Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12

Temat: Zawór ERG  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT

    Zawór ERG

    Witam, w moim samochodzie podczas, gdy przyśpieszam samochodem w okolicach 3000 obrotów czuć tak jakby lekki przeskok ale wskazówka idzie dalej lecz troche wolniej a chyba nie o to chodzi, powinna szybciej. Zgadza sie??
    BYłem na kompie i wykrylo mi ze to zawór ERG. Jest taka mozliwosc???? PYtam dlatego, ze nie do konca wierze temu kompowi, poniewaz chciałem tez bład poduszek wykasowac to nie chciał sie łaczyc. Wiec dlatego chce sie upewnic czy moge byc pewny co do tej decyzji

    Na koniec prosze uswiadomcie mnie w jakich zakresach działaja takie kompy, co moga wychwycić???? Silnik, poduszki, klocki hamulcowe tez????



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    U mnie przy 3000 obr/min gdy przyspieszam mocno to czuć jakby szarpnięcie, jakby go coś przytrzymało na ułamek sekundy i dalej wciągnie, ale już wolniej. U mnie przyczyną jest najprawdopodobniej przepływomierz (tak wyczytałem z forum) i niedługo będę go wymieniał/

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Też mam takie szarpnięcie jak ostro butuje na około 2700obrotów, ale też nie zawsze. Myślałem, że to pompa paliwa bo miałem z nią problemy ale założyłem nową troszkę pomogło. Szarpnięcia są słabsze ale dalej zdarza się mojej bravce "zająknąć". Mi przepływomierza na kopie nie wybija zarówno na statycznym jak i dynamicznym teście. Wiec nie wiem jak u Ciebie Madaw pomoże to też u siebie wymienię

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Ale nie wykazywalo Wam tego zaworu ERG????

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Mi żadnych błędów nie wykazuje. No ale do tego trzeba też podchodzić troszkę z przymrużeniem oka.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2009
    Skąd
    Bieruń St.
    Postów
    333
    Auto
    BYŁO STILO 1,9 JTD JEST N.BRAVO 1,9 Multijet
    Cytat Napisał MichaelloEs
    Na koniec prosze uswiadomcie mnie w jakich zakresach działaja takie kompy, co moga wychwycić???? Silnik, poduszki, klocki hamulcowe tez????
    Zależy to od programów jakie posiada komp Ale na pewno nie sprawdzisz nim klocków hamulcowych.Od tego jest kontrolka na liczniku i ma się zaświecić jak się zużyją(oczywiście jak są założone z czujnikiem i instalacja jest ok)
    Co do EGR,to tak jak pisał szela, trzeba to traktować z przymrużeniem oka,dlatego że ta usterka mogła wystąpić dawno i nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje teraz,a została zapamiętana przez centralkę silnika.Chyba,że będzie się powtarzać to trzeba było by się jej przyjrzeć
    Czasem na trasie spotykam prawdziwych szaleńców...
    Pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi...
    Czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Ale tak jak pisałem, komp mi to wykrył, w jezdzcie czuc własnie, ze go lekko przymula. Mechanik co sprawdzał na kompie powiedział, ze to jest tego wina. Wiec wydaje mi sie, ze to problem terazniejszy
    Co do tego zaworu trudnosci jakies wystepuja przy wymianie?? Słyszałem, ze gdzies od spodu silnika to jest, chyba nie powinno byc problemu hmm????

    Koledze w Seacie nie chciał sie łaczyc komp z samochodem to wyrzucił około 250 na jakies poprawki bo było namieszane z radiem itd. U mnie jezeli chodzi o silnik sie połaczył ale juz poduszki nie... Cos na ten temat???? Moze stare oprogramowanie mieli albo cos... Nie byłem z tym na Fiacie tylko u nas w sklepie motoryzacyjnym i tam maja kompa

  9. #8
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    EGR masz z przodu na kolektorze w przypadku CF2 a z tylu kolektora dolotowego w CF3. W obu przypadkach dostep od gory a nie od dolu silnika.

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Moge sie mylic, ale bez EGR tez da sie jezdzic Przykład moje Tipo, mam EGR zdemontowany, a auto ma sie dobrze
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  11. #10
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Owszem da się, ale najczęście po prostu się EGR zaślepia żeby syfu nie ładowało w kolektor.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał Hipo
    ale najczęście po prostu się EGR zaślepia żeby syfu nie ładowało w kolektor.
    No mam zaslepiona, jakby mogło byc inaczej
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    21 sierpień 2008
    Skąd
    Lędziny
    Postów
    307
    Auto
    Fiat Bravo 1.9JTD GT
    Czyli mam rozumieć, aby pozbyć się tych nie za bardzo przyjemnych rzeczy o których wcześniej pisałem mogę po prostu ERG zaślepić???? Jak to się konkretnie robi??

    [size=2][ Dodano: 2009-07-07, 12:41 ][/size]
    Przy jezdzie na pierwszym biegu dodawajac powoli gazu czuc takie lekkie szarpanie, dalej jak przy przyspieszaniu okolo 3 tys obr czuc lekki przeskok, nie ciagnie wydaje mi sie jak powinno...
    Jezeli na kompie mi tak wyskoczylo to nalezy wymienic tez zawór, czy moze spróbowac go wyciagnac i przeczyscic????


 

Podobne tematy

  1. [silnik] zawór egr
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 15-10-2013, 19:50
  2. zawór EGR Fiat marea jtd 1,9
    Napisany przez patrykpolak6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 22-11-2009, 18:56
  3. Pompa - tajemniczy przewód i zawór
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-09-2009, 14:40
  4. [osprzęt silnika] zawór egr
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 13-07-2009, 21:54
  5. [osprzęt silnika] Zawór nadciśnienia doładowania.
    Napisany przez letas na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 30-06-2009, 07:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cf2 egr lybra

gdzie znajduje sie elektrozawor w fiacie tipo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl