Mówimy konkretnie o elemencie tutaj opisanym jako "Fuhrungsbolzen"
prowadnica.JPG
Mówimy konkretnie o elemencie tutaj opisanym jako "Fuhrungsbolzen"
prowadnica.JPG
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 1.9JTD 145KM
ePER - pierwsze co pomyślałem niestety nie ma tego rozbitego tak dokładnie w katalogu. Jest cały zacisk..
Generalnie być może jest to to co pokazał kolega ciechu chociaż u mnie wygląda to zupełnie inaczej. Jest to śruba imbusowa cała jest błyszcząca bez śladu rdzy i nie ma żadnych kapturków gumowych itp. Jest to taki dłuższy bolec o średnicy ok 8-10mm zakończony na końcu mniejszym gwintem i na tym pracuje cały zacisk.. Tak jak wspomniałem było to w idealnym stanie, jak nowe a klocki i tarcze takie na pewno nie były więc nie sądzę aby ktoś wymieniał same śruby przed sprzedażą..
Ok znalazłem fotke na allegro na której widać te elementy...
1724178657.jpg
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 17-08-2011 o 11:43
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
To poszukaj zdjęcia choćby na allegro - powinieneś bez problemu coś znaleźć. Co do "Fahrungsbolzen" und "Bremstrager" to ciahu ma "Ganzes Recht" - to jest dokładnie to o czym mówię czyli jarzmo oraz jego prowadnica, która powinna być odpowiednio przesmarowana i zabezpieczona od góry przez "Schutzklappe" - u różnych producentów (Brembo, Lucas itp.) wygląda to inaczej ale zasada działania jest identyczna
Pozdrawiam
Zbyszek
Oltcit Club - o jezzzu...
Fiat UNO 1.1 Fire - 1984 - dawał radę
Fiat Punto 55S - 1996 - był ze mną 10 lat
Alfa Romeo 145 - 1997 - jest ze mną do dziś
Lancia Phedra 2.2 JTD - i rodzinka wygodnie jedzie w komplecie
To ja w Lancii mam dokładnie takie samo jarzmo. Śruba trzymająca jarzmo jest cała schowana.
Ale u mnie po jej wyjęciu był taki zaschnięty stary, "sklepany" smar (czarny). Wyczyściłem lekko papierem ściernym i przesmarowałem smarem miedzianym.
Efekt - na starych klockach czasami potrafił zapiszczeć, teraz faktycznie nic. Zobaczymy jak dłużej pojeździmy.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Może robi się wielki offtop ale polecicie jakiś dobry smar? Najlepiej z allegro no chyba, że jest to na tyle popularne, że dostanę to w sklepie moto.. Najlepiej chyba większe opakowanie co by starczyło na lata
A swoją drogą naprawdę ja miałem to czyściutkie i bez żadnego smaru, klocki mi nie piszczą nigdy i nigdy nie piszczały.. Generalnie to się zastanawiam co lepsze - smarowanie tego i ew. zasychanie smaru i zbieranie przez niego syfu czy nie smarowanie..
Ostatnio edytowane przez byrrt ; 17-08-2011 o 14:05
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Ja poszedłem do sklepu. Facet ciut szukał i znalazł. Tubka jak od pasty do zębów, smar "miedziany". Cena tam coś koło chyba 12zł.
Co do tematu - to się rozdzieli.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Nie no miedzianych smarów na allegro jest dużo stąd pytanie o konkretną markę..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Myślę, że bez znaczenia. Weź najmniejszą tubkę, tam dużo nie użyjesz, albo wpadnij do mnie do Torunia to Ci dam, ja zużyłem może (objętościowo) 1 łyżeczkę smaru na wszystko.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Cała frajda w tym, żeby mieć taki smar u siebie A co do spotkania to owszem kiedyś by wypadało
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
Opisując te elementy zacisku hamulcowego, skupiacie się tylko na problemie niepożądanego piszczenia.
W moim przypadku, jak kupiłem Fiata Temprę 1.9 TD, przez kilkaset kilometrów było dobrze. A potem zaczęły się mocne stuki dochodzące z kół.
Po pewnym czasie doszedłem do tego ,że źródłem hałasu są zaciski.Dokładnie te śruby-bolce w jarzmie. Najprawdopodobniej poprzedni właściciel przed sprzedażą posmarował obficie te śruby smarem. Był spokój przez krótki czas. Okazało się , że te śruby-bolce są mocno zużyte i są luźne w prowadnicach.
Trudno było dostać zaciski do Tempry, więc kupiłem zaciski do BRAVO/BRAVY. Pasowały bez problemu. Oczywiście trzeba było dokupić właściwe klocki hamulcowe. Kosztowało mnie to 150 zł za dwa zaciski + klocki Textara 120 zł.
Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Faktycznie przeoczyłem to. Sorry.
Dodam jeszcze, że Tempra 1.9 TD miała przednie tarcze hamulcowe wentylowane, większe (chyba 257 mm).Dlatego nie było problemu z zaciskami z BRAVY.
P.S. Co to za silnik masz w służbowym aucie, z Merca? Ja mam w służbowym Traficu '04 silnik 1.9 dci 100 KM.
Ostatnio edytowane przez piter ; 17-08-2011 o 22:59
Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
heh właśnie zauważyłem że strzeliłem literówkę i cyfrówkę. Miało być 2.5dCi a nie jak wcześniej wpisałem 2.3cdi hehe
dzięki za zwrócenie uwagi
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 1.9JTD 145KM