Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 277 z 372 PierwszyPierwszy ... 177227267275276277278279287327 ... OstatniOstatni
Posty od 4,141 do 4,155 z 5569
Like Tree118lubi to!

Temat: Codziennik  

  1. #4141
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Boch ile kilometrów tygodniowo robisz że myślisz o dieslu?Jak na dojazdy do pracy 4-6km w jedną i w drugą to szkoda kasy na diesla.Koszt przejazdu może tańszy ale naprawy-kosmos.Wiem coś z własnego doświadczenia.Podobne wrażenia miał kumpel z Fordem Mondeo.Dopóki Ford robił dziennie 120-130km było wszystko ok jak przeniósł się do pracy bliżej i robił dziennie 10km zaczęły się kłopoty z silnikiem.Diesel pracuje dobrze jak jest rozgrzany a na to potrzebuje około 20-30km a na krótkich dystansach szybko dostaje w d..e.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #4142
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    nie ukrywam, robię niewiele. ale... Stilo we wszelakich testach i opisach polecane są wyłącznie z silnikami JTD/MJ. wystarczy poczytać. znajomy z pracy posiada Stilo w JTD. do pracy ma jeszcze mniej niż ja. tras nie robi. awaryjność z tego co mówi właściwie żadna. jedyne co wymieniał to climatronic w ASO - to tak z poważniejszych napraw. bardzo sobie to auto i z tym silnikiem zachwala. oczywiście myślałem o benzynie. niestety zbyt ciekawie nie jest. 1.2 za słabe. 1.4 rzadko spotykane i też brakuje mocy. 1.6 awaryjne i paliwożerne, 1.8 zjada olej i ma problemy z wariatorem, spalanie też spore. to Stilo w benzynie ze zdjęć bardzo mi się widziało. gdyby nie te uszkodzenia blacharskie na tylnym nadkolu pewnie bym je wziął. sprzedający strasznie lawirował z ogłoszeniem i z terminami. gdyby nie to, pewnie bym już benzyną 1.6 śmigał.

  4. #4143
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    U nas w Polsce gdzie nie płacisz podatku drogowego od pojemności każdy chce mieć diesla bo tanio wychodzi-niby.Rozmawiałem ostatnio z kuzynem z Niemiec na temat diesla.Wg niego diesel musi na siebie zarabiać a nie stać po parkingach dlatego wszystkie diesle sprowadzane do Polski mają korygowane liczniki nawet o 150 000km.Jak nie wierzysz to zobacz to: Handlarz prawdę ci powie / cofanie liczników forever. - YouTube Doszli już nawet do takiej wprawy że serwis nie wie czy było cofane czy nie.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  5. #4144
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Widzę tylko ja tu taka bidota, że o zmianie auta nie myślę
    Hehe jest nas dwóch,bo miałem też coś szukać a zacząłem się rozglądać za częściami do rozrządu,bo prędko maryśki nie zmienię,a kilometry dobijają do wymiany rozrządu
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #4145
    TMK
    TMK jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    03 luty 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    47
    Postów
    846
    Auto
    Croma 1.9 8V 120@160KM
    Rocznik
    2008
    Pytanie podchwytliwe, demontował ktoś z Was reflektor w cromie po lifcie?
    Soczewki są mleczne czyt. brudne, przy przeglądzie prosiłem o ich sprawdzenie i prawy był słabszy o 20% na przyrządzie. Dzisiaj zrobiłem fotkę odcięcia na ścianie:

    Grzebać czy jeszcze zostawić? Znalazłem polecaną firmę regenerującą odbłyśniki, ale nie wiem czy dam radę wyjąć i rozkleić szkło.

  7. #4146
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał artur 2310 Zobacz post
    wszystkie diesle sprowadzane do Polski mają korygowane liczniki nawet o 150 000km.Jak nie wierzysz to zobacz to: Handlarz prawdę ci powie / cofanie liczników forever. - YouTube Doszli już nawet do takiej wprawy że serwis nie wie czy było cofane czy nie
    ale ja to wszystko wiem. diesla cofniętego o 150 tys. km przerabiałem osobiście o czym chyba nawet wspominałem w innym temacie. na tym, albo na innym forum ktoś nawet napisał, że winni są kupujący. bzdura. winny jest ustawodawca, który zezwala na cofanie liczników. w krajach cywilizowanej Europy taki proceder karany jest surowymi karami grzywny ewentualnie karą pozbawienia wolności. a u nas można cofać licznik, ale trzeba o tym wspomnieć kupującemu - no takie rzeczy tylko w Polsce ) ponoć szykuje się nowelizacja przepisów w tym temacie. poczekamy, zobaczymy. przydałoby się również wprowadzenie obowiązku rejestracji aut sprowadzonych przez handlarzy/komisiarzy po upływie np 2 tygodni i wydania specjalnych terminowych tablic rejestracyjnych uprawniających do poruszania się autem po polskich drogach. na razie jest z tym straszny bajzel, samowolka i plastikowe tablice z numerami skopiowanymi z briefu zwane wyklejkami
    Ostatnio edytowane przez boch ; 23-12-2013 o 23:06

  8. #4147
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Polska to jeszcze nadal pod pewnymi względami dziki kraj. W Szwecji, Belgii, Holandii i Danii każde auto możesz sobie sprawdzić po tablicach rejestracyjnych, jaki ma przebieg. Jest to zapisywanie po każdym badaniu technicznym. Szybko wtedy wyłapie się ewentualną cofkę na liczniku.

    Na przykład tutaj:
    http://tablica.pl/oferta/audi-a6-2-4...tml#efa99c738e

    Widzimy ładne Audi.
    84672941_3_1000x700_audi-a6-24-2004-kola-zimowe-gratis-audi.jpg

    A sprawdzamy sobie tutaj:
    https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx



    Wpisujemy nr rejestracyjny i co widzimy

    Fordonsidentifikation
    Registreringsnummer: WEE486
    Fabrikat: AUDI A6 2,4
    Färg: SVART Fordonsslag: PB
    Fordonsĺr: 2004 Fordonsslagsklass: I
    Identifieringsnummer: WAUZZZ4F65N036024
    Typgodkännandenummer: e1*2001/116*0254*02
    Typgodkännandedatum: 2004-05-28
    Senaste EU-regbevis del 1: 2012-04-02
    Senaste EU-regbevis del 2: 2012-04-02
    Handelsbeteckning:
    Upplysningar:

    Fordonsdata
    Fordonsstatus: I trafik (2012-04-13)
    Tillfällig registrering: Nej
    Antal ägare: 10 Yrkesmässig trafik: Nej
    Fordonet tillverkat: 2004-08
    Producentansvarig: 556084-0968
    I trafik första gĺngen i Sverige: 2004-09-21
    I trafik första gĺngen i utlandet: Import/införsel: Nej
    Ägarbunden dispens: Nej
    Ägarbunden dispens upphör: Nej

    Besiktningsuppgifter
    Besiktningstermin: 2014-06-01 - 2014-10-31
    Senast godkända besiktning: 2013-11-19
    Vägmätarställning: 169570

    Skatteuppgifter
    Fordonsskattepliktigt: Ja
    Trängselskattepliktigt: Ja
    Ĺrsskatt, kr: 2680
    Ĺterbetalning vid avställning, kr: 2456
    Betalningsmĺnad/er: november
    Vägtrafikregisteravgift: 65 kr ska betalas samtidigt med ĺrsskatten.

    Tekniska data
    Motornummer:
    Kaross: Sedan (AA)
    Karosserikod tillägg:
    Karosserikod särskilda ändamĺl:
    Slagvolym, cm3: 2393
    Växellĺda: VARIOMATIC

    Antal passagerare, max: 4
    Antal sittande passagerare, max:
    Antal bältade passagerare, max:
    Antal passagerare i rullstol, max:
    Antal stĺende passagerare, max:
    Fordonet är enligt uppgift försett med krockkudde främre passagerarplats.
    Skattevikt, kg: 1740
    Tjänstevikt, kg: 1740
    Totalvikt, kg: 2140
    Ursprunglig totalvikt, kg: 2140
    Max släpvagnsvikt, kg: 1800
    Max släpvagnsvikt kg, obromsad: 750
    Släpvagns maximala totalvikt vid B-behörighet, kg: 1360
    Släpvagns maximala totalvikt vid utökad B-behörighet, kg: 2110
    Max sammanlagd bruttovikt, kg: 3995
    Max lastvikt, kg: 400
    Kopplingsavstĺnd, mm:
    Kopplingsavstĺnd EU, mm:
    Max kopplingsavstĺnd EU, mm:
    Bromsuttag :
    Lastutrymmets längd, mm:
    Främre överhäng, mm:
    Bakre överhäng, mm:
    Utrustning:
    Drivande axlar fram:
    Drivande axlar bak:
    Antal hjul:
    Däckdimension axel 1: 205/60 R16 96W Fälgdimension axel 1: 7Jx16 ET35
    Däckdimension axel 2: 205/60 R16 96W Fälgdimension axel 2: 7Jx16 ET35
    Bandbredd, mm:

    Längd, mm: 4950 Bredd, mm: 1860
    Höjd, mm: 1470

    Drivmedel 1: BENSIN
    Motoreffekt, kW: 130,0
    Effektnorm: EG
    Max hastighet, km/h: 226,0
    Ljudnivĺ dB, vid körning: 74
    Ljudnivĺ dB, stillastĺende: 77
    Varvtal stillastĺende min-1: 4500
    Bränsleförbrukning, blandad körning: 9,7 L/100KM
    Koldioxidutsläpp, CO2 blandad körning: 233,0 g/km
    Bränsleförbrukning, landsvägskörning: 7,3 L/100KM
    Koldioxidutsläpp, CO2 landsvägskörning: 175,0 g/km
    Bränsleförbrukning, stadskörning: 13,9 L/100KM
    Koldioxidutsläpp, CO2 stadskörning: 334,0 g/km
    Kolmonoxid, CO: 0,4250 G/KM
    Kväveoxider, NOX: 0,0230 G/KM
    Kolväten och totala kolväten, HC/THC: 0,0580 G/KM



    Miljöklass: 2005
    Miljöbilsklass: 2005/EURO IV
    Euro miljöklassning:

    Utsläppsklass:



    Skyltformat fram: EU-ENRADIG Skyltformat bak: EU-ENRADIG

    A patrzymy na to co nas interesuje.

    Besiktningstermin: 2014-06-01 - 2014-10-31
    Senast godkända besiktning: 2013-11-19
    Vägmätarställning: 169570

    Czyli przy ostatnim przeglądzie auto miało niecałe 170 tys. przebiegu.


    A dodam jeszcze kilka linków:

    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Belgii
    https://professionals.car-pass.be/ve...uest_locale=fr

    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Holandii
    https://ovi.rdw.nl/

    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Danii
    http://selvbetjening.trafikstyrelsen.../soegning.aspx

    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Szwecji
    https://fordonsfraga.transportstyrel...natfordon.aspx
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #4148
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Poradzę Ci tyle co mój mechanik (jedyny w okolicy przeciwnik diesla). Uciekaj jak najdalej od diesla. Dlaczego? Jak ostatnio robiłem u niego sprzęgło, dwumas i inne pierdoły, to kazał mi sobie porównać dwie faktury. Moją (2535 zł za sprzęgło, dwumas, wysprzęglik, uszczelniacz wału, śruby, poduszka i olej do skrzyni=7 pozycji) z fakturą na 2105 zł gdzie gość zrobił prawie kapitalkę peugeota 406 w benzynie (rozrząd, zawieszenie, sprzęgło, olej, filtry, cewki bodajże... Cuda na kiju =31 pozycji)... Gdybym to miał zrobić u siebie na raz, to bym z torbami poszedł. Wiele rzeczy robiłem, ale po kolei i powoli. No i kosztowały jakieś chore pieniądze w stosunku do tego co widziałem.
    Zapytaj sam siebie czy stać Cię na nowoczesnego diesla i jeździć nim po parę km.
    Owszem, jtd i mj to super konstrukcja, daje dużo radości, ale mimo całej miłości do jazdy dieslem już sobie auta z takim silnikiem nie kupię, bo mnie po prostu na to nie stać.
    Ostatnio edytowane przez bzykol ; 23-12-2013 o 23:34

  10. #4149
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Nigdy więcej dizla!
    Jak już, to kupię sobie starego merola do renowacji i będę jeździł jak panisko za nieduże pieniądze (plus setki godzin własnej pracy, no ale trzeba mieć jakieś hobby?). Przynajmniej umiem i mogę (narzędzia) rozebrać i złożyć silnik, a jak trzeba to i pompę sam wyreguluję. Wszystkie części tanie, używane (ale sprawne) łatwo dostępne, a są też podróby których cena (i jakość) są zadowalające.
    Nowsze wynalazki zapewniają chleb z masłem i szynką serwisom, bo użytkownik nie ma po co do nich zaglądać, a psują się jakby częściej i "wredniej" niż stare.

    Bardziej na poważnie: samochody z dieslem i jeszcze turbo do kompletu są nieporozumieniem technicznym i ekonomicznym jeśli używa się ich na krótkich trasach (typowo miejska jazda).

  11. #4150
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    A dodam jeszcze:
    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Belgii https://professionals.car-pass.be/ve...uest_locale=fr
    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Holandii https://ovi.rdw.nl/
    Jak sprawdzić auto po numerze rejestracyjnym w Danii http://selvbetjening.trafikstyrelsen.../soegning.aspx
    dzięki. na pewno się przyda.

  12. #4151
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Bzykol popieram to co piszesz w 100% a jak do tego doliczyć filtr cząstek stałych(np.KIA Ceed ok.6500 PLN) to można zacząć cierpieć na bezdomność.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  13. #4152
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    boch nie nie boję sie Pb, ale w tej chwili mnie jeszcze nie stac na to auto, ale w mój gust trafiło to Stilo idealnie
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  14. #4153
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    no w mój niespecjanie. nie podoba mi się ta tapicerka na siedzeniach jak i białe zegary. nie mam pojęcia po co Fiat tak zakombinował. w tym modelu siedzi już silnik oplowski bez hydraulicznej regulacji luzu zaworowego. pod gaz niespecjalnie...

  15. #4154
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Chłopaki montują i zadowoleni...

  16. #4155
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Chodzilo mi bardziej o wygląd zew.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

http:fiatklubpolska.plna-luzie-po-pracy-452codziennik-7781-najnowszy-post

zasieg swiatel mijania

46536465

cdif2 #2802

podwozie sassi

turbogauge 3 - komputer pokladowy

0281003018

schemat 0281003018

fiat klub polska codziennik

fiat marea rozkraczone tylne kola

bravo lakier 823

fiat bravo wyskakuje blad hill holder

marea rozkraczone kola

fiat bravo blad hill holder

transponder temic id 11

Fiat 823 grigio sassi

osram diadem w stilo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl