Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
Like Tree4lubi to!

Temat: Udało się połączyć z ECU scanem, tylko jak interpretować wyniki...?  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma

    Udało się połączyć z ECU scanem, tylko jak interpretować wyniki...?

    Witam, po raz pierwszy udało mi się połączyć kompa z fiatem. Oczywiście wyskoczyly błędy od egr (zaslepiony) ale mniejsza o to.
    Najważniejsze to chciałem się dowiedzieć co dziwne się z moim pdf em. Wyniki są na załączonych zdjęciach.
    Nie wiem tylko jak zinterpretować przebieg od wymiany dpf....
    Auto kupiłem kiedy miało 213, teraz ma 223 a wymiana dpf na 218...?
    Poza tym zrobiłem zdjęcie wtryskom, nie umiem jeszcze załączyć wykresu, więc narazie zdjęcia.
    Coś możecie ocenić na postawie tego...?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 marzec 2014
    Skąd
    KK
    Postów
    32
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Gratulacje, w sumie wszystko w porządku. Interwały wypalania dość długie więc fajnie. 4 wtryskiwacz wychodzi poza zakres -1 do 1 ale bynajmniej nie przelewa a tym samym nie będzie dymić. Trzeba było dać więcej fotek albo chociaz zaznaczyc wiecej widocznych parametrów.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Zakres od 1 do -1 jest właściwy? Jakie rzeczy dzieją się kiedy wtryski są poza zakresem?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    137
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).

    U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.

    Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.

    Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Oświęcim
    Wiek
    43
    Postów
    100
    Auto
    Fiat Croma 1.9 150KM ASB
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Spajdi Zobacz post
    Nie jest prawdą, że - 1 do 1 to graniczne wartości. Korekty 1,5-2 to jeszcze bez tragedii jeżeli silnik pracuje równo, dobrze odpala, ma moc i nie kopci. Trzeba pamiętać, że sprawdzenie korekt ma sens tylko przy w pełni rozgrzanym silniku i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami elektrycznymi w samochodzie (światła, radio, nawiew itp.).

    U mnie przy 80-83 stC korekty ok. 1.2 na jednym wtrysku, a po rozgrzaniu do 90 już 0.7. Włączenie świateł, radia, nawiewu i już korekty lecą.

    Korekty mają za zadanie stabilizować pracę silnika i odchyłki na poszczególnych cylindrach mogą wynikać nie tylko ze stanu wtryskiwaczy, chociaż to najczęstsza przyczyna.

    Korekty to wstępna ocena czy jest z grubsza ok. Jeżeli jedynym objawem jest lekka odchyłka korekt to nie ma co panikować, że wtryski do roboty, tylko obserwować pracę silnika i sprawdzić za kilka miesięcy czy dana korekta się nie zmieniła jakoś drastycznie.

    Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka
    korekty powinno się chyba przeprowadzać dla normalnych obciążeń: światła,klima/nawiew,grzanie dupy,wycieraczki...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Korekty zawsze robi sie na wylaczonych odbiornikach i rozgrzanym aucie. Musza byc jakies warunki wyjsciowe.
    Capsel lubi to.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Coś kojarzę że niektórzy robili na zimnym starcie silnika, ale najwlasciwsze są chyba robione na rozgrzanym silniku i bez elektroniki.
    Jakie wartości są wtedy optymalne?
    Co jeszcze można sprawdzić przy pomocy ECU scan, co powie nam w jakiej kondycji jest masz samochód??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Mozliwie bliskie 0
    Jak auto chodzi elegancko to nie ryj. Turbo mozesz sprawdzic.Ostanie auta powie Ci tez conieco dpf

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 czerwiec 2012
    Skąd
    Wieliczka
    Wiek
    53
    Postów
    462
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM manual / Punto Evo 1,4
    Rocznik
    2010/2011
    Zabierz laptopa na jazdę, sprawdź korekty w trakcie jazdy pod obciążeniem, nie powinny przekraczać +-3. Taki test da Ci pełną wiedzę na temat sprawności wtryskiwaczy. Z drugiej strony jak auto łatwo odpala, nie kopci to nie szukaj.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Sprawdzanie korekt pod obciążeniem mija sie z celem.Warunki musza byc identyczne (mozliwie)by cos do czegos porownywac..dlatego korekty sprawdza sie bez obciazenia i bez odbiorników..

    Skad kolego andy5 wiesz jak bedzie obciazony silnik innego kolegi ktory pojedzie na 6 przy 40km/h i przy wietrze 180km/h i pod górę? ?,korekty beda zupelnie inne
    Capsel lubi to.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał desmo999 Zobacz post
    na 6 przy 40km/h i przy wietrze 180km/h i pod górę? ?,korekty beda zupelnie inne
    Korekty są tylko na wolnych obrotach .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    To wlasnie piszebez obciazen cieply silnik na luzie i wyedy badamy korekty
    Capsel lubi to.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    Generalnie z samochodem nie mam problemów. Czasami tylko przy pierwszym odpaleniu jakby nie zalapuje na wszystkie gary, robi jak traktor na dwóch cylindrach i gaśnie.
    Następne odpalenia są jak najbardziej ok.
    Jak mogę sprawdzić stan turbiny? Przy pomocy komputera?
    Kablem od viakena przelaczylem się na drugą opcję, poduszek, ale jakoś nie chciał w ten sposób się połączyć laptop i ECU scan, ktoś z Was to przerabiał?

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    25 październik 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    463
    Auto
    Fiat Croma
    Rocznik
    2007
    Znien akumulator zregeneruj rozrusznik. U mkie tez tak se palil czasem z rana. Po wymianie aku pali od strzala, chociaz np gorzej od silnikow vw na pompowtryskach. Tak niechetnie....chwile musi pokrecic i sie namyslec.Moze to byc kwestia dawek startowych bo przy wiekszych mrozach jest lepiej..ogolnie nie przejmuję sie pierdolami i mic z tym nie robie. Turbo to pomiar cisnienia jedynie...

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    31
    Postów
    65
    Auto
    VW Caddy oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 caddy i 2005 croma
    No, to jest prawda kręcić trzeba trochę dłużej niż autami z koncernu VAG. Poza tym ja Cromę odpalam raz na 3-4 dni. może stąd wynika takie odpalania. Jeżeli problem będzie się powtarzał może i faktycznie trzeba będzie zainwestować w akumulator.
    Jaki pomiar ciśnienia wykonać do określenia stanu turbiny i jakie wartości powinien mieć?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Jak wyłączyć ABS i ESP
    Napisany przez Darmowki na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-07-2016, 08:46
  2. NIEmogę wyłączyć/przełączyć świateł mijania, a przegląd się zbliża.
    Napisany przez Tomasz Iskiernik na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-03-2016, 00:10
  3. Jak interpretować stan licznika w opisie błędu 1.9 jtd doblo '04
    Napisany przez panmino na forum Diagnostyka, interfejsy, kody błędów
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 10-03-2015, 00:52
  4. Jak wyłączyć climatronic
    Napisany przez polik na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 24-09-2013, 21:10
  5. Jak odłączyć ABS?
    Napisany przez uskok na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-11-2011, 19:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl