Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1,4 77 KM

    Exclamation Silnik czasami gaśnie po zdjęciu nogi z gazu

    Witam,
    Mam GP 1,4 77KM benzyna+LPG (solaris) - zakup wiosna 2010
    proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki - działania serwisu nie przynoszą efektu m.in. dlatego, że usterka (zatrzymanie silnika) pojawia się od czasu do czasu i tylko wtedy gdy temperatura wynosi poniżej ok. 5 st C, a samochód nie jest w pełni nagrzany.

    Początek problemów - zima 2010/2011:
    Samochód nie miał wtedy instalacji gazowej - przy temperaturze ok. - 10 st C podczas jazdy, przy dobrze rozgrzanym silniku samochód nagle zaczął gasnąć na biegu jałowym (nigdy w czasie jazdy pod obciążeniem).
    Tego samego dnia po dłuższym postoju i powtórnym uruchomieniu, silnik przestał gasnąć, jednak czasami podczas jazdy przy obciążonym silniku (rozpędzanie auta), po nagłym wciśnięciu sprzęgła i zwolnieniu pedału gazu, obroty schodziły gwałtownie do ok. 500 obr/min (zdarzało się, że przez moment były tak niskie, że błyskała lampka "brak ładowania") po czym wracały do normy tj. ok. 800 obr/min.

    W marcu 2011 PolCar zamontował instalację gazową.
    Do zimy tj. listopada/grudnia 2011/2012 (temperatura powyżej 5 st. C - nigdy nie zdarzyło się, aby silnik zgasnął, a odchylenia od normy były niewielkie(niewielkie wahnięcie/spadek obrotów przy wchodzeniu na bieg jałowy).

    Listopad/grudzień 2011:
    Kiedy temperatura spadła poniżej 5 st. C podczas rozgrzewania silnika i pracy na LPG silnik wykazywał tendencje do gaśnięcia (zdarzyło się wielokrotnie, że zgasnął) lub gwałtownych spadków obrotów (do ok. 500) w warunkach opisanych wyżej (tj. podczas jazdy przy obciążonym silniku (rozpędzanie auta) i nagłym wciśnięciu sprzęgła i zwolnieniu pedału "gazu".
    W stanie ustalonym na biegu jałowym obroty były zawsze stabilne.
    Odpowiednia technika jazdy na LPG (wciskanie sprzęgła po zejściu obrotów do 1000) pozwalała uniknąć niebezpieczeństwa zgaśnięcia silnika podczas rozgrzewania. Kiedy silnik był mocno rozgrzany (po ok. 0.5 h jazdy) silnik przestawał mieć tendencję do gaśnięcia i na gazie zachowywał się tak jak na benzynie - nie gasnął z lekką tendencją do schodzenia obrotów "za nisko" po puszczeniu gazu.

    Od 30.01.2012 -10 st. C nastąpiło pogorszenie - obroty w stanie ustalonym na biegu jałowym przy pracy na LPG czasami stawały się niestabilne - po przełączeniu na benzynę zjawisko nie występowało.
    31.01.2012 -12 st. C usterka (niestabilne obroty biegu jałowego) zaczęła występować także przy pracy na benzynie - cykl utknięcie obrotów (aż do błyśnięcia lampki ładowania), następnie chwilowy wzrost powyżej 1000 zejście do ok. 800 powtarzał się w odstępach ok. 5 - 15 s).
    Kiedy samochód zgasł na skrzyżowaniu (silnik rozgrzany, zasilanie LPG) nie mogłem go przez 10 min. uruchomić (samochód zepchnąłem na chodnik). Po uruchomieniu obroty biegu jałowego na benzynie były niestabilne, na LPG bałem się przełączyć, by nie utknąć i dojechać do serwisu).

    Serwis przeczyścił odmę i uznał naprawę za zakończoną, obroty przestały falować, ale po zwolnieniu gazu przy obciążonym silniku (w czasie rozgrzewania się) silnik nadal ma tendencję do gaśnięcia (obroty spadają do 500 i wracają po ok. 2 s na 800. Aby silnik zachowywał się "normalnie" nie wystarczy aby wskazówka temperatury cieczy chłodzącej znalazła się w punkcie "silnik nagrzany" - trzeba jeszcze trochę poczekać.
    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    264
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Daj wydruki z examinera.
    Oraz sprawdź te rzeczy:

    Sprawdzić prawidłowość stanu połączeń z masą zespołu napędowego - C002, C003, C012, C040, C060 - odłączyć je i oczyścić dokładnie odpowiednie gniazda mocowania
    Sprawdzić stan akumulatora, W razie konieczności przywrócić prawidłowy stan akumulatora lub wymienić go, jeżeli jest uszkodzony.
    Sprawdzić poziom oleju silnikowego.
    Sprawdzić stan korpusu przepustnicy i oczyścić go dokładnie, jeżeli jest zabrudzony
    Sprawdzić prawidłowość działania czujnika ciśnienia/temperatury zasysanego powietrza W razie konieczności wymontować go i oczyścić dokładnie lub wymienić, jeżeli jest uszkodzony
    Sprawdzić, przy użyciu przyrządu diagnostycznego, w środowisku Parametry, czy prawidłowo działa wyłącznik na pedale sprzęgła. W razie konieczności przywrócić prawidłowe warunki funkcjonowania lub wymienić go, jeżeli jest uszkodzony
    Sprawdzić, przy użyciu przyrządu diagnostycznego, w środowisku Parametry, czy prawidłowo działa potencjometr na pedale przyspieszenia. W razie konieczności przywrócić prawidłowe warunki funkcjonowania, lub jeżeli jest uszkodzony, wymienić pedał przyspieszenia
    Sprawdzić, przy użyciu przyrządu diagnostycznego czy ciśnienie jest prawidłowe w warunkach biegu jałowego ustabilizowanego cieplnie silnika, bez włączonych obciążeń. Jeżeli zawiera się pomiędzy 290 mbar i 330 mbar, wartość jest prawidłowa.

    Jak wszystko będzie oki sprawdź połączenia elektryczne przepustnicy jak będą oki wymień przepustnice

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,512
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Polecam sprawdzić czujnik temp silnika. Sprawdź go miernikiem (oporność) tak samo zrób z CPW.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1,4 77 KM
    Serdecznie dziękuję za sugestie, mam pytanko skąd można pozyskać program examiner i potrzebny kabelek?
    Co sądzicie o zresetowaniu pamięci komputera i nauczeniu go od początku co i jak, (czy jest możliwe, aby "naprał złych nawyków w trakcie eksploatacji" tj wpisał sobie do pamięci nieoptymalne parametry pracy na skutek jakiegoś błędu, oprócz powyższego myślałem jeszcze o czujniku temperatury i ciśnienia . Wygląda tak jakby przyczyną problemów był element, który źle pracuje w niskiej temperaturze i wraca do poprawnej pracy po rozgrzaniu komory silnika (gdyby to był czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik pracował by poprawnie od momentu, gdy wskazówka temp. trafia na pozycję silnik rozgrzany.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    examiner to nie tylko program tylko odpowiedni fejs.. Często w formie zintegrowanej z kompem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2012
    Skąd
    DJ
    Postów
    264
    Auto
    Skoda Octavia 1,9 TDI
    Rocznik
    2000
    Napisał ze był w serwisie wiec powinien miec wydruki

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,447
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Cytat Napisał Damian-jg Zobacz post
    Napisał ze był w serwisie wiec powinien miec wydruki
    Nie wszędzie (ja się szczerze nie spotkałem ani w ASO ani w 2ch innych serwisach) żeby dawali wydruk
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2012
    Skąd
    Poznań
    Postów
    3
    Auto
    Fiat Grande Punto 1,4 77 KM
    Około miesiąc temu byłem w serwisie na przeglądzie LPG.
    Przy okazji zleciłem regulację luzów zaworów i uzupełnienie płynu chłodniczego (był na dolnej kresce teraz jest na górnej).
    Po przeglądzie wydaje się że problemy się skończyły, a przynajmniej jest dużo lepiej.
    Wg mnie sytuację poprawiła regulacja luzów zaworowych - poprzednie przeglądy i regulacje komputera gazowego nie pomagały więc myślę że i tym razem to nic nie zmieniło.
    Samochód zyskał trochę ducha i zmalało zużycie gazu - poprzednio ok. 10l/100 km teraz ok. 9,3 l/100 km.
    Do tej pory minimalne temperatury zewnętrzne wynosiły min. -2 st C i nic się nie dzieje, poprzednio w pobliżu poniżej 5 st. C zaczynały się kłopoty.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2012
    Skąd
    legionowo
    Postów
    2
    Auto
    grande punto
    Twoim problemem jest zanieczyszczona odma problem będzie powracał przy ujemnych temperaturach, bo wtedy pozostałości wody z olejem będą zamarzały w odmie, jest to wada fabryczna, czyszczenie odmy nie jest trudną operacją.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    22
    Auto
    Grande 1,4 8V
    Rocznik
    2007
    Miałem to samo. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik). Za pomocą programu FES przejrzałem błędy jakie wygenerował serownik:
    -jakieś problemy z podciśnieniem w kolektorze dolotowym błąd czujnika P0106
    - za bogata mieszanka
    Więc zapodałem podgląd parametru podciśnienia w kolektorze dolotowym i spodziewane podciśnienie w kolektorze dolotowym straszna rozbieżność, parametry strasznie szalały. Zamieniłem czujnik i to samo.

    -RESET PARAMETRÓW SAMONASTAWNYCH
    -ADAPTACJA PRZEPUSTNICY

    AUTKO JAK NOWE !!!!!

    Sporej liczbie autek z tej serii zdarza się to właśnie zimą.
    Mam wrażenie że winą za to jest zbyt duży spadek napięcia podczas uruchamiania auta przy niskich temperaturach i łapanie jakiś dziwnych parametrów prze ECU. Ponieważ problem wystąpił z dnia na dzień.

    Moja rada, pamiętajmy wyłączać światła i inne urządzania przy uruchamianiu auta zimą.
    Jeżeli jest LPG zaizolujmy przewody gumowe które podgrzewają parownik i parownik autko będzie lepiej dogrzane, jakaś izolacja do rur CO albo alupianką.

    Jak znajdę chwile dodam filmik z pracy auta przed resetem.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2012
    Skąd
    Polska
    Postów
    35
    Auto
    Punto I 1.1 55km
    Przy okazji - to jest benzyna, prawda? Tak, masz gaz, a więc...Silnik krokowy sprawny / czyszczony?

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    22
    Auto
    Grande 1,4 8V
    Rocznik
    2007

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    22
    Auto
    Grande 1,4 8V
    Rocznik
    2007
    hmm mam wrażenie że te silniki podrostu nie lobią jak im zimno. Tydzień było ok i sytuacja powraca ale już nie tak drastycznie jak na filmiku. Tym razem obroty lekko spadaj po rozgrzaniu auta na postoju trochę falują i stabilizują się. Zanieczyszczona odma znowu!!!!!!! Trochę podyskutowałem na ten temat z ojcem i postanowiłem zastawić chłodnice. W grande nie ma za bardzo jak. Zajęło mi to chwilę wpadłem do kuchni i złapałem pierwsze co mi wpadło e ręce folia do pakowania kapek "Jan Niezbędny". Przyłożyłem do grila przedniego zderzaka i poupychałem w szparach na łączeniu ze zderzakiem. Zatkałem w ten sposób i górę i dół. Musze powiedzieć że wygląda to dość estetycznie, na środku obok znaczka fiata zrobiłem małą dziurkę paluchem a niech ma.
    Efekt po tygodniu:
    -bez czyszczenia odmy obroty nie falują
    -ogrzewanie działa jak marzenie
    -nie przegrzewa się bo pomiędzy zderzakiem a chłodnica jest spora przestrzeń jak się włączy wentylator spokojnie daje rade wychłodzić(sporo ciepła pochłania też ogrzewanie więc bez obawy)

    Trzeba niestety mieć świadomość że jak się ociepli do -4 lub -5 trzeba będzie mocno obserwować wskaźniki temp., albo od razu zdjąć folie.

    Odległość jaką pokonuję do pracy codziennie to około 15 km w jedna stronę.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2009
    Skąd
    Sosnowiec
    Postów
    1,761
    Auto
    fiat siena 1,6+BLOS, GP estiva B&M, Renalut Laguna 2PH2 2,0 LPG grandtour
    Rocznik
    1997 2010 2007
    przy -4 czy -5 to nadal nie ma sensu odsłąniac chłodnica ma sporo miejsca do pobierania powietrza
    Hienka 1,6HL + BLOS, GPestiva B&M exotica, Renault Laguna 2 PH2 2,0 F4R+ LPG GrandTour Tech Line - Série Limitée

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2013
    Skąd
    Łódzkie
    Wiek
    36
    Postów
    22
    Auto
    Grande 1,4 8V
    Rocznik
    2007
    może i racja


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Gwałtowne szarpnięcia po zdjęciu nogi z gazu - bravo
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post: 15-08-2012, 23:15
  2. Tarcie z pod maski, przy podnoszeniu nogi z gazu .
    Napisany przez TomaK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 21-06-2012, 15:37
  3. [silnik] Brak mocy, slabe przyspieszenie, czasami nieodpala.
    Napisany przez avenger-misiek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 07-11-2010, 19:21
  4. [silnik] POMOCY! potencjometr gazu
    Napisany przez kamil vfr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-11-2009, 22:53
  5. Źle pokazuje paliwo po zdjęciu i założeniu
    Napisany przez hepos na forum Scudo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-10-2009, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

po zdjęciu nogi z gazu silnik czasami gaśnie

grande punto gasnie na gazie

czasami gaśnie na gazie

punto nagły spadek napięcia w czasie jazdy

grande punto gasnie zimy

silnik gaśnie jak jest dobrze rozgrzany

grande punto gasnie na wolnych obrotach

silnik gasnie po zwolnieniu z obrotów skoda octavia

grande punto gasnie

grande punto gaśnie na biegu jałowym

silnik fiat grande punto gaśnie

grande punto 1.2 gasnie

samochód gasnie od czasu do czasu

fiat grande punto silnik gaśnie

noga z gazu i silnik gaśnie brava

czy zakładać osłonę pod silnik w fiacie grande punto

grande punto 1 2 gaśnie

grande punto gaśnie na wolnych obrotach

gasnie na gazie punto

silnik gaśnie na gazie

fiat grande uszkodzona przepustnica

fiat grande punto gaśnie na wolnych obrotach

auto czasami gasnie

punto gaśnie po nagrzaniu

punto czasami samo gasnie

Tagi dla tego tematu