Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000

    [osprzęt silnika] Wyjący pasek pod maską kontrolka ładowania

    Witam

    Panowie jak samochód postoi trochę dłużej na parkingu np 48h to po odpaleniu słychać przez minutę wycie jakiegoś paska i świeci się non stop kontrolka ładowania akumulatora, co może być tego przyczyną??

    Ostatnio naprawiany był rozrusznik (bendix) czy to coś może mieć wspólnego z tym?

    Samochód Ojca Fiat Punto I 55KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Sprawdź naciąg paska od alternatora, gdyż może się ślizgać i nie ładuje akumulatora prawidłowo.
    Możesz także użyć miernika by sprawdzić ładowanie akumulatora.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Ojciec własnie dzwonił do mnie że nie chce w ogóle odpalić samochód więc może rzeczywiście nie ładuje akumulatora a prąd brało z akumulatora i teraz nie chce odpalić?

    Ciekawe co poszło czy alternator? czy pasek?

    A czy przy naprawie rozrusznika mechanik mógł coś uszkodzić w układzie ładowania? Ten pasek? Alternator?

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Mógł uszkodzić kable zasilające. Trzeba sprawdzić ładowanie, jak już odpali naciąg paska, oraz jak pisze poprawność podłączenia Kabli przy rozruszniku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  6. #5
    nfk
    nfk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 sierpień 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1.2 8V
    Rocznik
    2000
    Okey sprawdzimy to tylko dziwne jest to że ta naprawa była ze 3 tygodnie temu i było dobrze do dzisiaj, ten pasek już kiedyś wył nawet przed naprawą rozrusznika i to najczęściej po deszczu lub jak długo stał więc może ten pasek się poluzował i to dlatego ale sprawdzę to

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Raczej nie tyle co się poluzował bo ma napinacz, a się rozciągnął już. Sprawdzisz ładowanie i naciąg paska i będzie wiadomo.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 czerwiec 2009
    Skąd
    Zielona Góra
    Postów
    76
    Auto
    Giant Terrago, Ulysse, Ducato, Uno, Vectra B, vw LT 46 i parę innych :D
    Zmierz ładowanie aku na włączonym silniku , Ściągnij pasek włącz samochód i zobacz czy jest cisza. Dwa sprawdź rolkę alternatora czy nie ma luzów itp.
    Samochody z Uk na zamówienie. Transport samochodów i rzeczy po całej europie !! 663 404 518 www.carczesci.nets.pl części do samochodów osobowych .

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 maj 2011
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    7
    Auto
    Punto 1,1
    Przypominam, że alternatory posiadają charakterystykę mocno zależną od temperatury (zanim ktoś oceni, czy napięcie jest "dobre" lub "złe" niech najpierw spojrzy, czy alternator jest zimny, czy gorący).
    Takie charakterystyki można obejrzeć np. tutaj (jednocześnie jest to poradnik wymiany regulatora i łożysk - przy okazji, w Magneti-Marelli do Punto 1 generacji, można spotkać nietypowe, ciaśniej pasowane łożyska, trzeba mieć tego świadomość): Forum Fiat Punto - wymiana łożysk i regulatora w alternatorze.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    a takie pytanko - jeśli kontrolka ładowania sygnalizowała awarię przez jakieś 3-5 min a później sama zgasła to powinienem mieć powody do zmartwień? Może szczotki w altku wytarte?
    Ostatnio edytowane przez ka_czor ; 23-08-2012 o 11:31

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No nie jest to normalne i wypadało by skontrolować wszystko od podszewki
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    może dodam ze wczesniej odebrałem autko od mechanika - wymiana całego tłumika. Nie wiem czy on może czegos nie poluzował jak tam gmerał przy kolektorze....


 

Podobne tematy

  1. kontrolka pasów bezpieczeństwa
    Napisany przez bercik1965 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 09-07-2009, 20:19
  2. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  3. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-10-2008, 23:53
  4. [osprzęt silnika] kolektor wydechowy
    Napisany przez artur 2310 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-08-2008, 21:13
  5. Pasek klinowy alternatora
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-07-2008, 08:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

ducato alternator nie laduje

maska fiata ulysses

fiat punto 1.2 swieci sie kontrolka ladowania

fiat ducato nie laduje

wyjacy alternator megane ii

Kontlorki w punto

charakterystyka temperaturowa alternatora

fiat punto-nie zapala sie kontrolka ladowania

jak wymienic pasek od alternatora w fiacie punto z 2009

wycie lozyska lt46

co moze byc przyczyna wycia silnika w vectrze

http://www.iparts.pl