witam jaki olej mam kupic do przekladni i co ile sie go wymiena
chcialem wyregulowac zawory ale nie wiem jaka jest wymagana szczelina
i co bede do tego potrzebowal
pomocy
witam jaki olej mam kupic do przekladni i co ile sie go wymiena
chcialem wyregulowac zawory ale nie wiem jaka jest wymagana szczelina
i co bede do tego potrzebowal
pomocy
punto 2 5d active 1.2 8 zaworowy 2002 rok
Przekładni jakiej, bo szczerze próbuję wymyślić o co dokładnie chodzi
A regulowałeś już kiedyś zawory? Masz jakieś pojęcie o tym?
Potrzebne będą odpowiednie płytki które wkładasz między krzywkę, a popychacz.
Do tego oczywiście zestaw podstawowych narzędzi, aby dobrać się do wałka rozrządu (zdjąc pokrywę i inny "przeszkadzający" osprzęt).
Oczywiśćie suwmiarkę musisz posiadać, aby zmierzyć grubość starych płytek.
Orasz szczelinomierz.
Warto też obejrzeć dokładnie jak się mają krzywki na wałku rozrządu.
W dołączonym pliku masz mały poradnik co i jak.
Poszukam zaraz w programie info o luzie zaworowym dla tego silnika.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
nie regulowalem ale chce spr i wtedy napisze ze regulowalem czlowiek uczy sie na bledach
instrukcje posiadam amm te ksiazke lecz nie ma wymaganych luzow podanych
no i szczeliniomierz jest
Potrzebne będą odpowiednie płytki które wkładasz między krzywkę, a popychacz. co to za plytki gdzieje kupic ???
tego nie rozumiem "Oczywiśćie suwmiarkę musisz posiadać, aby zmierzyć grubość starych płytek "
ale dzieki za pomoc
punto 2 5d active 1.2 8 zaworowy 2002 rok
Są takie płytki. One są między popychaczem zawora, a krzywką na wałku. Krzywka na wałku "dobija" do płytki, która przekazuje siłę "uderzenia" na popychacz zaworu.
Co jak byś między gwoździem, a młotkiem wsadził deskę i ten gwóźdź dobijał młotkiem przez tą deskę.
Deska jak wiesz z czasem się "sklepie" czy wytrze. Po to są te płytki, że z wiekiem można je wyjąć i wstawić nowe.
A suwmiarka jest po to, aby po wyjęciu starej płytki zobaczyć jaką ma grubość względem wzorcowej.
Instaluję program i napiszę Ci jakie powinny być wartości prawidłowe (tj. grubość tych płytek wzorcowych).
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
nie no suwmiarka spoko wiem co to tylko te plytki wiec bede musial je kupic
punto 2 5d active 1.2 8 zaworowy 2002 rok
Ok więc tak: (silnik zimny)
- luz zaworów ssących: 0.35 ą 0.05mm
- luz zaworów wydechowych: 0.45 ą 0.05mm
Teraz musisz zmierzyć luz między krzywką, a płytką i dobrać taką płytkę nową, aby luz był w takich wartościąch jak powyżej.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
ok jeszcze raz dzieki
punto 2 5d active 1.2 8 zaworowy 2002 rok
te płytki to "szczelinomierz" moi drodzy![]()
Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM