Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2012
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1,9 8V

    Znowu DPF - check engine - wysoki sygnał z czujnika dpf - nie załącza się wypalanie

    Witam serdecznie. Przeszukałem forum i takiego przypadku jeszcze chyba nie odnotowano.
    Zapalił się check engine - auto toczy się w trybie awaryjnym, po podpięciu kompa i elm`a 327 komunikat o za wysokim sygnale z czujnika dpf (zapchanie filtra 91%). Niby standardowy przypadek, ale teraz się dopiero zaczęło. Po wymuszeniu dopalania dpf proces taki się zaczyna i trwa... jakieś 3 sekundy, po czym jest komunikat, że operacja przebiegła pomyślnie i można skasować błędy.(poziom zapchania spadł) do 67% W rzeczywistości nic z tego. Po chwili jazdy i osiągnięciu przez ciecz chłodzącą 70 stopni znowu check z tym samym błędem. Pomyślałem, że przeciągnę go na 3 biegu tak aby te 3100-3200 obr./min miał i załączy się wypalanie dpf. Niestety, przejechałem 30 km i nic się nie wydarzyło. Spalanie jakoś dziwnie niskie jak na 3 bieg (6,5l), oznacza, że po wypalaniu ani śladu. Na fachowców nie mam co liczyć ponieważ każdy z czterech ma swoją wersję, a ja nie przeznaczę mojej całej wypłaty na ich eksperymenty.
    • wersja fachowca nr 1: "kup pan nowy czujnik dpf",
    • wersja fachowca nr 2: "to na bank egr, jest brudny i komputer nie pozwala załączyć dopalania, lepiej kup pan nowy bo czyszczenie to na krótką metę",
    • wersja fachowca nr 3: "gdzieś na dolocie nałapało lewego powietrza z zanieczyszczeniami i dlatego taki efekt, trzeba czyszczenie dolotu wykonać, przejrzeć turbinę i intercooler (generalnie 2 dni roboty bo trzeba wszystko rozebrać)" ,
    • wersja fachowców nr 4(autoryzowany serwis fiat): do wymiany filtr dpf, można próbować kupić regenerowany, ale to panie na krótką metę"


    Zna może ktoś podobny przypadek? Bo nie mam szczęścia w lotto i innych grach losowych, a nie wierzę w cuda, że wszystkie przypadki na raz mnie doświadczyły równocześnie. A może jakiś solidny serwis znacie w okolicach Torunia, Włocławka? Czyli tzw. fachowiec nr 5, który by "nie wróżył z fusów" za moje pieniądze.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najlepiej i najpewniej byłoby ten DPF wywalić.. Tyle że taka operacja też kosztuje.. Trzeba albo oszukać kompa jakoś albo wgrać o ile jest soft od wersji bez tego badziewia.. Można też spróbować oczyścić DPF ręcznie.. czyli wyciąć i umyć karcherem - robili już tak na forum i to podobno zdaje egzamin..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    koszt wypatroszenia dpf oraz zmiana softa lub montaż emulatora to koszt około 1500zł i więcej

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 styczeń 2012
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    10
    Auto
    Croma 1,9 8V
    Znalazłem w Toruniu za 1100zł - wycięcie dpf z przeprogramowaniem ECU, ale co raz poważniejsze są przesłanki, że to EGR się zasyfił i nie pozwala na załączenie trybu wypalania ze względów ekologicznych... (fachowiec nr 5 )

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał szach Zobacz post
    EGR się zasyfił i nie pozwala na załączenie trybu wypalania ze względów ekologicznych... (fachowiec nr 5 )
    , no tak bo przecież nie można palić wszelkiego syfu to i wypalać dpf'a nie można
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    niektórych fachowców wieszałbym za przyrodzenie nad brama wjazdową do warsztatu.

  8. #7
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Wywalić dpf koszt tak jak pisza koledzy powyzej od 1200 do 1500 (wersja z chipem) a EGR do zaslepienia (przynajmniej czesciowego)

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał k66 Zobacz post
    EGR do zaslepienia (przynajmniej czesciowego)
    zaślepka EGR'u w tym modelu jest z kryza . tak więc nie ma tu problemu z zaślepieniem. na alledrogo za pare groszy można nabyć

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Dokładnie to o kryzę z otworami chodzi,dlatego żeby Twój ecu nie wyświetlal Ci bledu na desce.
    Przed zaślepieniem wyczyś wszystko

    Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał szach Zobacz post
    Zna może ktoś podobny przypadek? Bo nie mam szczęścia w lotto i innych grach losowych, a nie wierzę w cuda, że wszystkie przypadki na raz mnie doświadczyły równocześnie. A może jakiś solidny serwis znacie w okolicach Torunia, Włocławka? Czyli tzw. fachowiec nr 5, który by "nie wróżył z fusów" za moje pieniądze.

    Pozdrawiam.
    Ja tak miałem i sobie poradziłem. Nawet doszedłem do prawdopodobnego powodu takiego stanu rzeczy. Niestety teraz nie mam czasu, żeby się rozpisać. Może wieczorem...

    Problemem jest "rozjazd" między wskazaniem różnicy ciśnień w DPF i aktualnych obrotów silnika, a zliczanym (nie mierzonym) stopniu zapchania DPF. Są dwie drogi wyjścia z sytuacji. Ot tym później lub pisz na priva.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie no jak są jakieś cenne info pisz na forum - po to jest i może komuś się w przyszłości przyda.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008

    Notoryczny CHECK ENGINE...

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Nie no jak są jakieś cenne info pisz na forum - po to jest i może komuś się w przyszłości przyda.
    Po pierwsze: zauważyłem, że wywala najczęściej sekundę-dwie po puszczeniu gazu (albo zmianie biegu w automacie i związanym z tym spadku obrotów)... Wiele tygodni jeżdziłem z podłączonym FESem (problem miałem kilkukrotnie)
    Po drugie: teraz mam podejrzenie, że powodem tak naprawdę jest jakieś uszkodzenie - stawiam na walnięty przepływomierz.

    Wniosek jest taki, że auto "kopci" bardziej, niż przewiduje to ECU. Dowodem jest fakt, że po przejechaniu 500km z przuczepą kempingową problem się pojawił, mimo, że dpf był przed trasą wypalony stacjonarnie i wszystko było OK
    Moje spostrzeżenia:
    1) Auto podejmuje próby wypalenia po osiągnięciu 80% zapełnienia. Wcześniej nie udało mi się zmusić, nawet na trasie, do rozpoczęcia regeneracji
    2) Auto próbuje wypalić dpf po każdych 800km od ostatniej regeneracji
    3) Atuo nie podejmie tej próby, jeśli różnica ciśnień jest duża (wydaje mi się że ok 600mBar) , nawet stacjonarne wypalanie nie pójdzie.
    4) wypalanie stacjonarne powodowało i tak wzrost "zliczeniowy" stanu zaktania. Mimo, że po opreacji różnica ciśnień spada do kilku mBarów zapełnienie wskazywało ok 70% - dowcip polega na tym, że teraz auto z łatwością dopala dpf nawet podczas jazdy miejskiej (nawet nie wiem kiedy)

    5) mimo takiej sytuacji, a nawet check engine, warto pojechać na autostradę. Mimo, że procesu dopalania nie da się osiagnąc, można dopalić dpf.

    Niestety, ciągłym rżnięciem na wysokich obrotach nie da się zapoczątkować... Trzeba "pompować": rozpędzam auto do np 140, jadę kilka chwil i ciut odpuszczam gaz. wtedy temp dpf zaczyna rosnąć. Gdy przestaje, znów cisnę i delikatnie odpuszczam (wtedy rozgrzany dpf przestaje być (mimo wszystko) chłodzony dużym przepływem spalin i temp roścnie...)
    Tak dochodzę do ~610-620st C i jadę.... Na trasie zajmuje to 20-30km. Po przejechaniu takiego odcinka temp zaczyna spadać i okazuje się, że różnica ciśnień też...
    Wtedy można już dopalić stacjonarnie...

    Po takiej akcji zarządzam "wymianę dpf" w ECU i mam spokój już prawie trzy miesiące... A jeżdzę po mieście.

    Nawet jeżdżąc po mieście zdażało mi się, że wywaliło błąd i przechodziło w tryb awaryjny. Muli strasznie - wiadomo. Ale jeżdżąc spokojnie (nie miałem laptopa przy sobie) nagle poczułem, że odzyskał moc.
    Po podłączeniu okazało, że się dopalił... Kasowanie błądu i ok.

    Drugim sposobem na odetkanie dpf (wypróbowanym przeze mnie) jest wyjęcie i płukanie.
    Ja płukałem czterochloroetylenem. Chyba najlepszy znany mi rozpuszczalnik - odtłuszczacz. Niestety nie tani. kilogram to ok 8PLN a gęstość to o ile pamiętam ok 1,6g/cm3. 20l kosztowało prawie 300PLN.
    Zaleta: można filtrować (z sadzy), można destylować... - No nie dla wszystkich.

    Dpf był jak nowy. Póki nie zorientowałem się, że komp potrafi rozjechać się z parametrami zliczanymi i ciśnieniem...
    Ciekawostką jest fakt, że jeżdżąc przez trzy dni bez dpf (w ogóle bez wydechu) ECU i tak zliczał jak zapełnia mu się ten filtr...
    Szkoda, że wtedy nie wiedziałem i nie zresetowałem ECU czyszcząc w ten sposób historię dpf (ECU zapamiętuje wszystko - ilość startów silnika, ilość wypalań, nieudanych wypalań, czasu i warunków pracy itp)..


    Jak są pytania - chętnie pomyślę nad odpowiedziami. Jeszcze chętniej posłucham uwag i sugestii...

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Osobiście polecam wywalić ''flaki" z dpf'a i wyłączyć go programowo i do tego wyłączyć egr i zaślepić go całkowicie. Ja zrobiłem tak od razu po zakupie mojej cromy i do tego chip i ponad rok użytkuję auto i zero problemów. Jak coś na priv mogę dać namiary gościa co robi to od ręki i niedrogo
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wywalenie dpfa 1500 plus zrobienie egr'u (akurat całkowite pozbawienie samochodu tego czegos jest zbyteczne) to pewnie ponad 2 tyś wydałeś. aha i jeszcze chip z 500 zl. myślę że o ile wywalenie dpf'a w przypadku jego uszkodzenia to dobry pomysł o tyle reszty nie rozumiem. jak cos działa to niech będzie a jak sie popsuje to można wywali dpf, można dać zaślepkę z kryzą na egr. myślę że większość nas na forum woli wolna gotówkę wydać na coś innego

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    46
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    myślę że o ile wywalenie dpf'a w przypadku jego uszkodzenia to dobry pomysł [...]
    Otóż Panowie (i Panie - jeśli są ) DPF SIĘ NIE PSUJE! To ceramika. Można wypłukać i odetkać. Wariuje tylko wtedy, gdy coś jest nie tak z ilością sadzy, którą wydala silnik.... A zwłaszcza nie jest to przez EGR! Przez EGR tylko pośrednio. EGR doprowadza ewentualnie nasze klapki do śmierci lub sam się zacina. Trzeba czyścić lub co jakiś czas wymienić na nowy (400PLN)

    PS Ja podejrzewam przepływomierz. Może ktoś mi pomoże? Potrzebuję info o parametrach na ciepłym silniku: Zmierzona masa powietrza, oczekiwana masa powietrza, stopień otwarcia/zamknięcia EGR w następujących warunkach:
    Na biegu jałowym podnieść obroty do 2000-2500 i puścić pedał.
    Otwarcie EGR u mnie oscyluje wtedy w granicach 39-44% i po ok minucie pracy EGR zamyka się (otwarcie spada do 4%)
    Oczekiwana masa powietrza jest jakaś tam... (nie pamiętam ale ok 300) Zmierzona jest dobra (równa oczekiwanej) do momentu zamknięcia EGR. Po zamknięciu EGR zmierzona masa powietrza nagle skacze do ponad 500 (jest prawie dwa razy większa od oczekiwanej...


    Niech ktoś sprawdzi, ma tak samo w swoim 1,9 16V (150KM)....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
  3. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:08
  4. check engine i blad 1172
    Napisany przez myrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2009, 16:54
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik dpf

fiat croma check engine

check engine fiat croma

jak oszukac dpfwypalanie dpf fiat cromajak odetkac dpfCZUJNIK DPF FIAT CROMAdpf czujnikcheck engine fiat croma 1 9 8vdpf zanieczyszczony objawy fiat cromaczyszczenie dpf karcheremczyszczenie dpf torunkoszty dpf forumfiat croma 2.4 jtd check enginefiat croma dpf co to jest dpfcroma dpf czterochloroetylenemjak oszukac komputer samochodowy przed dpfUszkodzony czujnik dpfdpf fiat przy jakim zapelnienia dopalafiat 1.9 jtd engine dpf

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl