Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    wywalenie dpfa 1500 plus zrobienie egr'u (akurat całkowite pozbawienie samochodu tego czegos jest zbyteczne) to pewnie ponad 2 tyś wydałeś. aha i jeszcze chip z 500 zl. myślę że o ile wywalenie dpf'a w przypadku jego uszkodzenia to dobry pomysł o tyle reszty nie rozumiem. jak cos działa to niech będzie a jak sie popsuje to można wywali dpf, można dać zaślepkę z kryzą na egr. myślę że większość nas na forum woli wolna gotówkę wydać na coś innego
    Koszt całej operacji łącznie z chipem wyłączeniem i całkowitym zaślepieniem egr i do tego wywaleniem i wyłączeniem dpf zamknęło mi się w około 1tys pln Myślę, że to suma do przyjęcia. A dpf moim zdaniem to tylko bajer dla estetyki, że niby auto nie dymi. Co z tego jak przy jego wypalaniu i tak cała sadza i syfy idą do atmosfery. Ja swój wywaliłem od razu po zakupie gdyż był zatkany w 79% i dwukrotne wymuszone fes'em wypalanie obniżyło zatkanie do 60%. Po wywaleniu dpfa auto dostało kopa i wcale nie dymi aż tak strasznie. Zaślepienie egr'a dało to że auto lepiej zbiera się z dołu i caly syf nie idzie do kolektora ssącego. Rozbierałem ostatnio egr w żony stilo celem zaślepienia to aż się przeraziłem ile tam szlamu było. Egr był już tam raz wymieniany w serwisie i z tego co widziałem wewnątrz kolejna wymiana byłaby niedługo A tak mam teraz spokój
    Ostatnio edytowane przez pawliczex ; 07-10-2012 o 08:24
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    49
    Postów
    174
    Auto
    FIAT CROMA 1.9JTDM 150KM 2008 automat
    Rocznik
    30.04.2008
    Cytat Napisał pawliczex Zobacz post
    Co z tego jak przy jego wypalaniu i tak cała sadza i syfy idą do atmosfery. [...] był zatkany w 79% i dwukrotne wymuszone fes'em wypalanie obniżyło zatkanie do 60%
    Po pierwsze, nie wszystkie syfy, tylko dwutlenek węgla zamiast sadzy... A u Ciebie i tak syfy lecą w powietrze, więc nie masz się co martwić o to, że z DPFów przy wypalaniu lecą jakieś syfy...

    No po wypalaniu zliczeniowe zapełnienie wzrasta. Co nie znaczy, że tak jest fizycznie.... A jaka była różnica ciśnień po wypaleniu? Ona mówi więcej o stanie DPFa...
    Ja po swoich zabiegach opisanych wyżej, zaznaczyłem w ECU, że DPF został wymieniony i póki co mam spokój. Nawet po mieście się ładnie dopala...

  4. #18
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    33
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    inna sprawa to to że ta sadza wypalana jest w 600*C więc pewnie jest mniej szkodliwa. ale jak cala operacja kosztowała 1000 zł to w sumie przyzwoicie. a jak po chipie ze spalaniem?? sporo wzrosło? i napisz gdzie to robiłeś i ile trwało. często bywam w Białymstoku i jak to tam robią takie sztuczki to chętnie bym zostawił auto. aha i jeszcze jedno. dpf'a ci oddali??

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Z dpf'em to wyglądało tak że został nacięty z góry potem wywalone całe wnętrze i zaspawany. Czujniki włożone do środka i od dołu z kanału wygląda jak oryginał. Po chipie przy spokojnej jeździe spalanie spadło.Trwało to niecały dzień. Co do danych gdzie to robiłem to na priv.
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  6. #20
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    33
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    czyli ceramikę ci oddali? jeśli nie to nieźle muszą na tym przycinać bo to dość droga zabawka To czekam na info co, gdzie i jak

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2008
    Skąd
    Białystok-Bruksela
    Postów
    106
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2009
    Tak jak najbardziej ceramikę możesz sobie zabrać
    Bravo 1.9 M-Jet 16V
    byly:
    Croma 1.9M-Jet 16V
    Marea Weekend 1.9JTD 110SX
    Marea Weekend 2.4JTD 130 ELX

  8. #22
    k66
    k66 jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    16 kwiecień 2009
    Skąd
    Gorzów Wlkp.
    Postów
    372
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    33
    Postów
    8,251
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    dpf to chyba zło jakich mało. Nie wiem czy u mnie to wina DPF'a ale spalanie z 30 km po mieście wynosi 7,2. To już lekka przesada.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 sierpień 2016
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    5
    Auto
    Croma 1.9 Multijet 150KM DPF AUT
    Rocznik
    2009
    Witam,
    już miałem jechać na wywalenie DPFa ale poczytalem forum i w końcu odpuściłem. Moje spostrzeżenia w temacie zamieszczam poniżej, może się komuś przydadzą.

    Ostatnim razem przy błędzie P1206 u mechaniora zrobiliśmy stacjonarne wypalenie DPFa, potem dopalił się sam i był spokój na 2 lata.
    Teraz znowu błąd P1206, ale nie chciałem dopalać stacjonarnie (traktowałem to jako ostatnią deskę ratunku). Błąd wyskoczył jak miałem filtr zapchany w około 60%, ale była duża różnica ciśnień (500mBar). Najpierw kasowałem błąd i jezdziłem autem żeby przekroczyć 80% zapełnienia filtra, inaczej nie wypalisz go nawet stacjonarlnie. Potem podłączyłem FESa i wpadłem na eSke.
    Kasowałem błąd w trakcie jazdy, widać było że temp rośnie tak do ponad 400 stopni C, jednak wtedy wywalało znowu błąd i do wypalania nie dochodziło a temp spadala. Wtedy kasowałem błąd i próbowałem wywołać dopalanie filtra jeszcze raz.
    Po kilku próbach już miałem odpuścić, ale przy ostatniej próbie przycisnąłem pod góre i temp ładnie skoczyła do 600stopni bardzo szybko, błąd wyskoczył znowu ale rozpoczął się też proces wypalania

    FES przed wypalaniem:

    READING PARAMETERS:
    Particle filter temperature: 557,56 °C
    Differential pressure sensor: 323 mBar
    Particle filter status: Normal clogging
    Particulate filter clogging: 91,69 %
    Regeneration progress: 0,000 %

    Po wypaleniu:
    READING PARAMETERS:
    Particle filter temperature: 279,36 °C
    Differential pressure sensor: 5 mBar
    Particle filter status: Not clogged
    Particulate filter clogging: 13,38 %
    Regeneration progress: 0,000 %

    Także widać że filtr się ładnie wypalił, zamówiłem sobie 5L płynu na internetach do czyszczenia DPF/EGR, wypłuczę sobie go teraz i zarządzę wymianę DPF w ECU.
    Dam znać jak się zmienią interwały wypalania po takim zabiegu.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Check engine
    Napisany przez petarda na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 14-04-2014, 21:53
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 13:24
  3. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 11:08
  4. check engine i blad 1172
    Napisany przez myrek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-10-2009, 16:54
  5. Check engine - o co chodzi?
    Napisany przez luki79 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 12-09-2009, 21:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik dpf

fiat croma check engine

check engine fiat croma

jak oszukac dpfwypalanie dpf fiat cromajak odetkac dpfCZUJNIK DPF FIAT CROMAdpf czujnikczyszczenie dpf toruncheck engine fiat croma 1 9 8vczyszczenie dpf karcheremdpf zanieczyszczony objawy fiat cromakoszty dpf forumczujnik dpf cromaUszkodzony czujnik dpffiat 1.9 jtd engine dpfjak oszukac komputer samochodowy przed dpfczujnik roznicy cisnien cromadpf fiat cromadpf check

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl