Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Posty od 136 do 150 z 278
  1. #136
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie musisz mieć lapcia podpiętego żeby zbierać mapę benzynową.. Ja mam temp przełączania się na gaz 35'C, przełącza się znacznie wcześniej zanim drgnie wskazówka temp. na zegarach bo ta rusza się z pozycji 0 przy ponad 60'C
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #137
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no widzisz, niby nie trzeba, a sterownik LPG mi tych punktów nie nazbierał tyle żeby wyrysować linię ciągłą (benzyna). co do czujnika miałeś rację. dziś rano po odpaleniu silnik z miejsca przełączył się na gaz. także wracam z 4k5 do 4k7. tylko wychodzi z tego jakaś bzdura, bo niby teoretycznie przy 4k7 powinien przełączać się jeszcze szybciej. ale tak jak napisałeś rezystancja tych czujników nie zmienia się liniowo, więc może tu jest wyjaśnienie zagadki. po podłączeniu pod najnowszą wersję programu czujnik rozpoznał sie automatycznie jako 1k7... przypomnę, że gazownik ustawił 4k7 na starszej wersji softu, bo o takiej oporności czujniki zakłada. wariactwo jakieś...

  4. #138
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    po podłączeniu pod najnowszą wersję programu czujnik rozpoznał sie automatycznie jako 1k7
    A ja się pytam - na jakiej podstawie? Obłęd jak nie wiedząc czym się mierzy i jaką wartość mamy obecnie można stwierdzić co to za czujnik?
    Te 200 omów na pewno nie spowoduje tak szybkiego przełączania.. Bez przesady.. Po prostu nie ma takich czujników jak 4k5 więc ustawi tak jak pewnie go producent stworzył - 4k7..

    Czujnik możesz wykręcić, zabrać do domu ogrzać go do 20'C i sprawdzić oporność miernikiem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #139
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał byrrt
    A ja się pytam - na jakiej podstawie?
    ano widzisz. tymczasem w instrukcji programowania ESGI napisano:

    5. Wybór typu czujnika temperatury reduktora
    - system po włączeniu wykrywa typ zastosowanego czujnika
    - w przypadku niewłaściwych wskazań lub wymiany czujnika na inny należy wybrać odpowiednią
    opcję celem uzyskania właściwych wskazań
    i co teraz?

  6. #140
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    i co teraz?
    Ściema, beton, zwała.. Nie wiem jak to nazwać Jeszcze charakterystykę mogliby określić np. puszczając przez czujnik prąd, podgrzewając go i sprawdzając czy rezystancja maleje czy rośnie. Temp może wykrywa na podstawie pomiaru temp w samym sterowniku ale wszystko ok jeżeli auto jest zimne np. po nocy.. Ale to też głupota tak na prawdę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #141
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    mnie się wydaje, że nie dogadał się techniczny z twórcą instrukcji. prawdopodobnie chodziło o to, że czujnik wybierze się w systemie diagnostycznym automatycznie, o ile był już wcześniej przez instalatora prawidłowo ustawiony. tak to widzę

  8. #142
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no więc tak, przygotowane mam już:

    kolektor

    kolektor.jpg kolektor 2.jpg

    uszczelki

    uszczelki.jpg

    oraz czujniki

    czujniki.jpg

    stary kolektor posiada pęknięcie, które może mieć przełożenie na pracę silnika. do wymiany są również uszczelki kolektora, które nie były wymieniane prawdopodobnie od wyjazdu auta z fabryki. no ale i tak najważniejszą kwestią jest wykonanie nowych nawiertów w kolektorze. jako że mam go "do montażu", więc jest okazja zrobić nawierty od środka kolektora, blisko wtryskiwaczy benzynowych. wciąż jednak zastanawia się czy nie zrobić ich tak jak poprzednio czyli od dołu kolektora, po przeciwnej stronie wtryskiwaczy benzynowych. gazownicy z reguły robią to w BBM'ach wg tego drugiego sposobu, bo wtedy odpada konieczność ściągania kolektora do nawiertów. pozostaje wtedy do rozminki umiejscowienie listwy wtryskowej LPG. zgodnie ze sztuką montażu długość wężyków między listwą a nyplami to max. 20 cm czyli listwa musiałaby być umiejscowiona pod kolektorem ssącym za chłodnicą klimatyzacji. u mnie obecnie wygląda to tak, że listwa znajduje się pod łapaczem powietrza i idą z niej długie na ponad 40 cm wężyki. fakt, że dostęp do listwy jest łatwy ale niekoniecznie jest to prawidłowy montaż instalacji. z pewnością wiele ułatwiłyby wtryskiwacze pojedyncze takie jak np Hana 2000 czy zachwalane ostatnio Barracudy

    BARRACUDA WTRYSKIWACZ GAZU LPG JAK HANA KEIHIN (2746807433) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    co o tym myślicie?

  9. #143
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie wiem jak te Baracudy tematu na tyle nie śledzę ale faktycznie rób tak żeby połączenia nypel na kolektorze wtrysk gazowy były jak najkrótsze i co ważne równe. Wtrysk gazu powinien być możliwie blisko wtrysku benzyny i pod podobnym kątem. Co do wtrysków gazu i ich umiejscowienia to fakt trochę głupio sobie je tak zabudować żeby nie mieć do nich dostępu ale z 2giej strony jak instalacja będzie ok, wtryski dobre a filtry wymieniane w porę to nie będzie potrzeby majstrowania przy nich raczej..

    Kolektor piaskowałeś czy coś? Bo się świeci jak psu...

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #144
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    docierany, piaskowany i myjka ultradźwiękowa

  11. #145
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    no więc akcja "kolektor" już za mną. nie obyło się oczywiście bez niespodzianek. niespodzianka pierwsza, to niedokręcone śruby dolnej części kolektora przez poprzednich mechaników. niespodzianka druga - chociaż tak naprawdę można się było tego spodziewać - stan oringów na wtryskiwaczach benzynowych. jednym słowem tragedia. niespodzianka trzecia to sam kolektor. okazało się, że ten który nabyłem był troszkę inny (grubszy u dołu) w związku z czym trzeba było szukać dłuższych śrub łączących kolektor z głowicą. nowy kolektor więc i nowe nawierty pod nyple. zrobione są od spodu, czyli tak jak poprzednio, tyle że pod innym kątem. skróceniu uległy również wężyki pomiędzy listwą, a kolektorem. mają teraz 20 cm i są równej długości. zmieniła też miejsce zamocowania listwa wtryskowa. teraz jest pomiędzy kolektorem a wentylatorem. po złożeniu wszystkiego do kupy i po odpaleniu silnika kolejna niespodzianka - kontrolka marchewy na desce rozdzielczej. diagnoskop gaziarza nie ima się mojego sterownika, więc pozostało szukać na czuja. okazało się że w rozsypce jest wtyczka od przedłużki czujnika położenia wału. raz łączy raz nie. trzeba ją będzie wymienić.
    jestem teraz ciekaw efektów. po zrobieniu 25 km mogę tylko powiedzieć, że auto jest... cichsze. tak mi się przynajmniej wydaje. mam jednak nadzieję, że wymiana pękniętego kolektora na nowy wraz ze wszystkimi uszczelkami wyeliminuje przede wszystkim poranne problemy z ruszaniem (lekkie poszarpywanie) oraz strzały z wydechu w czasie pracy na gazie.

  12. #146
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No pięknie ale gdzie fotki?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #147
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    niestety, nie było na to czasu jak i warunków koleś wcisnął mnie pomiędzy naprawę rozrusznika w starym Pasku, a montaż instalacji w jakiejś terenówce. robota wyliczona na ok. 2,5 godziny trwała o 2 godziny dłużej, przez co musiałem oglądać kwaśne miny niezadowolonych klientów... wszystkich chętnych do samodzielnego demontażu kolektora ostrzegam - robota niby skomplikowana nie jest, męczarnie sprawia kijowy dostęp do śrub. bez kluczy z przedłużkami o odpowiedniej długości (najlepiej na "grzechotce") nie ma nawet co podchodzić do tematu.
    tak jeszcze odnośnie pękniętego kolektora. kolektor pęknięty był przy "uchu" mocowania kolektora, obok komory pierwszego cylindra. po odkreceniu śruby, jego kawałek po prostu odpadł odsłaniając gumową uszczelkę. prawdopodobnie mogło się tam dostawać lewe powietrze... tak jak pisałem wcześniej wszystko okaże się w najbliższych dniach.

  14. #148
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A tak w ogóle powiedz czemu Ty takiej czynności sam nie robiłeś?

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #149
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a nie pisałem, że nie posiadam garażu i odpowiedniego zaplecza warsztatowego?

  16. #150
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Musiałeś to delikatnie mówiąc pominąć

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 
Strona 10 z 19 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 1.6 16V Problemy z pradem...
    Napisany przez spaf_antynazi na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 11-01-2014, 18:06
  2. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  3. Fiat Bravo 1.2 16v Machoska
    Napisany przez machos89 na forum Moje auto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-06-2010, 13:43
  4. Pompa Paliwa Fiat Bravo 1.6 16V
    Napisany przez -misiek-88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-01-2010, 21:24
  5. Fiat bravo 2000r 1.2 16v
    Napisany przez edek1178 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-10-2009, 08:45

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 16v opinie

fiat brava 1.6 opinie

http:fiatklubpolska.plmoje-auto-462jebanczyk-czyli-fiat-bravo-1-6-16v-gazownia-13708

fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6

silnik fiat 1.6 16v opinie

fiat bravo 1.6 opinie

fiat bravo 1.6 16v spalanie

fiat brava 1.6

opinie fiat bravo 1.6

fiat brava 1.6 16v spalanie

opinie fiat brava 1.6dargaz kuczewola opiniefiat 1 6 16v opiniecewka fiat 1.6ADAPTACJA KLIMA FIAT BRAVOfiat brava 1.6 16v gaz opiniefiat brava 1.6 16v wymiana cewkiKejnosc zaplonu fiat brava 1.6silnik krokowy bravo 1.6

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl