Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 63
Like Tree7lubi to!

Temat: Bravo JTD pakiet GT  

  1. #46
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Napiszę tak. Nie mają do czego się przyczepić. Musieliby mi udowadniać że przerobiłem lampy a to bedzie trudne bo wszystkie użyte podzespoły są z fabrycznych ksenonów innego auta. Nawet jak mi znajdą dobrze ukrytą przetwornicę to przecież mam prawo dać inną. Oryginalna mi się spaliła.
    Oryginalnie BBM nie wychodził z xenon'ami koniec kropka. Auto nie ma homologacji z takimi lampami, nie istotne skąd masz lampy które nawiasem mówiąc są teraz Twoim tworem niż jakąkolwiek fabryczną przekładką. Niestety formalnie wygląda to tak i nic nie poradzisz.

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Mało to wytrzymałość/żywotność też się nei zmienia bo silniczki działają na zasadzie balansu elektrycznego. Ciągle są pod prądem i ciągle sa równoważone napięciem płynący przez oporniki w pokrętle. Większość tego nie wie ale taka jest prawda że nawet jakbym kazał non stop się kręcić to ich żywotność nie spadnie
    Sam silniczek może i ok, ale mi chodzi o przekładnie i całą mechanikę w tym silniczku jako w całym module. Niestety ale teraz pracuje on codziennie conajmniej raz a tak oryginalnie to kto to reguluje? Nikt albo czasem raz na rok ktoś..

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Idea poziomowania polega na dostosowaniu do obciążenia a nie nierówności drogi.
    I tu się mylisz - ja również tak myślałem. Oczywiście są takie rozwiązania, które poziomują lampy tylko na postoju ale to już archaizm i praktycznie mało tego jeździ. Wszystko na złomie. Każdy nowy system uwzględnia pochył w trakcie jazdy, ba - nawet prędkość!

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    U mnie sterownik odczytuje obciążenie pojazdu (ugięcie wahaczy) podczas zapalania świateł. Wtedy też robi test. Łapie poziom i potem do następnego zapalenia świateł już go trzyma.
    Średnio to fajne rozwiązanie ale można to łatwo poprawić o czym niżej.

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Chciałem zrobić to na podstawie odczytu prędkości (poziomuje się za każdym razem jak stanę) ale szczerze trochę jestem za cienki w C+ na razie w końcu to mój pierwszy w życiu zaprogramowany sterownik i to jeszcze na arduino
    Wystarcz że zmierzysz częstotliwość zboczy na czujniku prędkości pojazdu (tam jest normalny przebieg prostokątny proporcjonalny do prędkości). Konfigurujesz jeden timer i tylko czytasz wartość w przerwaniu. Jeden "if" i już
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Z homologacją jest oczywiście jak piszesz. Tego nie przeskoczę. Ale też nie mam zamiaru. Budowa tego miała za zadanie polepszyć mi światła i możliwie skutecznie zmylić kontrolę. W końcu homologacja to tylko formalność. Ja chciałem zachować aspekty techniczne.
    Oczywiście za tym idzie wiele innych zalet. Odbłyśnik i przysłona jest inna, taka jak powinna fabrycznie być pod ksenon (przysłona w H7 czy H1 różni się od ksenonowej). Do tego poziomowanie bardziej dla wygody użytkowania. (choćby dopasowywanie się świateł do ilości paliwa w baku)

    Odnośnie silniczków to zobaczymy po jakimś roku czy napędy się nie wypracowały fizycznie. Śruba i przekładnia wygląda tak samo jak w silnikach kesnonowych. Sprawdzałem. No chyba że wygląda identycznie a jednak jest z czegoś innego Po otworzeniu silnika z ksenonów (porównują ciągle bliźniacze wersje z AR166 bo to mam na stole). Widzę prawie wsystko to samo tylko silnik ma elektronikę i inne styki (kodowanie położenia). Stąd mój wniosek że żywotność się nie zmienia.

    Poziomowanie w czasie rzeczywistym moim zdaniem nie ma sensu. Niczemu to nie służy. A moje wnioski wypływają z użytkowania auta z fabrycznymi ksenonami gdzie ów poziomowanie w trakcie jazdy tylko pogarsza widoczność mi i naraża innych na większe prawdopodobieństwo oślepienia. Piszę już o starszych autach a nie o nowych cudach techniki.
    W swoim układzie mogę poziomować w czasie rzeczywistym ale nie znam przesłanek które skłaniały by mnie do wprowadzenia tego. Jeżeli chcesz wysunąć argument "wyrównywania" nierówności to od razu napiszę że sprawdzałem to w naprawdę wielu autach i żadne, auto nie nadąży Ci wyrównać światła razem z dziurami i pofalowanym asfaltem. Może jak kupisz nowe audi to tak. Ale przecież nie zezłomujesz od razu 90% motoryzacji bo nowe jest jedyne słuszne. Zobacz jak z naprzeciwka jedzie auto z ksenonami (nawet nowoczesne fury) po dziurawej drodze. Wszystkie momentami oślepiają. Lampy podskakują po dziurach. Zobacz jak auto przejeżdża po osiedlowej drodze po hopkach. Które nie oślepia? Każde oślepia. Do pracy kumpel jeździ nową A4 (dwu letnia) z ksenonem. I jak przejedzie po hopce to daje po gałach. Jak jedzie po nierównej drodze rano (o 6 rano) to widać jak snop światła faluje razem z autem. Żadne poziomowanie tu mu nie pomaga. To po co mi w czasie rzeczywistym poziomować? Żeby mnie wkurzało działanie z opóźnieniem? Mam jedno auto z oryginalnym ksenonem i to wkurza. Szwagier w nowej służbowej "3" też to potwierdza. Tak więc nie wiem po co to robić.

    Odnośnie modyfikacji programu to wiem że się da. Ale za cienki bolek w tym jestem niestety nie mam żadnych znajomości w tej dziedzinie a nauka samemu jest cholernie czasochłonna i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty zwłaszcza że jestem z wykształcenia konstruktorem a nie automatykiem i musze się uczyć od podstawowych podstaw większość wskazówek czy samouczków już zawiera takie przeskoki myślowe że się gubię. Więc małymi kroczkami bardzo małymi i tak jestem z siebie dumny że nie wiedząc nic w tej materii udało mi się ułożyć program na arduino sterujący lampami na podstawie odczytu rezystancji
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  4. #48
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Oczywiście poziomowanie nie niweluje oślepiania na dziurach bo to prawie niewykonalne Ale na wzniesieniach czy pochyłej drodze np. już może tyle że tu już wymagany jest algorytm i trochę logiki, pewnie też opomiarowania. Jak już wspomniałem i tak szacun że wykonałeś taki kawał roboty - brawo! Ja to kupuję. Auto 2 letnie na pewno ma już poziomowanie podczas jazdy ale nie działa one na dziury bo to nie ma tak działać. Piszę tylko co wiem. Jeżeli mówisz że budowa silniczków od AR z xenonem jest podobna to może i to podziała - tego Ci życzę

    A co do programowania naprawdę jeżeli poradziłeś sobie z odczytem z ADC to poradzisz sobie z odczytem z timera Tam naprawdę logiki żadnej nie ma. Chcesz to mogę Ci źródła dać do takiego modułu co kiedyś robiłem dla klienta - zamykał on centralny zamek po przekroczeniu prędkości zadanej. Źródła w c dla jakiegoś attiny.. W sumie chodzi o zasadę.

    Edit:
    W sumie możesz też całkować ten sygnał z impulsatora i mierzyć go ADC Wtedy będziesz miał taki sam pomiar ale innej wartości Tylko tu trochę analogówki dochodzi i dobierania części - nie wiem czy warto.
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 28-01-2016 o 12:33
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #49
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Mi tam zawsze po gałach dają ksenonem jak z za górki wyjeżdża. Bez względu jak nowe auto jedzie.

    Mało to, ostatnio zauważyłem (dwa razy) że te nowe super hiper ledowe z wycinaniem pola oświetlanego przed nadjeżdżającym pojazdem też może szwankować. O ile zawsze widziałem że świetnei to działa (zero oślepiania) tak dwa razy zdarzyło się że mi gały wypalało. Ale to pewnie jakaś usterka systemu była.

    Zapasowe silniczki mam. W AR166 z H7 były identyczne. Moim zdaniem nic im nie będzie ale zobaczymy co czas pokaże.

    Odnośnie programowania to na pewno odezwę się do Ciebie po źródła jak znowu będe przy tym grzebał. Na pewno nie będe zmieniał tego w bravolocie bo jest ok wraz z załączeniem świateł. Ale właśnie do 166 chcę zrobić sterownik do automatycznego odsuwania/przysuwania fotela i właśnie taki automatyczny centralny. Ale to może latem, wtedy się odezwę na PW, teraz nie mam czasu
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 28-01-2016 o 13:12
    byrrt lubi to.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Auto kręci kolejne tysiące km. Jedynie musiałem przepływomierz zmienić. Najtańszy BOSCH jaki udało mi się znaleźć kosztował mnie 250zł.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  7. #51
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Najtańszy BOSCH jaki udało mi się znaleźć kosztował mnie 250zł.
    Chciałbym żeby do mojego tyle kosztował Życzę kolejnych bezawaryjnych kilometrów kilometrów
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    A jaki Ty masz nr przepływomierza bo wydaje mi się że to jest to samo. Podaj nr boscha to Ci sprawdzę.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  9. #53
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Ja mam MultiJeta a tu jest już co innego. Według eper-a numer części to 46811122 a to przekłada się na przepływkę o numerach 0 280 218 120.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Kumam. Ale moim zdaniem to ta sama wkładka. Przepływka do BBM`a też taka tania nie jest -> 350zł. Do alfy 750zł..... ale wkładka jest identyczna mało to. identyczna jest w corsie diesel właśnie najtańsza 250zł. Do 166 musze sama wkładkę włożyć bo tuba jest większej średnicy. Ale do bravo ta z corsy pasuje P&P. Do stilona pewnie też. Jak nie to przełożysz wkładkę. Na forum AR już dawno porozgryzali te wkładki na świecie używanych jest tylko kilkanaście wkładek przy czym makarony mają praktycznie tylko kilka
    I wg tej rozpiski Zielony, Twoja przepływka ma tą samą wkładkę co moja i inne wspomniane. Tylko że ten nr przepływki nikt nie sprawdził w realu. Dlatego jak będziesz wymieniał (albo masz chęć sprawdzić teraz) to odkręć wkładkę i podaj mi jej numer. Będzie w stylu f00c2g2030. Jak się upewnisz to wtedy Ci dobiorę najtańszą. Ale na 95% to ta sama tak więc nie taki z Ciebie pechowiec jak myślisz
    Zielony i byrrt lubią to.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  11. #55
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    O widzisz, nie zagłębiałem się w ten temat. Masz może jakiś link do tego tematu na forum AR
    A co do podania numeru to będzie problem, ponieważ ktoś założył nie właściwy przepływomierz z końcówką 308.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #56
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Tu masz temat.
    Typy przepływomierzy/wkładek


    Cytat Napisał Zielony Zobacz post
    A co do podania numeru to będzie problem, ponieważ ktoś założył nie właściwy przepływomierz z końcówką 308
    Bo właśnie może wkładka jest ta sama
    U mnie też ktoś teraz powie że mam złą przepływkę bo od opla ale to nie prawda bo element pomiarowy jest identyczny. Jak parametry masz ok to znaczy że ta przepływka jest ok. I na to by wyglądało bo przepływka 308 ma wkładkę F 00C 2G2 044 T a ona jest zamienna z f00c2g2030 (działa tak samo). Tak więc wkładka z mojej za 250zł też będzie dobra no i masz tanio
    Zielony i byrrt lubią to.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Bravolot żyje i ma się dobrze
    po drodze były jakies drobne wymiany jak przegub czy rolki ale tłucze grube tys km i nie marudzi P9190492.JPGP9190491.JPGP9190490.JPGP9190493.JPG
    Zielony lubi to.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Poza tym że auto kręci kolejne tysiące kilometrów to wreszcie skończyło się sprzęgło wreszcie bo od kupna dawało o sobie znać. Niestety nie miałem możliwości wymienić tego samemu więc niestety skończyło się na nowym sprzęgle, dwumasie i pompa/wysprzęglik.
    I jedziemy dalej
    Zielony lubi to.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Co prawda tu historia prowadzona po łebkach (szczegóły sa na BBM) ale też wrzucę info i przymiarce do sprzedaży.
    Pakiet GT. Klima, elektrochrom, multifunkcja, cd (6853446293) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony

  16. #60
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 czerwiec 2009
    Skąd
    Strzelin
    Postów
    50
    Auto
    AR 166 3.0V6, 9-3 Aero 2.8V6
    Rocznik
    1999,1999,2007
    Rosso Proteo 166 3.0V6
    Saab 9-3 2.8V6 aero
    jakieś reno
    kiwi off-road 4x4

    były
    Bravo JTD GT
    Bravo 2,0HGT
    Alfa Romeo 166 2,0 V6 TB
    Alfa Romeo 159 jtdm
    pininfarina 406 coupe 3.0V6
    i jeszcze inne makarony


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat wprowadza nowy pakiet serwisowy
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 15-08-2015, 14:13
  2. Oddam Cesje UPC. Super Pakiet!
    Napisany przez Mexxicana na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-10-2014, 12:04
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-11-2013, 12:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl