieszeniu jutro mam zamiar zrobić modernizację zawieszenia skrzyni i wymienić sprzęgło.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    63
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    Ze względu na duże wycieki oleju ze skrzyni i obawą, że służby porządkowe mogą wymusić ekologiczne zachowanie postanowiłem wymienić skrzynię w moim Punto II. Na szrocie znalazłem skrzynię od Punto I. Wcześniejsze informacje z netu: „powinno pasować”. Cena w miarę atrakcyjna więc do pracy. Skrzynia nie posiadała wycieków od strony wałka sprzęgłowego (moja w tym miejscu jest „dziurawa” wałek sprzęgłowy ma luz). Szczelności półosi nie potrafiłem ocenić, mają niewielki luz promieniowy, po około 1 mm. Jedno jest pewne skrzynia od II do I pasuje z lewej strony bez przeróbek, prawa wymaga poświecenia.
    1.jpg
    1. Tak wyglądają skrzynie po prawej skrzynia I, po lewej II, tu gdzie śruba wkręcona jest wspólna dla obu typów
    Regeneracja wybieraka: wymieniłem uszczelnienie symering 30x20x7 i kołek sprężysty zabezpieczający wybierak na wielofrezie osi o średnicy 4 mm.
    3.jpg
    3. Wymiana sprzęgła też okazała się konieczna –przyrząd centrujący wykonany z kija od szczotki, średnica około 16 mm i wbijamy w tarczę sprzęgła, aby pasowała w otwór koła zamachowego. Wałek sprzęgłowy chyba nie opiera się w kole zamachowym – stąd takie częste wycieki oleju na wałku sprzęgłowym.
    5.jpg
    5. Widok nowych „podwieszaków”, wykonałem je z płaskownika o grubości 4 mm. Lewy przykręcony na 3 śruby M10x1,25 mm – taki jest gwint w skrzyni. Prawy wisi na dwóch śrubach ósemkach. Mocowania do wieszaka zrobiłem z nakrętek M10x1,25 przy użyciu spawarki.
    6.jpg
    6. Mocowania złożone na „sucho”.
    7.jpg
    7. Widok z tyłu skrzyni
    8.jpg
    8. Widok z lewej strony
    9.jpg
    9. Widok z prawej strony
    Uwagi po pierwszej jeździe. Skrzynia z I zabrała ~0,5 biegu, czyli silnik musi więcej kręcić, aby osiągnąć taką prędkość jak poprzednio. Zepsułem (nie wiem jak?) prądniczkę napędzającą licznik (pokazuje 12km/h, a jadę 50 wg nawigacji). Następny etap to regeneracja oryginalnej skrzyni. Koszt 300,zł i mnóstwo pracy. Doświadczenie bezcenne Żadnych wycieków po 70 km. Bym zapomniał - uszczelniłem napęd prądniczki licznika - oring+ sylikon (nie wolno wykręcać śruby blokującej pędzidło -tylko poluzować-ważne!
    Ostatnio edytowane przez gozko ; 23-02-2014 o 20:26 Powód: Dodatkowa uwaga o napędzie prądniczki licznika

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2012
    Skąd
    Piotrków Tryb/Łódź
    Postów
    10
    Auto
    Punto II 1.2 8v 188
    Rocznik
    2001
    Witam.

    Jakie czynności i cześci uwzględnił kolega w cenie 300PLN za regenerację starej skrzyni biegów?
    U mnie w kropku padło łożysko wałka (pękło na pół) ale odziwo olej nie wypływał. Łożysko + simering + olej + simeringi półosi to koszt około 150zł.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 listopad 2013
    Skąd
    Olecko
    Wiek
    63
    Postów
    31
    Auto
    Fiat Punto 1.2
    Rocznik
    2000
    300 zł to koszt skrzyni na szrocie. Reszta to kilka płaskowników, wiertarka +wiertła, no i musiałem kupić gwintowniki i narzynkę 10x1,25mm (75 zł). Po przeczytaniu informacji w sieci na temat przeszczepu skrzyni z I do II postanowiłem spróbować i się udało. Będę teraz regenerował oryginalną skrzynię, bo te~200-300 obr silnika więcej na 5 biegu, aby jechać ok. 100km/h denerwuje i zużywa niepotrzebnie paliwo. To co w tej chwili zdążyłem zauważyć to będę musiał wymienić łożyska na wałku sprzęgłowym (kryte z jednej strony) + symering, uszczelnienia półosi - czyli tak jak u kolegi - jaki to będzie koszt nie mam pojęcia. Symering wybieraka kosztował mnie około 5 zł. (robię zakupy w Agromaszu i jestem zadowolony z jakości i cen materiałów i narzędzi). Jeśli wybierak u Kolegi jest suchy i wokół niego nie widać oliwnego potu to w porządku, w innym przypadku warto wymienić uszczelnienie. A jeszcze olej (Exel75w90) i sprzęgło (LUK), stare zaolejone tak, że aż dziw bierze iż w ogóle ciągnęło jakoś - następne 3 stówy. Praca 0,00 zł - własna.
    http://fiatklubpolska.pl/punto-473/s...-punto-i-6491/ tu jest informacja o cenach łożysk
    Ostatnio edytowane przez gozko ; 05-03-2014 o 19:24 Powód: Dodatkowa informacja, którą znalazłem w sieci


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. [skrzynia biegów] demontaż skrzyni biegów
    Napisany przez aronbos na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 21:12
  2. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 03:55
  3. [skrzynia biegów] Łożyska skrzyni biegów punto I
    Napisany przez lukasek231 na forum Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-03-2009, 18:10
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 17:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek oleju ze skrzyni

wymiana-simeringu-uszczelniacza-wybieraka-skrzyni-biegow fiat brava 1.2

sprawdzanie oleju w skrzyni puncie 1 2

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl