Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 17
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2012
    Skąd
    Hrubieszów
    Postów
    4
    Auto
    Punto 2 1.2 8V

    Silnik "bierze olej"

    Witam.
    Posiadam punto 2 z silnikiem 1.2 8v z 2000 roku. Zauważyłem znaczny ubytek oleju w silniku. Czym to może być spowodowane? Nigdzie nie cieknie. Ubytek to około dwóch litrów na tysiąc kilometrów, więc problem dość poważny.
    Miał ktoś podobny problem lub orientuj się gdzie może być przyczyna?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli faktycznie nigdzie nie cieknie (ale radziłbym to dokładnie zweryfikować) to sprawdź jak wygląda płyn chłodniczy - czy nie ma tłustych oczek w zbiorniczku. Jeżeli nie cieknie i nie przepływa gdzieś dalej to silnik go po prostu przepala. Co za olej, jaki przebieg ma silnik?


    ---------- Post dodany o 14:11 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:10 ----------

    Cytat Napisał Punto2 Zobacz post
    Ubytek to około dwóch litrów na tysiąc kilometrów
    i to jest naprawdę bardzo poważny problem Stało się tak nagle czy auto zostało tak kupione?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2012
    Skąd
    Hrubieszów
    Postów
    4
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Stalo sie tak po wymianie uszelki pod glowica. Wtedy jeszcze ubytek nie byl tak znaczny. Potem byl maly wypadek i zatarl sie silnik, wymienione zostaly panewki, tloki, tuleje, glowica byla planowana, wszystkie uszczelki.
    Przebieg 110 tys.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Pierwsze pytanie, to powinno być ile tego oleju pali, podane w l/1000km. jeśli mieści się w przedziale 0,2-0,5 to nie ma tragedii.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jeżeli stało się to po wymianie UPG to szybko tylko sprawdź co masz w płynie chłodniczym - czy nie masz nad-stanu...
    Jeżeli silnik był zatarty to już poważna sprawa, ale z tego co piszesz był generalny remont.
    Można tak gdybać, generalnie jednak powinien być to problem mechanik a nie Twój prawda?

    Na tę chwilę tak jak pisze - sprawdź co masz w płynie chłodniczym i czy na 100% gdzieś Ci olej nie kapie.


    ---------- Post dodany o 14:31 ---------- Poprzedni post dodany był o 14:30 ----------

    Cytat Napisał Jelcyn Zobacz post
    Pierwsze pytanie, to powinno być ile tego oleju pali
    Cytat Napisał Punto2 Zobacz post
    Ubytek to około dwóch litrów na tysiąc kilometrów
    Oj Jelcyn czytaj uważnie, poza tym gdyby mi na 1kkm paliło 0,2 litra oleju to bym albo myślał o remoncie albo o sprzedaży auta..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Oj Jelcyn czytaj uważnie
    Oj faktycznie, umknęło mi. Dwa litry na 1000km to faktycznie dużo, przyczyny są zazwyczaj dwie, albo wyciek albo spalanie. Przy takim spalaniu oleju auto powinno zostawiać zostawiać za sobą siwą chmurę jak trabant zalany czystym mixolem, więc jak tego nie napisałeś, to domyślam się, że nie występuje, więc najprawdopodobniej kropek znaczy terytorium.
    BTW byrrt, zapraszam do przeczytania instrukcji auta i norm przewidzianych przez producenta. Przy spokojnej jeździe faktycznie da się nie uzupełniać oleju między wymianami, ale nawet jak wlewasz 1-2l to nie musi być oznaką awarii czy zużycia.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Niby tak, czytałem już to kiedyś, ale ja po 15tyś km dynamicznej jazdy w swoim aucie nie dolewam oleju ani kropli.. A mam na budziku 246tyś..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Jelcyn a Tobie na pewno chodzi o 1kkm czy może o 10kkm bo na taki przebiel zrozumiałe jest dolanie od 0,2-0,5 nie licząc VW passatów, które podobno pożerają wielkie ilości.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    Cytat Napisał lukq Zobacz post
    nie licząc VW passatów, które podobno pożerają wielkie ilości.
    Porozmawiaj z właścicielem mazdy RX-7 pierwszej generacji, tak olej lało się całymi cysternami.
    W każdym razie wspomniany remont albo był przeprowadzony przez upośledzonego praktykanta, albo uszkodzenia były tak znaczne, że nawet to nie pomogło. Osobiście zaczął bym się rozglądać za nowym serduchem.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Co fakt, to fakt coś jest dalej nie tak z silnikiem. Sprawdź kompresję sprawdź masło jak pisali poprzednicy, napisz też czy zaczął dymić.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    ja po 15tyś km dynamicznej jazdy w swoim aucie nie dolewam oleju ani kropli.. A mam na budziku 246tyś..
    Kiedyś miałem Skodę 105 i silnik palił mi około 0,5 litra oleju na 1000km, natomiast żony wujek w takiej samej skodzie tyle że nówka z salonu, cieszył się że on od wymiany do wymiany nie dolewa ani kropli. Po jakimś czasie u niego nagle zrobił się nadmiar oleju. Okazało się że pompa paliwa (przykręcana do bloku smarowana i napędzana od wału) puszczała paliwo przez membranę do oleju.

    Coś z tym remontem jest nie tak, lub składał to jakiś laik i pierścienie odwrotnie pozakładał.
    Tak jak piszą koledzy wyżej sprawdź czy nie ma wycieków, czy za bardzo nie dymi. Poza tym warto byłoby sprawdzić kompresję.
    Jedź do tego kto Ci ten remont robił i niech się tłumaczy, czemu tak się dzieje.
    Ostatnio edytowane przez qolejowy ; 19-03-2012 o 23:07
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał qolejowy Zobacz post
    Kiedyś miałem Skodę 105 i silnik palił mi około 0,5 litra oleju na 1000km
    Wiesz to dość skrajne sytuacje, to co piszą w katalogach ok - ale w autach które eksploatowałem, eksploatuje moja rodzina nikt nie dolewa oleju między przeglądami! To nie te czasy.. Są w tych autach naprawdę różne konstrukcje bo Skoda, Citroen, Mazda, Toyota, Nissan, Peugeot, Opel, Disle i benzyniaki, w gazie i bez. Można by tak wymieniać.. Jak silnik bierze olej to generalnie nie jest zbyt dobrze i pal go licho jeżeli bierze tam powiedzmy 0,2l na 10 000km ale nie 0,5 na 1000! I nie obchodzi mnie co piszą w książkach serwisowych
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2012
    Skąd
    Hrubieszów
    Postów
    4
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    Mechanik twierdzi, że to wina uszczelniaczy zaworowych i zaleca wymianę. Zobaczę co będzie po wymianie i dam znać tutaj.
    Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zobacz, czy przy porannym odpalaniu nie puszcza Ci dymku z tyłu auta. Gdy uszczelniacze zaworowe są do wymiany to właśnie przy takim porannym odpalaniu lubi sobie na niebiesko zakopcić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2012
    Skąd
    Hrubieszów
    Postów
    4
    Auto
    Punto 2 1.2 8V
    No właśnie nie widać, żeby kopcił strasznie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. komunikaty "low oil press" oraz "alternator fail"
    Napisany przez krzysztof2345 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-11-2011, 15:14
  2. [silnik] Autko się "Krztusi" (Brava 1.2 80KM)
    Napisany przez daavith na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2011, 23:05
  3. [silnik] CC900 pali się "marchewa" problem z wtrys
    Napisany przez Banas921 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 17-02-2011, 20:33
  4. [silnik] Fiat Punto II 1.4 - "duszący się silnik"
    Napisany przez kFIATek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 08-02-2011, 09:23
  5. [silnik] Ciągle świecąca się "marchewka"
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 30-10-2008, 20:54

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik bierze olej

punto 2 bierze olej

fiat punto bierze olej

fiat punto 2 bierze olej

punto bierze olej

ubytek oleju w silniku przyczyny

bierze olej

punto ii bierze olej

fiat siena bierze olejsilnik bierze olej przyczynapunto 1.2 bierze olejsilnik punto 2punto 2 silnikcieknie olej silnika fiat punto2punto 1 bierze olejfiat silnik 1.4 olejpunto 2 pobiera olejfiat punto ile oleju do silnikapunto 1.2 16v bierze olejhttp:fiatklubpolska.plpunto-ii-468silnik-bierze-olej-14719FIAT PUNTO ii BIERZE OLEJbaby bierze olejpunto ii 1.2 bierze olejfiat punto 1.2 bierze olej

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl