Zapomniałem wspomnieć że mój KROP ma zamontowaną osłonę pod silnikiem, może to być istotne
Zapomniałem wspomnieć że mój KROP ma zamontowaną osłonę pod silnikiem, może to być istotne
a to moj problem , wymienilem czujnik podcisnienia zwany mapsensorem w polowie grudnia . wszystko bylo fajnie do ubieglej niedzieli .podczas jazdy autem delikatnie szarpnelo tak jakby na chwile nie dostal paliwa ,nastepnie zaswiecil check i auto przestalo reagowac na pedal gazu ,wylaczylem silnik uruchomilem na nowo pojechalem dalej ,wieczorem przeczyscilem odme i przepustnice myslalem ze problem ustanie ,niestety podczas jazdy autem sytuacja sie powtarza delikatne szarpniecie i jazda bez reakci na pedal ,uruchomienie na nowo jedzie dobrze czasami 2 km czasami po 100m powtorka z rozrywki dodam ze czasami na wolnych obrotach zgasnie .zeby nie robic cyrku na drodze i nie blokowac innych uzytkownikow wypialem wtyczke od map sensora i tak jezdze ,nic nie gasnie nie przerywa .
pytanie polecial czujnik znowu ? , jak go sprawdzic ? i jesli tak to dlaczego ten czujnik tak sie psuje
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Sławny mapsensor, reset nastawów autoadaptacyjnych silnika nie zaszkodzi. Wydaje się że mapsensor a po resecie wraca wszystko do normy. Zdjęcie klemy nie pomoże trzeba podpiąć się do interfejsu.
Ostatnio edytowane przez blazejw ; 03-02-2013 o 18:18
bledy skasowalem dziś PCMSCAN-em było troche tego p101,p105,p106,i p110 pozwolilem silnikowi popracowac na wolnych obrotach do wlączenia wiatraka chlodnicy .
Martwi mnie trochę wartośc temperatury powietrza dolotowego +46 C .co prawda pomieszczenie nagrzane , silnik gorący ale to i tak jest chyba za wysoka wartość.
podróz do domu z pracy podda próbie czujnik jesli będzie źle to odepne i będę zmuszony do jego kupna .
Mapsensor 4 pinowy nie chce nikogo wprowadzać w błąd.Robiłem to dawno.
Silnik wyłączony włączona stacyjka
Pin 1 masa
pin 2 zasilanie 5 V
pin3 czujnik podciśnienia (wyjęty z kolektora) wartość 4V do masy
pin4 czujnik temperatury i tu wartość się zmienia w zależności od temp.(spryskać sprężonym powietrzem do czyszczenia kompa powinno zmienić wartość) wartość max oczywiście 4V tylko nie pamiętam już czy jak bardzo ciepły czy zimny
Czujnik podciśnienia można sprawdzić czy porostu działa zakładając wężyk na końcówkę i zasysać powietrze. Wartość powinna się zmieniać w dół max udało mi się dobić ustami do 2.2V
Mam takowy czujnik bosch 0261230030 sprawdzony działa prawidłowo, używka oczywiście. Kupiłem niepotrzebnie sugerowałem się błędami ECU.
Ostatnio edytowane przez blazejw ; 03-02-2013 o 19:23
niestety , po 3km silnik wszedl w tryb typu , idz na pieszo bedzie szybciej , zdjalem wtyczke od mapa i dojechalem do chaty .
jutro sprawdze wartosci podane przez kolege blazejw
podalem napiecie na czujnik jedynka masa lub jak kto woli - , na dwojce dalem 5 v plus i brak napiecia wychodzacego na pinach pinach 3 i 4 , voltomierz nawet nie drgnie.
Podpiłeś czujnik do zewnętrznego źródła napięcia?????? Jeżeli tak to niepotrzebnie. Wystarczyło go wyciągnąć z kolektora nie wypinając z wtyczki. Przekręcić stacyjkę (nie zapalając auta) i dokonać pomiaru. Wpiąć się z tyły we wtyczkę. Trzeba może będzie zdjąć zewnętrzna osłonkę wtyczki jest na zatrzask zależy jak jest. W dziury gdzie wchodzą kable do wtyczki są gumki uszczelniając, są bardzo elastyczne i powinny się zmieścić końcówki miernika.
FES wskazal blad PO110 czujnik temperatury powietrza zwarcie do masy .
moze ktos cos takiego widzial i wie gdzie szukac , jutro zobacze wiazke .
Czyli ten w dolocie
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
Regulamin | Szukaj | Skargi | Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat
Jest:
-rower
-Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
-Volvo V50 2.0
Było:
-Brava 1.4 S 75 KM
-Marea 1.9 JTD na FKP|
-FF 1.8 TDCi
blad jest aktywny nawet bez zalozonego czujnika czyli wina nie lezy po stronie mapa.
po wykasowaniu za kilka sekund blad powraca
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
nowy czujnik zalozony ,niezaleznie czy jest podłączony czy nie wyrzuca ten błąd który po wykasowaniu zaraz powraca .jestem na etapie studiowania wiązki i połączeń wychodzących z tego czujnika do centralki .z tego co widzę na schemacie czujnik sygnału masy dostaje z z K047 czujnika fazy (ktory to?) przesyła sygnał bezposrednio do centralki kontroli silnka pin 63
Czujnik temperatury powietrza zintegrowany K43 otrzymuje sygnał masy odniesienia ze styku 7 konektora B, przesyła sygnał odpowiadający temperaturze zasysanego powietrza do styku 63 tej centralki. Ze styku 13 konektora B M10 przesyłane jest zasilanie odniesienia do czujnika K43 , który przekazuje do styku 31 sygnał proporcjonalny do ciśnienia zasysanego powietrza.
Clipboard01.jpg