Nie musisz mieć lapcia podpiętego żeby zbierać mapę benzynową.. Ja mam temp przełączania się na gaz 35'C, przełącza się znacznie wcześniej zanim drgnie wskazówka temp. na zegarach bo ta rusza się z pozycji 0 przy ponad 60'C
Nie musisz mieć lapcia podpiętego żeby zbierać mapę benzynową.. Ja mam temp przełączania się na gaz 35'C, przełącza się znacznie wcześniej zanim drgnie wskazówka temp. na zegarach bo ta rusza się z pozycji 0 przy ponad 60'C
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
no widzisz, niby nie trzeba, a sterownik LPG mi tych punktów nie nazbierał tyle żeby wyrysować linię ciągłą (benzyna). co do czujnika miałeś rację. dziś rano po odpaleniu silnik z miejsca przełączył się na gaz. także wracam z 4k5 do 4k7. tylko wychodzi z tego jakaś bzdura, bo niby teoretycznie przy 4k7 powinien przełączać się jeszcze szybciej. ale tak jak napisałeś rezystancja tych czujników nie zmienia się liniowo, więc może tu jest wyjaśnienie zagadki. po podłączeniu pod najnowszą wersję programu czujnik rozpoznał sie automatycznie jako 1k7... przypomnę, że gazownik ustawił 4k7 na starszej wersji softu, bo o takiej oporności czujniki zakłada. wariactwo jakieś...
A ja się pytam - na jakiej podstawie? Obłęd jak nie wiedząc czym się mierzy i jaką wartość mamy obecnie można stwierdzić co to za czujnik?
Te 200 omów na pewno nie spowoduje tak szybkiego przełączania.. Bez przesady.. Po prostu nie ma takich czujników jak 4k5 więc ustawi tak jak pewnie go producent stworzył - 4k7..
Czujnik możesz wykręcić, zabrać do domu ogrzać go do 20'C i sprawdzić oporność miernikiem..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ano widzisz. tymczasem w instrukcji programowania ESGI napisano:Napisał byrrt
i co teraz?5. Wybór typu czujnika temperatury reduktora
- system po włączeniu wykrywa typ zastosowanego czujnika
- w przypadku niewłaściwych wskazań lub wymiany czujnika na inny należy wybrać odpowiednią
opcję celem uzyskania właściwych wskazań
Ściema, beton, zwała.. Nie wiem jak to nazwać Jeszcze charakterystykę mogliby określić np. puszczając przez czujnik prąd, podgrzewając go i sprawdzając czy rezystancja maleje czy rośnie. Temp może wykrywa na podstawie pomiaru temp w samym sterowniku ale wszystko ok jeżeli auto jest zimne np. po nocy.. Ale to też głupota tak na prawdę..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
mnie się wydaje, że nie dogadał się techniczny z twórcą instrukcji. prawdopodobnie chodziło o to, że czujnik wybierze się w systemie diagnostycznym automatycznie, o ile był już wcześniej przez instalatora prawidłowo ustawiony. tak to widzę
no więc tak, przygotowane mam już:
kolektor
kolektor.jpg kolektor 2.jpg
uszczelki
uszczelki.jpg
oraz czujniki
czujniki.jpg
stary kolektor posiada pęknięcie, które może mieć przełożenie na pracę silnika. do wymiany są również uszczelki kolektora, które nie były wymieniane prawdopodobnie od wyjazdu auta z fabryki. no ale i tak najważniejszą kwestią jest wykonanie nowych nawiertów w kolektorze. jako że mam go "do montażu", więc jest okazja zrobić nawierty od środka kolektora, blisko wtryskiwaczy benzynowych. wciąż jednak zastanawia się czy nie zrobić ich tak jak poprzednio czyli od dołu kolektora, po przeciwnej stronie wtryskiwaczy benzynowych. gazownicy z reguły robią to w BBM'ach wg tego drugiego sposobu, bo wtedy odpada konieczność ściągania kolektora do nawiertów. pozostaje wtedy do rozminki umiejscowienie listwy wtryskowej LPG. zgodnie ze sztuką montażu długość wężyków między listwą a nyplami to max. 20 cm czyli listwa musiałaby być umiejscowiona pod kolektorem ssącym za chłodnicą klimatyzacji. u mnie obecnie wygląda to tak, że listwa znajduje się pod łapaczem powietrza i idą z niej długie na ponad 40 cm wężyki. fakt, że dostęp do listwy jest łatwy ale niekoniecznie jest to prawidłowy montaż instalacji. z pewnością wiele ułatwiłyby wtryskiwacze pojedyncze takie jak np Hana 2000 czy zachwalane ostatnio Barracudy
BARRACUDA WTRYSKIWACZ GAZU LPG JAK HANA KEIHIN (2746807433) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
co o tym myślicie?
Nie wiem jak te Baracudy tematu na tyle nie śledzę ale faktycznie rób tak żeby połączenia nypel na kolektorze wtrysk gazowy były jak najkrótsze i co ważne równe. Wtrysk gazu powinien być możliwie blisko wtrysku benzyny i pod podobnym kątem. Co do wtrysków gazu i ich umiejscowienia to fakt trochę głupio sobie je tak zabudować żeby nie mieć do nich dostępu ale z 2giej strony jak instalacja będzie ok, wtryski dobre a filtry wymieniane w porę to nie będzie potrzeby majstrowania przy nich raczej..
Kolektor piaskowałeś czy coś? Bo się świeci jak psu...
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
docierany, piaskowany i myjka ultradźwiękowa
no więc akcja "kolektor" już za mną. nie obyło się oczywiście bez niespodzianek. niespodzianka pierwsza, to niedokręcone śruby dolnej części kolektora przez poprzednich mechaników. niespodzianka druga - chociaż tak naprawdę można się było tego spodziewać - stan oringów na wtryskiwaczach benzynowych. jednym słowem tragedia. niespodzianka trzecia to sam kolektor. okazało się, że ten który nabyłem był troszkę inny (grubszy u dołu) w związku z czym trzeba było szukać dłuższych śrub łączących kolektor z głowicą. nowy kolektor więc i nowe nawierty pod nyple. zrobione są od spodu, czyli tak jak poprzednio, tyle że pod innym kątem. skróceniu uległy również wężyki pomiędzy listwą, a kolektorem. mają teraz 20 cm i są równej długości. zmieniła też miejsce zamocowania listwa wtryskowa. teraz jest pomiędzy kolektorem a wentylatorem. po złożeniu wszystkiego do kupy i po odpaleniu silnika kolejna niespodzianka - kontrolka marchewy na desce rozdzielczej. diagnoskop gaziarza nie ima się mojego sterownika, więc pozostało szukać na czuja. okazało się że w rozsypce jest wtyczka od przedłużki czujnika położenia wału. raz łączy raz nie. trzeba ją będzie wymienić.
jestem teraz ciekaw efektów. po zrobieniu 25 km mogę tylko powiedzieć, że auto jest... cichsze. tak mi się przynajmniej wydaje. mam jednak nadzieję, że wymiana pękniętego kolektora na nowy wraz ze wszystkimi uszczelkami wyeliminuje przede wszystkim poranne problemy z ruszaniem (lekkie poszarpywanie) oraz strzały z wydechu w czasie pracy na gazie.
No pięknie ale gdzie fotki?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
niestety, nie było na to czasu jak i warunków koleś wcisnął mnie pomiędzy naprawę rozrusznika w starym Pasku, a montaż instalacji w jakiejś terenówce. robota wyliczona na ok. 2,5 godziny trwała o 2 godziny dłużej, przez co musiałem oglądać kwaśne miny niezadowolonych klientów... wszystkich chętnych do samodzielnego demontażu kolektora ostrzegam - robota niby skomplikowana nie jest, męczarnie sprawia kijowy dostęp do śrub. bez kluczy z przedłużkami o odpowiedniej długości (najlepiej na "grzechotce") nie ma nawet co podchodzić do tematu.
tak jeszcze odnośnie pękniętego kolektora. kolektor pęknięty był przy "uchu" mocowania kolektora, obok komory pierwszego cylindra. po odkreceniu śruby, jego kawałek po prostu odpadł odsłaniając gumową uszczelkę. prawdopodobnie mogło się tam dostawać lewe powietrze... tak jak pisałem wcześniej wszystko okaże się w najbliższych dniach.
A tak w ogóle powiedz czemu Ty takiej czynności sam nie robiłeś?
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
a nie pisałem, że nie posiadam garażu i odpowiedniego zaplecza warsztatowego?
Musiałeś to delikatnie mówiąc pominąć
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2, przy użyciu Swype
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi