Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
Like Tree3lubi to!

Temat: Wyrzucenie klap wirowych  

  1. #16
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2013
    Skąd
    Wawa Rembridge
    Wiek
    48
    Postów
    539
    Auto
    Nuova Croma 1,9 16V 150 KM aut. Emotion zwana Cristy
    Rocznik
    VII 2010
    Tak się przyjęło. Nie jestem ekofanatykiem ale uważam, że demonizowany jest ten DPF i EGR. Jak wiemy, że problemy z tymi ustrojstwami to skutek a nie przyczyna niedomagań silnika a sama kastracja bez usunięcia przyczyn daje niewiele. To tak samo ja przy rwie kulszowej amputować bolącą nogę a nie leczyć kręgosłup. Ale to taka dygresja. Rozumiem, nawiązując do mojego pytania walka z EGRem nie jest konieczna. Dalej jednak nie wiem co z kolektorem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Tez jestem tego zdania.Ogolnie croma czy z czy bez dpf ma to euro 4 jednak czy spelni ono to euro jak wtryski zaczna kulec??
    Z dpf czastki stale beda na stalym poziomie nox zapewne sie posypia bo adblue i scr nie ma.Dymic jednak nie bedzie a nox nie widac

    Czy np itd mierzy tez nox??

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Piła/Poznań
    Wiek
    25
    Postów
    119
    Auto
    Croma 1.9 JTD 150 KM
    Rocznik
    01.2006
    Czy możesz podać namiary na speca?
    Ciekawy jestem, ile w Poznaniu by za to policzyli.
    Obecnie:
    Fiat Croma 2006 1.9 JTD 150 KM.
    Wcześniej:
    Renault Megane II kombi 2007 1.6 LPG 112 KM.

  6. #20
    Rby
    Rby jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2017
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    10
    Auto
    Croma 2,4 jtd emotion
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał cicuhel Zobacz post
    Ogólnie znalazłem jeszcze jednego magika zajmującego się zaślepianiem klap wirowych bez grzebania w sofcie i koszty u niego to 650 zł, gdzie na tą kwotę składa się czyszczenie EGR'a, czujnika podciśnienia oraz przepustnicy. Klapy są zaślepione, a nie zaspawane. Wg mnie ciekawa opcja. Co do DPF'a czy EGR'a przyczyną częstego zapychania się/ uszkodzenia przyczyną może być w przypadku silnika 1,9 JTDm źle rozwiązana kwestia odpływu oleju z odmy, nim olej zdąży wrócić do układu turbo wcześniej go zasysa i przez to syfi cały układ. Kumpel w swojej Vectrze C przerobił trochę układ i zapomniał o brudnym EGR'ze itd.
    Możesz podać namiary? (o ile to Wrocław lub okolice)

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Kolektory CDTI | info@kolektorycdti.pl
    We Wrocławiu zajmuje się tym Rafał. Po rozmowie z nim stwierdzam, że dość dobrze ogarnięty w temacie. Niedługo będę się umawiać z nim na operację.

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    Z tego co widzę, że Rafał jedynie demontuje kolektor i wysyła do gościa od kolektorycdti.pl.
    No chyba, że zaczął to robić na własną rękę skoro dodatkowo robi EGRy.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Robi to na miejscu. Po rozmowie z nim mówił, że zajmie mu to około 4 godz.

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 listopad 2016
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Croma 1.9 120KM FL
    Rocznik
    02.2008
    No to zapytaj o rabat, bo po Twoim poście masz już dwóch zainteresowanych z Wrocławia
    Daj znać po, to może się do niego uśmiechnę po Nowym Roku.

    PS. Nie chciałeś od razu wywalić EGRa?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 lipiec 2017
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    26
    Postów
    37
    Auto
    Croma 1.9 JTD
    Rocznik
    2009
    Myślę nad tym, tylko póki co mam nowy EGR(założony) w czerwcu przez poprzedniego właściciela także póki działa to co nie ruszam.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 marzec 2016
    Skąd
    Tarnow
    Wiek
    59
    Postów
    26
    Auto
    Eiat Croma 1,9mjet
    Rocznik
    2007
    Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Dokładnie tak jest.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    44
    Postów
    175
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał wiesiekf Zobacz post
    Witam. Panowie a czy nie jest to tak, że jak zaślepimy EGR to wtedy idzie do kolektora ssacego czyste powietrze bez spalin i kolektor jest czysty?
    Idealnie czysty nigdy nie będzie bo turbina zawsze coś puści i odma jest...
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2017, 09:11
  2. wyrzucenie klap wirowych a wyprogramowanie ich
    Napisany przez lorak06073 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-05-2017, 20:15
  3. Odpowiedzi: 34
    Ostatni post: 05-08-2016, 10:17
  4. Pozycja klap wirowych w MES
    Napisany przez stevenek na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-10-2015, 10:08
  5. Zwiększone spalanie po zaślepieniu egr i usunieciu klap wirowych
    Napisany przez szybkimario na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-09-2015, 08:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl