Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 31
Like Tree1lubi to!

Temat: Zawór EGR  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Tak zgadza się wszystko... sterownik silnika mierzy ilość zassanego powietrza przez przepływomierz, ciśnienie, temperaturę , prędkość obrotową.... i na podstawie tych danych oraz mapy otwarcia EGR-u dokładnie wie czy bilans zassanego powietrza jest poprawny czy też nie... jeśli z jakiegoś powodu bilans nie zgadza się z mapą to wywala błąd... w większości przypadków problem dotyczy jednak EGR-u który jest w mojej ocenie zrobiony specjalnie byle jak aby się zatarł a dokładnie pasowanie rdzenia w cewce ...

    Tak więc radze zawsze wszystkim to rozebrać i dokładnie przepolerować.. aby sada która i tak się tam dostanie nie blokowała pracy rdzenia i nie przycinała go .... czuć to wyraźnie przy około 2000 obrotów podczas przyspieszania...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    No właśnie nie czuję aby mi się coś "przycinało" szczególnie około 2 tys. obr. Tak jak pisałem rydwan śmiga aż miło a na desce nie ma śladu błędów. Sprawdzę jeszcze filtr powietrza (i tak zbliża się jego kres bo zbliża się Obsługa Zimowa a wtedy wymieniam min. filtr powietrza) i może przeczyszczę przepływomierz (?) ale mam takie niejasne wrażenie, że tam może być właśnie powód. Co nie zmienia faktu, że coraz bliżej mi do zakupu nowego ale jeszcze poczekam i posprawdzam bardziej z ciekawości niż z musu. Człowiek całe życie się uczy.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    Jak chcesz potestować to wyjmij ta blaszkę z 4 otworami i sprawdź czy błąd wróci.
    Sprawdź wtedy co komp pokaże o masie zasysanego powietrza: wartość zmierzona i oczekiwana. Porównaj ten wynik z wynikiem jak blaszka założona.

  5. #19
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Pomyśle o Twojej propozycji jednakże wątpię aby przyczyną tego zakamuflowanego błędu była blaszka z otworami. Jak już pisałem w czasie czyszczenia EGR stwierdziłem, że ww. blaszka już tam jest. Zamontował ją poprzedni niemiecki właściciel. Z analizy dok. mam wrażenie że zamontowana została ok 100 tys. km temu ale 100% pewności nie mam. Ja mam ten samochód przeszło rok i zrobiłem nim przeszło 25 tys km i raz w miesiącu (niekiedy częściej) profilaktycznie podłączałem MES i nigdy nie wywalało mi jakiegokolwiek błędu. Tak jak pisałem spróbuje przeczyścić przepływomierz przy okazji OZ. Co do mas powietrza wartości (sprawdzałem w poniedziałek) zmierzonej i oczekiwanej są bardzo zbliżone jednak przy ok. 2 tys. obr oczekiwane jest trochę niższe (ale bez dramatu według mnie oczywiście).

  6. #20
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 lipiec 2012
    Skąd
    Piaseczno
    Wiek
    34
    Postów
    876
    Auto
    Croma 2.4 JTD
    Rocznik
    2006
    mi się wydaje, że nie przepływomierz a czujnik doładowania, ten w kolektorze dolotowym sprawdza czy jest odpowiednia ilość powietrza, która przepływa po części przez EGR.
    mógł błąd wyskoczyć po wyczyszczeniu czujnika doładowania. wcześniej był pewnie nieaktywny przez zabrudzony czujnik który nie przesyłał żadnych wartości i komp przyjmował jakieś standardowa.

    ja kiedyś wyszedłem z założenia że jak dam blaszkę pomiędzy kolektor i EGR do na EGR wzrasta ciśnienie spalin bo zmniejsza się przez to przepływ do kolektora. może to powodować szybsze zabrudzenie EGR.
    wstawiłem więc owalną blaszkę przed EGR. kojarzy mi się że wtedy wyświetlił się komunikat o zbyt małym przepływie.
    Ostatnio edytowane przez maka131 ; 11-10-2017 o 12:42
    Pozdrawiam


  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    173
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Najlepiej oczywiście sprawdzić tak jak kolega pisze wartości oczekiwane dla wszystkich czujników od ciśnienia po temperaturę i oczywiście masę zasysanego powietrza ... i od tego trzeba zacząć
    Brak szarpnięcia przy 2000 obr/min może ale nie musi świadczyć o otwarciu ciągłym zaworu ...
    Po prostu powyżej tej prędkości obrotowej ciśnienie w kolektorze jest większe od ciśnienia gazów wylotowych...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Szarpnięcia w tym zakresie obrotów mogą wskazywać na problem z zaworem vgt, dziurawym wężykiem albo lekko zapieczonymi łopatkami w turbo.

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Dlatego w celu potwierdzenia usterki EGR warto na próbę zawór zaślepić całkowicie.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Cytat Napisał Abramsik Zobacz post
    kupiłem w zeszłym tygodniu przewód silikonowy
    A ten przewód silikonowy to na pewno jest przystosowany do podciśnienia? Silikonowe są raczej dość miękkie a wężyki podciśnieniowe mają małą średnicę i widzę tu potencjalne źródło problemów, np. szarpanie podczas przyspieszania

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Cytat Napisał maciekpt Zobacz post
    A ten przewód silikonowy to na pewno jest przystosowany do podciśnienia?
    Podobno (słowo klucz) tak. Dlatego kupiłem silikonowy do podciśnienia o zwiększonej odporności termicznej (do 290 st. C) i wzmocniony a nie np. paliwowy. Fakt nie jest tak twardy jak ORI ale nie jest także super miękki. Na razie wszystko jest OK. Co do średnicy to są identyczne.

  12. #26
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 marzec 2014
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    757
    Auto
    Croma II FL 1.9 JTDm 150@184 KM automat
    Rocznik
    12.2010
    Spoko, jak jest wzmocniony to nie powinien się "zapaść" pod wpływem działającego podciśnienia.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    538
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Kończąc epopeję z błędem EGRu wszystko wskazuje, że winny był przewód podciśnienia. Po wymianie w zeszłym tygodniu i normalnej a miejscami intensywniejszej eksploatacji (ok. 300 km/tydzień) dziś podłączyłem MES i "0" błędów.Nie bawiłem się w czyszczenie przepływomierza itp. więc sprawę EGRa zamykam (mam nadzieję, że na dłużej). Wszystkim Kolegom, którzy dzielili się ze mna swoimi informacjami serdecznie dziękuje.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    18 maj 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    205
    Auto
    Fiat Croma 1.9 16v 110KW aut.
    Rocznik
    2006

  15. #29
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    462
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    W razie co NIE kupujcie Egr od firmy Gamex tandeta totalna sprzedaja je pod nazwa gaetz

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2016
    Skąd
    Jasło
    Wiek
    38
    Postów
    500
    Auto
    Croma 1,9 JTD 150KM
    Rocznik
    2006
    Tylko Pierburg.

    Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zawór egr
    Napisany przez qwerty1234567890 na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2017, 12:40
  2. Zawór EGR
    Napisany przez kamilZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-03-2016, 23:09
  3. Zawór egr
    Napisany przez misio na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-01-2016, 20:15
  4. Zawór MBC w 2.4 TD
    Napisany przez tobek85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2011, 13:50
  5. Zawór ERG
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 26-05-2009, 18:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl