Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    26
    Postów
    2
    Auto
    Palio Weekedn

    auto szarpie i nie ma mocy

    Fiat Palio Weekend 1.6 16V benzyna+LPG

    z mojej winy walnął rozrząd i zmuszony byłem do wymiany wszystkich zaworów, głowicy itd(odkładanie wymiany paska) ale dobrze, mechanik mi to zrobił no to idę po auto, wyjeżdżam od mechanika zadowolony, że już mam sprawny samochód a tu co? dodaje gazu a samochód zaczyna szarpać, ledwie pod górkę podjeżdża i wgl na gaz się nie przełącza(zawsze gdy odpaliłem auto to dałem mu gazu na luzie do 2500 obrotów i od razu gaz wskakiwał) to wracam do mechanika a on mi mówi, że prawdopodobnie cewka zapłonowa ale jak to niby? wcześniej zanim mi rozrząd padł to nie było tego problemu nagle co? auto stoi u mechanika bez ruchu i cewka pada? nie znam się specjalnie na samochodach ale słyszałem, że wina może leżeć po stronie źle ustawionego rozrządu, mechanik mówił, że wszystko z nim dobrze ale wole nie kupować nowej cewki jak na końcu się okaże, że to jednak rozrząd a cewka jest w 100% sprawna, jak można sprawdzić czy z rozrządem wszystko dobrze albo co jeszcze może być tego przyczyną, w przyszłym tyg chce jechać nad morze a nie bd przecież jechał 150km szarpiącym samochodem...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Rozrzad sprawdzić możesz,ściągając osłonę i patrząc czy pokrywają się znaki. Zauważyłeś jeszcze jakieś anomalie.

    Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Sępólno Krajeńskie
    Wiek
    26
    Postów
    2
    Auto
    Palio Weekedn
    tzn tylko te który wymieniłem, przed wymianą rozrządu wszystko śmigało jak trzeba a teraz? płacisz dużo kasy za naprawę(bo wiadomo ile kosztuje remont po zerwaniu paska) a odbierasz samochód jeszcze w gorszym stanie... sam nie sprawdzę bo wole niczego nie spieprzyć, pojadę na diagnostykę ale pytam się co jeszcze może być powodem takiego dziwnego zachowania auta aby się ewentualnie przygotować

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak samemu nie chcesz grzebać to odstaw mechanikowi auto niech naprawi i jego problemem jest czy to cewka czy nie. Zaznacz że chcesz z powrotem stare graty i już.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    jeśli walniętą masz cewkę, powinna się świecić kontrolka wtrysku. jej awaria wyjdzie na komputerze. a mechanik zakładał rozrząd na fiatowskich blokadach? odstaw mu auto z powrotem. ma jeździć!

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Boch z tą cewką to wcale nic pewnego że będzie błąd..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie upieram się. u mnie jednak przy konkretnej awarii cewki wyskoczył błąd na desce. to samo było jak założyłem felerną cewkę CHAMPION, którą załatwił mi gaziarz. można zaryzykować i kupić używaną cewkę Beru na allegro z gwarancją rozuchową. unikać trzeba tylko zbytnio popękanych egzemplarzy. najlepiej brać taką, która nie pracowała na gazie.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Co ma gaz do cewki? Bo wg. mnie totalnie nic

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Podczas pracy na gazie zapotrzebowanie na energie dla zapłonu mieszanki powietrzno-gazowej zwiększa się o ok. 30%
    Eko-pal,mgr inż Dariusz Wnuk - samochody używane - Jak eksploatować samochód z instalację gazową?

    w skrócie - podczas pracy na gazie cewka dostaje bardziej w d może dojść do uszkodzenia izolatora/obudowy i zaczynają występować przebicia. niektórzy instalatorzy aby temu zapobiec zmniejszają przerwę na świecach z 0,9 do 0,7 mm aby zapewnić "mocniejszą iskrę". zresztą postów na temat padających cewek zapłonowych przy okazji instalacji LPG są dziesiątki. nie sądzę żeby to był przypadek

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakieś to dla mnie elektronika nie racjonalne iskra jest iskrą, ładunek zawsze jest ten sam bo i impuls ze sterownika jest taki sam.. A czy iskra przeskakuje przy wyższym napięciu w mieszance gazowo-powietrznej nie wiem.. To że tematów jest trochę o tym świadczy raczej o tym że na gazie wszelkie problemy zapłonu wychodzą szybciej.. Choć oczywiście mogę się mylić

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Benzyna jest "mokra" a gaz "suchy"
    A na poważnie: każdy gaz (para) czy mieszanina gazów ma inne parametry elektryczne, wyładowanie (przeskok iskry) zależy od składu mieszanki.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    A na poważnie: każdy gaz (para) czy mieszanina gazów ma inne parametry elektryczne, wyładowanie (przeskok iskry) zależy od składu mieszanki.
    Oczywiście ale ładunek zależny jest od czasu ładowania cewki i napięcia po stronie pierwotnej a to się nie zmienia na gazie czy na paliwie..

    Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Zdarza się, że cewka zapłonowa psuje się „sama”. W wielu przypadkach pomagamy jej sami nie wymieniając na czas świec zapłonowych i przewodów wysokiego napięcia.
    Akademia Bezpiecznego Samochodu - Świece zapłonowe -

    z tego co zauważyłem czytając wszelkiego rodzaju poradniki itp. w autach zasilanych LPG zaleca się wymianę świec i przewodów 2 razy częściej niż w pojazdach zasilanych benzyną. jakoś nie chce mi się wierzyć żeby posiadacz auta z gazem stosował się do tych zaleceń teoria to jedno. praktyka to drugie.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wymiana świec to inna sprawa. I robi się to bardziej dla pewności.. Każda usterka świecy czy kabla na gazie będzie szybciej odczuwalna.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,626
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie inna. mająca związek


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Strzela, szarpie, brak mocy
    Napisany przez sfist na forum Punto II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-11-2015, 20:04
  2. [silnik] szarpie
    Napisany przez duchy11 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 01-04-2013, 20:09
  3. [Problem] Przerywa, szarpie, brak mocy na benzynie i lpg
    Napisany przez mich43l na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-05-2012, 16:38
  4. silnik szarpie multijet 1.3
    Napisany przez soszo na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-12-2011, 11:28
  5. Marea 1.9JTD, brak mocy, dymi na biało, szarpie
    Napisany przez avergade na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-03-2010, 22:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

auto szarpie

gdy auto szarpie

auto brak mocy

auto nie ma mocyAuto niema mocyszarpie autem i brak mocywymiana cewki fiat palio weekend 99 1 6auto szarpie i nie ma mocyusterki fiat palio weekend szarpanieszarpie autobrak mocy szarpanie nie cewki scenicpalio weekend brak mocy szarpaniekat wyprzedzenia zaplonu gazpunto ii auto szarpiebrak mocy-fiat palio

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl